Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов'язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 07.08.2025.
Статтею 4 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з абзацом сьомим пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання Закону України «Про публічні закупівлі», Кабінетом Міністрів України було прийнято Постанову від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості).
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб'єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Обсяг закупівлі визначається па підставі річного планування, а також з урахуванням додаткової потреби замовника на період до кінця 2025 року.
Враховуючи те, що постачальником/виконавцем предмету закупівлі є лише певний суб'єкт господарювання: ЛКП «Міський центр інформаційних технологій» код ЄДРПОУ 23948670, що підтверджується рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації НКРЗІ від 24.12.2019 № 624.
Відповідно до вищевказаної ліцензії ЛКП «Міський центр інформаційних технологій» здійснює вторинний розподіл номерних ресурсів для кінцевих користувачів на підставі договору.
При цьому підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі «Телекомунікаційних послуг».
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану, як виняток, наявні підстави для здійснення закупівлі на підставі підпункту 5 пункту 13 Особливостей та укладення відповідного договору про закупівлю.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Рішення від 24.12.2019 № 624 «Про регулювання номерного ресурсу» - 3 арк