Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 13 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ»; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНЫЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА БІБЛІОТЕКА ДЛЯ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА» ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ, (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджено Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 14.07.2025 №14-07); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ»; протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 24.07.2025, пояснення Замовника від 07.08.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» встановлено наступне.
Згідно з пунктом 1.3 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, Учасник процедури закупівлі повинен надати копію не менше одного аналогічного договору (аналогічний договір може надаватися без додатків, специфікацій, додаткових угод тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору.
Разом з цим, в складі тендерної пропозиції Учасник повенен надати копію(ї) документа(ів) на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій довідці.
В складі тендерної пропозиції ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» надано Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (файл:довідка про аналог договори.pdf).
Проте, в складі тендерної пропозиції ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» копії аналогічних договорів та копії документів на підтвердження виконання договорів значених в наданій довідці відсутні.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 05.08.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.08.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «...Згідно з пунктом 1.3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, Учасник процедури закупівлі повинен надати копію не менше одного аналогічного договору. Учасником була надана Довідка про аналогічні договори. Назва файлу «Довідка про аналог договори.pdf». Завдяки моніторингу та отриманим зауваженням, Учасник на вимогу Замовника додав необхідні договори у кількості двох: назва файлів «Аналогічний договір1.pdf», «Аналогічний договір2.pdf» в електронну систему 06.08.2025 року.….».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» вимог пункту 1.3 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, оскільки Замовником в тендерній документації чітко визначено вимогу щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції копії не менше одного аналогічного договору та копії документів на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій довідці.
Таким чином, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у поданих учасником документах в цій частині та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість Учаснику ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» усунути такі невідповідності в інформації та/ або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Також, моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» встановлено, що згідно з пунктом 6.14 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати копію наказу про відповідального працівника за безпечне надання послуг (виконання будівельних робіт).
Проте, в складі тендерної пропозиції ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» копія наказу про відповідального працівника за безпечне надання послуг (виконання будівельних робіт) відсутня.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 05.08.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.08.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «...Згідно з пунктом 6.14 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати копію наказу про відповідального працівника за безпечне надання послуг (виконання будівельних робіт). На виконання цього пункту тендерної документації Учасником був наданий гарантійний лист щодо особистої відповідальності за виконання вимог охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки тощо. Назва файлу «Лист по ТБ.pdf». Завдяки моніторингу Держаудитслужби 06.08.2025 року Учасник надав необхідний документ. Назва файлу «Наказ_про_призначення_відповідальним.pdf»….».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» вимог пункту 6.14 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, оскільки Замовником в тендерній документації чітко визначено вимогу щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції копії наказу про відповідального працівника за безпечне надання послуг (виконання будівельних робіт).
Таким чином, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у поданих учасником документах в цій частині та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість Учаснику ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» усунути такі невідповідності в інформації та/ або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Крім того, моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» встановлено, що згідно з пунктом 5.1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати довідку про присвоєння ідентифікаційного коду.
Проте, в складі тендерної пропозиції ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду відсутня.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 05.08.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.08.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «...Згідно з пунктом 5.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати довідку про присвоєння ідентифікаційного коду. Учасником не була надана вказана довідка, проте під час моніторингу та отриманим зауваженням ФОП Філіппенко П.Ю. оприлюднив необхідну довідку 06.08.2025 року. Назва файлу «Код ІНН.pdf». ...».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» вимог пунктом 5.1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, оскільки Замовником в тендерній докуметації чітко визначено вимогу щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції довідки про присвоєння ідентифікаційного коду відсутня .
Таким чином, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у поданих учасником документах в цій частині та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість Учаснику ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» усунути такі невідповідності в інформації та/ або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Разом з цим, моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції Учасника процедури закупівлі ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» встановлено, що зггідно з Додатком 2 “ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:” до тендерної документації Замовника, у складі пропозиції учасник також має надати: Наявність розрахунку вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту (розрахунок вартості бажано надати у програмному комплексі АВК або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм) у відповідності до кошторисних норм України). На підтвердження відповідності цим вимогам учасником у складі пропозиції мають бути надані документи, зокрема: пояснювальна записка.
Проте, в складі тендерної пропозиції Учасником ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» надано зазначену пояснювальну записку не в повному обсязі.
Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності.
Згідно з пунктом 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Отже, Замовником розміщено безпідставну вимогу про усунення невідповідності щодо надання документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 05.08.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 07.08.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, а саме згідно з Додатком 2 “ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:” у складі тендерної пропозиції учасник має надати пояснювальну записку. Учасником ФОП "ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ" була надана зазначена пояснювальна записка не в повному обсязі. Замовником це було розцінено як невідповідність в документах тому, що була відсутня саме технічна частина документа. У наданому документі була вказана лише інформація - нормативна база, на підставі якої була розрахована кошторисна документація….».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт не виконання Учасником процедури закупівель ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» вимог Додатком 2 “ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:” до тендерної документації Замовника, оскільки Замовником в тендерній докуметації чітко визначено вимогу надання документів на підтвердження відповідності умовам технічної специфікації, зокрема пояснювальної записки.
Поряд з цим, невідповідність стосовно не подання в складі тендерної пропозиції Учасника ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» в повному обсязі пояснювальної зпаписки не підпадає під невідповідність, яка перебачена пунктом 43 Особливостей, оскільки вищевказана пояснювальна записка містить інформацію щодо показників та нарахувань для розрахунку вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту та самі розрахунки вартості виконання робіт з надання послуги поточного ремонту.
Таким чином, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію Учасника ФОП «ФІЛІППЕНКО ПАВЛО ЮРІЙОВИЧ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; а проколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.07.2025 № 2407, визнав його переможцем процедури закупівлі.
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.