Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 10 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної документації та пропозиції учасника, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель UA-P-2025-07-04-012869-a комунального підприємства "Комунальник" Марганецької міської ради" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника згідно протоколу від 04.07.2025 №8, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА", протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 28.07.2025 №13 про визначення переможцем та намір укласти договір з ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА", повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 28.07.2025, договір від 20.08.2025 №59/8-25, пояснення Замовника надане 01.09.2025, через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 28.08.2025.
Моніторингом встановлено, що у Додатку 3 до тендерної документації Замовником визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі та Технічну Специфікацію щодо предмету закупівлі із складовими: Призначення, Склад та загальні вимоги, Вимоги до основних технічних характеристик.
Разом з тим, у пункті 3.4. Додатку 3 Замовником визначено вимогу, зокрема: у складі Тендерної пропозиції Учасник подає порівняльну таблицю відповідності характеристик запропонованого ним Товару вимогам, що ставляться Замовником стосовно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації. У порівняльній таблиці обов’язково зазначається повне найменування товару та гарантія виробника.
За результатом моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА" відсутня порівняльна таблиця відповідності характеристик запропонованого ним Товару вимогам, що ставляться Замовником стосовно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації, що не відповідає вимозі визначеній у пункті 3.4. Додатку 3 тендерної документації Замовника.
В ході моніторингу Східним офісом Держаудитслкжби сформовано запит для надання пояснень з вищезазначеного питання, проте отримані пояснення не спростували факт встановленого порушення натомість підтверджують факт відсутності у складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА" порівняльної таблиці відповідності характеристик запропонованого ним Товару, що ставляться Замовником стосовно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації.
Окрім того, відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Замовником визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі кожен учасник процедури закупівлі, у складі його тендерної пропозиції, повинен надати: дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
В ході моніторингу, на запит щодо надання інформації у вигляді назви файлу, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА", який містить у собі дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки Замовник надав посилання на файл «Дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки».
Моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА" файлі «Дозвіл_на_початок виконання_робіт_підвищеної_небезпеки_та_початок.pdf» містить витяг з системи державних послуг «Дія» у вигляді Декларації про провадження господарської діяльності від 09.09.2024 №085960/24, проте відсутній дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що не відповідає вимозі визначеній у Додатку 3 до тендерної документації Замовником.
Поряд із цим слід зазначити, що відповідно до преамбули Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107 встановлено, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування.
Отже, витяг з системи державних послуг «Дія» у вигляді Декларації про провадження господарської діяльності від 09.09.2024 №085960/24 не є дозволом на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що визначено вимогою Замовником у Додатку 3 до тендерної документації для надання учасником у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника закупівлі ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА" не відповідала технічним вимогам та підлягала відхиленню, проте в порушення вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив учасника закупівлі ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА" натомість визнав його переможцем та уклав із ним договір.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "Б - ЕНЕРДЖІ СОЛАР УКРАЇНА" встановлено порушення вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, відповідності умов договору умовам тендерної документації та пропозиції учасника, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.