Закупівля ДК 021:2015 - 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (євроконтейнери 1100 л для збору ТПВ, контейнери 1100 л для збору ТПВ) від Ковалівська сільська рада.
ДК 021:2015 - 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (євроконтейнери 1100 л для збору ТПВ, контейнери 1100 л для збору ТПВ)
товари
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
ДК 021:2015 - 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (євроконтейнери 1100 л для збору ТПВ, контейнери 1100 л для збору ТПВ)
Очікувана вартість
3 600 000 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
18000,0
0,5 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
18.07.2025 12:23
Позиція
Опис предмета закупівлі
ДК 021:2015 - 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (євроконтейнери 1100 л для збору ТПВ, контейнери 1100 л для збору ТПВ)
Код ДК 021:2015
44610000-9 -
Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску
Кількість
360
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
08652, Україна, Київська область, село Ковалівка, вул.Монастирська буд.1
Дата постачання по
31.12.2025 16:58
Умови оплати
Поставка товару
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
15
робочі
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Розрахунок за доставлений товар здійснюється у розмірі 100% у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця протягом 15 робочих днів після надання відповідних рахунків, підписання акту приймання
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.07.2025 16:54
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.07.2025 16:54
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.07.2025 16:54
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.07.2025 16:54
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
04.07.2025 16:54
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Київська область, Васильківський район, село Ковалівка, вулиця Монастирська,1
ДК 021:2015 - 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (євроконтейнери 1100 л для збору ТПВ, контейнери 1100 л для збору ТПВ)
Тендер:
UA-2025-07-04-010354-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-07-04-010354-a.c1
Дата:
08.07.2025 22:56
Стан:
Прийнято до розгляду
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Найменування органу оскарження: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
код ЄДРПОУ 00032767
Суб`єкт оскарження: ТОВ «НВП «Укрресурс»
ЄДРПОУ: 34396623
43026, м. Луцьк,
вул. Воїнів-афганців, буд.7, кв. 70;
тел.: +38 050 378 69 96,067 361 15 35
е-mail:[email protected]
Замовник Ковалівська сільська рада (далі-Замовник)
ЄДРПОУ
08652,Україна, Київська обл, Білоцерківський р-н., с.Ковалівка , вул.Монастирська 1.
тел.: +380457178184
e-mail: [email protected]
Інформація про закупівлю: Відкриті торги з особливостями
UA-2025-07-04-010354-a
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
04 липня 2025 року Замовником – Ковалівська сільська рада було прийнято рішення про проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі товару ДК 021:2015 - 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (євроконтейнери 1100 л для збору ТПВ, контейнери 1100 л для збору ТПВ) (Затверджено Протоколом №145 від 04 липня 2025 року Уповноваженою особою Алла Варченко).
Очікувана вартість – 3 600 000,00 ( три мільйони шістсот тисяч гривень 00 копійок) грн. з ПДВ.
Кінцева дата подання пропозицій призначена по 12 липня 2025 р.10.00 год за київським часом.
Скаржник – ТОВ «НВП «Укрресурс» повідомляє, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, умови, що обмежують конкуренцію, та вимоги, що порушують чинне законодавство України.
Такими діями Замовник порушує суб’єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює участь ТОВ «НВП «Укрресурс» в даній процедурі закупівлі.
Скаржник не погоджується із нижче вказаними вимогами тендерної документації та вважає їх дискримінаційними, такими, що обмежують конкуренцію та порушують чинне законодавство України:
1. Порушення принципів добросовісної конкуренції, недискримінації при встановленні технічних вимог
В Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації амовником встановлено надмірно деталізовані та специфічні технічні вимоги, які порушують положення чинного законодавства.
Передбачивши, що:
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Відповідність EN 840-2
Відповідність ДСТУ 8476:2015 (р.5).
Замовник унеможливлює конкуренцію між Учасниками.
Дана вимога має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейським стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання,. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.
На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником Вимоги стандарту EN 840-2
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Стандарт EN 840-2 НЕ містить вимог які перераховані нижче:
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2. Проте зважаючи на дискримінаційний підхід який застосований Замовником під час формування технічних характеристик, Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у закупівлі. Оскільки вимогам Замовника відповідає товар який може виготовити лише один виробник.
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення закупівель замовник зобов’язаний дотримуватися таких принципів:
добросовісна конкуренція серед учасників,
максимальна економія та ефективність,
відкритість та прозорість,
недискримінація учасників,
рівне ставлення до усіх учасників,
Порушення ч. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"
У даному випадку специфічні характеристики, такі як:
наявність трирівневих штампованих ребер,
форма дна контейнера (плоске, а не U-подібне),
зливний отвір у кутку,
рама з бортиком,
штамповані корпуси цапф без зварних з'єднань,
штамповане заглиблення під наклейку — не є загальновизнаними вимогами або стандартами.
