Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 27 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, наявність обґрунтування підстави для проведення закупівлі без застосування відкритих торгів, своєчасності оприлюднення укладеного договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Бобровицька опорна лікарня» Бобровицької міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2025 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-07-04-001868-a, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 03.07.2025 № 2025-03-07 (далі – Договір), укладений між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ ЕЛІТ-ЕДВАЙС», пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 26.08.2024.
Відповідно до положень пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено наступне.
Вимогами абзацу сорокового пункту 13 Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі) визначено, що «У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника».
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель за посиланнями https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-07-04-001868-a та https://prozorro.gov.ua/uk/contract/UA-2025-07-04-001868-a-b1, Замовником 04.07.2025 оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель та Договір, при цьому обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа в електронній системі закупівель не оприлюднено.
На запит Управління щодо вищевикладених обставин, Замовником 26.08.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено наступне пояснення: «Обгрунтування викладено в графі «додати» в кінці закупівлі (не разом прикріпленим з договором)».
Проте, на момент завершення моніторингу в електронній системі закупівель PROZORRO вищезазначене обгрунтування не оприлюднено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання наявності обґрунтування підстави для проведення закупівлі без застосування відкритих торгів його оприлюднення встановлено порушення вимог абзацу сорокового пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.