Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт даху та будівлі закладу дошкільної освіти (ясла-дитсадок) комбінованого типу №10 "Любавонька" Переяславської міської ради за адресою вул.Грушевського Михайла,55-б м.Переяслав Київської області
Тема:
Загальні питання
Зміст:
Шановний Замовник! Ви вимагаєте наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід - замовник має право вимагати даний пункт в цілому, щоб учасник надав довідку що в нього є відповідні спеціалісти відповідно до предмету закупівлі. Але законодавство вам не дає вам права вказувати які саме працівники повинні бути та їхню кількість. Вказуючи перелік посад і кількість за вашим бажанням ви свідомо дискримінуєте потенційних учасників в яких немає того чи іншого спеціаліста, і учасник не вбачає в ньому необхідність для виконання робіт. І звісно ж улюблений акт огляду: Практика АМКУ скасовує дану вимогу, Як таку що не є обгрунтованою, та такою що містить корупційні ризики. В учасників є сума закупівлі і технічне завдання. Огляд не дасть нічого від слова зовсім, а так як учасник не може а ні вилізти за оголошену вартість, а ні змінити об'єми, бо це буде невідповідність пропозиції. Дана вимога слугує чисто або аби відсіяти, тих кому не захочеться витрачати час на поїздки, або щоб домовитись, чи щоб потенційний підрядник під кого написано чинив тиск на учасника, щоб той не ліз куди не треба. Всі ми знаємо для чого ці всі вимоги. Якщо вимаєте бажання будувати якісно, то допускайте людей для участі, публікуйте якісь більш логічніші вимоги. Вона всім говорить тільки про те, що є договорняк. Де купа безглуздих вимог необгрунтованих там завжди договорняк. І можете навіть не казати, що це наша думка суб'єктивна. Всі все знають і розуміють. Переконливо просимо видалити безглузді вимоги з тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
16.07.2025 15:22
2. Відповідно до пункту 6 підрозділу XI розділу ІІІ Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Мінекономіки віл 22.11.2024 №26335:
Замовники можуть установлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, перевіряючи наявність інженерних працівників та працівників робітничих спеціальностей (робітниківбудівельників, робітників-монтажників, інших робітників). До переліку необхідних інженерних працівників рекомендовано відносити такі посади: 1) головного інженера або іншу особу, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; 2) начальника дільниці / виконавця робіт або іншу особу, яка виконує його функції; 3) інженера в частині кошторисної документації; 4) інженера з охорони праці (будівництво). Для підтвердження цього кваліфікаційного критерію рекомендується вимагати від учасників процедури закупівлі такий перелік інформації та документів стосовно інженерних працівників: 1) довідка з інформацією щодо основних інженерних працівників відповідної кваліфікації за формою 2, передбаченою в додатку № 1 до примірної тендерної документації (додаток 2 до цих Методичних рекомендацій); 2) копії трудових книжок (сторінки, що містять відповідну інформацію) та/або накази про призначення на посаду, та/або накази про сумісництво, або інші документи, які підтверджують наявність трудових правовідносин учасника процедури закупівлі з відповідними працівниками, зазначеними в довідці з інформацією щодо основних інженерних працівників відповідної кваліфікації. Окремо замовникам рекомендується зазначати в тендерній документації, що працівники інженерних професій можуть працювати за будь-якою формою залучення працівників.
Рекомендується також установлювати вимогу щодо надання інформації про наявність працівників робітничих спеціальностей у кількості, необхідній для виконання робіт з будівництва, що визначається замовником відповідно до відомостей про потреби в кадрах будівельників за основними категоріями, які є частиною проєкту організації будівництва. Для підтвердження цього кваліфікаційного критерію рекомендується вимагати від учасників процедури закупівлі довідку з інформацією щодо працівників робітничих спеціальностей за формою 3, передбаченою в додатку № 1 до примірної тендерної документації (додаток 2 до цих Методичних рекомендацій).
Отже, зазначений перелік посад є мінімально необхідною кількістю яка передбачена проектною документацією предмета закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
18.07.2025 14:52