Закупівля Симулятори бойових дій. Комплект "Навчально-тренувальний комплекс "Лазертаг" на 14 учасників для навчального кабінету "Захист України" від Яготинський ліцей № 3 Яготинської міської ради.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.07.2025 13:33
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.07.2025 13:33
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.07.2025 13:33
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.07.2025 13:33
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
11.07.2025 13:33
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
ФОП Бочков Денис Вадимович (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
1. Додатком 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі - Навчально-тренувальний комплекс «Лазертаг» Код ДК 021:2015 - 35740000-3 Симулятори бойових дій» Замовник вимагає, щоб планшет постачався з попередньо встановленим Освітнім програмним забезпеченням (учасник вказує конкретне найменування програмного забезпечення та його правовласника):
«Електронний освітній ресурс (далі ЕОР), з терміном дії ліцензії не менше 1-го року. ЕОР – являє собою мультимедійний застосунок з он-лайн доступом до посібника «Мінна безпека» для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти, що має містити навчальні матеріали про найбільш поширені в Україні види вибухонебезпечних предметів, їх тактико-технічні ознаки й відмінності, а також характеристики їхніх загроз. Посібник ознайомлює з попереджувальними знаками про вибухонебезпечні предмети та алгоритмом дій цивільного населення при виявленні вибухонебезпечних предметів. Для кращого сприйняття інформації на сторінках посібника мають бути вміщені світлини, відеофайли та 3Д-моделі. Посібник має бути розроблено на основі «Довідника ідентифікатора вибухонебезпечних предметів» від Міжрегіонального центру гуманітарного розмінування та швидкого реагування ДСНС України. Зміст навчального матеріалу, підібраного у підручнику, має сприяти підготовці учнів до захисту життя та свого здоров’я, а також здоров’я інших під час надзвичайних ситуацій, зменшенню загроз від вибухонебезпечних предметів на території України.
Гарантія: не менше ніж 12 місяців.
Учасник у складі пропозиції має надати лист від правовласника освітнього програмного забезпечення або від його офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні, в якому міститься підтвердження терміну дії ліцензії на таке освітнє програмне забезпечення, унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X , а також найменування учасника процедури закупівлі.
У разі надання такого листа від офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні - учасник у складі пропозиції надає документальне підтвердження від правовласника статусу такого офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні.»
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки: не існує доказів, що такий ЕОР є комерційно доступним продуктом, який будь-який учасник може вільно ліцензувати та встановити. Опис вказує на унікальний, ймовірно, захищений авторським правом продукт, розроблений для конкретного постачальника.
Провівши аналіз технічного завдання мною встановлено, що до предмету закупівлі Комплект "Навчально-тренувальний комплекс "Лазертаг" на 14 учасників для навчального кабінету "Захист України" включено додатковий товар, який не має жодного відношення, в тому числі технічного (Комплект обладнання - це сукупність взаємопов'язаних пристроїв, інструментів, апаратів, механізмів та інших елементів, об'єднаних для виконання певного завдання або досягнення конкретної мети) та навчального до зазначеного комплекту.
Зазначений ЕОР жодним чином не входить до комплекту, а і порушує вимоги щодо порядку визначення предмету закупівлі, встановлених Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 року № 708, яким затверджено Порядок визначення предмета закупівлі (надалі - Порядок № 708), пунктом 3 зазначеного Порядку № 708 передбачено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону № 922- VIII та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Національний класифікатор «Єдиний закупівельний словник» (ЄЗС) призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб’єктів господарювання у торгах за межами України.
Програмне забезпечення описано не як простий додаток, який можна завантажити з Google Play, а як попередньо встановлений компонент поставки. Хоча ДСНС, ЮНІСЕФ та інші організації створюють різноманітні матеріали з мінної безпеки, немає жодних доказів існування єдиного комерційно ліцензованого «ЕОР», що точно відповідає цьому опису та доступний для всіх постачальників обладнання.
Це створює високу ймовірність того, що необхідне програмне забезпечення є пропрієтарним для одного системного інтегратора або постачальника обладнання, який розробив його власними силами. Об'єднуючи це унікальне програмне забезпечення з конкретними апаратними вимогами, Замовник робить практично неможливим для будь-якого іншого постачальника, крім визначеного заздалегідь, участь у торгах, оскільки вони не можуть отримати один із ключових компонентів.
Електронний освітній ресурс – є освітнім програмним забезпеченням згідно Наказу МОН №574, а не програмним забезпеченням для гри в Лазертаг.
Вимоги до даного програмного забезпечення сформовані з урахуванням листа МОН України від 30.07.2014 № 1/9-385 "Методичні рекомендації щодо проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами" та методичних рекомендацій МОН України щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайній ситуації. Відповідно до Єдиний закупівельний словник ЕОР віноситься до ДК 021:2015: 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення.
Однак, Замовником визначено предмет закупівлі - Симулятор бойових дій (35740000-3 Комплект "Навчально-тренувальний комплекс "Лазертаг" на 14 учасників для навчального кабінету "Захист України), що логічно передбачає програмне забезпечення, яке забезпечує його діяльність і не потребує іншого ЕОР.
Виробники предмету закупівлі, наприклад ТОВ «АРТПРАЙЗ» (офіційний виробник НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ «Лазертаг» (ТМ «FALCON») та ФОП Середа (Ігровий набір для командної гри «Лазертаг») оснащують його власним програмним забезпеченням, яке дає можливість безперебійної роботи товару, для прикладу:
Навчально-тренувальний комплекс
"Лазертаг" (бездротовий комплект
"FALCON" для гри в лазертаг) ТОВ «АРТПРАЙЗ» Ігровий набір для командної гри "Лазертаг"
ФОП Середа С. О.
