Звернення:
За тендером : Засоби радіоелектронної боротьби
Тема:
Щодо дискримінаційних вимог
Зміст:
Доброго дня, шановний Замовнику! Тендерною документацією передбачено обов’язкову наявність у складі тендерної пропозиції:
Експертного висновку українських оборонних інновацій згідно програми Brave1 на протискидний РЕБ, результатом якого є рекомендація виробів як перспективних для потреб Збройних Сил України.
Якщо Учасником пропонується еквівалент Товару до того, що вимагається Замовником, додатково, такий Учасник подає у складі своєї пропозиції порівняльну таблицю з інформацією про технічні характеристики запропонованого учасником товару із зазначенням виробника, моделі, країни походження, технічних характеристик та ознак його відповідності (не відповідності) предмету закупівлі. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Інформація щодо конкретних показників, що зазначена у Таблиці додатково підтверджується шляхом надання у складі тендерної пропозиції протоколу випробувань, виданим НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ ISO 10012 2005 лабораторією.
1.Вважаємо що вимога про надання експертного висновку є такою, що
1. Обмежує коло потенційних учасників виключно тими, хто вже має експертний висновок Brave1, що може бути недосяжним для нових або іноземних постачальників, які мають рівноцінні або навіть кращі технічні рішення.
2. Не відповідає принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, передбаченим ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”.
3. Не підтверджує об’єктивну необхідність такої вимоги, оскільки сам факт експертного висновку Brave1 не є визначальним критерієм якості чи відповідності технічним потребам Замовника. Альтернативні технічні засоби можуть відповідати або перевищувати задані характеристики без зазначеного висновку.
2. Вважаємо, що вимога про надання протоколу випробувань, виданим НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ ISO 10012 2005 лабораторією є дискримінаційною щодо інших учасників процедури закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принцип недискримінації учасників. Крім того, просимо взяти до уваги, що учасник не зобов’язаний мати в наявності готовий товар на етапі подання пропозицій. А відповідно за таких умов і не має змоги провести їх випробування. Статтею 3 вказаного закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.3 ст. 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частина 4 ст. 22 закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дискримінаційність вимоги підтверджується Рішенням Антимонопольного комітету 8125-р/пк-пз від 21.05.2025 р.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме — вилучити вимогу щодо обов’язкової наявності експертного висновку Brave1 на виріб DRONESHIELD-DJI та протоколу випробувань, виданим НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ ISO 10012 2005 лабораторією.
Дата оприлюднення звернення:
08.07.2025 19:22
Шановний учаснику. Повідомляємо Вас, щодо відповідно до Положення про програму Brave1 Генеральний штаб ЗСУ проводить оборонну експертизу розробки протягом 7 робочих днів. Оцінка розробки здійснюється за напрямками: інноваційність, технічний рівень, поточний рівень готовності, наявність виробничих потужностей. Таким чином, наявність експертного висновку Brave1, підтверджує готовність та ефективність виробу для його застосування під час бойових дій, а також спроможність виробника, виготовити та поставити необхідний товар. Замовником не вимагається наявність товару в учасника готового товару на етапі подання пропозиції, разом з цим учасник повинен підтвердити можливість поставки товару, відповідність його технічних характеристикам встановлених замовником. Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини 6 статті 23 ЗУ "Про публічні закупівлі": "Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством."
Дата оприлюднення відповіді:
11.07.2025 16:49