Закупівля Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) від Рокитнівська селищна рада.
Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
Очікувана вартість
300 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
3000,0
1 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Позиція
Опис предмета закупівлі
Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади
Код ДК 021:2015
90520000-8 -
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, 34200 Україна Рівненська область Відповідно до пункту 2.1. Додатку 4 до тендерної документації, на території Рокитнівської селищної територіальної громади, с. Карпилівка
Дата постачання по
31.12.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
45
банківські
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунки за надані послуги здійснюється у відповідності до норм Бюджетного кодексу України за фактом наданих послуг на підставі рахунку та акту здавання-приймання (після підписання обома Сторонами) з відстрочкою платежу до 45 (сорока п’яти) банківських днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за надані послуги здійснюється протягом 10-ти банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок.
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника та відтиском печатки (за наявності) Учасника, що містить інформацію про наявність в Учасника належної та достатньої матеріально-технічної бази та технологій, необхідної для надання послуг, відповідно до предмета закупівлі, а саме:
- спеціально обладнані транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних хімічних речовин, у тому числі непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, та тари з-під них (не менше одного);
- наявність сертифікованої, закритої тари (придатної для тимчасового зберігання відходів та безпечного перевезення, в т.ч. міжнародного, у відповідності з діючими вимогами до транспортування небезпечних речовин) для тимчасового зберігання небезпечних хімічних речовин, у тому числі непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, та тари з-під них (відходів пестицидів);
- наявність вантажно-розвантажувального обладнання.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника та відтиском печатки (за наявності) Учасника, що містить інформацію про наявність в Учасника належної та достатньої матеріально-технічної бази та технологій, необхідної для надання послуг, відповідно до предмета закупівлі, а саме:
- спеціально обладнані транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних хімічних речовин, у тому числі непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, та тари з-під них (не менше одного);
- наявність сертифікованої, закритої тари (придатної для тимчасового зберігання відходів та безпечного перевезення, в т.ч. міжнародного, у відповідності з діючими вимогами до транспортування небезпечних речовин) для тимчасового зберігання небезпечних хімічних речовин, у тому числі непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, та тари з-під них (відходів пестицидів);
- наявність вантажно-розвантажувального обладнання.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Лот № 1
Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.07.2025 12:18
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Інформаційна довідка на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника та відтиском печатки (за наявності) Учасника, що містить інформацію про наявність в Учасника належної та достатньої матеріально-технічної бази та технологій, необхідної для надання послуг, відповідно до предмета закупівлі, а саме:
- спеціально обладнані транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних хімічних речовин, у тому числі непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, та тари з-під них (не менше одного);
- наявність сертифікованої, закритої тари (придатної для тимчасового зберігання відходів та безпечного перевезення, в т.ч. міжнародного, у відповідності з діючими вимогами до транспортування небезпечних речовин) для тимчасового зберігання небезпечних хімічних речовин, у тому числі непридатних або заборонених до використання хімічних засобів захисту рослин, та тари з-під них (відходів пестицидів);
- наявність вантажно-розвантажувального обладнання.
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
Зміст
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
Тендер:
UA-2025-07-16-004337-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)
UA-2025-07-16-004337-a.c1
Дата:
01.08.2025 15:55
Стан:
Очікує розгляду
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції скаржника
СКАРГА
на рішення
Рокитнівської селищної ради
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro Рокитнівською селищною радою (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO
5d0c0bc36fa34fcdb40c42c443d330cd (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-16-004337-a «Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)».
Закупівлю було оголошено:16.07.2025 р.
Єдиним учасником аукціону виступило Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник).
28.07.2025 р. згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №204 було відхилено пропозицію учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» (надалі – Рішення).
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного та користується своїм правом на його оскарження.
1. Підставою для відхилення тендерної пропозиції Замовником зазначено відсутність у складі пропозиції Скаржника:
- калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги;
- пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.
На підставі викладеного, Замовник дійшов висновку, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
У зв’язку з цим Замовник зробив висновок, що тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей, згідно положень якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Наведене обґрунтування рішення є неспроможним та спростовується документами, наданими Скаржником у складі тендерної пропозиції, та інформацією, викладеною в них.