Ці характеристики можуть бути притаманні лише окремому виробникові, що створює нерівні умови участі у процедурі.
Вимоги Замовника не відповідають EN 840-2
Європейський стандарт EN 840-2, який Замовник сам же вказує як обов’язковий, не містить згаданих надмірно деталізованих вимог.
Зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити у Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними (вимоги, що мають бути видалені з тендерної документації виділені Скаржником нижче по тексту жирним шрифтом із підкресленням):
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Отже на підставі викладеного, просимо Комісію :
зобов’язати Замовника викласти вимоги в Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації в наступній редакції :
Об'єм – 1,1 м 3 (1100 літрів)
Призначення – збір твердих побутових відходів
Відповідність – EN 840-2
Загальна вантажопідйомність – не менше 510 кг
Матеріал – корпус металевий гарячооцинкований
Колеса: 4 шт.
Колір – кришки зелений
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін. (поліетилен високої щільності);
Стан - новий
Гарантія не менше 12 місяців з моменту поставки товару
2. Щодо дискримінаційного технічного завдання, яке не ґрунтується на вимогах стандарту EN 840-2 — порушення принципів добросовісної конкуренції, недискримінації та об’єктивності
В Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації Замовником встановлено перелік технічних вимог до контейнерів об’ємом 1100 л, які за своєю суттю значно виходять за межі обов’язкових вимог стандарту EN 840-2, які є базовими технічними нормативами для цього виду продукції.
Зазначені вимоги не підтверджені стандартом, технічним регламентом чи іншим нормативно-правовим актом, обов’язковим до застосування, а фактично дублюють конструктивні особливості лише одного конкретного виробника, що свідчить про дискримінаційний характер документації та наявність ознак «заточення» під заздалегідь визначеного учасника.
Такі дії Замовника:
порушують статті Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник зобов’язаний дотримуватись принципу недискримінації учасників;
порушують статті Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє встановлення надмірно деталізованих вимог, що обмежують конкуренцію;
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Комісію:
Зобов’язати Замовника надати документи та матеріали, фото та відео на підставі чого сформовані технічні вимоги, зазначені у Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації.
Зобов’язати замовника надати обґрунтування встановлених у тендерній документації технічних характеристик предмета закупівлі, з метою перевірки їх відповідності вимогам чинного законодавства та недопущення дискримінації учасників.
3. Щодо усунення дискримінаційного підходу Замовника до формування технічних вимог шляхом встановлення оціночних понять «гірший товар», які не базуються на стандартах (порушення статті 5 та частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
В Додатку 3 тендерної документації Замовником наведено перелік ознак, які він суб’єктивно визначив як характеристики «гіршого товару», при цьому жодного посилання на нормативно-правову або стандартизовану базу, яка б об’єктивно підтверджувала ці критерії, не надано.
* Гірший товар (товар гіршої якості) – товар, технічні і якісні характеристики якого є меншими, значно відрізняються в бік погіршення (не відповідає, має значні розбіжності), не співпадає кількість, відмінна товщина в бік зменшення, невідповідні розміри, а також: контейнер не гарячеоцинкований, корпус контейнера складається не з 3 елементів (дно контейнера, передня панель з бічними стінками, задня панель із бічними стінками) з’єднуються не суцільним зварним швом; дно не плоске (U подібне), без бортів по периметру, не штамповане із цільного листа металу, зі зварним з'єднанням, без штампованих ребер жорсткості на дні контейнера, контейнер стоїть нестійко без коліс на землі, зливний отвір не у кутку; передня панель з бічними стінками та задня панель з бічними стінками – не штамповані із цільного листа металу без зварних з'єднань, без трирівневих вертикальних штампованих ребер жорсткості; без штампованих горизонтальних ребер жорсткості на кутах; передня панель без штампованого прямокутного заглиблення для наклейки; кріплення опор до дна не зварне; не плоска пластикова кришка, без можливості відкриття з трьох сторін, кріпиться до корпусу не болтовим з’єднанням, нерегульована; гребінка не дворівнева (без сходинки), без ребер жорсткості; корпус цапфи не штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань, не закритий від попадання опадів, кріплення до корпусу не зварне, без планки, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження; рама контейнера має не П подібний профіль, без бортику по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер; ручки на корпусі розташовані не у відповідності до технічного завдання; диск коліc не пластиковий; без штампованих горизонтальних ребер жорсткості на накладках; стан контейнера не новий; тощо.
