Закупівля Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація») від Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації.
Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Очікувана вартість
9 028 600.8 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
90286,01
1,00 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
45 143
Аукціон
Cтарт аукціону
22.07.2025 15:34
Позиція
Опис предмета закупівлі
Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Код ДК 021:2015
45453000-7 -
Капітальний ремонт і реставрація
Кількість
1
Одиниця виміру
лот
Адреса постачання
03187, Україна, м. Київ, Київ, проспект Академіка Глушкова, 17-А
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Довідка в довільній формі про наявність техніки, устаткування, обладнання, приладів, будівельних механізмів, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості, технічного стану та правової підстави володіння / користування. Обов’язково вказати електроінструмент, який учасник планує використовувати при виконанні робіт.
1.2. Для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів та технологій, вказаних учасником у довідці за формою п.1.1, учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції:
- Декларацію відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, що має містити в собі такі роботи як: Нанесення лакофарбових покрить, грунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхловінілових, епоксидних тощо), Зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я.
- Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, що має містити в собі такі роботи як: вантажно – розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів, монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.
- Документ, що підтверджує право власності Учасника на складське приміщення:
- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (у разі якщо учасник є власником складського приміщення) або діючий договір, що підтверджує наявність у Учасника права користування складським приміщенням (договір оренди/суборенди тощо).
- Документ, що підтверджує право власності Учасника на офісне (адміністративне) приміщення:
- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (у разі якщо учасник є власником офісного (адміністративного приміщення) або діючий договір, що підтверджує наявність у Учасника права користування офісним (адміністративне) приміщення (договір оренди/суборенди тощо).
- Учасник повинен надати у складі пропозиції скан-копію(ії) оригіналу(ів) договору(ів) про надання послуг або договорів оренди транспорту або будівельних механізмів в якому(ких) зазначений перелік автомобілів, механізмів, що будуть використовуватись та/або задіяні при виконанні робіт, які зазначені в довідці згідно п.1.1.
- Учасник повинен підтвердити наявність транспортного засобу для забезпечення доставки будівельних матеріалів на об’єкт замовника (надати технічний паспорт на транспортний засіб (у разі, якщо транспортний засіб є власністю Учасника) або надати договір оренди / користування транспортним засобом або договір надання послуг з перевезення вантажів тощо).
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за формою Таблиці 1.
У Довідці в обов’язковому порядку у тому числі має бути:
Не менше 5 працівників робітничих професій, інженер – проектувальник у частині кошторисної документації, виконроб, інженер з охорони праці та головний інженер.
2.2. Учасник повинен надати документи, які підтверджують наявність у нього працівників (копії наказу про призначення на посаду або трудової книжки вказаних осіб у довідці відповідно до пункту 2.1 працівників; якщо працівники перебувають у трудових, цивільних відносинах з Учасником, потрібно надати копію цивільно-правових угод.
Копія кваліфікаційного сертифікату, свідоцтва про підвищення кваліфікації, договору страхування цивільно – правової відповідальності перед третіми особами при здійсненні професійної діяльності і страхового полісу, для інженера у частині кошторисної документації, що зазначений в довідці відповідно до пункту 2.1. за відповідною посадою/кваліфікацією.
Копія диплому про вищу освіту з присвоєною кваліфікацією інженера, головного інженера Учасника, що зазначені в довідці відповідно до пункту 2.1, за відповідною посадою/кваліфікацією.
Копія диплому про освіту (вища освіта, професійно-технічна освіта, фахова технічна освіта) у галузі будівництво для виконавця робіт Учасника.
Копії посвідчень та протоколів про проходження навчання з питань охорони праці, пожежної безпеки, роботи з інструментом та пристроями, електробезпеки (ПБЕЕС, ПЕЕЗ, ПТЕЕС, ПУЕ), система стандартів безпеки праці та охорона праці і промислова безпека у будівництві (ДБН А 3.2-2-2009) НПАОП 45.2-7.02-12 та роботи на висоті для інженерно-технічних працівників і робітників Учасника, що зазначені в довідці відповідно до пункту 2.1, що дійсні на момент подачі пропозиції та до кінця 2025 року (окрім працівників, що безпосередньо не будуть відвідувати об’єкт Замовника).
Учасник повинен підтвердити наявність посвідчень (протоколів (витягів з протоколів)) навчання праці (перевірку знань безпечних методів виконання робіт та/або експлуатації обладнання підвищеної небезпеки) у працівників, що будуть залучені до виконання робіт (окрім працівників, що безпосередньо не будуть відвідувати об’єкт Замовника), а саме:
- виконання робіт з інструментом та пристроями (НПАОП 0.00- 1.71-13);
Для головного інженера повинен підтвердити наявність посвідчень (протоколів (витягів з протоколів)) навчання:
- відповідно до НПАОП 45.2-7.03-17 «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках»;
- відповідно до НПАОП 0.00-7.17-18 «Мінімальні вимоги безпеки і охорони здоров'я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці».
