Звернення:
За тендером : Нафта і дистиляти
Тема:
ДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ!!!
Зміст:
Шановний замовнику! ДОСИТЬ ПОРУШУВАТИ ЗАКОН!
Звертаємо вашу увагу на те, що Обґрунтування вимог щодо наявності АЗС, яке наведено у додатку 8 до тендерної документації, містить ОКРЕМІ обґрунтування по АЗС щодо ОКРЕМИХ замовників-ініціаторів. В кінці кожного з таких ОКРЕМИХ обґрунтувань робляться висновки про не дискримінаційність таких вимог та відсутність їх впливу на конкуренцію.
Однак, такі висновки не відповідають дійсності, оскільки учасник, який йде на закупівлю, вимушений дотримуватися вимог щодо кількості та віддаленості АЗС, ОДНОЧАСНО ДЛЯ УСІХ замовників-ініціаторів.
За таких умов (за необхідності ОДНОЧАСНОГО дотриматися вимог щодо кількості та віддаленості АЗС для КОЖНОГО замовника-ініціатора), умови щодо АЗС створюють кумулятивний ефект, який чинить суттєвий негативний вплив на конкуренцію, адже «відсікає» значну частину потенційних учасників. Негативний ефект від об’єднання вимог по кожному з замовників-ініціаторів підсилюється тією обставиною, що під час аналізу розташування АЗС, такий аналіз не завжди враховує наявність на відповідних АЗС усіх видів палива, необхідного конкретному замовнику-ініціатору (особливо стосується Газу).
Крім того, помилковим є наведене у Обґрунтуваннях твердження стосовно того, що учасники мають можливість укласти партнерські угоди з будь-якою АЗС. Практика свідчить про зворотне – якщо власник/оператор АЗС вже перебуває у партнерських відносинах з одним з учасників ринку, то підписання партнерської угоди з конкурентом партнера – практично неможливе.
Виходом з цієї ситуації може стати внесення змін до тендерної документації, яке передбачатиме виокремлення потреби кожного замовника-ініціатора у окремий лот.
Такі зміни дозволять не лише залучити більшу кількість потенційних учасників (як через більш точну географічну спеціалізацію, так і завдяки можливості внесення учасниками тендерного забезпечення пропорційно вартості окремого лоту), так і заощадити більше бюджетних ресурсів (через підвищення конкуренції на закупівлі).
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
17.07.2025 11:22
Шановний Учасник!
ЦЗО відповідно до свого призначення з метою економії та оптимізації бюджетних коштів Харківської територіальної громади може проводити агреговані закупівлі тотожних предметів закупівлі в інтересах декількох замовників-ініціаторів. Агрегована закупівля проводиться з метою об’єднання обсягів запланованих закупівель та очікуваної вартості таких запланованих закупівель у єдину конкуренту процедуру закупівлі без поділу предмета закупівлі на частини (лоти). Звертаємо Вашу увагу, що ЦЗО, як централізована закупівельна організація законодавчо позбавлена можливості проводити закупівлі за лотами. Вимога щодо наявності або доступності мережі АЗС у відповідній кількості для замовників-ініціаторів є обґрунтованою. Вона спрямована на забезпечення безперервного та своєчасного постачання пального для всіх замовників-ініціаторів, в інтересах яких проводиться тендер.
Звертаємо увагу, що учасники не обмежені обов’язковою наявністю лише власних АЗС і мають можливість пропонувати як власні, так і орендовані та/або партнерські АЗС. Проведення агрегованої закупівлі не має на меті дискримінації учасників, а є об’єктивною умовою для реалізації централізованого підходу до закупівель пального. Так, при підготовці тендерної документації, в частині встановлення у Документації наведених вище вимог, Замовником були дотримані вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також дотримується принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Також, звертаємо вашу увагу, що вимога щодо розташування АЗС Учасника на відстані не більше 3 (трьох) км від місця дислокації транспортних засобів Замовника – ініціатора, передбачена лише для одного замовника-ініціатора.
З огляду на викладене, підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата оприлюднення відповіді:
18.07.2025 16:42