Не гірше вважаються будь-які технічні характеристики товару, які не зазначені Замовником у цьому Додатку як «гірший товар»*, тобто не є гіршими технічними характеристиками.
Виявлені Скаржником порушення Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Проте сформульований Замовником перелік ознак «гіршого товару» не є технічною характеристикою у звичному розумінні, а швидше — оцінним судженням, яке не підкріплене ані державним стандартом (наприклад, ДСТУ), ані обов’язковими технічними регламентами чи галузевими нормами.
Це надає Замовнику суб’єктивне право на відхилення будь-якої пропозиції, на власний розсуд визнаючи товар «гіршим», навіть у випадку повної відповідності іншим вимогам документації.
Формування «негативного технічного завдання», що є прихованим обмеженням конкуренції
Фраза «не є гіршими технічними характеристиками» є маніпулятивною, оскільки:
по суті створює негативне технічне завдання — перелік того, яким товар не повинен бути, замість чіткого визначення того, яким він має бути;
суперечить загальноприйнятій практиці складання технічних вимог, де вимагається формулювання позитивних характеристик, які можуть бути перевірені і підтверджені документально;
створює ризик неоднакового застосування критеріїв до різних учасників, що є прямим порушенням принципу рівного ставлення.
Відсутність відповідності стандартам EN 840-2
Більшість згаданих характеристик (наприклад, «рама П-подібна», «дно штамповане з одного листа», «рама з бортиком», «ручки в певному положенні», «трирівневі штамповані ребра» тощо) — не передбачені обов’язковими вимогами стандарту EN 840-2, який є єдиним стандартом, що регламентує технічні вимоги до контейнерів об’ємом 1100 л для ТПВ.
Це підтверджує, що Замовник встановив додаткові, необґрунтовані вимоги, які суттєво звужують коло потенційних постачальників.
В даному випадку Скаржник і позбавлений можливості запропонувати еквівалент, оскільки Замовник уже передбачив дискримінаційний підхід і у тому випадку коли учасник запропонує товар який відповідає стандарту EN 840-2 проте не відповідає дискримінаційним вимогам Замовника.
Отже на підставі викладеного, просимо Комісію :
Надати правову оцінку технічному завданню Замовника, у якому зазначено ознаки «гіршого товару», що не базуються на стандартах чи технічних регламентах.
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши ознаки «гіршого товару», які є оціночними, невимірюваними або такими, що не випливають із стандарту EN 840-2. (на який посилається Замовник у тендерній документації).
Забезпечити дотримання принципу відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації при проведенні процедури закупівлі.
4. Щодо витребування у Замовника об'єктивних доказів (фото, відео, сертифікатів відповідності) на підтвердження наявності не менше двох виробників, продукція яких відповідає технічним вимогам, – з метою забезпечення принципів добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації (ст. 3, ст. 5, ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»)
В Додатку 3 тендерної документації встановлено технічні вимоги Замовника, а саме :
На підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у таблиці 1 Додатку 3, учасник надає наступні документи у складі своєї пропозиції:
- Фотографії товару, який пропонує учасник в рамках даної закупівлі (належного рівня якості) які повно і чітко відображають товар, який відповідає всім технічним вимогам встановленим у Таблиці 1 Додатку 3 та інформації, яка зазначена у паспорті на товар: загальний вид зі всіх сторін (спереду, ззаду, з правого та лівого боку); детальні фотографії: дна контейнера, опор коліс, цапфи, кріплення кришки до корпусу контейнера, рами контейнера з бортиком, гребінки, місця для розміщення наклейки, ребер жорсткості на передній, задній стінці, ребер жорсткості на кутах в середині контейнера.
- З метою підтвердження відповідності товару усім технічним вимогам встановленим у Таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації, та огляду реального стану товару із підтвердженням у електронній системі закупівель, у складі пропозиції учасники повинні надати відео (зняте самостійно учасником) пропонованого товару у форматі .avi або .flv або .mp4 або .wmv, у разі необхідності з використанням розширення програм, що здійснюють архівацію даних (rar, zip) тощо.На відео повинно бути відображено здійснення повне відкриття кришки контейнера, закриття кришки контейнера, а також безперервно відображений вигляд контейнера 360? з усіх боків.
- Сертифікат відповідності, що виданий на виробника, на запропонований Учасником товар згідно таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації про його відповідність ДСТУ 8476:2015 (р.5) – (надалі сертифікат відповідності).
