Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 21 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Житомирського державного університету імені Івана Франка (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.07.2025 № 5452, тендерна пропозиція учасника Приватного підприємства будівельно-монтажної фірми «Майстер» (далі – ПП БМФ «Майстер», переможець), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.07.2025 № 5725, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 17.07.2025, повідомлення про намір укласти договір від 29.07.2025 № 243, договір про закупівлю робіт від 29.07.2025 № 249, додаткова угода від 13.08.2025 № 1 до вказаного договору, повідомлення про внесення змін до договору 14.08.2025, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 07.08.2025, 08.08.2025, 12.08.2025 та 15.08.2025.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП БМФ «Майстер» установлено наступне.
Пунктом 2 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасник повинен надати у складі пропозиції:
- довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, складену учасником у довільній формі, із зазначенням переліку фактично наявних в учасника об’єктів, обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання даних робіт, у тому числі передбачених Додатком 3 (підсумкова відомість ресурсів) із зазначенням інформації про найменування кожного такого об’єкту, підстав набуття учасником права користування зазначеними об’єктами;
- копії правовстановлюючих документів, що підтверджують набуття учасником права користування на об’єкти, обладнання та матеріально-технічної бази, що відповідно до вказаної вище довідки про наявність матеріально-технічної бази визначені учасником як фактично наявні в останнього.
В ході моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП БМФ «Майстер» надано довідку від 11.07.2025 № 25 про наявність у власності машин та механізмів, зокрема, газового покрівельного паяльника та котка ручного.
Однак, учасником ПП БМФ «Майстер» у складі пропозиції не надано копії правовстановлюючих документів, що підтверджують набуття учасником права користування на вищевказане обладнання, чим не дотримано вимоги передбачені у пункті 2 Додатку № 1 до тендерної документації, та як наслідок не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Також, Замовником у пункті 3 Додатку № 1 до тендерної документації передбачено перелік документів, які необхідно надати учаснику у складі пропозиції, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», зокрема, довідку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Зазначена довідка повинна містити інформацію, щодо наявності працівників основного інженерно-технічного персоналу та робітників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням інформації про ПІБ, посаду, досвід роботи, та щодо кожного з таких працівників, копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, зазначеними в довідці, а саме витяги з трудових книжок таких осіб (зокрема сторінка/сторінки, що містить інформацію про ПІБ працівника, а також запис про прийом на роботу), або накази про прийняття на роботу таких осіб.
Проте, на порушення вищевказаних вимог тендерної документації, у складі пропозиції ПП БМФ «Майстер» не надано документальне підтвердження трудових відносин з електрослюсарем будівельним Повторейком О.М. та машиністом екскаватора Ткачуком В.М., інформацію про залучення яких до виконання робіт, що є предметом закупівлі, зазначено учасником у довідці про наявність кваліфікованих працівників від 12.07.2025 № 24 (далі – Довідка № 24), чим не дотримано вимоги передбачені у пункті 3 Додатку № 1 до тендерної документації, та як наслідок не підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Крім того, посада працівника Онопрійчука О.М., яку зазначено учасником ПП БМФ «Майстер» у Довідці № 24, не відповідає посаді визначеній у наказі від 08.01.2020 № 1-к, який надано вказаним учасником на підтвердження наявності трудових відносин з працівником.
На запит органу державного фінансового контролю від 05.08.2025, Замовником надано протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 07.07.2025 та пояснення, що при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП БМФ «Майстер» виявлено формальні помилки, зокрема ті, що стосуються обставин, які викладені вище та стосуються підтвердження учасника на відповідність кваліфікаційним критеріям.
Проте, вищевказане пояснення Замовника не спростовує встановлене порушення, оскільки, ні умовами пункту 2 розділу V тендерної документації Замовника, ні нормами Переліку формальних помилок, затверджених Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998, не віднесено до формальних помилок – відсутність у складі тендерної пропозиції учасника документів, необхідних для підтвердження на відповідність кваліфікаційним критеріям, при встановлені у тендерній документації відповідних вимог замовником.
Крім того, в ході моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції ПП БМФ «Майстер» надано довідку від 11.07.2025 № 25 про наявність машин та механізмів, яка не містить інформації щодо наявності для виконання робіт, що є предметом закупівлі, передбачених Додатком № 3 до тендерної документації (підсумкова відомість ресурсів) машин та механізмів, зокрема відсутні: котел електричний бітумний, місткістю 1 м?; бадді, місткістю 2 м?; шуруповерти; люльки двомісні самопідйомні, вантажопідйомністю 300/500 кг, чим не дотримано вимоги передбачені пунктом 2 Додатку № 1 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ПП БМФ «Майстер» у тендерній пропозиції.