Абзацом першим пункту 5 «Порядок приймання наданих послуг та їх етапів:» Додатку 4 до Тендерної документації було передбачено:
«Учасник здійснює розрахунок вартості пропозиції виходячи з обсягу послуг. У складі пропозиції надається калькуляція вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги. Учасником під час виконання договору, будуть надаватись послуги згідно з ціною за одиницю послуги, що буде зазначена в калькуляції. Крім того, учасник повинен надати пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.»
Із змісту наведеного положення Тендерної документації вбачається, що Замовником було встановлено, що тендерна пропозиція Учасника має містити:
1. Калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги.
2. Пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі
Обов’язковому врахуванню підлягає та обставина, що Тендерна документація не містить вимог Замовника щодо надання вказаної інформації у вигляді окремих документів. Також у складі Тендерної документації відсутня затверджена Замовником форма вказаних документів чи опис обов’язкових реквізитів, які повинні бути додержанні при наданні такого документу.
Відтак, Учасник має право надати зазначену інформацію у довільній формі, як окремими документами, так і в поєднанні з іншою інформацією в документах.
У складі тендерної пропозиції Скаржником було надано Цінову пропозицію (Вих.№ 01/03-3820/4 від 23.07.2025 р.) (аркуш 1 у файлі «довідки та листи до пропозиції.pdf»), в тексті якої Скаржником було зазначено розрахунок (калькуляцію) вартості пропозиції та зазначено вартість одиниці послуги у розмірі 235 000,00 грн, з ПДВ.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника в дійсності містила в собі калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги, а відтак – Скаржником було виконано вимогу пункту 5 Додатку 4 до Тендерної документації в цій частині.
Крім того, у складі пропозиції Скаржником було надано Пояснювальну записку щодо комплексу послуг, що будуть надані (вих. № 01/03-3820/13 від 23.07.2025 р.) (аркуш 25 у файлі «довідки та листи до пропозиції.pdf»), відповідно до якої ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» зобов’язується надати комплекс послуг із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади за ЄЗС ДК 021:2015:90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами із викладенням опису комплексу заходів, що будуть надані при наданні послуг.
Отже, у складі тендерної пропозиції Скаржником було надано пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, а відтак – Скаржником було виконано вимогу пункту 5 Додатку 4 до Тендерної документації в цій частині.
Викладені аргументи цілковито спростовують доводи рішення Замовника щодо відсутності у складі пропозиції Скаржника калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, як наслідок – рішення Замовника про відхилення пропозиції скаржника не містить належного обґрунтування та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII) у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (абзац перший частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII).
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 (далі – Особливості) встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Аналогічні положення містяться у пункті 1 Розділу 5 Тендерної документації.
Слід прийняти до уваги, що калькуляція вартості послуг стосується цінової частини тендерної пропозиції, та не може бути віднесена до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції (пункт 3 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII), або до забезпечення тендерної пропозиції (пункти 15, 16 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII), як і пояснювальна записка з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.
Більш того, сам Замовник відносить калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, до іншої інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вказуючи у рішенні про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Таким чином, усунення невідповідностей, пов’язаних із відсутністю, на думку Замовника, у складі пропозиції калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі - не могло призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник мав право лише розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення Скаржником невідповідності в інформації та/або документах, що подані у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, відповідно до положень пункту 43 Особливостей.
Звертаємо також увагу Колегії, що рішення Замовника не містить належного правового обґрунтування відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки підпункт 2 пункту 41 Особливостей, на який посилається Замовник, не містить положень, відповідно до яких замовник має право відхилити тендерну пропозицію.
Такі положення містяться в абзаці п’ятому підпункту 2 пункту 44 Особливостей, відповідно до яких замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у зв’язку із невідповідністю тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, передбачено.
Але невідповідність зазначеним вимогам має бути такою, що не підлягає виправленню протягом 24 годин у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи зазначене, у Замовника були відсутні підстави для дискваліфікації Скаржника та відхилення його пропозиції.
Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Рокитнівська селищна рада у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про відхилення пропозиції Скаржника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», пропозиція якого повністю відповідала вимогам тендерної документації, - було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-07-16-004337-a ID у PROZORRO 5d0c0bc36fa34fcdb40c42c443d330cd (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-16-004337-a) Замовником Рокитнівська селищна рада.