Скаржник вважає, що Замовник, повинен надати Комісії фото та відео матеріали, а також сертифікати відповідності від потенційних учасників тендеру (не менше двох виробників), що дадуть можливість об'єктивно перевірити достовірності поданих відомостей про різних виробників продукції.
Скаржник вимагає витребувати від Замовника та надати Комісії фото та відео які б підтвердили наявність не менше двох виробників які в сукупності відповідають вимогам викладеним в додатку 3 таблиці 1 тендерної документації.
Відсутність фото та відео а також сертифікатів відповідності від Замовника унеможливлює перевірку Комісією достовірності інформації про дотримання вимоги щодо наявності двох різних виробників які можуть виготовити та поставити товар згідно встановлених вимог.
У зв’язку з цим просимо Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
витребувати у замовника документальне підтвердження, зокрема:
– фотографії та відео доказів, а також сертифікатів відповідності, що підтверджують можливість виконання усіх без винятку технічних характеристик викладених в додатку 3 таблиці 1 які вимагає замовник, двома виробниками.
Це необхідно для повного, всебічного та об’єктивного розгляду справи.
Підставою такої вимоги є аналогічні випадки які вже були зафіксовані:
UA-2024-02-13-002937-a – переможець ТОВ «ЮА ПРО», єдиний учасник, перемога з максимальною ціною. Паспорти також подавали ТОВ «ЕВРАЗ ГРУП» (Україна), GREEN CITY INTERNATIONAL d.o.o. (Сербія), однак участі у закупівлі не брали.
UA-2025-03-14-011131-a – аналогічна ситуація. Участь брав лише ТОВ «ЮА ПРО», Паспорти також подавали ТОВ «ЕВРАЗ ГРУП» (Україна), GREEN CITY INTERNATIONAL d.o.o. (Сербія), однак участі у закупівлі не брали, не маючи наміру конкурувати.
У обох випадках фото та відео продукції інших «виробників» Замовник не надавав, а у поданих паспортах зазначалася ідентична продукція, що вказує на імітацію конкуренції.
Фактична відсутність доказів, що засвідчують різних виробників (крім паспортів, які не є достатніми), вводить в оману Комісію АМКУ та спотворює умови конкуренції. Це є прямим порушенням принципів публічних закупівель, зокрема – принципу відкритості та добросовісної конкуренції (ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Зважаючи на те що Замовник передбачив вимогу щодо надання фото та відео товару тьа сертифікату відповідності із вказаними технічними характеристиками, він повинен підтвердити відсутність порушень законодавства з його боку надавши фото та відео та сертифікат відповідності, які ж сам вимагає, від двох різних виробників.
Просимо звернути увагу Комісії на те, що Замовник своїми діями та встановленням неправомірних вимог порушує норми стосовно недискримінації.
Отже на підставі викладеного, просимо Комісію :
витребувати у Замовника документальне підтвердження, зокрема надати:
– фотографії та відео доказів та сертифікатів відповідності, що підтверджують можливість виконання усіх без винятку технічних характеристик викладених в додатку 3 таблиці 1 які вимагає замовник, не менше двома виробниками.
5. Щодо відсутності можливості подання еквівалентного товару у тендерній документації – порушення принципів недискримінації, добросовісної конкуренції та вимог статей 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»
В Додатку 3 тендерної документації відсутня відсутня інформація про можливість надання еквіваленту для товару - Євроконтейнер 1100 літрів для збору ТПВ, чим грубо порушено чинне законодавство в сфері публічних закупівель.
Скаржник вважає, що відсутність можливості надання еквіваленту є дискримінаційною та порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
1. Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
У цьому випадку Замовник прямо визначає конкретний тип виробу – «євроконтейнер 1100 л», який має чітко визначену конструкцію за стандартом EN 840-2 (два поворотні колеса з гальмом + два напрямні ролики, чотириколісна конструкція, бічні ручки, фіксатори тощо), але при цьому не допускає можливості еквівалентного товару з ідентичними характеристиками, що штучно обмежує коло учасників, які можуть постачати подібну продукцію.
3. Практика АМКУ з аналогічних питань
Антимонопольний комітет України неодноразово вказував, що не допущення еквівалентів суперечить основним принципам публічних закупівель.
4. Відсутність технічного пояснення, чому не допускається еквівалент
Замовник не навів жодного обґрунтування, чому еквівалентні товари з такими ж функціональними, якісними та експлуатаційними характеристиками не можуть бути прийнятними. Це суперечить вимогам обґрунтованості закупівлі та вимогам ст. 23 Закону.
