Закупівля ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ) від Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації.
ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ)
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ)
Очікувана вартість
2 296 650 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
11483,25
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
15.07.2025 15:40
Позиція
Опис предмета закупівлі
ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ)
Код ДК 021:2015
77220000-8 -
Послуги з просочування деревини
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
03148, Україна, м. Київ, Київ, Заклади освіти Святошинського району згідно тендерної документації
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 15:32
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 15:32
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 15:32
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 15:32
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 15:32
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
1.1. Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника відповідного обладнання (власного чи орендованого) для виконання умов договору та його місцезнаходження. Для підтвердження надати завірені належним чином копії підтверджуючих документів щодо права власності та /або оренди чи іншого права користування щодо усього майна, зазначеного в довідці та/або видаткових накладних. Замовник за власним бажанням може перевірити наявність обладнання та матеріально - технічної бази, в разі і?х відсутності пропозиція буде відхилена не залежно від і?і? ціни. 1.2. Копія декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки або декларацію про провадження господарської діяльності, у якій повинна міститися інформація про наявність дозвільного документа, а саме: декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
2.1. Довідка довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені при виконанні послуг, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід. Перелік та кваліфікація працівників має відповідати умовам, визначеним в п. 29 та п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852). 2.2. На кожного працівника, зазначеного в довідці, що буде надавати послуги безпосередньо на об’єктах Замовника, надати копію документу про одержання кваліфікації (свідоцтво або диплом або сертифікат або інший документ згідно чинного законодавства). Керівник робіт повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”, стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років, що підтверджується копією диплому та копією послужного списку/трудової книжки. 2.3.Учасники мають надати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Така інформаційна довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях. 2.4. Надати завірену учасником копія звіту з праці (форма № 1-ПВ) за останній звітній період або офіційний лист (довідка/інформація тощо) від органу статистики про те, що даний учасник не ввійшов до вибіркової сукупності респондентів, які у 2025 році підлягають обстеженню за формами №1-ПВ. 2.5. Копії документів, що підтверджують працевлаштування працівників, що зазначені у довідці та які будуть залучені до безпосереднього надання послуг: копія наказу про прийняття на роботу та/або копія трудової книжки та/або копія трудового договору та/або копія ЦПУ та/або копія ЦПД та/або інші документи.
3.1. Учасники надають довідку, складену у довільній формі, про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (або договору) за предметом закупівлі із зазначенням найменування замовників, відомості про найменування надаваних послуг, реквізитів договору, реквізитів листів-відгуків щодо наданих договорів (або договору), засоби зв’язку із замовниками всіх аналогічних договорів, з переліку, визначеного згідно довідки про досвід виконання аналогічних договорів. 3.2. В складі пропозиції надати позитивний відгук (або рекомендаційний лист, тощо) від Замовника згідно виконання аналогічних договорів (договору). 3.3. Інформацію, зазначену в довідці підтвердити скан копіями оригіналів договорів, документами що свідчать про виконання послуг (акти звірки із Замовниками або акти виконаних робіт або інші документи підписані з обох сторін, які свідчать про виконання договору).
При відсутності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця підтверджується, що
Вимога
Учасник закупівлі спроможний виконати обсяг передбачений закупівлею робіт або послуг
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 15:32
Група вимог
При наявності залучених спроможностей субпідрядника/співвиконавця підтверджується, що
Вимога
Обсяг залучення спроможностей інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців складає % від вартості договору про закупівлю
Тип даних
Ціле число
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 15:32
Значення, яке очікується
мін. 1
Спосіб підтвердження
Назва
Документ
Опис
Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/співвиконавця у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (надається у разі залучення).
Department of Education of Sviatoshynskyi District State Administration in Kyiv
Повна назва
Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department of Education of Sviatoshynskyi District State Administration in Kyiv
Поштовий індекс
03148
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул. Якуба Коласа, 6-А
ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ)
Тендер:
UA-2025-07-07-008719-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-07-07-008719-a.b1
Дата:
11.07.2025 20:44
Стан:
Очікує розгляду
Скарга, що стосується тендерної документації, прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерні подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, шляхом завантаження документів кваліфікації, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Пунктом 2 розділу V тендерної документації визначено порядок та умови подання обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції.
Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
У разі надання обґрунтування згідно вищезазначених п. 1) та п.2) Замовник вимагає додаткового підтвердження вартості та умов надання послуг (рахунки, договори постачання, видаткові тощо), яка склалася на момент подання пропозиції учасником згідно розрахунків (кошторис, специфікація тощо), наданих у складі пропозиції, а також щодо працівників, зазначених у пропозиції учасника - відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору (4ДФ), при цьому, сумарно сума нарахованого доходу таких працівників повинна бути не меншою встановленої заробітної плати в кошторисному розрахунку/відомості заробітної плати, який повинен бути додатково наданий учасником з аномально низькою ціною.
Відповідно до абзацу 7 пункту 37 Особливостей Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Відповідно до абзацу 9 пункту 37 Особливостей Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу 3 частини 14 статті 29 Закону № 922-VIII обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Слід зазначити, що ані Законом № 922-VIII, ані Особливостями не встановлено будь-яких інших умов та вимог щодо підтвердження учасниками процедури закупівлі найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, що є аномально низькою, зокрема шляхом надання в складі тендерної пропозиції «…підтвердження вартості та умов надання послуг (рахунки, договори постачання, видаткові тощо), яка склалася на момент подання пропозиції учасником згідно розрахунків (кошторис, специфікація тощо), наданих у складі пропозиції, а також щодо працівників, зазначених у пропозиції учасника - відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору (4ДФ), при цьому, сумарно сума нарахованого доходу таких працівників повинна бути не меншою встановленої заробітної плати в кошторисному розрахунку/відомості заробітної плати, який повинен бути додатково наданий учасником з аномально низькою ціною».
Зазначена вище вимога не узгоджується з вимогами чинного законодавства в сфері публічних закупівель.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника видалити вимогу, зазначену в пункті 2 розділу V до тендерної документації в частині «У разі надання обґрунтування згідно вищезазначених п. 1) та п.2) Замовник вимагає додаткового підтвердження вартості та умов надання послуг (рахунки, договори постачання, видаткові тощо), яка склалася на момент подання пропозиції учасником згідно розрахунків (кошторис, специфікація тощо), наданих у складі пропозиції, а також щодо працівників, зазначених у пропозиції учасника - відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору (4ДФ), при цьому, сумарно сума нарахованого доходу таких працівників повинна бути не меншою встановленої заробітної плати в кошторисному розрахунку/відомості заробітної плати, який повинен бути додатково наданий учасником з аномально низькою ціною.».
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Тендерну документацію, затверджену Протоколом уповноваженої особи управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації № 304 від 07 липня 2025 року;
- Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII;
- Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178».
Тендерна документація, затверджену Протоколом уповноваженої особи управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації № 304 від 07 липня 2025 року
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-07-008719-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерні подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, шляхом завантаження документів кваліфікації, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
? перелік інформації та документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 1 до тендерної документації передбачено перелік інформації та документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
Розділ І. Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям:
2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід*
* Під час закупівлі робіт або послуг у разі встановлення кваліфікаційного критерію, такого як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців 2.1. Довідка довільної форми про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені при виконанні послуг, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід. Перелік та кваліфікація працівників має відповідати умовам, визначеним в п. 29 та п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852).
2.2. На кожного працівника, зазначеного в довідці, що буде надавати послуги безпосередньо на об’єктах Замовника, надати копію документу про одержання кваліфікації (свідоцтво або диплом або сертифікат або інший документ згідно чинного законодавства). Керівник робіт повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”, стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років, що підтверджується копією диплому та копією послужного списку/трудової книжки.
