Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 29 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документації, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання якої передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності її розміщення Замовником та виконання учасником, надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішення та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Одеський регіональний клінічний протипухлинний центр» Одеської обласної ради» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.07.2025 № 161, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.07.2025 № 164, перелік змін до ТД, оприлюднений в електронній системі закупівель 21.07.2025, роз’яснення щодо тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 15.07.2025 та 21.07.2025, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» (далі - ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» виявлених Замовником невідповідностей, протокол/повідомлення продовження строку розгляду тендерної пропозиції, оприлюднений в електронній системі закупівель 05.08.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.08.2025 № 181, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.08.2025, пояснення та документи, надані Замовником 20.08.2025 та 28.08.2025 на запити Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено, що перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, зазначено у Додатку 2 до цієї ТД.
Відповідно до пункту 2 розділу 3 Додатка 2 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД виконавець робіт, директор або інша особа, відповідальна за проведення робіт, повинні пройти навчання та перевірку знань з питань охорони праці, про що надається протокол (або витяг з протоколу) та посвідчення про перевірку знань за такими НПАОП: законодавчих актів з охорони праці, безпеки праці в галузі, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, надання першої допомоги потерпілим, управління роботами з попередження та ліквідації наслідків аварії; НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 45.2-7.02-12 Охорона праці і промислова безпека у будівництві. (Система стандартів безпеки праці ДБН А.3.2-2- 2009); НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-7.14-17; НПАОП 45.2-7.03-17.
Проте учасником процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції на виконавця робіт Журавльову Олену Миколаївну не надано протокол (або витяг з протоколу) про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці та посвідчення про перевірку знань з охорони праці за НПАОП 45.2-7.03-17, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 3 Додатка 2 до ТД.
Крім того, на директора Кошелєва Едуарда Геннадійовича не надано протоколи (або витяги з протоколів) про проходження навчання та перевірки знань з питань охорони праці та посвідчення про перевірку знань з охорони праці за такими НПАОП: законодавчих актів з охорони праці, безпеки праці в галузі, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, надання першої допомоги потерпілим, управління роботами з попередження та ліквідації наслідків аварії; НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 45.2-7.02-12 Охорона праці і промислова безпека у будівництві. (Система стандартів безпеки праці ДБН А.3.2-2- 2009); НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-7.14-17, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 3 Додатка 2 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.08.2025 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» умовам тендерної документації Замовник 28.08.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «Як вбачається із вищезазначеної вимоги, Замовником не встановлена вимога щодо надання всіх наведених протоколів та посвідчення про перевірку знань саме на директора (Кошелєв Едуард Геннадійович) та виконавця робіт (Журавльова Олена Миколаївна). Так, учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» надано всі перелічені в вимозі пункту 2 Розділу ІІІ додатку 2 до ТД протоколи та посвідчення про перевірку знань на виконавця робіт або директора, а саме: протокол та посвідчення про перевірку знань за такими НПАОП: законодавчих актів з охорони праці, безпеки праці в галузі, вибухонебезпеки виробництва і вибухозахисту, пожежної безпеки, електробезпеки, гігієни праці, надання першої допомоги потерпілим, управління роботами з попередження та ліквідації наслідків аварії; НПАОП 0.00-1.71-13; НПАОП 45.2-7.02-12 Охорона праці і промислова безпека у будівництві. (Система стандартів безпеки праці ДБН А.3.2-2- 2009); НПАОП 0.00-1.15-07, НПАОП 0.00-7.14-17 на виконавця робіт (Журавльова Олена Миколаївна) та протокол та посвідчення про перевірку знань за НПАОП 45.2-7.03-17 на директора (Кошелєв Едуард Геннадійович)».
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності, оскільки Замовником самостійно визначено вимоги щодо надання протоколів (або витягів з протоколів) та посвідчень про перевірку знань нормативно-правових актів з охорони праці, які зазначено у пункті 2 розділу 3 Додатка 2 до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 13.08.2025 № 181, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.08.2025), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості зазначеному учаснику виправити вищезазначені невідповідності.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатках 1 та 2 до тендерної документації.
У пункті 2 розділу 1 Додатка 2 до ТД Замовником визначено, що учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати розрахункові кошторисні документи (локальний кошторис, зведений кошторисний розрахунок, договірна ціна, підсумкова відомість ресурсів) відповідно до заявленого технічного завдання.
Учасник процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі у складі тендерної пропозиції надав розрахункові кошторисні документи відповідно до заявленого технічного завдання, проте в «Підсумковій відомості ресурсів» відсутні деякі сторінки, а саме, сторінки 2, 7 та 10.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, до 13 серпня 2025 15:59, години, в якому, зокрема, зазначено: «Для усунення невідповідності необхідно надати «Підсумкову відомість ресурсів» в повному обсязі».
Водночас відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас надана учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції «Підсумкова відомість ресурсів» не в повному обсязі, є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, та, відповідно, невідповідність в частині відсутності деяких сторінок у складі тендерної пропозиції учасника не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.08.2025 із зазначеного питання, Замовник 28.08.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «Так, учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» надано у складі тендерної пропозиції Підсумкову відомість ресурсів, в якій відсутні деякі сторінки. Наряду з цим, учасником ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надано Підсумкову відомість ресурсів та всю кошторисну документацію у форматі «imd». Враховуючи вищевикладене, виправлення невідповідності в частині відсутності в відсканованому вигляді деяких сторінок в підсумковій відомості ресурсів жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Надане пояснення не обґрунтовує прийняте Замовником рішення про розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявленої ним під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» вищезазначеної невідповідності, оскільки невідповідність в частині документа про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Крім того, слід зазначити, що вимогами тендерної документації не передбачено надання кошторисної документації у форматі «imd».
Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявленої ним під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» вищезазначеної невідповідності в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, що не може бути усунене учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Крім того, учасником процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надано підсумкову відомість ресурсів, в якій у пункті 260 «Струмопровідний лінолеум Tarkett iQ Toro SC» зазначено, що кількість вказаного матеріалу складає 41,02 м2, що не відповідає пункту 77 Підсумкової відомості ресурсів (Додаток 1 до ТД), в якому кількість зазначеного матеріалу складає 36,3 м2, чим не дотримано вимоги пункту 2 розділу 1 Додатка 2 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 25.08.2025 щодо невідповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» умовам тендерної документації, Замовник 28.08.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «При формуванні технічного завдання була допущена помилка при розрахунку кількості матеріалу «Струмопровідний лінолеум Tarkett iQ Toro SC». Проте, учасником надано більш точну кількість зазначеного матеріалу, яка автоматично була розрахована програмою АВК при розрахунку ціни з огляду на визначені технічною специфікацією об’єми та види робіт, що жодним чином не змінило вартість договірної ціни, ніяким чином не порушило технології виконання робіт та не призводить до спотворення ціни пропозиції».
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленої невідповідності.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЄВРОСПЕЦМОНТАЖ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 28.08.2025 оприлюднено інформацію про відміну відкритих торгів згідно з протокольним рішення уповноваженої особи від 28.08.2025 № 185, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей.