Звернення:
За лотом №1 : Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області
Тема:
Уточнення умов закупівлі
Зміст:
1. Замовником закупівлі зазначена Шацька селищна рада. Відповідно до ч.15 ст.16-1 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" комплексний план розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої у встановлений у такому рішенні строк: визначає у встановленому законодавством порядку розробника комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, встановлює строки розроблення та джерела його фінансування. Тобто місцева рада у своєму рішенні визначає конкретний виконавчий орган ради, який, у свою чергу, повинен визначити розробника комплексного плану, строки його розроблення та джерела фінансування. Законом не передбачено, щоб місцева рада виступала в ролі замовника комплексного плану. Нижче декілька посилань на роз'яснення того, хто за законодавством може бути замовником розроблення містобудівної документації.
https://decentralization.ua/news/16643
https://gazeta.vobu.ua/archives/51795
Зверніть увагу, що неправильне визначення замовника закупівлі може призвести до визнання закупівлі недійсною.
2. У Завданні написано "термін виконання 2025 рік" , а у ТД "до 31.12.2026 року". Скорегуйте документи.
3. Додатком №3 вимагається зокрема: щодо кожного зазначеного в довідці сертифікованого архітектора – скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії наступних документі: трудова книжка (перша сторінка та остання сторінка із записом про прийняття на роботу до Учасника). Чому вимагаються трудові книжки, якщо 10 червня 2021 року набрав чинності Закон №1217, який вніс зміни до КЗпП щодо нових правил обліку трудової діяльності працівників? З цієї дати запроваджено електронний облік трудової діяльності, вести паперові трудові книжки роботодавець більше не зобов'язаний.
4. У додатку №3 вимагається: для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати кошторис, завірений учасником, в сканованому вигляді, який повинен містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до Додатка № 1 до Тендерної документації. Як розуміти вимогу про "кошторис, завірений учасником", а не кошторис підписаний учасником?
Дата оприлюднення звернення:
17.07.2025 20:35
Доброго дня!
Повідомляємо, що тендерну документацію сформовано відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (надалі – Постанова № 1178, Особливості). Вимоги тендерної документації, які висунуті відповідають статті 5 цього Закону є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях, зокрема у сфері землеустрою. Положеннями ч. ч. 1-3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено обов'язковість оприлюднення тендерної документації безоплатно на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу, а також регламентовано вимоги до тендерної документації.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг), що у даному випадку стосується надання послуг у сфері містобудування.
Щодо частини першої Вашого запитання повідомляємо наступне.
Відповідно до ч.15 ст.16-1 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" комплексний план розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради, виконавчий орган якої у встановлений у такому рішенні строк: визначає у встановленому законодавством порядку розробника комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, встановлює строки розроблення та джерела його фінансування.
Відповідно до пункту 3 Технічного завдання на розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області, що є Додатком 1 до Тендерної документації за предметом закупівлі, Замовником розроблення містобудівної документації є Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Шацької селищної ради.
Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Шацької селищної ради є структурним підрозділом Шацької селищної ради, який виконує покладені на нього функції. В той же час Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Шацької селищної ради, будучи органом місцевого самоврядування, в той же час НЕ є розпорядником бюджетних коштів, що є необхідною умовою для визначення можливості юридичної особи бути Замовником в розумінні чинного законодавства в сфері публічних закупівель та брати на себе відповідні бюджетні зобов’язання за договором. Надалі надаємо відповідне обґрунтування.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: 1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Згідно з ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). У річному плані повинна міститися така інформація, зокрема, про розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі, код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів) та інше.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся, у разі: скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Також стаття 41 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначає підстави для внесення змін до істотних умов договору містить таку підставу як продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Тобто як бачимо з аналізу положень Закону України «Про публічні закупівлі» необхідною умовою для можливості Замовником проведення закупівель згідно закону є наявність відповідного бюджетного фінансування, видатків бюджету на відповідні цілі і т.д.
Відповідно до п. 47 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ), розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я, середньострокових зобов’язань за державними контрактами (договорами) щодо закупівлі озброєння, військової техніки, зброї і боєприпасів та здійснення витрат бюджету.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 2 БКУ, бюджетне асигнування - повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження. Пункт 7 ч. 1 ст. 2 БКУ - бюджетне зобов'язання - будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому.
Згідно з ч.1 ст. 23 БКУ, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.
Послуги з розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області фінансуються з місцевого бюджету. Так на 2025 рік Шацькою селищною радою в бюджеті передбачені відповідні видатки на вказані потреби.