2.3.Учасники мають надати довідку щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, видану щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442). Така інформаційна довідка повинна містити інформацію про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
2.4. Надати завірену учасником копія звіту з праці (форма № 1-ПВ) за останній звітній період або офіційний лист (довідка/інформація тощо) від органу статистики про те, що даний учасник не ввійшов до вибіркової сукупності респондентів, які у 2025 році підлягають обстеженню за формами №1-ПВ.
2.5. Копії документів, що підтверджують працевлаштування працівників, що зазначені у довідці та які будуть залучені до безпосереднього надання послуг: копія наказу про прийняття на роботу та/або копія трудової книжки та/або копія трудового договору та/або копія ЦПУ та/або копія ЦПД та/або інші документи.
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ).
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон № 222-VIII) визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Перелік).
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), передбачено вимоги щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення).
Кадрові вимоги
29. Керівник робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”);
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
30. Виконавці робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) повинні мати:
для виконання робіт з вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення) - маляра (штукатура) не нижче 3-го розряду;
для виконання робіт з вогнезахисного обробляння (обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення - робітника не нижче 3-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт визначається згідно з відповідним регламентом робіт з вогнезахисту і повинна становити не менше двох осіб.
Ліцензійними умовами, передбачено, зокрема і загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, де абзацом першим пункту 7 визначено, що для надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат забезпечує наявність мінімальної кількості працівників. Допускається залучення керівників та виконавців робіт (послуг) одночасно для кількох видів робіт (послуг) за умови відповідності їх ступеня вищої освіти, визначеного цими Ліцензійними умовами для певного виду робіт (послуг).
У разі коли для провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат набирає працівників (керівників та виконавців робіт (послуг) понад установлену цими Ліцензійними умовами для певних видів робіт (послуг) мінімальну кількість, ступінь вищої освіти та напрям підготовки таких працівників повинні відповідати вимогам, установленим цими Ліцензійними умовами (абз.3 п.7 Ліцензійних умов).
Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, наступного:
- для керівника робіт - вища освіта за однією із спеціальностей у галузях знань у галузях знань “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
- документів щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданих щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442), та в яких додатково повинна міститись інформація про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях;
- звіту з праці (форма № 1-ПВ) за останній звітній період або офіційний лист (довідка/інформація тощо) від органу статистики про те, що даний учасник не ввійшов до вибіркової сукупності респондентів, які у 2025 році підлягають обстеженню за формами №1-ПВ.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) наступного:
- для керівника робіт - вища освіта за однією із спеціальностей у галузях знань у галузях знань “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
- документів щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць за умовами праці, виданих щодо Учасника або субпідрядної організації територіальним органом управлінням Держпраці (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442), та в яких додатково повинна міститись інформація про рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях;
- звіту з праці (форма № 1-ПВ) за останній звітній період або офіційний лист (довідка/інформація тощо) від органу статистики про те, що даний учасник не ввійшов до вибіркової сукупності респондентів, які у 2025 році підлягають обстеженню за формами №1-ПВ,
обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність перелічених вище інформації та документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника викласти підпункт 2.2 пункту 2 розділу І Додатку 1 до тендерної документації у відповідності до Ліцензійних умов.
Просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації шляхом зобов’язання Замовника видалити підпункти 2.3-2.4 пункту 2 розділу І Додатку 1 до тендерної документації.
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-07-008719-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, що тендерні подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, шляхом завантаження документів кваліфікації, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
? перелік інформації та документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 1 до тендерної документації передбачено перелік інформації та документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
Розділ ІV. Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
1. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі 1.1. Інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (Додаток №3 до тендерної документації), підписана Учасником.
1.2. Довідки, гарантійні листи, усі зазначені в додатку кошторисні розрахунки, усі зазначені сертифікати відповідності, дозвільні документи, сертифікаційні протоколи та усі інші документи, які передбачені у Додатку №3 до тендерної документації.
