Звернення:
За тендером : Труба кругла
Тема:
Використання КЕП/УЕП
Зміст:
Доброго дня, з метою спрощення умов для участі в торгах і відповідно розширення потенційного кола учасників просимо внести зміни в розділ 3 пункт 1 до ТД в частині підпису тендерної пропозиції учасника, а саме викласти це в наступній редакції: «Учасник створює та підписує електронний документ кваліфікованим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі – КЕП, електронний підпис) за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign або удосконаленим електронним підписом (УЕП).
Дата оприлюднення звернення:
16.07.2025 12:31
Шановний учаснику, Ваше звернення уважно розглянуто та за результатами його розгляду повідомляємо наступне. Відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 31 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відомості, які мають зазначатися замовником у тендерній документації установлені статтею 22 Закону.Разом з тим тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (частина третя статті 22 Закону).При цьому згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Виходячи з наступного Замовником відповідно до вимог розділу 3 тендерної документації визначено зміст і спосіб подання тендерної пропозиції. З урахуванням вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» встановлено наступне: Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи, які вимагаються замовником у тендерній документації (зокрема в додатку 1 до ТД), та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Для безпосередньо підготовлених Учасником документів: Учасник створює та підписує електронний документ кваліфікованим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі – КЕП, електронний підпис) за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign.
Документ, отриманий від органів державної влади, підприємств, установ, організацій, подається/завантажуються учасником окремим файлом із накладанням електронного підпису уповноваженої особи учасника на підписання тендерної пропозиції (за допомогою загальнодоступних програмних комплексів, наприклад: https://acskidd.gov.ua/sign), якщо такий документ наданий не у формі електронного документу із накладанням електронного підпису уповноваженої посадової особи органів державної влади, підприємств, установ, організацій, яка видала цей документ (якщо такий документ наданий у формі електронного документу із накладанням електронного підпису уповноваженої посадової особи органів державної влади, підприємств, установ, організацій, яка видала цей документ, то накладення електронного підпису уповноваженої особи учасника не вимагається).
Керуючись частиною 5 статті 22 Закону Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Замовник перевіряє електронний підпис учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Додатково повідомляємо, що отримання учасником КЕП здійснюється в порядку звернення до акредитованого центру сертифікації ключів (АЦСК), наприклад, до ДП "Дія", ПриватБанку, або інших, перелік яких можна знайти на сайті Міністерства цифрової трансформації.
.
Дата оприлюднення відповіді:
16.07.2025 16:55