Отже на підставі викладеного, просимо Комісію :
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, передбачивши можливість надання еквівалентного товару (контейнера 1100 л для збору ТПВ), що відповідає технічним, експлуатаційним та якісним характеристикам, встановленим у стандарті EN 840-2.
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, які обмежують конкуренцію і суперечать принципам, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 3 та додатку 4 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, та вимоги які суперечать чинному законодавству України, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування".
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника надати документальне підтвердження, зокрема:
фотографії та відео доказів, а також сертифікатів відповідності, що підтверджують можливість виконання усіх без винятку технічних характеристик викладених в додатку 3 таблиці 1 які вимагає замовник, двома виробниками .
3. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до умов тендерної документації на закупівлю товару – ДК 021:2015 - 44610000-9 - Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (євроконтейнери 1100 л для збору ТПВ, контейнери 1100 л для збору ТПВ), та додатків до неї, з метою виключення дискримінаційних вимог та приведення її у відповідність до діючого законодавства на підставі викладених фактів у Скарзі.
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1 Тендерна документація
Додаток 2 Додаток 3 Технічні вимоги
Додаток 3 Стандарт EN 840-2.
Додаток 4 ЗУ Про публічні закупівлі
Додаток 5 Постанова 1178
Обґрунтуванням зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо .
Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua
З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги.
Директор
ТОВ «НВП «Укрресурс» Віктор ХОМИЧ
В Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації амовником встановлено надмірно деталізовані та специфічні технічні вимоги, які порушують положення чинного законодавства.
Передбачивши, що:
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Відповідність EN 840-2
Відповідність ДСТУ 8476:2015 (р.5).
Замовник унеможливлює конкуренцію між Учасниками.
Дана вимога має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейським стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання,. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.
На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником Вимоги стандарту EN 840-2
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Стандарт EN 840-2 НЕ містить вимог які перераховані нижче:
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2. Проте зважаючи на дискримінаційний підхід який застосований Замовником під час формування технічних характеристик, Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у закупівлі. Оскільки вимогам Замовника відповідає товар який може виготовити лише один виробник.
Порушення Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», під час здійснення закупівель замовник зобов’язаний дотримуватися таких принципів:
добросовісна конкуренція серед учасників,
максимальна економія та ефективність,
відкритість та прозорість,
недискримінація учасників,
рівне ставлення до усіх учасників,
Порушення ч. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності.
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"
У даному випадку специфічні характеристики, такі як:
наявність трирівневих штампованих ребер,
форма дна контейнера (плоске, а не U-подібне),
зливний отвір у кутку,
рама з бортиком,
штамповані корпуси цапф без зварних з'єднань,
штамповане заглиблення під наклейку — не є загальновизнаними вимогами або стандартами.
Ці характеристики можуть бути притаманні лише окремому виробникові, що створює нерівні умови участі у процедурі.
Вимоги Замовника не відповідають EN 840-2
Європейський стандарт EN 840-2, який Замовник сам же вказує як обов’язковий, не містить згаданих надмірно деталізованих вимог.
Зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо видалити у Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними (вимоги, що мають бути видалені з тендерної документації виділені Скаржником нижче по тексту жирним шрифтом із підкресленням):
Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом:
Дно контейнера.
Передня панель з бічними стінками.
Задня панель із бічними стінками.
Дно контейнера:
Штамповане із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими ребрами жорсткості на дні контейнера.
Плоске (не U подібне) з висотою бортів по периметру не менше 60 мм.
Контейнер повинен стійко стояти на землі без коліс.
Товщина металу не менше 1,5 мм.
Зливний отвір у кутку.
Передня панель з бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
Зі штампованим на передній стороні прямокутним заглибленням розміром не менше 100 (висота) на 250 (ширина) мм для розміщення наклейки з інформацією.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Задня панель із бічними стінками:
Штампована із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості на кутах.
З трирівневими вертикальними штампованими ребрами жорсткості.
Товщина металу не менше 1,25 мм.
Опори коліс:
Зварне кріплення до дна контейнера.
Товщина металу не менше 3 мм.
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін.
Кріплення кришки до корпусу контейнера
Регульоване на болтовому з'єднанні.
Гребінка:
Дворівнева (зі сходинкою).
Ребра жорсткості не менше 4 штуки.
Товщина металу не менше 2 мм.
Корпус цапфи:
Штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань.
Закритий від попадання опадів.
Зварне кріплення до корпусу контейнера.
Планка, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження.