Додатком 3 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
4. Для підтвердження якості складу вогнезахисної речовини учасник до тендерної пропозиції надає наступні документи: сертифікат відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України чи іншого акредитованого органу сертифікації (оцінки відповідності); висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству; регламент робіт з вогнезахисту; сертифікаційні протоколи випробувань, а саме: випробувань з визначення групи вогнезахисної ефективності; випробувань з визначення індексу поширення полум’я по поверхні деревини; випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини; випробувань з токсичності продуктів горіння; випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення; випробувань з визначення групи займистості; випробувань з експериментального визначення групи горючесті твердих речовин і матеріалів; випробування з визначення температури самозаймання; випробування з визначення температури займання; випробування з визначення температури тління. Зазначені вище сертифікаційні протоколи мають бути видані уповноваженим випробувальним центром (додатково надати на такий випробувальний центр атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025).
5. Під час надання послуг Учасник має застосовувати вогнезахисну речовину, що створює максимально високий захист від вогню (група вогнезахисної ефективності 1 підгрупа 1А згідно чинного законодавства), про що у складі пропозиції надає документи від виробника, що підтверджують підгрупу вогнезахисної ефективності 1А, а саме: сертифікат відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України чи іншого акредитованого органу сертифікації (оцінки відповідності) або сертифікаційні протоколи випробування (видані уповноваженим випробувальним центром (додатково надати на такий випробувальний центр атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025)), що підтверджують показники підгрупи 1А згідно пунктів 3.4.2, 3.4.5, 3.5.9, 3.5.10 ГОСТУ 30219-95.
6. Для забезпечення ефективного просочення (досягнення групи вогнезахисної ефективності 1 підгрупа 1А згідно чинного законодавства) та виконання графіку обробки, кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші, яка планується учасником до застосування, не повинна перевищувати двох (механізованим спосіб нанесення) або трьох (при ручному нанесенні), що має бути підтверджено у складі пропозиції сертифікаційними протоколами випробувань та регламентом робіт з вогнезахисту, наданими Учасником згідно п. 4. та п. 5.
7. Строк придатності вогнезахисної речовини має складати не менше 3 років в належних умовах експлуатації, про що учасник надає копію протоколу (ів) випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення, із застосуванням методики № 181-2015, затвердженої листом ДСНС України від 11.07.2014 року № 26-9049/261.
11. Учасник має надати копії діючих на кінцеву дату подання пропозицій сертифікату відповідності Державного центру сертифікації ДСНС України або іншого акредитованого органу сертифікації (оцінки відповідності) та висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству щодо вогнезахисної суміші, що планується учасником до застосування. Послуги повинні виконуватися також з урахуванням Закону України «Про охорону праці»; Закону України «Про пожежну безпеку»; положень сертифікату ДСТУ 8965:2019 «Системи управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення», виданий органом сертифікації та сертифікату ДСТУ 8828:2019 «Пожежна безпека. Загальні положення», виданий органом сертифікації.
Скаржник пропонуватиме надання послуг за предметом Процедури закупівлі сумішшю просочувальною для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» та, відповідно, в складі тендерної пропозиції має можливість надати:
? сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. (дійсний до 22.08.2026 р.), виданий органом з сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ» (атестат акредитації № 1О229), на суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2», які відповідають вимогам ДСТУ 4479:2005 (п.4.1, таб. 2 – вогнезахисна ефективність).
Зазначений сертифікат видано на підставі протоколів випробувань № 2/ЕВ-23 від 21.07.2023р. та № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024р. ВЛ ТЗОВ «НВЦ «ЄВРОСТАНДАРТ» (атестат акредитації НААУ № 201069). Акт обстеження виробництва від 21.08.2024р. ОС ТОВ «Тестметрстандарт».