Комплектується власною програмою LASERTAG OPERATOR, яка знаходиться у вільному доступі на Play Market. Мобільний додаток Lasertag Operator використовується для налаштування обладнання, керування грою та отримання статистики. Мобільний додаток дозволяє поєднати всі ігрові комплекти та сценарні пристрої в одну екосистему та проводити гру з любого
куточка майданчика. Дає можливість індивідуально налаштовувати все обладнання, створювати свої унікальні сценарії та отримувати онлайн статистику гри. Додаток вже містить безліч готових сценаріїв які можна адаптувати під потрібну цільову аудиторію, є можливість створити та зберегти свої унікальні сценарії та налаштування обладнання.
Ніяке інше програмне забезпечення чи програмні комплекси для використання навчально-тренувального комплексу "Лазертаг" (бездротовий комплект "FALCON" для гри в лазертаг) не потрібні та не можуть поліпшити чи модернізувати гру. Набір ігровий для командної тактичної
гри "Лазертаг" комплектується власною програмою G4B_Base, яка надається у вигляді архівного файлу для встановлення. Програма G4B_Base призначена для налаштування комплектів лазертагу (ТТХ зброї), запуску/зупинки гри та збору статистики гри у реальному часі.
Програма G4B_Base поєднує все
ігрове обладнання для проведення
гри, налаштування обладнання,
створення сценаріїв та отримання статистики
гри.
Іншого програмного забезпечення для роботи
не потрібно
Наголошуємо: код ДК 021:2015 35740000-5 чітко визначає фізичні засоби моделювання бойових ситуацій, а не цифрові освітні продукти.
Тобто, постає питання у логічності об’єднання різних товарів у один лот, що в свою чергу є порушенням вимог закупівельного законодавства.
Такий підхід грубо порушує:
- принцип пропорційності, оскільки встановлено вимоги, які не відповідають меті закупівлі;
- принцип доцільності та економії, оскільки йдеться про невиправдане навантаження предмета закупівлі.
Антимонопольний комітет України неодноразово наголошував, що необґрунтоване об'єднання різнорідних товарів є дискримінаційною практикою (№ 12959-р/пк-пз, 826/7327/18). У даній закупівлі Замовник не надав жодного обґрунтування технологічної чи економічної доцільності такого об'єднання. Вимагати від одного учасника можливості поставити ці товари одночасно є неправомірним та дискримінаційним.
Я, як постачальник продукції сертифікований «Комплект лазертаг» який має в наявності вказаний Замовником предмет закупівлі, що повністю відповідає технічним характеристикам тендеру, позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник висуває вимогу, яка не ґрунтується на законодавчих чи технічних нормах.
2. Окрім цього, Додатком 3 до тендерної документації встановлено, що Учасники повинні надати: «лист від правовласника освітнього програмного забезпечення або від його офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні, в якому міститься підтвердження терміну дії ліцензії на таке освітнє програмне забезпечення, унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X , а також найменування учасника процедури закупівлі. У разі надання такого листа від офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні - учасник у складі пропозиції надає документальне підтвердження від правовласника статусу такого офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні».
Така вимога є дискримінаційною, оскільки виробники часто надають ексклюзивні листи лише одному дистриб'ютору на конкретний тендер, що штучно усуває конкуренцію між іншими постачальниками того ж самого товару. Це прямо суперечить принципам недискримінації учасників та розвитку добросовісної конкуренції (приклади рішень Комісії: № 7195-р/пк-пз; № 4863-р/пк-пз; № 13764 -р/пк-пз; № 11247-р/пк-пз; № 3750-р/пк-пз).
Таким чином, сукупність специфічних вимог тендерної документації не лише обмежує конкуренцію, але й фактично нівелює саму суть тендеру, перетворюючи її на формальність для обґрунтування закупівлі у конкретного, заздалегідь визначеного постачальника. Це є прямим порушенням статті 5 Закону.
Таким чином, дискримінаційні вимоги Замовника не лише обмежують конкуренцію на ринку, але й порушують моє право як потенційного учасника на чесну конкуренцію, захищене Законом. З огляду на зазначене, я вважаю за необхідне захистити мої права та інтереси, а також інтереси інших учасників ринку, шляхом визнання зазначених вимог дискримінаційними та вжиття заходів реагування.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, як було описано, Тендерна документація складена таким чином, що штучно обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі та не дозволяє Скаржнику, як і багатьом іншим потенційним учасникам, взяти участь в торгах.
Таким чином, аналіз вимог тендерної документації Замовника свідчить про наявність послідовної дискримінаційної логіки та системне порушення принципів публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону. Замовник сформував технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі з очевидною прив’язкою до конкретної моделі ПК, виключивши можливість участі інших учасників, які пропонують альтернативні, функціонально еквівалентні або навіть переважаючі рішення. Встановлення вимог, які є юридично неможливими до виконання або вимог, які не відповідають змісту предмета закупівлі, свідчить про навмисне обмеження конкуренції та створення переваг окремому учаснику.
Сукупність вказаних умов підтверджує, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні положення, що порушують права Скаржника як потенційного учасника процедури закупівлі та унеможливлюють подання пропозиції без необґрунтованого ризику її автоматичного відхилення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 5, 8, 16, 18, 22, 23, 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», –
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1.Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
2.Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.
Автор:
3310704554, ФОП "БОЧКОВ ДЕНИС ВАДИМОВИЧ"
27501, Україна, Кіровоградська область, Олександрійський р-н, місто Світловодськ, б.Дніпровський, будинок 3, квартира 80