Звернення:
За тендером : Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації для охорони майна, що знаходиться на балансі Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області
Тема:
Наявність дискримінаціний вимог
Зміст:
Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку № 1 та Додатку №2 тендерної документації Ви вимагаєте в Учасника надати скановану копію сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції, та копію сертифікату відповідності послуг охорони ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації, виданого акредитованим органом сертифікації відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17065, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції.
Вважаємо, що дані вимоги щодо наявності в Учасника сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції, та сертифікату відповідності послуг охорони ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації, виданого акредитованим органом сертифікації відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17065, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції, є необґрунтованими, безпідставними та дискримінаційними, та такими, що порушують права потенційних учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ми, як потенційний Учасник, маємо намір прийняти участь у даній закупівлі, проте дискримінаційні вимоги Замовника не дозволяють прийняти в ній участь.
Встановивши дані вимоги, Ви, як Замовник, свідомо обмежуєте коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг зі спостереження за ручними системами тривожної сигналізації з реагуванням наряду охорони відносяться до охоронних послуг, відповідно до коду ДК 021:2015 – 79710000-4 «Охоронні послуги», та здійснюються відповідно до Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року №4616-VІ зі змінами та доповненнями, «Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності», затверджених Постановою КМУ від 18 листопада 2015 року №960 (надалі Ліцензійних умов), на підставі ліцензії МВС України на охоронну діяльність та не містять вимоги про обов’язкове отримання сертифікатів для провадження діяльності на ринку охоронних послуг. Тобто, жодні сертифікати відповідності учасник не зобов’язаний отримувати.
Звертаємо увагу Замовника на те, що процедура отримання сертифікатів є добровільною.
Згідно положення Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 93 від 26.01.2018 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів», втратив чинність наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 20 липня 2016 року № 1195 “Про деякі питання реалізації статті 14-1 Декрету Кабінету Міністрів України №46-93 “Про стандартизацію і сертифікацію”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 серпня 2016 року за № 1136/29266.
У зв’язку з чим з 01 січня 2018 року взагалі скасована обов'язкова сертифікація.
Вважаємо, що Ви, як Замовник, свідомо встановили саме такі дискримінаційні вимоги до тендерної документації, щоб участь в закупівлі міг взяти конкретний учасник.
Наголошуємо, що жодним законом України не встановлено вимог до обов’язкової сертифікації та щодо примусового зобов’язання Учасника отримати та оформити сертифікати на відповідність пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 та на відповідність послуг охорони ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації. Крім того, для прийняття участі у процедурі відкритих торгів Учаснику потрібно нести непередбачені законодавством додаткові витрати для оформлення вище зазначених сертифікатів, які є необов’язковими для здійснення господарської діяльності у сфері діяльності.
Також, для оформлення вищезазначених сертифікатів потрібен певний час, а строк подання тендерних пропозицій становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі, що унеможливлює виконання вищезазначеної вимоги учасником під час участі у процедурі відкритих торгів.
Таким чином, зазначені вище дискримінаційні вимоги щодо надання вищезазначених сертифікатів суперечать вимогам чинного законодавству.
Вважаємо, що зазначені Вами вище вимоги сформовані на обмежене коло учасників, тобто лише на тих, що можуть надати сертифікат відповідності пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 та сертифікат відповідності послуг охорони ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації, виданого акредитованим органом сертифікації відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17065, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції.
Як потенційний Учасник із багаторічним досвідом роботи із надання послуг таких, та подібних до таких, що є предметом даної Закупівлі, переконані у тому, що наявність саме сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019 та сертифікату відповідності послуг охорони ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації, виданого акредитованим органом сертифікації відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17065, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції, які Ви вимагаєте у тендерній закупівлі, не впливають на можливість надання послуг, що є предметом Закупівлі.
Дані вимоги є неправомірними та можуть призвести до службових зловживань та корупційних проявів з боку Замовника та потенційного одного учасника, під якого прописана дана тендерна документація, а також до неоднакового ставлення до учасників процедури закупівлі. Замовник жодним чином не обґрунтовує необхідність встановлення даних вимог та яким чином зазначені вимоги підтвердять технічні характеристики предмету закупівлі. Також, дані вимоги дискримінують учасників, які не мають даних сертифікатів, проте можуть надати послуги, згідно технічного завдання Замовника.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Дана обставина ставить учасників, у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника. Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації.
Ставимо до відома Замовника, що неодноразово предмет наявності та надання сертифікатів був предметом розгляду скарг в Антимонопольному комітеті України, які вирішувалися не на користь Замовника, а на користь Скаржника, і як приклад: рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2987-р/пк-пз від 26.02.2025 у тендерній закупівлі: UA-2025-02-11-009064-a, № 2986-р/пк-пз від 26.02.2025 у тендерній закупівлі: UA-2025-02-11-014827-a та ін.
Тому, просимо, виключити із тендерної документації вимоги про надання Учасником копії сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження вимогам ДСТУ EN 50518-2019, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції, та копії сертифікату відповідності послуг охорони ДСТУ СLС/ТS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації, виданого акредитованим органом сертифікації відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17065, чинного на кінцевий строк подання тендерної пропозиції, що у своїй сукупності є дискримінаційними, а також просимо привести тендерну документацію до відповідності.
У разі невиконання даних вимог, змушені звертатися із скаргою до АМКУ з відповідною скаргою.
Дата оприлюднення звернення:
04.07.2025 14:33