Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 13 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту земельних і водних ресурсів та земельного кадастру Полтавської міської ради (далі ? замовник) UA-P-2025-07-03-013596-a на 2025 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи замовника від 03.07.2025 № 24; запитання до процедури потенційних учасників та відповіді замовника, оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, відповідно, 04.07.2025 та 07.07.2025, 07.07.2025 та 09.07.2025; тендерну пропозицію учасника ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧИЙ ІНСТИТУТ «ЗЕМРЕСУРС» (далі – ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС», учасник); вимога про усунення невідповідностей учаснику ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС», затверджена протоколом уповноваженої особи від 14.07.2025 № 25; протокол уповноваженої особи замовника про визнання учасника переможцем закупівлі від 15.07.2025 № 26; повідомлення про намір укласти договір від 15.07.2025; договір про закупівлю від 21.07.2025 № 92/25 на суму 6 491 109,20 грн (без ПДВ) з ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС».
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині невідхилення замовником тендерної пропозиції ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС».
Так, в ході моніторинга встановлено, що тендерна документація замовника розроблена у відповідності до вимог пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, і відповідно, містить вимогу про надання у складі тендерної пропозиції учасників інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
В пункті 2 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації замовником встановлено вимогу, що учасник, на підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника взагалі відсутнє технічне завдання (специфікація), що не виконує вимоги, встановлені в пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації замовника, хоча, як зазначено вище, учасник мав надати підписане технічне завдання (специфікація) за встановленою формою.
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція, зокрема, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС» не відповідає умовам тендерної документації та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, що не забезпечено замовником.
Також, в ході моніторингу даного питання установлено, що замовник, не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС», а надав неправомірну вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС», що суперечить абзацу 1 пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 05.08.2025 та 07.08.2025 через електронну систему закупівель надано відповідні запити Замовнику.
Відповідь, надана замовником, не свідчить про відсутність порушень з даних питань. Так, замовник на свою користь зазначив, що: «Департаментом підчас перевірки тендерної пропозиції Учасника ТОВ НАУКОВО ВИРОБНИЧИЙ ІНСТИТУТ «ЗЕМРЕСУРС», були виявлені невідповідності з тендерною документацією, згідно ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі». Протокол № 25 від 14.07.2025 про виявлення замовником невідповідностей в інформації та/або документах тендерних пропозицій після їх розгляду, додається».
Слід зазначити, що в Протоколі № 25 від 14.07.2025 про виявлення замовником невідповідностей в інформації та/або документах тендерних пропозицій після їх розгляду, оприлюдненому в електронній системі закупівель, замовник, серед іншого, надає учаснику неправомірну вимогу про усунення невідповідностей, а саме: «надати підписане технічне завдання П. 2. Додатку 1 до Тендерної Документації.», чим порушив абзац 1 пункту 43 та абзац 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Всупереч вищезазначеному, відповідно даних електронної системи закупівель, замовник уклав договір про закупівлю від 21.07.2025 № 92/25 на суму 6 491 109,20 грн (без ПДВ) з ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС».
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 21.07.2025 № 92/25 на суму 6 491 109,20 грн (без ПДВ) з ТОВ НВІ «ЗЕМРЕСУРС» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.