Також проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», учасник має надати, зокрема:
- довідку (складену у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі її наявності)), що містить інформацію про виконання аналогічних договорів виконаних в повному обсязі в період 2022 - 2025 роки;
- копії аналогічних договорів (учасник повинен підтвердити повне виконання не менше ніж двох аналогічних договорів шляхом подання відповідних підтверджуючих документів, що визначені цією тендерною документацією зі всіма додатками та додатковими угодами) зазначених у вищевказаній довідці;
- акти виконаних робіт (або інші аналогічні документи, складені у двосторонньому порядку сторонами договору у письмовій формі, що підтверджують виконання робіт (акт приймання виконаних будівельних робіт (Форма № КБ-2в) та довідка про вартість виконаних будівельних робіт (форма № КБ-3)) та зміст яких містить інформацію щодо реквізитів договорів на підтвердження виконання яких надаються такі документи.
Учасником ПП БМФ «Майстер» на виконання вищевказаних вимог надано у складі пропозиції довідку від 12.07.2025 № 37 (далі – Довідка № 37) про досвід виконання аналогічних договорів: від 01.09.2022 № 0109 укладений з КНП «Черняхівське територіальне медичне об’єднання» Черняхівської селищної ради (сума виконання становить 864 252,94 грн) та від 11.11.2022 № 242 укладений з Відділом освіти, молоді та спорту Черняхівської селищної ради (сума виконання становить 836 905,81 грн).
Проте, у складі пропозиції учасника ПП БМФ «Майстер» не надано в повному обсязі копію договору від 11.11.2022 № 242 та не надано в повному обсязі підтвердження виконання аналогічних робіт за договором від 01.09.2022 № 0109.
Замовником, з урахуванням вимог пункту 43 Особливостей, в електронній системі закупівель 17.07.2025 розміщено повідомлення з вимогою про усунення вищевказаних невідповідностей, та зазначено, що на усунення невідповідностей учаснику ПП БМФ «Майстер» необхідно, зокрема, надати копії аналогічних договорів (зі всіма додатками та додатковими угодами) на підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
На усунення вищевказаних невідповідностей, учасником ПП БМФ «Майстер» надано нову довідку від 18.07.2025 № 51 (далі – Довідка № 51) з відомостями про досвід виконання аналогічних договорів, які відповідають тим, що зазначені учасником у довідці від 12.07.2025 № 37.
Проте, сума стану виконання договору від 01.09.2022 № 0109 зазначена у Довідці № 51 (864 252,94 грн) не відповідає сумі, яка зазначена в документах наданих учасником ПП БМФ «Майстер» на підтвердження виконання аналогічних договорів (у довідці вартості будівельних робіт форми КБ-3 та актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2В (864 152,94 грн)).
Крім того, на підтвердження виконання аналогічного договору від 01.09.2022 № 0109, при наданні документів на усунення невідповідностей, учасником ПП БМФ «Майстер» не надано копію сторінки № 2 акту приймання виконаних будівельних робіт (Форма № КБ-2в) за вересень 2022 року, чим не дотримано вимоги передбачені у пункті 1 Додатку № 1 до тендерної документації, та як наслідок не усунуто виявлені Замовником невідповідності у складі тендерної пропозиції ПП БМФ «Майстер».
Також, відповідно до пункту 1.3 розділу 1 аналогічного договору від 01.09.2022 № 0109 передбачено, що вартість робіт згідно кошторису та твердої договірної ціни складає 876 521,89 грн з ПДВ.
Пунктом 6.2 розділу 6 вищевказаного аналогічного договору передбачено, що зміна умов договору може мати місце згідно з письмовою угодою сторін.
Відповідно ж до інформації, яку викладено ПП БМФ «Майстер» у Довідці № 51 сума виконання умов договору від 01.09.2022 № 0109 становить 864 252,94 гривень.
Проте, ні у складі тендерної пропозиції, ні на виправлення невідповідностей, учасником ПП БМФ «Майстер» не надано додаткові угоди на зменшення суми виконання за договором від 01.09.2022 № 0109.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП БМФ «Майстер», як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель додатки до договору про закупівлю від 29.07.2025 № 243 (розрахунки № 1-14 вартості договірної ціни), пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня укладання договору про закупівлю, чим порушено норми пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, Замовником 11.08.2025 надано пояснення: «Додатки (розрахунки № 1 - 14 вартості договірної ціни) не оприлюднювались в зв’язку з тим, що Замовником при оприлюдненні договору в електронній системі закупівель була оприлюднена проектно-кошторисна документація як додаток до договор», яке не спростовує встановлене порушення.