Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 45420000-7 Столярні та теслярні роботи (Поточний ремонт приміщення з заміною аварійних вікон на об'єкті: Спецмедсклад № 1024, за адресою: вулиця Каштанова, будинок 66, місто Обухів, Київська область)
Тема:
Дискримінаційна вимога щодо надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи
Зміст:
Вимогами тендерної документації встановлено, що учасники у складі тендерної пропозиції мають надати:
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вікна та двері металопластикові зі склопакетом;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на склопакети клєєні будівельного призначення;
- висновок державної санітарно- епідеміологічної експертизи на фурнітуру;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на прокладки ущільнювальні для вікон та дверей;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на вироби профільні з ПВХ (підвіконня).
Дана вимога замовника є незаконною з огляду на те, що 01.10.2023 в Україні набув чинності Закон «Про систему громадського здоров'я» № 2573-IX, який скасував необхідність отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (СЕС) для виробників та імпортерів нехарчової продукції. Відповідно, вимога щодо надання таких висновків в тендерній документації після цієї дати може вважатися дискримінаційною, оскільки неможливо отримати нові висновки СЕС. Після 01жовтня 2023 року Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів більше не видає такі висновки, що робить їх отримання неможливим для нової продукції.
Отже, створюються нерівні умови для учасників, тому що вимога про надання висновків СЕС ставить у невигідне становище учасників, чия продукція була введена в обіг після 01.10.2023, оскільки вони фізично не можуть надати цей документ.
Таким чином, включення вимоги щодо надання висновків СЕС у тендерну документацію після 01.10.2023 розцінюється як дискримінаційна умова, що суперечить принципам рівності й недискримінації учасників публічних закупівель.
Підсумовуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, в іншому випадку ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та наші законні інтереси як учасника даної закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
10.07.2025 12:51
Шановний Учаснику, відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
10.07.2025 16:29