Звернення:
За тендером : Послуги інженера-консультанта для здійснення функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті «Реконструкція Раухівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області за адресою: № 64, вул. Гвардійська, смт Раухівка Березівського району Одеської області. Коригування.»
Тема:
МАРНОТРАТСТВО
Зміст:
Ви серйозно? 2 мільйони на консультанта при реконструкції ясла-садка!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! На консультанта, який не несе ніякої відповідальності. При тому, що є технагляд і авторський нагляд.
Питання: Чи можливо виконати будівельно-монтажні роботи без зайвих витрат на консультанта? Ті питання, що ви поставите консультанту за 2 млн, фахівці технагляду і авторського нагляду не повноважні відпрацювати?
Дата оприлюднення звернення:
14.07.2025 11:16
Добрий день! Дякуємо Вам за звернення.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» для виконання робіт по об’єкту: «Реконструкція закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Раухівської селищної ради Березівського району Одеської області за адресою: № 64, вул. Гвардійська, смт Раухівка Березівського району Одеської області. Коригування.», генеральним проектувальником Фізична особа-підприємець «Копач Валентина Миколаївна» розроблено проектну документацію, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт, в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів. Відносно кошторисної частини вказаної документації виконано експертизу та отримано за її результатами позитивний експертний звіт, виданий Одеською філією ДП "НДІпроектреконструкція" (ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво № ЕК-6063/01-25 від 31 березня 2025 року; Реєстраційний номер EX01:0422-7051-5475-3656 Редакція № 2). Вказаним звітом в тому числі визначено кошторисну вартість будівництва на загальну суму 156610,822 грн. з ПДВ.
Глава 10 вищезазначеного документа "Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги" передбачає "Кошти на надання послуг інженера-консультанта (2,2 % від очікуваної вартості закупівлі)".
Згідно кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» [4.32] До глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» окремими рядками включаються кошти на:
1) утримання служби замовника в розмірі, який складає до 1 % від підсумку глав 1 - 9;
2) здійснення технічного нагляду в розмірі, який складає до 1,5 % від підсумку глав 1 -9;
3) надання послуг інженера-консультанта за договором про надання інженерноконсультаційних послуг в розмірі, який складає до 3 % від підсумку глав 1 - 9. Кошти на утримання служби замовника та надання послуг інженераконсультанта, обумовлені договором, включаються окремими рядками до глави 10
«Утримання служби замовника та інжинірингові послуги». Сукупний розмір коштів на утримання служби замовника та надання послуг інженера-консультанта, відображених у відповідних рядках, не може перевищувати 4% від підсумка глав 1-9.
Кошти на здійснення технічного нагляду та надання послуг інженераконсультанта, обумовлені договором, включаються окремими рядками до глави 10
«Утримання служби замовника та інжинірингові послуги». Сукупний розмір коштів на здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, відображених у відповідних рядках, не може перевищувати 4,5% від підсумка глав 1-9.
Кошти на утримання служби замовника, здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, обумовлені договором, включаються окремими рядками до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги». Сукупний розмір коштів на утримання служби замовника, здійснення технічного нагляду та надання послуг інженера-консультанта, відображених у відповідних рядках, не може перевищувати 5,5% від підсумка глав 1-9.
Розмір зазначених коштів приймається за відповідними розрахунками. По об’єктах будівництва, спорудження яких здійснюється із залученням іноземних кредитів, наданих під державні гарантії, на стадії складання інвесторської кошторисної документації кошти на покриття витрат з надання послуг інженером-консультантом визначаються за обґрунтовуючими розрахунками в межах ліміту коштів, обчислених з використанням указаного показника, якщо інше не передбачено міжнародними договорами. Складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) та витрачання коштів, здійснюється на підставі обґрунтовуючих розрахунків виходячи з трудовитрат спеціалістів на виконання ними своїх функцій та вартості одного людино-дня, визначеного калькуляційним методом.
Залучення інженера-консультанта є вимогою Європейського інвестиційного банку. При фінансуванні проектів міжнародними організаціями або в складних будівельних проектах, це може бути вимогою або рекомендовано.
Інженер-консультант може бути корисним для забезпечення якості, ефективності та дотримання термінів виконання робіт, а також для вирішення конфліктів.
Залучення інженера-консультанта є поширеною практикою у багатьох країнах, особливо при фінансуванні проектів міжнародними фінансовими організаціями.
Таким чином, рішення про залучення інженера-консультанта залежить від конкретного проекту, його складності, фінансових умов та вимог законодавства.
В нашому випадку це є однією з обов’язкових умов фінансування проєкту.
Уповноважена особа Інна ДРЕВНЯК
Дата оприлюднення відповіді:
15.07.2025 14:39