Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 15 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеського фахового коледжу транспортних технологій (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.07.2025, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «МІНІЛЕНД.УА» (далі – ТОВ «МІНІЛЕНД.УА»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «МІНІЛЕНД.УА» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «МІНІЛЕНД.УА» виявлених Замовником невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 28.07.2025 № 51, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.07.2025, договір про закупівлю від 05.08.2025 № 27/25, пояснення та документи Замовника, надані 07.08.2025 та 14.08.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено, що перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зазначено у Додатку 5 до цієї ТД.
Відповідно до пункту 14 Додатка 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД учасник у складі тендерної пропозиції надає сертифікат (-ти) про походження товару (в тому числі на кожну частину/партію Товару) або декларацію (-ії) про походження товару або інший документ, що підтверджує походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, за якої має бути здійснена оплата Замовником.
Проте учасником процедури закупівлі ТОВ «МІНІЛЕНД.УА» у складі тендерної пропозиції не надано сертифікат (-ти) про походження товару (в тому числі на кожну частину/партію Товару) або декларацію (-ії) про походження товару або інший документ, що підтверджує походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, за якої має бути здійснена оплата Замовником, чим не дотримано вимоги пункту 14 Додатка 5 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 12.08.2025 щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «МІНІЛЕНД.УА» умовам тендерної документації, Замовник 14.08.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «На звернення Мінекономіки Державна митна служба України надала розгорнутий лист-відповідь щодо підтвердження країни походження товару про те, що на момент проведення закупівель будуть відсутні документи про походження товарів, оскільки згідно з міжнародними договорами про вільну торгівлю та установленою міжнародною торговельною практикою документи про походження товарів складаються/видаються експортерами на кожну партію товарів на момент забезпечення фактичного їх експортування. З урахуванням того, що «діючий тренажерний комплекс з організації руху поїздів» знаходиться на стадії виготовлення, відповідно до технічного завдання замовника (Додаток 2 до тендерної документації), всі необхідні документи щодо підтвердження походження та відповідності товару будуть надані у повному обсязі під час постачання товару, відповідно до умов, передбачених у договорі до даної закупівлі. Відповідно до частини 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником».
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності, оскільки Замовником самостійно визначено в пункті 14 Додатка 5 до ТД вимогу щодо надання вищевказаного документа.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «МІНІЛЕНД.УА» (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 28.07.2025 № 51, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.07.2025), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «МІНІЛЕНД.УА» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «МІНІЛЕНД.УА» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості зазначеному учаснику виправити вищезазначені невідповідності.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності вимог тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення у подальшому шляхом розгляду тендерних пропозицій відповідно до вимог тендерної документації, Закону та Особливостей, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.