Таким чином у зв’язку з тим, що Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Шацької селищної ради НЕ є розпорядником бюджетних коштів в розумінні положень БКУ, не може брати на себе будь-які бюджетні зобов’язання, та, як наслідок, проводити публічні закупівлі та укладати відповідні договори про закупівлю, таку закупівлю було оголошено Шацькою селищною радою, що відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», БКУ та жодним чином не суперечить ч.15 ст.16-1 ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності", оскільки Замовником розроблення містобудівної документації згідно з Технічним завданням так і залишається Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Шацької селищної ради.
Щодо другої частини Вашого запитання повідомляємо наступне.
Технічне завдання на розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області було розроблено на виконання рішення Шацької селищної ради №14/44 від 04.10.2021 «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади». Так над підготовкою даного технічного завдання працювала Робоча група з формування завдання на розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади, якою 14.12.2022 року було погоджено, а Замовником розроблення містобудівної документації ? Відділом містобудування та архітектури виконавчого комітету Шацької селищної ради 14.12.2022 року було затверджено Технічне завдання, яке і є Додатком 1 до Тендерної документації за предметом закупівлі.
Рішенням Шацької селищної ради №70/46 від 27.05.2025 року було затверджено Програму розроблення (оновлення) містобудівної документації Шацької селищної територіальної громади на 2025-2027 роки, серед основних завдань якої передбачено в тому числі розроблення Комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади. Термін реалізації програми визначено 2025-2027 роки.
Таким чином з зв’язку з затвердженням відповідної програми, якою передбачено відповідні заходи, в тому числі з забезпечення розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади та передбачено орієнтовний обсяг фінансових ресурсів, які необхідні для реалізації вказаної програми лише в 2025 році, Замовником при визначенні строку надання послуг в Тендерній документації було встановлено строк до 31.12.2026 року, що є об’єктивним та реальним для належного та якісного надання послуг згідно того обсягу, що передбачено технічним завданням.
Повідомляємо, що відповідно до технічних та організаційних особливостей реалізації предмета закупівлі, а також у зв’язку з перенесенням початку процедури закупівлі з 2024 року на 2025 рік, було прийнято рішення про продовження кінцевого строку надання послуг до 31.12.2026 року.
Такий підхід зумовлений тим, що надання послуг з розробки комплексної програми підвищення рівня (КППР) є складним процесом, який включає декілька етапів, зокрема погодження, аналітичну роботу, консультації з заінтересованими сторонами тощо. Враховуючи, що оголошення процедури закупівлі відбулося в 16.07.2025 року, завершити всі необхідні роботи до 31.12.2025 року не видається можливим без втрати якості.
У зв’язку з цим, у тендерній документації встановлено фактичний та обґрунтований строк виконання послуг — до 31.12.2026 року, що відповідає реальним строкам виконання зобов’язань за договором.
Щодо третьої частини Вашого запитання повідомляємо наступне.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» №1217-IX від 05.02.2021 року дійсно було запроваджено облік трудової діяльності працівника в електронній формі, зокрема в частині введення трудових книжок. Однак, в свою чергу хочемо звернути Вашу увагу на пункт 2 Прикінцевих та перехідних положень цього закону, в якому передбачено наступне: «2. Установити, що включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин. Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис». Таким чином з моменту набрання чинності цим законом встановлений 5-річний перехідний період, а саме до 10.06.2026 року протягом якого трудові книжки мають бути оцифровані та будуть сформовані електронні трудові книжки в повному обсязі.
Тобто до 10 червня 2026 року паперові трудові книжки залишаються чинними.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Замовник має право самостійно визначати перелік документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям. Так станом на сьогодні паперові трудові книжки є офіційними, залишаються чинними до 10.06.2026 року та підтверджують: факт трудових відносин; стаж роботи; посади, які обіймала особа; досвід у відповідній сфері. Вимога надання сканованих копій документів є стандартною практикою у складі тендерних пропозицій та не порушує прав учасників.
Таким чином вважаємо, що вимога Замовника надати скановані копії трудових книжок є законною, обґрунтованою і такою, що забезпечує дотримання принципів публічних закупівель, зокрема: відкритості, недискримінації учасників, об’єктивної оцінки пропозицій, запобігання недоброчесній конкуренції.
Щодо четвертої частини Вашого запитання повідомляємо, що "кошторис, завірений учасником" є вимогою щодо формального підтвердження автентичності кошторису. Це означає наявність підпису, а також печатки учасника (у разі наявності).
Такий підхід є стандартним для перевірки серйозності та відповідальності учасника в публічних закупівлях, яким учасник офіційно підтверджує достовірність викладеної в кошторисі інформації.
Дата оприлюднення відповіді:
20.07.2025 22:05