В зазначено сертифікаті як додаткову інформацію зазначено, що суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2», що забезпечують І групу (підгрупа 1А) вогнезахисної ефективності, індекс поширення полум’я дорівнює 0 (оброблена деревина не поширює полум’я по поверхні), за умови нанесення «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1» на зразки деревини з середнім значенням витрати робочого розчину 293,2 г/м2, за умови нанесення «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» на зразки деревини з середнім значенням витрати робочого розчину 243,4 г/м2, що виготовляється серійно за ТУ У 20.5-42441853-001:2020 «Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1» та «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2». Технічні умови» з 23.08.2024р. до 24.08.2026р. Періодичність проведення технагляду один раз за період дії сертифіката.
Слід зазначити, що даний сертифікат частково підтверджує вимоги пункту 5 Додатку 3 до тендерної документації, зокрема в частині пунктів 3.4.2, 3.4.5.
Слід зазначити, що даний сертифікат підтверджує відповідність санітарному законодавству щодо вогнезахисної суміші, що планується учасником до застосування;
? висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи (а не висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи) від 14.09.2020 р. № 12.2-18-1/21133, де зазначено «…За результатами державної санітарно-епідеміологічної експертизи: Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» за наданим заявником зразком відповідають вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього висновку можуть бути використані в заявленій сфері застосування.».
Слід зазначити, що даний висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи (а не висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи) підтверджує відповідність санітарному законодавству щодо вогнезахисної суміші, що планується учасником до застосування;
? регламент робіт з вогнезахисту 26.08.2024 р.;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р., який наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., підтверджує інформацію про те, що суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» забезпечує І (першу) групу вогнезахисної ефективності, та підтверджує, що зазначений сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. видано на підставі цього протоколу. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Слід зазначити, що даний протокол містить інформацію про кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р., не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує наведену в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. інформацію щодо індексу поширення полум’я, який дорівнює 0 (оброблена деревина не поширює полум’я по поверхні). Відсутність посилання в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. на зазначений протокол № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р. не значить, що від цього засіб протипожежного призначення втрачає свої властивості. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Слід зазначити, що даний протокол частково підтверджує вимоги пункту 5 Додатку 3 до тендерної документації, зокрема в частині пункту 3.4.5.
Слід зазначити, що даний протокол містить інформацію про кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Слід зазначити, що даний протокол частково підтверджує вимоги пункту 5 Додатку 3 до тендерної документації, зокрема в частині пункту 3.5.10;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань з токсичності продуктів горіння. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Слід зазначити, що даний протокол частково підтверджує вимоги пункту 5 Додатку 3 до тендерної документації, зокрема в частині пункту 3.5.9.
Слід зазначити, що даний протокол містить інформацію про кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань - визначення групи займистості згідно ДСТУ Б В.1.1-2-97 (ГОСТ 30402-96) зразків деревини, просочених «Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» В2 (помірнозаймистий) № 22/ГЗ-21 від 26.11.2021 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності
№ UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань з визначення групи займистості. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Слід зазначити, що даний протокол містить інформацію про кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 104/1-2020 від 19.11.2020 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань з визначення групи горючості твердих речовин та матеріалів. При цьому, протокол в розділі «МЕТОД ВИПРОБУВАНЬ» передбачає експериментальне визначення групи важкогорючих і горючих твердих речовин і матеріалів. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 107/1-2021 від 27.05.2021 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань з визначення температури самозаймання. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань з визначення температури займання згідно з п. 7.8 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 348/1-2024 від 27.12.2024 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань з визначення температури займання. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025;
? протокол (а не сертифікаційний протокол) випробувань з визначення температури тління згідно з п. 7.14 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 349/1-2024 від 27.12.2024 р., посилання на який та інформація, що міститься в ньому, не наведено в сертифікаті відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р., однак він підтверджує проведення випробувань з визначення температури тління. Зазначений протокол виданий уповноваженим випробувальним центром, який має атестат про акредитацію НААУ відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025.
Слід зазначити, що не всі протоколи випробувань містять в собі посилання на підгрупу 1А (як того хоче Замовник), проте основний ключовий документ - сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. (дійсний до 22.08.2026 р.), підтверджує, що суміш «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» має група вогнезахисної ефективності 1 підгрупи 1А, що відповідає чинному законодавству України.