3) Зобов’язати Замовника Рокитнівська селищна рада скасувати Протокольне рішення №204 від28.07.2025 р про відхилення пропозиції скаржника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Додатки:
1) Тендерна документація Замовника із додатками;
2) Протокольне рішення №204 від 28.07.2025 р.
3) Пояснювальна записка (№ 01/03-3820/13 від 23.07.2025 р.);
4) Цінова пропозиція (Вих.№ 01/03-3820/4 від 23.07.2025 р.)
СКАРГА
на рішення
Рокитнівської селищної ради
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro Рокитнівською селищною радою (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO
5d0c0bc36fa34fcdb40c42c443d330cd (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-16-004337-a «Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)».
Закупівлю було оголошено:16.07.2025 р.
Єдиним учасником аукціону виступило Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник).
28.07.2025 р. згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №204 було відхилено пропозицію учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» (надалі – Рішення).
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного та користується своїм правом на його оскарження.
1. Підставою для відхилення тендерної пропозиції Замовником зазначено відсутність у складі пропозиції Скаржника:
- калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги;
- пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.
На підставі викладеного, Замовник дійшов висновку, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
У зв’язку з цим Замовник зробив висновок, що тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей, згідно положень якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Наведене обґрунтування рішення є неспроможним та спростовується документами, наданими Скаржником у складі тендерної пропозиції, та інформацією, викладеною в них.
Абзацом першим пункту 5 «Порядок приймання наданих послуг та їх етапів:» Додатку 4 до Тендерної документації було передбачено:
«Учасник здійснює розрахунок вартості пропозиції виходячи з обсягу послуг. У складі пропозиції надається калькуляція вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги. Учасником під час виконання договору, будуть надаватись послуги згідно з ціною за одиницю послуги, що буде зазначена в калькуляції. Крім того, учасник повинен надати пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.»
Із змісту наведеного положення Тендерної документації вбачається, що Замовником було встановлено, що тендерна пропозиція Учасника має містити:
1. Калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги.
2. Пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі
Обов’язковому врахуванню підлягає та обставина, що Тендерна документація не містить вимог Замовника щодо надання вказаної інформації у вигляді окремих документів. Також у складі Тендерної документації відсутня затверджена Замовником форма вказаних документів чи опис обов’язкових реквізитів, які повинні бути додержанні при наданні такого документу.
Відтак, Учасник має право надати зазначену інформацію у довільній формі, як окремими документами, так і в поєднанні з іншою інформацією в документах.
У складі тендерної пропозиції Скаржником було надано Цінову пропозицію (Вих.№ 01/03-3820/4 від 23.07.2025 р.) (аркуш 1 у файлі «довідки та листи до пропозиції.pdf»), в тексті якої Скаржником було зазначено розрахунок (калькуляцію) вартості пропозиції та зазначено вартість одиниці послуги у розмірі 235 000,00 грн, з ПДВ.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника в дійсності містила в собі калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги, а відтак – Скаржником було виконано вимогу пункту 5 Додатку 4 до Тендерної документації в цій частині.
Крім того, у складі пропозиції Скаржником було надано Пояснювальну записку щодо комплексу послуг, що будуть надані (вих. № 01/03-3820/13 від 23.07.2025 р.) (аркуш 25 у файлі «довідки та листи до пропозиції.pdf»), відповідно до якої ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» зобов’язується надати комплекс послуг із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади за ЄЗС ДК 021:2015:90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами із викладенням опису комплексу заходів, що будуть надані при наданні послуг.
Отже, у складі тендерної пропозиції Скаржником було надано пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, а відтак – Скаржником було виконано вимогу пункту 5 Додатку 4 до Тендерної документації в цій частині.
Викладені аргументи цілковито спростовують доводи рішення Замовника щодо відсутності у складі пропозиції Скаржника калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, як наслідок – рішення Замовника про відхилення пропозиції скаржника не містить належного обґрунтування та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII) у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (абзац перший частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII).
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 (далі – Особливості) встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Аналогічні положення містяться у пункті 1 Розділу 5 Тендерної документації.
Слід прийняти до уваги, що калькуляція вартості послуг стосується цінової частини тендерної пропозиції, та не може бути віднесена до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції (пункт 3 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII), або до забезпечення тендерної пропозиції (пункти 15, 16 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII), як і пояснювальна записка з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.
