Звернення:
За тендером : Послуги з підготовки котелень до опалювального сезону (Державні кошти)
Тема:
Усунення дискримінаційної вимоги щодо фіксованого переліку обладнання
Зміст:
Шановний Замовнику!
У Додатку №2 до тендерної документації (Кваліфікаційні критерії), у п. 1.1.1 встановлено вимогу щодо надання учасником довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, при цьому наведено жорстко фіксований перелік обладнання:
аналізатор процесу горіння,
переносні газоаналізатори типу ДОЗОР-с-п, ОКСІ 5М (або аналоги),
диференційний манометр Testo 510 (або аналог),
зварювальний апарат, генератор, шліфмашина тощо.
Вказане формулювання має ознаки дискримінації та не відповідає принципу недискримінації учасників, визначеному ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Зокрема:
Вимога містить чітко визначені моделі або марки обладнання, без вказання їх функціонального призначення або граничних технічних характеристик.
Формулювання «або аналог» без конкретизації параметрів не дає змоги об’єктивно оцінити відповідність аналогічного обладнання, що призводить до суб’єктивізму під час оцінки тендерних пропозицій.
Такі положення вже неодноразово визнавалися Антимонопольним комітетом України дискримінаційними, зокрема в рішеннях:
Рішення №169-р/пк-пз від 20.02.2020: замовник не має права вимагати конкретні моделі без зазначення їх функціонального призначення.
Рішення №11333-р/пк-пз від 13.11.2020: фраза «або аналог» без опису аналогічності — дискримінаційна.
Просимо внести зміни до тендерної документації, виклавши вимоги щодо обладнання у функціональній формі з мінімальними технічними характеристиками, які мають забезпечити виконання предмета закупівлі. Формат: "обладнання, що дозволяє проводити ___ з параметрами не нижчими ніж ___".
Це дозволить уникнути обмеження конкуренції, забезпечить прозорість оцінки пропозицій та відповідатиме практиці регулюючих органів.
Дата оприлюднення звернення:
15.07.2025 17:50
Шановний учаснику!
Дякуємо за ваше звернення та зауваження до умов тендерної документації.
Повідомляємо, що вимоги, викладені у п. 1.1.1 Додатку №2 тендерної документації, сформовані з урахуванням специфіки предмета закупівлі, потреб та об'єктивної необхідності забезпечення належної якості надання послуг, що є її предметом.
Зазначене обладнання, в тому числі аналізатор процесу горіння, газоаналізатори, манометри, генератори, шліфмашини тощо, є невід'ємною складовою матеріально-технічної бази, яка забезпечує безперебійну, якісну, а головне — безпечну роботу підрядної організації при виконанні послуг, що закуповуються.
Звертаємо увагу на таке:
1. Формулювання "або аналог" у кожному випадку дає змогу учасникам пропонувати обладнання іншого виробника або іншої моделі за умови, що воно є функціонально еквівалентним та здатне забезпечити виконання відповідних операцій.
2. Вимоги до обладнання не містять обов’язковості конкретних торгових марок або виробників, а згадані моделі наведені як приклади найпоширенішого та загальновживаного обладнання відповідного типу на ринку.
3. Оцінювання відповідності обладнання буде здійснюватися виключно за його функціональними характеристиками, що дозволяють виконувати необхідні операції. У разі надання аналогу, учасник має надати підтвердження (технічний опис або інструкцію), яке дає можливість переконатися в його функціональній відповідності.
4. Зазначене формулювання не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема статті 5, оскільки:
- не встановлює обмеження щодо бренду чи моделі;
- не виключає можливість подання аналогів;
- є об’єктивно обґрунтованим з урахуванням потреб закупівлі.
5. Рішення Антимонопольного комітету, на які ви посилаєтесь, мають казуальний характер, тобто розглядаються виключно в контексті конкретних справ. Натомість у нашій документації відсутні ознаки виключності чи дискримінації — кожен учасник може надати аналоги, які відповідають технічним цілям обладнання.
У зв’язку з вищезазначеним, підстав для внесення змін до тендерної документації відсутні. Вимоги залишаються чинними.
Дата оприлюднення відповіді:
16.07.2025 14:01