Звернення:
За тендером : Обладнання системи відеоспостереження та системи охорони периметру з монтажем
Тема:
Авторизаційний лист
Зміст:
Звертаємо вашу увагу на дискримінаційний характер вимоги, зазначеної у пункті 2.2 тендерної документації ТД "Обладнання системи відеоспостереження та системи охорони периметру з монтажем", а саме: "Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні на товар: Мережевий ІР відеореєстратор 16-канальний 1U 2HDD, Відеокамера IPC (2.8мм 4МП) циліндрична, Відеокамера IPC (2.8-12мм 4МП) циліндрична, що підтверджує наявність у учасника статусу партнера та уповноваження учасника на продаж (реалізацію) запропонованого товару із обов’язковим зазначенням найменування Замовника та номеру закупівлі."
Ця вимога, фактично, обмежує коло потенційних учасників закупівлі, надаючи перевагу лише виробникам або їхнім офіційним представникам. Таке формулювання суперечить принципам добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості, закріпленим у Законі України "Про публічні закупівлі".
Зокрема, частина 4 статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі" чітко встановлює, що замовники не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Вимога щодо наявності "статусу партнера та уповноваження учасника на продаж (реалізацію)" є штучним обмеженням, яке не є об'єктивно необхідним для підтвердження спроможності учасника поставити якісне обладнання. Будь-який суб'єкт господарювання, що має відповідні фінансові та матеріальні ресурси, а також досвід у сфері постачання та монтажу систем відеоспостереження, може забезпечити виконання умов договору, незалежно від наявності статусу "партнера" виробника.
Більш того, таке формулювання може бути трактоване таким чином, що участь у цій закупівлі можуть брати лише безпосередньо виробники або їхні офіційні представники, що є прямим порушенням конкурентного законодавства.
У разі ігнорування нашого звернення та не внесення відповідних змін до тендерної документації, ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України із скаргою щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
З огляду на вищевикладене, пропонуємо вам внести зміни до пункту 2.2 тендерної документації, виклавши його в наступній редакції:
"2.2. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва в Україні, в якому зазначається, що виробник або офіційний представник гарантують учаснику поставку запропонованого обладнання:
Мережевий ІР відеореєстратор 16-канальний 1U 2HDD,
Відеокамера IPC (2.8мм 4МП) циліндрична,
Відеокамера IPC (2.8-12мм 4МП) циліндрична,
із обов’язковим зазначенням найменування Замовника та номеру закупівлі."
Таке формулювання забезпечить належний рівень гарантій щодо походження та якості товару, при цьому не створюючи необґрунтованих обмежень для потенційних учасників закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
08.07.2025 09:48
Доброго дня, Тендерну документацію на проведення процедури закупівлі розроблено згідно Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами тадоповненнями)», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. № 1178.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога щодо надання авторизаційного листа виробника або його офіційного представництва не є дискримінаційною вимогою, а є підтвердженням того, що учасник є надійним постачальником товару та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від
імені учасника гарантує якість, своєчасну поставку товару Замовнику та достатні компетенції (ресурси, персонал відповідної кваліфікації необхідний для якісної поставки товару, консультації при експлуатації та підтримці, транспортування в сервісний центр, надання підмінного фонду) у учасника. Ми, як замовник, можемо впевнитись у якості товару до того, як настають несприятливі обставини невиконання або неякісного виконання зобов'язань постачальника, що вимагають застосування санкцій з боку замовника по відношенню до постачальника (виконавця).Оскільки невиконання, неналежне або неякісне постачання товару та або супроводу з боку постачальника веде до ризиків зриву процесів Замовника. Дана вимога формується Замовником на підставі принципів Закону «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України та з метою: Забезпечення високої якості постачання/вико адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності (принцип ефективності та раціональності закупівлі), саме тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується листом виданим відповідним виробником продукції чи його офіційним представництвом. Забезпеченні мінімальної націнки, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту, як правило, має можливість запропонувати найдешевші ціни (застосування принципу максимальної економії). Надання авторизаційного листа учасником мінімізує ризик того що, товари, які постачатимуться при виконанні умов договору учасником, отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо… (застосування принципу законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію
України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання авторизаційного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником але й його офіційним представництвом. «Представництво» - це правовідношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представництвом вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції накористь третьої особи.
Тобто, в кожного з виробників може бути декілька представництв, що
здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. Вимога щодо авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва не обмежує учасників, щодо отримання такого листа.
Дата оприлюднення відповіді:
10.07.2025 11:33