Звернення:
За тендером : «Капітальний ремонт закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Казковий світ» Бабинської сільської ради Рівненської області в с. Бабин, вул. Мирна 2а, Рівненської області» (утеплення фасадів). Коригування» (за кодом CPV за ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Тема:
Кваліфікаційні вимоги
Зміст:
Доброго дня. Згідно з вимогами Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» сертифікація енергетичної ефективності здійснюється енергоаудитором, який є незалежним, не має конфлікту інтересів та прямо чи опосередковано не зацікавлений у результаті сертифікації. Тобто для проведення енергетичного аудиту будівлі, замовник самостійно обирає фахівця з енергоаудиту та оформляти з ним відповідний договір. Тобто вимога до Учасників наявність інженера з кваліфікаційним атестатом з проведення аудиту енергетичної ефективності будівель незаконною.
Просимо внести зміни в тендерну документацію. Дякую.
Дата оприлюднення звернення:
10.07.2025 11:37
У відповідь на ваше запитання до процедури повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей. Також відповідно до п. 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;. Згідно п.2) ч. 2 ст. 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Також згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно з метою забезпечення виконання якісних робіт за даним предметом закупівлі в Додатку №1 до тендерної документації зазначено, що на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою Таблиці 2 та в Учасника обов’язкова наявність: - інженера з кваліфікаційним атестатом з проведення аудиту енергетичної ефективності будівель. Враховуючи вище викладене, вимога про наявність в учасника вищезазначеного інженера жодним чином не суперечить та не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та норми Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями). Інженерно-технічний персонал — це фахівці, що виконують рядові функції управління, здійснюють технічне, організаційне, економічне керівництво виробничими процесами, а також організують діяльність промислово-виробничого персоналу. До цієї категорії відносяться інженери, нормувальники, технологи та інші фахівці. Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про енергетичну ефективність будівель» енергоефективні заходи - заходи, спрямовані на зменшення обсягів питомого споживання енергії (підвищення рівня енергетичної ефективності) в будівлі, за умови забезпечення належних умов проживання та/або життєдіяльності людей у такій будівлі. Тобто енергоефективні заходи – це будівельні роботи, результатом виконання яких є підвищення теплотехнічних показників огороджувальних конструкцій будівель та/або зменшення показників споживання енергетичних ресурсів інженерними системами. Оскільки, метою даного предмета закупівлі є досягнення максимального ефекту з енергозбереження шляхом капітального ремонту з утеплення фасаду будівлі, інженер підрядної організації з проведення аудиту енергетичної ефективності будівель повинен забезпечувати контроль під час виконанням робіт за якістю будівельних матеріалів та технологією виконання робіт. Також зазначений інженер повинен здійснити аналіз ефективності термомодернізації (енергозбереження) після закінчення капітального ремонту будівлі та проінформувати замовника чи досягнута мета із заходів з енергозбереження (клас енергетичної ефективності будівлі), надати пропозиції щодо подальшої термомодернізації.
Водночас зазначаємо, що провівши аналіз вашого запитання до процедури вами, як потенційним Учасником торгів зроблений висновок, що інженер з проведення аудиту енергетичної ефективності будівель має бути виключно незалежним експертом є непідтвердженим, адже Закон України «Про енергетичну ефективність будівель» не містить такого визначення, а навпаки не забороняє мати у штаті підрядної організації відповідного експерта.
Також зазначаємо, що вказана вимога жодним чином не порушує принципи здійснення закупівель визначених в ст.5 Закону, так як вона однакова для всіх. Зважаючи на все вищевикладене, дана умова є законною, обґрунтованою та відповідає нормам чинного законодавства також вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси Учасника. При підготовці та поданні тендерної пропозиції радимо дотримуватися вимог тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
11.07.2025 09:32