Більш того, сам Замовник відносить калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, до іншої інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вказуючи у рішенні про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Таким чином, усунення невідповідностей, пов’язаних із відсутністю, на думку Замовника, у складі пропозиції калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі - не могло призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник мав право лише розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення Скаржником невідповідності в інформації та/або документах, що подані у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, відповідно до положень пункту 43 Особливостей.
Звертаємо також увагу Колегії, що рішення Замовника не містить належного правового обґрунтування відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки підпункт 2 пункту 41 Особливостей, на який посилається Замовник, не містить положень, відповідно до яких замовник має право відхилити тендерну пропозицію.
Такі положення містяться в абзаці п’ятому підпункту 2 пункту 44 Особливостей, відповідно до яких замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у зв’язку із невідповідністю тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, передбачено.
Але невідповідність зазначеним вимогам має бути такою, що не підлягає виправленню протягом 24 годин у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи зазначене, у Замовника були відсутні підстави для дискваліфікації Скаржника та відхилення його пропозиції.
Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Рокитнівська селищна рада у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про відхилення пропозиції Скаржника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», пропозиція якого повністю відповідала вимогам тендерної документації, - було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-07-16-004337-a ID у PROZORRO 5d0c0bc36fa34fcdb40c42c443d330cd (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-16-004337-a) Замовником Рокитнівська селищна рада.
3) Зобов’язати Замовника Рокитнівська селищна рада скасувати Протокольне рішення №204 від28.07.2025 р про відхилення пропозиції скаржника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Додатки:
1) Тендерна документація Замовника із додатками;
2) Протокольне рішення №204 від 28.07.2025 р.
3) Пояснювальна записка (№ 01/03-3820/13 від 23.07.2025 р.);
4) Цінова пропозиція (Вих.№ 01/03-3820/4 від 23.07.2025 р.)
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
СКАРГА
на рішення
Рокитнівської селищної ради
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro Рокитнівською селищною радою (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO
5d0c0bc36fa34fcdb40c42c443d330cd (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-16-004337-a «Забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади (код згідно ЄЗС ДК021:2015: 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)».
Закупівлю було оголошено:16.07.2025 р.
Єдиним учасником аукціону виступило Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі - ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник).
28.07.2025 р. згідно Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою №204 було відхилено пропозицію учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» (надалі – Рішення).
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного та користується своїм правом на його оскарження.
1. Підставою для відхилення тендерної пропозиції Замовником зазначено відсутність у складі пропозиції Скаржника:
- калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги;
- пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.
На підставі викладеного, Замовник дійшов висновку, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
У зв’язку з цим Замовник зробив висновок, що тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей, згідно положень якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Наведене обґрунтування рішення є неспроможним та спростовується документами, наданими Скаржником у складі тендерної пропозиції, та інформацією, викладеною в них.
Абзацом першим пункту 5 «Порядок приймання наданих послуг та їх етапів:» Додатку 4 до Тендерної документації було передбачено:
«Учасник здійснює розрахунок вартості пропозиції виходячи з обсягу послуг. У складі пропозиції надається калькуляція вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги. Учасником під час виконання договору, будуть надаватись послуги згідно з ціною за одиницю послуги, що буде зазначена в калькуляції. Крім того, учасник повинен надати пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.»
Із змісту наведеного положення Тендерної документації вбачається, що Замовником було встановлено, що тендерна пропозиція Учасника має містити:
1. Калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги.
2. Пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі
Обов’язковому врахуванню підлягає та обставина, що Тендерна документація не містить вимог Замовника щодо надання вказаної інформації у вигляді окремих документів. Також у складі Тендерної документації відсутня затверджена Замовником форма вказаних документів чи опис обов’язкових реквізитів, які повинні бути додержанні при наданні такого документу.
Відтак, Учасник має право надати зазначену інформацію у довільній формі, як окремими документами, так і в поєднанні з іншою інформацією в документах.
У складі тендерної пропозиції Скаржником було надано Цінову пропозицію (Вих.№ 01/03-3820/4 від 23.07.2025 р.) (аркуш 1 у файлі «довідки та листи до пропозиції.pdf»), в тексті якої Скаржником було зазначено розрахунок (калькуляцію) вартості пропозиції та зазначено вартість одиниці послуги у розмірі 235 000,00 грн, з ПДВ.
