Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: Управління освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради; 45000 Волинська область м. Ковель вул. Незалежності,101 код ЄДРПОУ 02141680; згідно п.1 ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі»
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Комп’ютерна обробка інформації щодо замовлень документів про освіту, виготовлених на основі фотокомп’ютерних технологій для випускників закладів освіти код ДК 021:2015:72310000-1 Послуги з обробки даних
Розмір бюджетного призначення: 597,00 грн.
Підстави для здійснення закупівлі: відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено і продовжено до 07 серпня 2025року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Управлінню освіти виконавчого комітету Ковельської міської ради необхідно закупити послуги з комп’ютерної обробки інформації щодо замовлень документів про освіту, виготовлених на основі фотокомп’ютерних технологій для випускників закладів освіти у КП «Регіональний інформаційно комп’ютерний центр»
Відповідно до Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» , Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2009р. №373 «Про затвердження правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах», листа Міністерства освіти і науки України від 07.12.2009р. №1/9-852 «Про захист інформації в ІВС «Освіта» Замовник передає повноваження по обробці і передачі інформації про освіту, яка є конфіденційною, Виконавцю, в якого створена ліцензійна комплексна система захисту інформації.
Згідно з листом від 21.02.2024р. №822/01-11/2-24 ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ про делегування повноважень зазначено про те, що на виконання наказу МОН України №362 від 03.08.2000р. «Про проведення експерименту зі створення та впровадження інформаційно-виробничої системи «Освіта», згідно з положенням про загальнодержавну автоматизовану систему виготовлення та обліку виданих документів про освіту «Диплом», затвердженого наказом МОН України від 06.08.98 №293 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України, рішення обласної ради від 22.05.98р. №2/4 «Про делегування окремих повноважень обласної ради обласній державній адміністрації» з доповненнями, внесеними рішенням обласної ради від 23.06.98р. №2/20 було створено Регіональний інформаційно-комп’ютерний центр управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації(надалі Центр).Рішенням Волинської обласної ради №16/25 від 23.11.2017 року «Про перейменування регіонального інформаційно-комп’ютерного центру управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації», №21/34 від 26.09.2018 року «Про внесення змін до рішення обласної ради від 23.11.2017р. №16/25 «Про перейменування Регіонального інформаційно- комп’ютерного центру управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації» Центр перейменовано у Регіональний інформаційно-комп’ютерний центр Волинської обласної ради (надалі РІКЦ), який є правонаступником усіх майнових і немайнових прав Центру.На виконання рішення Волинської обласної ради від 13.07.2023 року №22/42 «Про реорганізацію Регіонального інформаційно-компютерного центру Волинської обласної ради» та від 16.11.2023 року №23/15 «Про створення комунального підприємства «Регіональний інформаційно-компютерний центр» волинської ради шляхом перетворення в результаті реорганізаціїшляхом перетворення Регіонального інформаційно-компютерного центру Волинської ьобласної ради створено Комунальне підприємство «Регіональний інформаційно-компютений центр» Волинської ради 9скорочено РІКЦ).
РІКЦ діє у відповідності до Конституції України, ЗУ «Про освіту» нормативних документів МОН України та Статуту.
Основним напрямом діяльності РІКЦ є обробка інформації щодо замовлень закладами освіти та установами документів про освіту державного зразка, що виготовляються на основі фотокомп’ютерних технологій, зразки яких затверджені постановою КМУ від 12.11.97 №1260 «Про документи про освіту та вчені звання», яка включає в себе :
-Збір попередньої інформації для узагальнення замовлень на документи про здобуття середньої освіти, студентські і учнівські квитки;
-формування попереднього замовлення документів про здобуття загальної середньої освіти, що виготовляються на основі фотокомп’ютерних технологій для випускників загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих закладів освіти на наступний період та передача його відповідним структурам Міністерства Освіти і науки України;
-приймання і перевірка бази даних про випускників та замовлень на документи про освіту, окремопо кожному навчальному закладу;
-підтримання в актуальному стані інформації про заклади освіти в реєстрі навчальних закладів області;
-формування електронного замовлення та передача його до ДП «Інфоресурс» та Науково- дослідного інституту прикладних інформаційних технологій Кібернетичного центру Національної академії наук України для виготовлення документів про освіту;
-отримання виготовлених на основі фотокомп’ютерних технологій документів про освіту від ДП «Інфоресурс» , збір інформації та підготовка звіту щодо виданих документів про освіту, повернення невиданих документів до ДП «Інфоресурс» та інше.
З вище викладеного випливає, що вищеперелічені послуги на території Волинської області може реалізовувати виключно КП «Регіональний інформаційно-комп’ютерний центр» Волинської обласної ради.
Обсяг закупівлі визначається на підставі змін до річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період до кінця 2025 року.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1.Статут КП «Регіональний-комп’ютерний центр» Волинської обласної ради;
2. Лист ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ ТАДМІНІСТРАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ від 21.02.2024р. №822/01-11/2-24.