Рама контейнера:
П подібний профіль
Бортик по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер
Товщина металу не менше 2 мм
Ручки на корпусі контейнера:
2 справа
2 ліворуч
Колеса: 4 штуки (2 з гальмами), диск коліс пластиковий
Захисні кутові накладки на передній частині контейнера зі штампованими горизонтальними ребрами жорсткості.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Отже на підставі викладеного, просимо Комісію :
зобов’язати Замовника викласти вимоги в Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації в наступній редакції :
Об'єм – 1,1 м 3 (1100 літрів)
Призначення – збір твердих побутових відходів
Відповідність – EN 840-2
Загальна вантажопідйомність – не менше 510 кг
Матеріал – корпус металевий гарячооцинкований
Колеса: 4 шт.
Колір – кришки зелений
Плоска пластикова кришка:
З можливістю відкриття з трьох сторін. (поліетилен високої щільності);
Стан - новий
Гарантія не менше 12 місяців з моменту поставки товару
2. Щодо дискримінаційного технічного завдання, яке не ґрунтується на вимогах стандарту EN 840-2 — порушення принципів добросовісної конкуренції, недискримінації та об’єктивності
В Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації Замовником встановлено перелік технічних вимог до контейнерів об’ємом 1100 л, які за своєю суттю значно виходять за межі обов’язкових вимог стандарту EN 840-2, які є базовими технічними нормативами для цього виду продукції.
Зазначені вимоги не підтверджені стандартом, технічним регламентом чи іншим нормативно-правовим актом, обов’язковим до застосування, а фактично дублюють конструктивні особливості лише одного конкретного виробника, що свідчить про дискримінаційний характер документації та наявність ознак «заточення» під заздалегідь визначеного учасника.
Такі дії Замовника:
порушують статті Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої Замовник зобов’язаний дотримуватись принципу недискримінації учасників;
порушують статті Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє встановлення надмірно деталізованих вимог, що обмежують конкуренцію;
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Зобов’язати Замовника надати документи та матеріали, фото та відео на підставі чого сформовані технічні вимоги, зазначені у Додатку 3 таблиці 1 тендерної документації.
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Зобов’язати замовника надати обґрунтування встановлених у тендерній документації технічних характеристик предмета закупівлі, з метою перевірки їх відповідності вимогам чинного законодавства та недопущення дискримінації учасників.
3. Щодо усунення дискримінаційного підходу Замовника до формування технічних вимог шляхом встановлення оціночних понять «гірший товар», які не базуються на стандартах (порушення статті 5 та частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
В Додатку 3 тендерної документації Замовником наведено перелік ознак, які він суб’єктивно визначив як характеристики «гіршого товару», при цьому жодного посилання на нормативно-правову або стандартизовану базу, яка б об’єктивно підтверджувала ці критерії, не надано.
* Гірший товар (товар гіршої якості) – товар, технічні і якісні характеристики якого є меншими, значно відрізняються в бік погіршення (не відповідає, має значні розбіжності), не співпадає кількість, відмінна товщина в бік зменшення, невідповідні розміри, а також: контейнер не гарячеоцинкований, корпус контейнера складається не з 3 елементів (дно контейнера, передня панель з бічними стінками, задня панель із бічними стінками) з’єднуються не суцільним зварним швом; дно не плоске (U подібне), без бортів по периметру, не штамповане із цільного листа металу, зі зварним з'єднанням, без штампованих ребер жорсткості на дні контейнера, контейнер стоїть нестійко без коліс на землі, зливний отвір не у кутку; передня панель з бічними стінками та задня панель з бічними стінками – не штамповані із цільного листа металу без зварних з'єднань, без трирівневих вертикальних штампованих ребер жорсткості; без штампованих горизонтальних ребер жорсткості на кутах; передня панель без штампованого прямокутного заглиблення для наклейки; кріплення опор до дна не зварне; не плоска пластикова кришка, без можливості відкриття з трьох сторін, кріпиться до корпусу не болтовим з’єднанням, нерегульована; гребінка не дворівнева (без сходинки), без ребер жорсткості; корпус цапфи не штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань, не закритий від попадання опадів, кріплення до корпусу не зварне, без планки, що стикається з рамою контейнера для розподілу навантаження; рама контейнера має не П подібний профіль, без бортику по периметру на рамі для захисту від потрапляння опадів у контейнер; ручки на корпусі розташовані не у відповідності до технічного завдання; диск коліc не пластиковий; без штампованих горизонтальних ребер жорсткості на накладках; стан контейнера не новий; тощо.
Не гірше вважаються будь-які технічні характеристики товару, які не зазначені Замовником у цьому Додатку як «гірший товар»*, тобто не є гіршими технічними характеристиками.