Наказ про призначення відповідального за пожежну безпеку.
Копії документів, що підтверджують кваліфікацію працівників, що зазначені в довідці згідно п.2.1 даного розділу (для виконроба та головного інженера підтвердженням кваліфікації є копія диплом про вищу освіту).
На підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці, учасник надає сертифікат, виданий відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком - інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче 1-го (відповідно до вимог стандарту СОУ-С-001:2016).
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
3.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір у якому предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту, виконаний протягом трьох останніх років (2022-2025 роки), вартість виконання має бути не менше 50% від вартості закупівлі.
3.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору та актами виконаних робіт);
3.1.3. акти виконаних робіт КБ-2 або довідки форми КБ-3 по зазначених об’єктах або акт прийому-передачі виконаних робіт за формою, передбаченою законодавством України.
3.1.4. Позитивний (-ні) відгук (-и) до договору (-ів), зазначеного (-них) у довідці про досвід виконання аналогічного* договору. У відгуку повинно бути зазначений номер та дата укладеного договору, предмет договору, ціну договору, а також інформація про якість виконаних робіт/наданих послуг і відсутність претензій з боку контрагента. Відгук має бути видано у 2022-2025 роках по аналогічних договорах зазначених у пункті 3.1.1.
Інформація та документи надаються про виконаний (ні) договір/и.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовник вимагає надання учасниками забезпечення
тендерної пропозиції:
- вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна
банківська гарантія;
- розмір забезпечення тендерної пропозиції – 45143,00 (сорок п’ять тисяч сто сорок три гривні 00 копійок);
- строк дії забезпечення тендерної пропозиції: протягом 120 (ста двадцяти) днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Банківська гарантія має набувати чинності з дня її надання і не містити відкладних умов набуття нею чинності; - банківська гарантія оформляється та повинна відповідати вимогам Особливостей, Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції від 14.12.2020 № 2628. Гарантія обов'язково повинна свідчити про обов'язок установи, що надала гарантію, виплатити замовникові суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 розділу III цієї тендерної документації. Гарантія має бути видана банком – гарантом на умовах грошового забезпечення (покриття) з метою забезпечення виконання зобов’язань за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 статті 25 Закону. Грошове забезпечення (покриття) гарантії повинно бути підтверджено оригіналом довідки (листа, тощо), виданої банком – гарантом (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної підписом уповноваженої особи банку – гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, забезпеченої грошовим покриттям, дату видачі такої довідки, найменування Принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі, що дорівнює сумі банківської гарантії. Замовник вимагає надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на під-писання банківської гарантії. У випадку, якщо підписантом є не Голова правління, то повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією (оригіналом) відповідного документа банку-гаранта (доручення, тощо) з накладенням КЕП (кваліфікованого електронного підпису) уповноваженої особи банку-гаранта на підпис відповідного документу. Банківська гарантія подається учасником у складі тендерної пропозиції процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Подання, отримання електронної банківської гарантії здійснюється відповідно до положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а саме: електронний документ підписується шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності). Усі витрати, пов'язані з наданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок коштів учасника.
Реквізити Замовника:
Назва Замовника: Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації,
Місцезнаходження: Замовника: Україна, 03127, місто
Київ, проспект Голосіївський, будинок 118 Б ,
Код ЄДРПОУ: 37479398,
IBAN: UA308201720355109011000077962
МФО: 820172 Державна казначейська служба України м. Київ
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
Забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю перераховує грошові кошти на рахунок Замовника в розмірі 3 відсотків від вартості Договору як забезпечення виконання Договору про закупівлю.
Вид забезпечення виконання договору про закупівлю – застава, що надається шляхом перерахування грошових коштів на рахунок замовника.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю – 3 відсотків від вартості договору.
Реквізити Замовника для зарахування забезпечення виконання договору про закупівлю:
Назва Замовника: УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ,
Місцезнаходження Замовника: Україна, 03127, місто Київ, ПРОСПЕКТ ГОЛОСІЇВСЬКИЙ, будинок 118 Б, Код ЄДРПОУ: 37479398,
IBAN: UA 308201720355109011000077962
МФО: 820172 Державна казначейська служба України м. Київ.
Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Значення, яке очікується
3
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.07.2025 10:19
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації
Поштовий індекс
03127
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
М. КИЇВ
Адреса
ПРОСПЕКТ ГОЛОСІЇВСЬКИЙ, будинок 118 Б
Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Тендер:
UA-2025-07-07-001706-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-07-07-001706-a.c1
Дата:
18.07.2025 20:48
Стан:
Очікує розгляду
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Замовник) згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі– Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі– Особливості), оголосив процедуру закупівлі «відкриті торги з урахуванням Особливостей» за предметом закупівлі: Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація») (далі – Закупівля).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію затверджену протоколом Уповноваженої особи Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації від 24.06.2025 року №127-КР.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник) вважає умови Закупівлі викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України та принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями вважаємо, що вимоги, поставлені замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, не відповідають чинному законодавству та є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке
Відповідно до п. 5.9 та 12.2 Договору підряду у додатку 3 до тендерної документації (далі – Документація) встановлено:
«5.9. Після закінчення виконання Підрядником зобов’язань за Договором та підписання кінцевого акту приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в), Замовник протягом 5-ти банківських днів повертає забезпечення виконання Договору на визначений рахунок Підрядника;\
12.2. В зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, що стала підставою введення воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та відповідно до протоколу доручення № 5 від 20.05.2022 Київської міської державної адміністрації, Підрядник погоджується на можливе відтермінування платежу на період дії воєнного стану в Україні, а також протягом шести місяців після його припинення або скасування, в залежності від реального фінансування. Оплата за виконані роботи здійснюється шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок Підрядника, що вказаний у цьому Договорі, протягом 10 (десяти) банківських днів з дати надходження бюджетного фінансування.»
Постановою Правління Національного банку України "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" від 16.09.2021 №93 (далі – Постанова №93) передбачено, зокрема:
Відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 року запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Тобто, Постановою № 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим умови пунктів 5.9. та 12.2. Договору підряду у додатку 3 до Документації в частині визначення строку у «банківських днях» не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №5706-р/пк-пз від 10.04.2025.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, Замовник повинен внести зміни до Документації, а саме – в умовах пунктів 5.9 та 12.2 Договору підряду у додатку 3 до Документації замінити визначення строків у «банківських днях».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з Особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»).
Відповідно до пункту 1 розділ V «Оцінка тендерної пропозиції» Документації та пункту 15 додатку 1 до Документації передбачено, зокрема, наступне:
«Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного цим пунктом.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.»
Замовником застосовано визначення «аномально низької ціни» згідно пункту 37 Особливостей, але даним пунктом Особливостей визначаються умови проведення відкритих торгів за обґрунтованим рішенням замовника без застосування електронного аукціону. Відповідно до інформації, зазначеної на веб-порталі Уповноваженого органу початок аукціону: 22 липня 2025 15:34.
Згідно пункту 3 частини першої статті 1 Закону, аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Таким чином Документацією, зокрема у пункті 1 розділ V Документації та пункту 15 додатку 1 до Документації встановлено визначення «аномально низької ціни», що в свою чергу не узгоджується із Законом та з умовами проведення процедури закупівлі, які обрав Замовник.
Як доказ підтвердження вищевказаної вимоги дискримінаційною, наводимо рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2672-р/пк-пз від 20.02.2025.
Враховуючи викладене, Замовник повинен внести зміни Документації, в частині визначення «аномально низької ціни» згідно вимог Закону.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з Особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»).
Згідно розділу 3 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» додатку 1 до Документації встановлено, що у складі договірної ціни, складеної згідно Настанови з визначення вартості будівництва Підрядник надає Замовнику скановану з оригіналу та завірену підписом уповноваженої особи відповідно, наступну документацію:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до відомості обсягів робіт та відомості ресурсів);
- об’єктні кошториси;
- відомість ресурсів до локального кошторису;
- календарний графік виконання робіт.
Ціна тендерної пропозиції є динамічною (з врахуванням положень ч. 5 ст. 41 Закону).
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків, та надана у машинозчитувальному форматі (word, xlsx та .imd).
Скаржник не може надати у складі пропозиції локальні кошториси, що будуть складені відповідно до відомості ресурсів, враховуючи наступне.
Підсумкова відомість ресурсів згідно додатку 2 до Документації містить такі показники із чітко визначеною кількістю:
1) Витрати труда робітників-будівельників – 13182,99 люд.год;
2) Витрати труда робітників-монтажників – 1394,13 люд.год;
3) Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – 83,25 люд.год;
4) Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі загальновиробничих витрат – 1719,17 люд.год.