Також слід зазначити, що не всі протоколи випробувань містять в собі інформацію про кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші (як того хоче Замовник).
Так, Додатком А ГОСТу 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств» (який в свою чергу також регулює порядок проведення випробувань щодо вогнезахисних засобів) передбачено вимоги до складання протоколу визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу над яким проводились випробування у відповідності до ГОСТу 16363-98, ГОСТу 30219-95, тощо.
Звертаємо увагу на те, що в Додатку А ГОСТу 16363-98 не зазначено, що протокол визначення вогнезахисних властивостей захисного засобу повинен містити посилання на підгрупу 1А та кількість шарів нанесення вогнезахисної суміші.
Слід зазначити, що право суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, надати акредитованому органу з оцінки відповідності засоби протипожежного призначення на дослідження, і тільки акредитований орган з оцінки відповідності, керуючись чинним законодавством України, після ряду обстежень самостійно визначає та приймає рішення стосовно того, чи дійсно засоби протипожежного призначення, надані для проведення випробувань, забезпечують вогнезахисну ефективність, а також самостійно визначають, яку саме інформацію та на підставі яких саме документів необхідно вносити до сертифікату відповідності та/або протоколу випробувань на засоби протипожежного призначення.
Замовник, встановлюючи зазначені вище вимоги, значно звужує коло потенційних учасників на участь у даній Процедурі закупівлі.
Зокрема, відповідатимуть зазначеним вище вимогам тендерної документації ті учасники процедури закупівлі, які нададуть в складі тендерної пропозиції саме запитувані пунктами 4-6 та 11 Додатку 3 до тендерної документації документи з запитуваною інформацією.
На виконання вимог пункту 7 Додатку 3 до тендерної документації Скаржник в складі тендерної пропозиції має можливість надати протокол контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» № 14-2/20 від 10.08.2020 р., який підтверджує проведення випробувань з визначення строку придатності вогнезахисного просочування згідно вимог Робочої методики ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (а не із застосуванням виключно методики № 181-2015, затвердженої листом ДСНС України від 11.07.2014 року № 26-9049/261 як того хоче Замовник). Згідно висновку зазначеного протоколу випробування з визначенням терміну вогнезахисної дії вогнебіозахисних засобів «Пожзабезпечення Л-2», нанесення на деревину №2020-03/10, 8 циклів прирівнюють 1 умовному року застосування вогнезахисних засобів в умовах реальної експлуатації. Зразки надані на випробування витримали 80 циклів, що прирівнюється до 10 умовних років застосування вогнезахисних засобів в умовах реальної експлуатації.
Замовник, встановлюючи зазначені вище вимоги, значно звужує коло потенційних учасників на участь у даній Процедурі закупівлі.
Зокрема, відповідатимуть зазначеним вище вимогам тендерної документації ті учасники процедури закупівлі, які нададуть в складі тендерної пропозиції протокол (-и) випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення, із застосуванням виключно методики № 181-2015, затвердженої листом ДСНС України від 11.07.2014 року № 26-9049/261.
Стосовно вимог, передбачених пунктом 14 Додатку 3 до тендерної документації, де, зокрема, зазначено, що для підтвердження якості послуг Учасник повинен надати у пропозиції завірені належним чином копії наступних документів:
1) сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
2) сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
3) сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
4) сертифікат, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) « Інжинiринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ).
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону № 222-VIII визначено, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення) входить до пункту 6 Переліку.
Ліцензійними умовами, передбачено, зокрема загальні вимоги щодо провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, де абзацом другим пункту 8 визначено, що під час провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення ліцензіат зобов’язаний використовувати системи та засоби протипожежного призначення, а також вироби та продукцію, яка має сертифікат відповідності, якщо вони підлягають обов’язковій сертифікації.