Виявлені Скаржником порушення Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Проте сформульований Замовником перелік ознак «гіршого товару» не є технічною характеристикою у звичному розумінні, а швидше — оцінним судженням, яке не підкріплене ані державним стандартом (наприклад, ДСТУ), ані обов’язковими технічними регламентами чи галузевими нормами.
Це надає Замовнику суб’єктивне право на відхилення будь-якої пропозиції, на власний розсуд визнаючи товар «гіршим», навіть у випадку повної відповідності іншим вимогам документації.
Формування «негативного технічного завдання», що є прихованим обмеженням конкуренції
Фраза «не є гіршими технічними характеристиками» є маніпулятивною, оскільки:
по суті створює негативне технічне завдання — перелік того, яким товар не повинен бути, замість чіткого визначення того, яким він має бути;
суперечить загальноприйнятій практиці складання технічних вимог, де вимагається формулювання позитивних характеристик, які можуть бути перевірені і підтверджені документально;
створює ризик неоднакового застосування критеріїв до різних учасників, що є прямим порушенням принципу рівного ставлення.
Відсутність відповідності стандартам EN 840-2
Більшість згаданих характеристик (наприклад, «рама П-подібна», «дно штамповане з одного листа», «рама з бортиком», «ручки в певному положенні», «трирівневі штамповані ребра» тощо) — не передбачені обов’язковими вимогами стандарту EN 840-2, який є єдиним стандартом, що регламентує технічні вимоги до контейнерів об’ємом 1100 л для ТПВ.
Це підтверджує, що Замовник встановив додаткові, необґрунтовані вимоги, які суттєво звужують коло потенційних постачальників.
В даному випадку Скаржник і позбавлений можливості запропонувати еквівалент, оскільки Замовник уже передбачив дискримінаційний підхід і у тому випадку коли учасник запропонує товар який відповідає стандарту EN 840-2 проте не відповідає дискримінаційним вимогам Замовника.
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Надати правову оцінку технічному завданню Замовника, у якому зазначено ознаки «гіршого товару», що не базуються на стандартах чи технічних регламентах.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши ознаки «гіршого товару», які є оціночними, невимірюваними або такими, що не випливають із стандарту EN 840-2. (на який посилається Замовник у тендерній документації).
4. Щодо витребування у Замовника об'єктивних доказів (фото, відео, сертифікатів відповідності) на підтвердження наявності не менше двох виробників, продукція яких відповідає технічним вимогам, – з метою забезпечення принципів добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації (ст. 3, ст. 5, ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»)
В Додатку 3 тендерної документації встановлено технічні вимоги Замовника, а саме :
На підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у таблиці 1 Додатку 3, учасник надає наступні документи у складі своєї пропозиції:
- Фотографії товару, який пропонує учасник в рамках даної закупівлі (належного рівня якості) які повно і чітко відображають товар, який відповідає всім технічним вимогам встановленим у Таблиці 1 Додатку 3 та інформації, яка зазначена у паспорті на товар: загальний вид зі всіх сторін (спереду, ззаду, з правого та лівого боку); детальні фотографії: дна контейнера, опор коліс, цапфи, кріплення кришки до корпусу контейнера, рами контейнера з бортиком, гребінки, місця для розміщення наклейки, ребер жорсткості на передній, задній стінці, ребер жорсткості на кутах в середині контейнера.
- З метою підтвердження відповідності товару усім технічним вимогам встановленим у Таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації, та огляду реального стану товару із підтвердженням у електронній системі закупівель, у складі пропозиції учасники повинні надати відео (зняте самостійно учасником) пропонованого товару у форматі .avi або .flv або .mp4 або .wmv, у разі необхідності з використанням розширення програм, що здійснюють архівацію даних (rar, zip) тощо.На відео повинно бути відображено здійснення повне відкриття кришки контейнера, закриття кришки контейнера, а також безперервно відображений вигляд контейнера 360? з усіх боків.
- Сертифікат відповідності, що виданий на виробника, на запропонований Учасником товар згідно таблиці 1 Додатку 3 тендерної документації про його відповідність ДСТУ 8476:2015 (р.5) – (надалі сертифікат відповідності).
Скаржник вважає, що Замовник, повинен надати Комісії фото та відео матеріали, а також сертифікати відповідності від потенційних учасників тендеру (не менше двох виробників), що дадуть можливість об'єктивно перевірити достовірності поданих відомостей про різних виробників продукції.
Скаржник вимагає витребувати від Замовника та надати Комісії фото та відео які б підтвердили наявність не менше двох виробників які в сукупності відповідають вимогам викладеним в додатку 3 таблиці 1 тендерної документації.
