Обгрунтування використання процедури
Проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки ДП «НАЕК «Енергоатом», які містять обґрунтування безпеки ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, що розташовані на майданчиках АЕС передбачено статтею 40 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» від 08.02.1995 № 39/95-ВР та статтею 12 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії» від 11.01.2000 № 1370-XIV. Для реалізації державної політики у сфері використання ядерної енергії, забезпечення дотримання вимог ядерної та радіаційної безпеки в Україні створено орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки – Державну інспекцію ядерного регулювання України (далі - Держатомрегулювання). Відповідно до «Положення про Державну інспекцію ядерного регулювання України», затвердженого постановою КМУ від 20.08.2014 № 363, одними із завдань Держатомрегулювання є проведення оцінки безпеки ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, уранових об’єктів, інших джерел іонізуючого випромінювання та проведення державної експертизи: - ядерної та радіаційної безпеки ядерних установок, об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, уранових об’єктів, інших джерел іонізуючого випромінювання; - фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання. З метою створення необхідної структури, яка б забезпечувала проведення експертизи на відповідному рівні якості, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.1992 № 52 створено Державне підприємство «Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки» (далі – ДНТЦ ЯРБ). Відповідно до листа Держатомрегулювання № 21-46/4276-4901 від 20.03.2025 ДНТЦ ЯРБ є єдиним постачальником послуг, що підтверджується Статутом підприємства. Членство ДНТЦ ЯРБ у Європейській мережі організацій науково-технічної підтримки (ETSON) дозволяє впроваджувати сучасний міжнародний досвід та методики в експертну діяльність підприємства. Державна експертиза ядерної та радіаційної безпеки є складним процесом, який вимагає наявності високопрофесійного персоналу, сучасного технічного та програмного забезпечення, спеціальних валідованих та верифікованих розрахункових програм і кодів, методичних та процедурних документів, що регламентують окремі складові процесу виконання експертизи. Для надання послуги ДП ДНТЦ ЯРБ забезпечено відповідним обладнанням та матеріально-технічною базою. ДНТЦ ЯРБ має більше сорока спеціальних розрахункових програм і кодів, що використовують при виконанні експертних та науково-дослідних робіт. Висококваліфікований персонал ДНТЦ ЯРБ постійно проходить навчання та підвищення кваліфікації щодо їх застосування і має багаторічний досвід розробки проектів нормативно-правових актів з ядерної та радіаційної безпеки та їх практичного використання в експертній діяльності. Згідно з Порядком проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки (НП 306.1.107-2005), затвердженим наказом Держатомрегулювання від 21.02.2005 № 21, ДНТЦ ЯРБ є відповідальною експертною організацією, яка може надати в повному обсязі послуги з державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки. Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 № 83 ДНТЦ ЯРБ включено до об’єктів державної власності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може застосовувати переговорну процедуру закупівлі як виняток, у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану Замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей. З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави» та Розпорядження. Відповідно до вищезазначеного, існує необхідність застосування винятку проведення відкритих торгів відповідно до підпунктом 5 пункту 13 Особливостей, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.