Ліцензійні умови не передбачають наявність у суб’єкта господарювання, у тому числі Скаржника, який здійснює господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, наступних документів:
1) сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
2) сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги на настанови щодо застосування» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
3) сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ІSO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
4) сертифікату, який підтверджує впровадження системи енергетичного менеджменту, яка забезпечує постійне покращення у сфері якості, безпеки та охорони навколишнього середовища, а саме сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018,IDT) «Системи енергетичного менеджменту або інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації;
5) сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) « Інжинiринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення», виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат, виданий органом сертифікації.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги тендерної документації
не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України, умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність в сфері надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відсутність у суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення щодо виконання робіт з вогнезахисту (вогнезахисного просочування глибокого чи поверхневого, вогнезахисного обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисного заповнення) документів та інформації, передбачених пунктами 4-7, 11 та 14 Додатку 3 до тендерної документації, обмежує їх право на участь у даній Процедурі закупівлі. При цьому, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть підтвердити вимоги, передбачені пунктами 4-7, 11 та 14 Додатку 3 до тендерної документації, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і по відношенню до Скаржника.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги пунктів 1 та 4 частини 1, частини 4 та 5 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей, якими забороняється будь-яка дискримінація та обмеження права на участь у публічних закупівлях щодо учасників, в тому числі щодо Скаржника.
Просимо Комісію розглянути питання зобов’язати Замовника внести змін до пунктів
4-7, 11 та 14 Додатку 3 до тендерної документації, які узгоджуватимуться з нормами чинного законодавства України.
Як доказ порушення права Скаржника на участь у Процедурі закупівлі надаємо:
- Сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р.;
- Висновок державної санітарно епідеміологічної експертизи від 14.09.2020 р. № 12.2-18-1/21133;
- Регламент робіт з вогнезахисту від 26.08.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від
19.08.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р.;
- Протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від
31.07.2020 р.;
- Протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р.;
- Протокол випробувань - визначення групи займистості згідно ДСТУ Б В.1.1-2-97 (ГОСТ 30402-96) зразків деревини, просочених «Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» В2 (помірнозаймистий) № 22/ГЗ-21 від 26.11.2021 р.;
- Протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 104/1-2020 від 19.11.2020 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 107/1-2021 від 27.05.2021 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури займання згідно з п. 7.8 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 348/1-2024 від 27.12.2024 р.;
- Протокол випробувань з визначення температури тління згідно з п. 7.14 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 349/1-2024 від 27.12.2024 р.;
- ГОСТ 30219-95 «Древесина огнезащищенная. Общие технические требования. Методы испытаний. Транспортирование и хранение»;
- ГОСТ 16363-98 «Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств»;
- Протокол контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» № 14-2/20 від 10.08.2020 р.;
- Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
від 02 березня 2015 року № 222-VIII;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення».
Протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від
19.08.2024 р.
Протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р.
Протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р.
Протокол випробувань - визначення групи займистості згідно ДСТУ Б В.1.1-2-97 (ГОСТ 30402-96) зразків деревини, просочених «Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» В2 (помірнозаймистий) № 22/ГЗ-21 від 26.11.2021 р.
Протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 104/1-2020 від 19.11.2020 р.
Протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 107/1-2021 від 27.05.2021 р.
Протокол випробувань з визначення температури займання згідно з п. 7.8 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 348/1-2024 від 27.12.2024 р.
Протокол випробувань з визначення температури тління згідно з п. 7.14 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» для вогнезахисту дерев’яних конструкцій виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 349/1-2024 від 27.12.2024 р.
Протокол контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» № 14-2/20 від 10.08.2020 р.
Постанову Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини послуги з протипожежних заходів (проведення вогнезахисної обробки (просочення) дерев’яних конструкцій горищ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-07-008719-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.
Автор:
42441853, ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л"
58000, Україна, Чернівецька область, місто Чернівці, ВУЛИЦЯ НЕБЕСНОЇ СОТНІ, будинок 14А, офіс 418