Відсутність фото та відео а також сертифікатів відповідності від Замовника унеможливлює перевірку Комісією достовірності інформації про дотримання вимоги щодо наявності двох різних виробників які можуть виготовити та поставити товар згідно встановлених вимог.
У зв’язку з цим просимо Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
витребувати у замовника документальне підтвердження, зокрема:
– фотографії та відео доказів, а також сертифікатів відповідності, що підтверджують можливість виконання усіх без винятку технічних характеристик викладених в додатку 3 таблиці 1 які вимагає замовник, двома виробниками.
Це необхідно для повного, всебічного та об’єктивного розгляду справи.
Підставою такої вимоги є аналогічні випадки які вже були зафіксовані:
UA-2024-02-13-002937-a – переможець ТОВ «ЮА ПРО», єдиний учасник, перемога з максимальною ціною. Паспорти також подавали ТОВ «ЕВРАЗ ГРУП» (Україна), GREEN CITY INTERNATIONAL d.o.o. (Сербія), однак участі у закупівлі не брали.
UA-2025-03-14-011131-a – аналогічна ситуація. Участь брав лише ТОВ «ЮА ПРО», Паспорти також подавали ТОВ «ЕВРАЗ ГРУП» (Україна), GREEN CITY INTERNATIONAL d.o.o. (Сербія), однак участі у закупівлі не брали, не маючи наміру конкурувати.
У обох випадках фото та відео продукції інших «виробників» Замовник не надавав, а у поданих паспортах зазначалася ідентична продукція, що вказує на імітацію конкуренції.
Фактична відсутність доказів, що засвідчують різних виробників (крім паспортів, які не є достатніми), вводить в оману Комісію АМКУ та спотворює умови конкуренції. Це є прямим порушенням принципів публічних закупівель, зокрема – принципу відкритості та добросовісної конкуренції (ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Зважаючи на те що Замовник передбачив вимогу щодо надання фото та відео товару тьа сертифікату відповідності із вказаними технічними характеристиками, він повинен підтвердити відсутність порушень законодавства з його боку надавши фото та відео та сертифікат відповідності, які ж сам вимагає, від двох різних виробників.
Просимо звернути увагу Комісії на те, що Замовник своїми діями та встановленням неправомірних вимог порушує норми стосовно недискримінації.
Отже на підставі викладеного, просимо Комісію :
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
витребувати у Замовника документальне підтвердження, зокрема надати:
– фотографії та відео доказів та сертифікатів відповідності, що підтверджують можливість виконання усіх без винятку технічних характеристик викладених в додатку 3 таблиці 1 які вимагає замовник, не менше двома виробниками.
Щодо відсутності можливості подання еквівалентного товару у тендерній документації – порушення принципів недискримінації, добросовісної конкуренції та вимог статей 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»
В Додатку 3 тендерної документації відсутня відсутня інформація про можливість надання еквіваленту для товару - Євроконтейнер 1100 літрів для збору ТПВ, чим грубо порушено чинне законодавство в сфері публічних закупівель.
Скаржник вважає, що відсутність можливості надання еквіваленту є дискримінаційною та порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
1. Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
У цьому випадку Замовник прямо визначає конкретний тип виробу – «євроконтейнер 1100 л», який має чітко визначену конструкцію за стандартом EN 840-2 (два поворотні колеса з гальмом + два напрямні ролики, чотириколісна конструкція, бічні ручки, фіксатори тощо), але при цьому не допускає можливості еквівалентного товару з ідентичними характеристиками, що штучно обмежує коло учасників, які можуть постачати подібну продукцію.
3. Практика АМКУ з аналогічних питань
Антимонопольний комітет України неодноразово вказував, що не допущення еквівалентів суперечить основним принципам публічних закупівель.
4. Відсутність технічного пояснення, чому не допускається еквівалент
Замовник не навів жодного обґрунтування, чому еквівалентні товари з такими ж функціональними, якісними та експлуатаційними характеристиками не можуть бути прийнятними. Це суперечить вимогам обґрунтованості закупівлі та вимогам ст. 23 Закону.
Отже на підставі викладеного, просимо Комісію :
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, передбачивши можливість надання еквівалентного товару (контейнера 1100 л для збору ТПВ), що відповідає технічним, експлуатаційним та якісним характеристикам, встановленим у стандарті EN 840-2.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, які обмежують конкуренцію і суперечать принципам, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Автор:
34396623, ТОВ "НВП "Укрресурс"
43026, Україна, Волинська область, Луцьк, 43026, Волинська обл., місто Луцьк, ВУЛИЦЯ ВОЇНІВ-АФГАНЦІВ, будинок 7, квартира 70