Таким чином, тендерна пропозиція Скаржника в дійсності містила в собі калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги, а відтак – Скаржником було виконано вимогу пункту 5 Додатку 4 до Тендерної документації в цій частині.
Крім того, у складі пропозиції Скаржником було надано Пояснювальну записку щодо комплексу послуг, що будуть надані (вих. № 01/03-3820/13 від 23.07.2025 р.) (аркуш 25 у файлі «довідки та листи до пропозиції.pdf»), відповідно до якої ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» зобов’язується надати комплекс послуг із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення непридатних до використання хімічних засобів захисту рослин на території Рокитнівської селищної територіальної громади за ЄЗС ДК 021:2015:90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами із викладенням опису комплексу заходів, що будуть надані при наданні послуг.
Отже, у складі тендерної пропозиції Скаржником було надано пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, а відтак – Скаржником було виконано вимогу пункту 5 Додатку 4 до Тендерної документації в цій частині.
Викладені аргументи цілковито спростовують доводи рішення Замовника щодо відсутності у складі пропозиції Скаржника калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, як наслідок – рішення Замовника про відхилення пропозиції скаржника не містить належного обґрунтування та підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII) у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (абзац перший частини 3 статті 22 Закону № 922-VIII).
Пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 (далі – Особливості) встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.»
Аналогічні положення містяться у пункті 1 Розділу 5 Тендерної документації.
Слід прийняти до уваги, що калькуляція вартості послуг стосується цінової частини тендерної пропозиції, та не може бути віднесена до інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції (пункт 3 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII), або до забезпечення тендерної пропозиції (пункти 15, 16 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII), як і пояснювальна записка з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі.
Більш того, сам Замовник відносить калькуляцію вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальну записку з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі, до іншої інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вказуючи у рішенні про невідповідність тендерної пропозиції Скаржника вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Таким чином, усунення невідповідностей, пов’язаних із відсутністю, на думку Замовника, у складі пропозиції калькуляції вартості пропозиції із зазначенням вартості одиниці послуги та пояснювальної записки з описом комплексу заходів, що будуть надані у складі його тендерної пропозиції щодо предмету закупівлі - не могло призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник мав право лише розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення Скаржником невідповідності в інформації та/або документах, що подані у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, відповідно до положень пункту 43 Особливостей.
Звертаємо також увагу Колегії, що рішення Замовника не містить належного правового обґрунтування відхилення тендерної пропозиції Скаржника, оскільки підпункт 2 пункту 41 Особливостей, на який посилається Замовник, не містить положень, відповідно до яких замовник має право відхилити тендерну пропозицію.
Такі положення містяться в абзаці п’ятому підпункту 2 пункту 44 Особливостей, відповідно до яких замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у зв’язку із невідповідністю тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, передбачено.
Але невідповідність зазначеним вимогам має бути такою, що не підлягає виправленню протягом 24 годин у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи зазначене, у Замовника були відсутні підстави для дискваліфікації Скаржника та відхилення його пропозиції.
Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Рокитнівська селищна рада у майбутньому. Крім того Скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з управління відходами. Зазначеним вище рішенням Замовника про відхилення пропозиції Скаржника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», пропозиція якого повністю відповідала вимогам тендерної документації, - було порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на управління небезпечними відходами та отримання прибутку.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-07-16-004337-a ID у PROZORRO 5d0c0bc36fa34fcdb40c42c443d330cd (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-16-004337-a) Замовником Рокитнівська селищна рада.
3) Зобов’язати Замовника Рокитнівська селищна рада скасувати Протокольне рішення №204 від28.07.2025 р про відхилення пропозиції скаржника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
Додатки:
1) Тендерна документація Замовника із додатками;
2) Протокольне рішення №204 від 28.07.2025 р.
3) Пояснювальна записка (№ 01/03-3820/13 від 23.07.2025 р.);
4) Цінова пропозиція (Вих.№ 01/03-3820/4 від 23.07.2025 р.)
Автор:
39624900, ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ"
65005, Україна, Одеська область, Одеса, 65005, м. Одеса, вул. Комітетська, буд.14, корп. А