У відомості обсягів робіт, наданої Замовником, містяться не прямі розцінки в яких змінена назва, або розцінка створена (які були застосовані при складанні інвесторської кошторисної документації), тобто Замовник самостійно вказав необхідні параметри, і коефіцієнти, розцінки.
Розцінки з дефектного акту (відомостей обсягу робіт Замовника) зі зміненою назвою (не весь перелік):
1) П8 (Демонтаж) Установлення щитів (баскетбольні щити) м2 - 7,56;
2) П11 (Демонтаж) Сітки захисної м2 – 71,31;
3) П12 (демонтаж) «шведської стінки» шт. – 22;
4) П66 Механізоване опорядження під дрібнозернисту фактуру «шагрень» поверхні стін м2 – 337,44;
5) П81 Установлення щитів (баскетбольні щити) м2 - 7,56;
6) П83 Навішування сітки захисної м2 – 71,31;
7) П144 (Демонтаж) матів гімнастичних м2 – 207,01; та інші.
При цьому, Скаржник не може для коректного розрахунку технічно співставити розрахунки згідно вимог замовника, оскільки при складенні пропозиції Скаржник може застосувати безліч різних розцінок з однаковим складом робіт та різними трудовитратами, що унеможливлює вийти на точні параметри трудовитрат (кількість людино-годин) вказаних Замовником. Чітко визначивши кількість людино-годин у підсумковій відомості ресурсів, застосувавши не прямі розцінки в яких змінена назва, Замовник обмежив Скаржника у можливості застосувати інші технології виконання робіт, впровадження новітніх приладів, машин, механізмів тд, при цьому не змінивши переліку робіт, та не збільшивши їх вартість. Як доказ зазначеного, додаємо розрахунки Скаржника.
Варто зауважити, що надати кошторисні розрахунки саме з такими кількісними витратами, розцінками зможе надати тільки учасник, у якого є доступ до кошторису складеного Замовником.
Також у розділах «ІІ. Будівельні машини і механізми», «ІІІ. Будівельні машини враховані в складі загальновиробничих витрат» Підсумкової відомості ресурсів згідно додатку 2 до Документації, Замовником вказано конкретні назву та кількість машино-годин. При цьому, як зазначалось вище, що однаковий перелік робіт можливо виконати із застосуванням різних будівельних машин та механізмів. Варто врахувати, що у разі застосування інших машин та механізмів змінюються показники витрат труда зазначених у відомостях ресурсі.
Згідно п.5.8 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва зі змінами», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі – Настанова), вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Тобто витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин буде становити 0 людино годин, а не 83,25 людино годин, як встановив Замовник. Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі загальновиробничих витрат – не враховуються, що також відображено у розрахованій нами підсумковій відомість ресурсів, що додається.
Згідно п.5.9. Настанови, при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.
Скаржник може використовувати інші будівельні машини і механізми які має, проте відмінні від тих, що вказані Замовником у Підсумковій відомості ресурсів.
Таким чином, параметри Скаржника (кількість людино-годин), перелік машин та механізмів, не будуть відповідати параметрам Замовника зазначеним у Підсумковій відомості ресурсів, при цьому склад та обсяг робіт залишиться не змінним, але такі невідповідності можуть призвести до відхилення пропозиції Скаржника, що вважаємо дискримінаційним.
Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації зазначивши, що «локальні кошториси (мають бути складені відповідно до відомості обсягів робіт).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з Особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»).
Згідно дефектного акту розміщеного у додатку 2 до Документації, колонка №5 «примітка» містить некоректні дані, які не відповідають інформації наведеній в колонці №4 «кількість». Приклад: п. 72 Монтаж профілю (колонка №4 – 50), колонка № 5 – «Обсяг в ДЦ був заданий арифметичним виразом 46+165».
Неузгодженість інформації у різних колонках дефектного акту що не дає змоги здійснити повноцінний, вірний та об’єктивний кошторисний розрахунок тендерної пропозиції Скаржника, адже не зрозуміло які показники брати до розрахунків з колонки №4 чи колонки №5.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації, а саме у дефектному акті прибрати інформацію з колонки №5 «примітки» або здійснити розрахунок показників, що відповідають колонці №4 «кількість» дефектного акту.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти дану скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації на проведення відкритих торгів з Особливостями за предметом закупівлі: Капітальний ремонт спортивного залу та допоміжного приміщення Ліцею №269 міста Києва за адресою: проспект Академіка Глушкова, 17-А у Голосіївському районі міста Києва (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»).
Автор:
45795996, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ»
02099, Україна, Київська область, Київ, Україна, 02099, місто Київ, вул.Ялтинська, будинок 5 Б