Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі - Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новостародубського закладу дошкільної освіти «Дзвіночок» Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію із змінами, затверджену протоколом уповноваженої особи від 08.07.2025 № 3, тендерну пропозицію учасника фізичної особи-підприємця Чуприна Роман Вікторович (далі – ФОП Чуприна Р.В.), протокол уповноваженої особи від 23.07.2025 № 4, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 23.07.2025, договір підряду від 31.07.2025 № 01/07 на суму 4 064 267,00 грн, укладений між Замовником та ФОП Чуприна Р.В. (далі – Договір), додаткова угода від 07.08.2025 № 1 до Договору, пояснення надані 11.08.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу третього пункту 3 Особливостей, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням вимог щодо локалізації виробництва.
Підпункт 2 пункту 6-1 розділу X Закону визначає, що до таких входять генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням.
Відповідно до підпункту 1 пункту 6-1 розділу X замовник здійснює закупівлю товарів відповідних, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році 25 відсотків.
Відповідно до вимог пункту 32 Розділу «Електромонтажні роботи» Технічного завдання Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації (далі – Технічне завдання), Замовником у межах закупівлі робіт з будівництва передбачено придбання бензинового портативного генератора у кількості 1 одиниця.
Тобто, бензиновий генератор, який планується придбати у межах закупівлі робіт, є товаром, на який поширюються вимоги щодо локалізації.
Крім того, згідно із абзацом першим пункту 13-1 Порядку підтвердження локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (із змінами) (далі – Порядок № 861), замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, LTD; ISO 9001:2015, LTD) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Отже, враховуючи, що бензиновий портативний генератор входить до переліку товарів, на які поширюється вимога щодо локалізації, тендерна документація замовника обов`язково має містити вимоги щодо підтвердження локалізації.
На запит Держаудитслужби стосовно невідповідності тендерної документації вищевказаним вимогам пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та абзацу 1 пункту 13-1 Порядку, Замовником 11.08.2025 надано відповідь, в якій погодився із виявленим в ході моніторингом порушенням.
Таким чином, з урахуванням вищевказаного, Замовником, при складанні тендерної документації, не враховано вимоги Закону з урахуванням Особливостей в частині підтвердження учасником ступеня локалізації виробництва товару, який замовник набуває у власність під час закупівлі робіт з будівництва – бензинового портативного генератора, чим порушено вимоги частини третьої статті 22, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, пункту 3 та пункту 28 Особливостей, абзацу першого пункту 13-1 Порядку № 861.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Чуприна Р.В. установлено.
У Технічному завданні Замовником передбачено найменування робіт та витрати загальнобудівельних робіт, санітарно технічних робіт, електромонтажних робіт та роботи по монтажу системи пожежної сигналізації, системи оповіщення людей про пожежу та системи передавання тривожних сповіщень.
В складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ФОП Чуприна Р.В. надано Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-02 на санітарно технічні роботи, у пунктах 48, 49, 50 Розділу 3 «Водопровід та каналізація» якого учасник закупівлі передбачив найменування робіт та витрати, які не передбачені Технічним завданням, а саме: установлення одного комплекта умивальника оцинкованого з бачком об`ємом 10 л з краном тип «Майдодир», одного комплекта біотуалета Thetford Porta Potti, одного комплекту бака запасу води V=200 літрів.
Крім того, у Підсумковій відомості ресурсів (пункт 207) учасником зазначено установлення електричного нагрівача із вбудованим регулюванням температури N 51 кВт-400 В Вентс НК 150-5 1-ЗУ в кількості 1 одиниця, який не передбачений Технічним завданням.
У Локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-04 на монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації (СПС), системи оповіщення про пожежу (СО) та система передавання тривожних сигналів (СПТС) тривожних сповіщень, учасник закупівлі, окрім установлення основних сповіщувачів ПС (димовий, тепловий, ручний) загальною кількістю 9 одиниць, додатково передбачив резервні сповіщувачі у кількості 3 одиниці, що також відсутні у Технічному завдані.
На запит Держаудитслужби стосовно невідповідностей у найменуванні та об`ємах робіт, визначених Технічним завданням, Замовником 11.08.2025 надано відповідь, якою повідомлено, що учасник закупівлі ФОП Чуприна Р.В. зазначив установлення умивальника оцинкованого з бачком об`ємом 10 л з краном тип «Майдодир», біотуалета Thetford Porta Potti, бака запасу води V=200 л. та резервних сповіщувачів, як додаткову пропозицію, що не спростовує суті порушення.
Крім того встановлено, що відповідно до підпункту 6.2 пункту 6 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації (далі – Додаток 1 до тендерної документації) Замовником передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру (Надається лише у разі, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду господарської діяльності передбачено законом).
Відповідно до Технічного завдання Замовником передбачено закупівлю робіт по монтажу системи пожежної сигналізації, системи оповіщення людей про пожежу та системи передавання тривожних сповіщень.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Чуприна Р.В. надано Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-04 на монтаж системи автоматичної пожежної сигналізації (СПС), системи оповіщення про пожежу (СО) та система передавання тривожних сигналів (СПТС) тривожних сповіщень, а також лист-роз`яснення із зазначенням підстави ненадання документа/ів від 17.07.2025 № 7, де учасник вказав, що не надає копію ліцензії на право виконання робіт, так як предмет закупівлі не передбачає провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
Слід зазначити, що відповідно до пункту 13 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, як надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» затверджено перелік послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню та Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника відсутня ліцензія та/або інформація про наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
На запит Держаудитслужби стосовно вищевказаного, Замовником 11.08.2025 надано відповідь яка не спростовує суті виявленого порушення.
Таким чином, учасником закупівлі ФОП Чуприна Р.В. не підтверджено відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, визначеним у Технічному завдані.
Внаслідок вищевказаного, Замовник, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Чуприна Р.В. як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, натомість протокольним рішенням уповноваженої особи від 23.07.2025 № 4 визнав його переможцем закупівлі та уклав з ним Договір.
За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 06.08.2025, зокрема, щодо посилання на сторінку вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 11.08.2025 пояснення, які не спростовують факту порушення вимоги пункту 4-1 Постанови № 710 в частині неоприлюднення відповідної інформації на власному вебсайті та/або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів.
В ході моніторингу Замовник оприлюднив додаткову угоду від 07.08.2025 № 1 до Договору та звіт про виконання договору про закупівлю, згідно з якими зобов’язання за Договором припинено, оплата за Договором не здійснювалась.