Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Долинської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію (нова редакція), затверджену рішенням уповноваженої особи від 14.07.2025 № 49, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР»), вимогу про усунення невідповідностей до 24.07.2025, протокольне рішення уповноваженої особи від 24.07.2025 № 55, повідомлення про намір укласти договір від 24.07.2025, відповідь Замовника від 23.07.2025 на вимогу про усунення порушення, договір про закупівлю товару від 31.07.2025 № 48/2025 на суму 1 011 996,00 грн., укладений між Замовником та ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» (далі – Договір), пояснення надані Замовником 06.08.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» установлено наступне.
Згідно з пунктом 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме документи зазначені в Додатку №3 «Перелік документів, які надаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, вимогам чинного законодавства, та інші документи (дані), що надаються замовнику» до тендерної документації (далі – Додаток 3 до тендерної документації).
Відповідно до пункту 3 Додатку 3 до тендерної документації для підтвердження відповідності пропонованого товару Учасник надає порівняльну таблицю характеристик товару відповідно до Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)» до тендерної документації (далі – Додаток 1 до тендерної документації). Характеристики повинні відповідати або бути кращими за показники наведені у цьому додатку.
Так, відповідно до таблиці «Інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики до предмету закупівлі» Додатку 1 до тендерної документації технічні характеристики до предмету закупівлі повинні відповідати наступним показникам: максимальна споживна потужність - 97,8 кВт, мінімальна потужність на опалення - 90,0 кВт.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» надано технічну специфікацію від 16.07.2025 № 1607/2 із порівняльною таблицею технічних характеристик запропонованого товару – котла газового THERM TRIO 90T, максимальна споживна потужність якого становить – 97,0 кВт, мінімальна потужність на опалення – 42,0 кВт.
Таким чином, запропонований учасником ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» товар за своїми технічними характеристиками не відповідає вимогам до предмету закупівлі, встановленим у Додатку 1 до тендерної документації.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник, виявивши невідповідності в документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, 23.07.2025 оприлюднив повідомлення з вимогою усунути невідповідність, зокрема щодо технічної характеристики предмету закупівлі — мінімальна потужність на опалення.
23.07.2025 учасник ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» через електронну систему закупівель надав оновлену технічну специфікацію від 23.07.2025 № 2307/1 з виправленими показниками технічних характеристик, а саме: максимальна споживна потужність - 97,8 кВт, мінімальна потужність на опалення - 90,0 кВт.
Відповідно до пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовником, на порушення вимог пункту 43 Особливостей безпідставно надано учаснику ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» вимогу про усунення невідповідностей в інформації щодо показника мінімальної потужності на опалення запропонованого учасником предмета закупівлі.
На запит Держаудитслужби від 05.08.2025 Замовником 06.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідь, що не спростовує суті установленого порушення.
Внаслідок вищевказаного, Замовник на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, натомість протокольним рішенням від 24.07.2025 № 55 визнав ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» переможцем торгів.
Відповідно до підпункту 1 пункту 51 Особливостей відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі, відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими Особливостями.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРМОНА-ЦЕНТР» установлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.