Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Ветеранський простір» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 18.07.2025 № 72 (далі – тендерна документація), запитання до процедури та відповіді Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженої відповідальності «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» (далі – ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ»), вимогу про усунення невідповідностей до 09:51 год. 30 липня 2025, протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 01.08.2025 № 76, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.08.2025, договір про закупівлю від 15.08.2025 № 34, укладений Замовником з ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 18.08.2025, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 11.08.2025, 21.08.2025 та 22.08.2025.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наcтупне.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 41 Особливостей визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, оприлюдненим в електронній системі закупівель, дата та час розкриття тендерної пропозиції/пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ»: 24 липня 2025, 12:33 год.
Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 01.08.2025 № 76 про розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ», визначення учасника переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем Замовником прийнято та оприлюднено в електронній системі 01.08.2025 року, тобто на шостий робочий день. При цьому, в електронній системі закупівель відсутнє повідомлення про аргументоване продовження Замовником строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції до 20 робочих днів, чим не дотримано вимоги частини 10 статті 29 Закону.
Крім того, Замовником під час оприлюднення протокольного рішення (протокол) уповноваженої особи від 01.08.2025 № 76 (про визначення ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» переможцем), порушено принципи здійснення публічних закупівель, а саме пунктів 3 та 5 частини першої статті 5 Закону, якими передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, з огляду на наступне.
Так, Замовником у протокольному рішенні (протокол) уповноваженої особи від 01.08.2025 № 76 зазначені габаритні розміри тренажерів, які не відповідають вимогам до товару передбаченим у додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника та товару поданого у тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» по наступних тренажерах: «Жим вгору (модель HS04) або еквівалент, Дельта-машина (модель HS05) або еквівалент, Тренажер для привідних/відвідних м'язів стегна (модель HS32) або еквівалент, Стійка для присідань (модель TB50) або еквівалент, Підставка для інвентарю (модель TB53) або еквівалент, Жим ногами під кутом 45 градусів (модель TB56) або еквівалент, Машина Сміта (модель TB63) або еквівалент, Тренажер для присідань з поясом (модель DZ53) або еквівалент, Стійка для дисків (модель TB54) або еквівалент, Велотренажер Air Bike (модель А-9) або еквівалент, Гребний тренажер Concept 2 або еквівалент, Лижний тренажер Concept 2 або еквівалент».
Наприклад, Замовником у додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації передбачено придбання тренажеру «Жим вгору (модель HS04) або еквівалент» з габаритними розмірами: довжина не менше 1520 мм; ширина не менше 1420 мм; висота не менше 1630 мм. Вся конструкція з квадратної гнутої труби не менше 100х50 мм, товщиною не менше 3 мм.
У тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» запропоновано тренажер «Жим вгору XR 127» габаритами «ДхШхВ:1810х1421х1630мм. Вся конструкція з квадратної гнутої труби не менше 100х50 мм, товщиною не менше 3 мм».
При цьому, у протокольному рішенні (протокол) уповноваженої особи від 01.08.2025 № 76 по вказаному тренажеру, зазначено «…Всі габаритні розміри запропонованого тренажера (довжина 2029 мм, ширина 1800 мм, висота 1300 мм) відповідають або перевищують мінімальні вимоги Замовника (довжина не менше 2000 мм, ширина не менше 1800 мм, висота не менше 1300 мм). Зокрема, трохи більша довжина може бути перевагою для комфорту використання. Конструкція профілю труби: Хоча вимога вказує на «квадратну гнуту трубу не менше 100х50 мм», запропонована «плоско-овальна гнута труба 120х60 мм» з тією ж товщиною (3 мм) є адекватною та часто навіть міцнішою альтернативою. Плоско-овальний профіль також може надавати більш сучасний та естетичний вигляд».
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до пункту 4.9 додатку 1 до тендерної документації учасник накладає кваліфікований електронний підпис (КЕП), на тендерну пропозицію відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
У пункті 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено наступні вимоги: «Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису».
При цьому, тендерна пропозиція ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» містить оригінали документів (а не копії документів), які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі) та які не містять підпису уповноваженої особи учасника закупівлі на підписання тендерної пропозиції (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також не містять відбитки печатки ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» на кожній сторінці, а саме: статут Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ»; аналогічний договір про закупівлю товару за бюджетні кошти від 30.11.2023 № 32/23, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати довідку за формою Таблиці 1, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Згідно з вимогами форми Таблиці 1 у колонці 3 учаснику необхідно вказати номер договору, дату, короткий опис предмета договору.
У тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» надано довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (их) за предметом закупівлі договору (ів) від 17.07.2025 вих. № 06/01 у колонці 3 якої не зазначено дату, чим не дотримано вимогу пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 3.2 додатку 1 до тендерної документації Замовником передбачено, що «Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника».
У тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» надано порівняльну таблицю товару, відповідно до якої запропонований учасником товар (еквівалент) не відповідає технічним характеристикам товару Замовника.
Так, згідно з вимогами додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю інвентарю для фітнесу, зокрема «Жим вгору (модель HS04) або еквівалент», «Дельта-машина (модель HS05) або еквівалент», «Тренажер для привідних/відвідних м'язів стегна (модель HS32) або еквівалент» (пункти 1-3) у технічних характеристиках якого встановлено, що «захист стеків – пластиковий матовий екран».
У тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» надано еквівалент запропонованого товару, а саме: «Жим вгору XR127», «Дельта-машина XR113», «Тренажер для привідних та відвідних м’язів стегна XR109» у технічних характеристиках яких зазначено, що «захист стеків – металевий з акриловою вставкою», чим не дотримано вимогу додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника.
У пункті 5 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю підставки для інвентарю (модель ТВ53) або еквівалент. Підставка повинна бути виготовлена з високоякісних матеріалів щоб витримувати інтенсивне навантаження щодня.
У тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» зазначено, що учасником буде поставлена стійка для штанг N303M-5 виготовлена з високоякісних матеріалів щоб витримувати інтенсивне навантаження щодня. При цьому, згідно з зображенням, стійка відрізняється від необхідної підставки Замовника, чим не дотримано вимогу пункту 5 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника.
Також, Замовником у пункті 10 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації передбачено закупівлю товару «Стійка для дисків (модель TB54) або еквівалент» з шістю хромованими дискотримачами.
Проте, у тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» зазначено, що учасником буде поставлена стійка для дисків N306 з дев’ятю хромованими дискотримачами, чим не дотримано вимогу пункту 10 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника.
Згідно з пунктом 13 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю товару «Лижний тренажер Concept 2» у технічних характеристиках якого встановлено, що «довжина не менше 244 см; ширина не менше 61 см; вага користувача до 227 кг».
У тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» надано еквівалент запропонованого товару, а саме: «Тренажер лижний Concept SKiErgPM5monitor2715» у технічних характеристиках яких зазначено, що «довжина 52 см; ширина 40.6 см; вага користувача без обмежень», чим не дотримано вимогу пункту 13 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника.
Також, пунктом 15 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовником передбачено закупівлю товару «Канат для лазіння 5 м (волокно Sisal)».
Проте, у тендерній пропозиції ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» зазначено, що учасником буде поставлений канат KF021, який виготовляється з бавовни, чим не дотримано вимогу пункту 15 додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель Замовником надано відповідь, яка не спростовує суті порушень.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником вищезазначені невідповідності не було включено у вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації та документах ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ СПОРТУ» до 09:51 год. 30 липня 2025, чим недотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.