Звернення:
За тендером : 45233142-6 — Ремонт доріг (Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Копитка в м. Липовець Вінницької області)
Тема:
Щодо внесення змін до тендерної документації
Зміст:
Щодо внесення змін до тендерної документації
Шановні панове,
Уважно ознайомившись з тендерною документацією до процедури закупівлі:
«Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Копитка в м. Липовець Вінницької області»,
очікувана вартість якої становить 312?732,00 грн, звертаємось до Вас із проханням внести зміни до тендерної документації в частині виключення вимоги щодо забезпечення виконання договору.
Обґрунтування:
1. Невідповідність обсягу вимог об’єкту закупівлі
Закупівля стосується неконструктивного (поточного) ремонту, який не є складним за обсягом і технічним виконанням. Роботи мають бути завершені до 31 грудня 2025 року, а їх вартість є незначною (до 500 тис. грн).
2. Невиправдане фінансове навантаження на учасника
• Подача тендерної пропозиції — 612,00 грн
• Витрати на оформлення електронної банківської гарантії — понад 2?000 грн
• Блокування 5% суми договору (15?637 грн) до кінця 2025 року — замороження оборотних коштів на тривалий період, що ускладнює господарську діяльність.
3. Відсутність реальної загрози невиконання договору
Наше підприємство має відповідні матеріальні та технічні ресурси, АБЗ, кваліфікований персонал та досвід виконання аналогічних робіт. Таким чином, виконання зобов’язань за договором є гарантованим.
4. Воєнний стан: необхідність раціонального використання коштів
У поточних умовах правового режиму воєнного стану кожна гривня має бути спрямована на реальну роботу та підтримку оборони держави, а не на зайві банківські витрати.
Наше підприємство регулярно сплачує військовий збір, податки, а також фінансово підтримує ЗСУ та волонтерські ініціативи.
З огляду на вищезазначене, просимо Вас:
Виключити з тендерної документації вимогу щодо забезпечення виконання договору (у вигляді електронної банківської гарантії).
Такий крок сприятиме конкуренції, зменшить фінансове навантаження на учасників та дозволить ефективно використати бюджетні кошти на безпосереднє виконання робіт.
Дякуємо за розуміння та сподіваємось на позитивне рішення.
Дата оприлюднення звернення:
16.07.2025 10:14
Шановний учаснику, неякісний ремонт доріг Виконавцями – головний ризик виникнення конфлікту між сторонами щодо результату виконання робіт або надання послуг, а також має негативні наслідки в експлуатації неякісно відремонтованих доріг. В такому випадку, при прийомі результату робіт/послуг, Замовник має право пред’являти вимоги на доопрацювання Виконавцем неякісних ділянок дороги, або взагалі, переробити ці ділянки. Вимога про гарантії між Замовником, та Виконавцем Договору щодо надання послуг, такий законодавчий підхід посилює свободу договірного права, надає більше гарантій Замовнику для забезпечення виконання його вимог Виконавцем. Іншими словами, у виконавця і замовника має бути єдине розуміння і уявлення кінцевого результату.
Тендерна документація підготовлена відповідно до вимог законодавства України. Учасники торгів, не є Учасниками договірного процесу.
Умови підп. 6.3. п. 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» Розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації містять вимогу про забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до Статті 27. «Забезпечення виконання договору про закупівлю:
Стаття 27. Забезпечення виконання договору про закупівлю
1. Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
3. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
4. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Електронна банківська гарантія надається відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження Вид забезпечення форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», та вимог ПОСТАНОВИ ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ № 639 від 15.12.2004 Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 8 від 09.02.2017 № 5 від 25.01.2018 № 99 від 09.07.2020»
Наразі проводяться відкриті торги з особливостями, в яких Учасники торгів, приймають участь на рівних умовах. Підлаштування тендерної документації під маніпуляції того чи іншого учасника, тягне за собою дискримінаційні наслідки по відношенню до інших учасників торгів, що створює порушення основних принципів Публічних закупівель: "Стаття 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника."
На разі у Замовника торгів, відсутні будь-які порушення законодавства України. За даним питанням, поскаржитись на Ст. 27 ЗУ Про публічні закупівлі, може будь-який Учасник торгів, звернувшись до Суду, або МКУ.
Дата оприлюднення відповіді:
17.07.2025 12:48