Звернення:
За тендером : Портативні засоби радіоелектронної боротьби «GUARD _7» (або еквівалент) ( 280-400 МГц, 400-500 МГц, 500 -700 МГц, 700-840 МГц, 830 -1100 МГц, 2100-2500 МГц, 2500-2700 МГц) в комплекті з квадрифілярними антенами (280МГц-1100 МГц), панельною антеною (2100-2500 МГц, 2500-2700 МГц) та АКБ LiFePo4 100 А год
Тема:
Щодо надання зразку товару
Зміст:
Шановний Замовнику!
Тендерна документація Замовника містить вимогу якою передбачено: у разі визнання переможцем Учасника який запропонував еквівалент товару, Учасник з моменту визнання його переможцем до моменту укладання Договору надає Замовнику зразок товару, для випробування та тестування на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару. У разі невідповідності товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації Замовника, Пропозиція повертається на кваліфікацію та відхиляється.
Наше підприємство має на меті запропонувати еквівалент засобу радіоелектронної боротьби що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Згідно з частиною 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Чинне законодавство не передбачає надання учасниками чи переможцями процедури закупівлі будь-яких зразків товару.
Крім того, умова документації знову ж таки стосується виключно учасників, що пропонують еквівалент товару, що відповідно тягне додаткові витрати для участі в тендері для таких учасників, у порівнянні з учасником, який запропонує предмет закупівлі, визначений оголошенням.
Також, умови тендерної документації не встановлено порядку проведення тестувань, у зв’язку з чим, Учасник не може бути впевненим коректності їх проведення.
Документація не містить порядок проведення тестування на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання.
За таких умов, Замовник з незалежних від учасника обставин може на власний розсуд встановити невідповідність товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, що перешкоджає учасникам належним чином сформувати свої цінові пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Зауважимо, що згідно з частиною другою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Також відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.
Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції.Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Чинне законодавство не передбачає надання учасниками чи переможцями процедури закупівлі будь-якого зразків товару.
Аналогічної позиції дотримується також і АМКУ у своєму рішенні № 3002-р/пк-пз від 26.02.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-02-11-014546-a
Враховуючи викладене, зразок товару , не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог пунктів 44, 45 та 47 Особливостей.
Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення № 8125 -р/пк-пз від 21.05.2025 за процедурою закупівлі № UA-2025-05-06-004782-a дана вимога була виключена.
Враховуючи вище викладене, прошу виключити вимогу: у разі визнання переможцем Учасника який запропонував еквівалент товару, Учасник з моменту визнання його переможцем до моменту укладання Договору надає Замовнику зразок товару, для випробування та тестування на відповідність всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації, про що складається протокол випробування товару. У разі невідповідності товару всім технічним вимогам та якісним характеристикам відповідно Технічній специфікації Замовника, Пропозиція повертається на кваліфікацію та відхиляється.
Дата оприлюднення звернення:
08.07.2025 09:49
Шановний Учаснику!
Замовник при розробці тендерної документації керувався положеннями статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а також пункту 28 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178, які передбачають право Замовника встановлювати технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Водночас, уся тендерна документація формується відповідно до принципів, викладених у статті 5 Закону, зокрема принципу недискримінації учасників. Встановлена Замовником вимога про надання зразка товару не є частиною тендерної пропозиції, не впливає на її подання через електронну систему закупівель та застосовується виключно у випадку, якщо учасник, визначений переможцем, запропонував еквівалент продукції. Така вимога спрямована на забезпечення фактичної відповідності еквіваленту заявленим технічним та якісним характеристикам, враховуючи, що в окремих випадках вербальний опис або специфікація не дозволяє повноцінно оцінити споживчі або технічні властивості (зокрема, в частині форм-фактора, взаємозамінності, сумісності, ергономіки тощо). Тестування або перевірка еквіваленту після визначення переможця не є частиною процедури оцінювання тендерної пропозиції, а отже, не суперечить ст. 26 Закону та не підмінює етап кваліфікації учасника або розгляду тендерних пропозицій через електронну систему. Це є додатковий механізм підтвердження об’єктивної відповідності конкретного товару – і лише в разі, якщо запропоновано еквівалент. Разом з тим, Замовник не вимагає надання зразків від учасників, які пропонують товар, прямо зазначений у тендерній документації як бажаний або базовий, оскільки у такому випадку можливість його ідентифікації, перевірки та верифікації через публічні джерела є очевидною. Це створює об’єктивно обґрунтовану різницю у підходах, а не дискримінацію. Щодо твердження про можливість суб’єктивної оцінки зразка — повідомляємо, що Замовник передбачив офіційне документальне оформлення результатів випробування у вигляді протоколу, а оцінка проводиться виключно з точки зору відповідності вимогам технічної специфікації. Учасник має право бути присутнім при тестуванні зразка, а в разі незгоди з результатами — звернутися із відповідною скаргою до органу оскарження. Окрім зазначеного, відповідно до п. 42 Особливостей Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. Відповідно до пп. 3 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Таким чином, для підтвердження інформації, наданої Переможцем щодо технічних характеристик запропонованого еквівалента товару, Замовника має право звернутись до Переможця для отримання зразка запропонованого з метою підтвердження відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції Переможця, що не суперечить вимогам чинного Закону та Особливостей. Відтак, вимога про надання зразка продукції переможцем, що пропонує еквівалент, є: - обґрунтованою з точки зору предмета закупівлі та потреб Замовника; - пропорційною, оскільки не застосовується до всіх учасників і не вимагається до подання тендерної пропозиції; - такою, що не суперечить ст. 5, 22, 26 Закону та п. 44 Особливостей, оскільки не є підставою для відхилення на етапі кваліфікації без належної процедури встановлення невідповідності. Дякуємо за Ваше звернення та зацікавленість у забезпеченні відкритості та законності процедур закупівель.
Дата оприлюднення відповіді:
09.07.2025 12:56