Звернення:
За тендером : 34013 – Аудіометр з візуальним рядом (Прилад для реєстрації отоакустичної емісії (Аудіометр)
Тема:
відкореговане звернення щодо технічних вимог
Зміст:
Шановний Замовнику. Прошу звернути увагу саме на це відкореговане звернення та прошу вибачення за часткове дублювання тексту.
В тендерній документації Додатку № 2 передбачена вимога:вид стимулу при КСВП: CE-Chirp® (клацання) як відповідність. Вимога CE-Chirp® - «CE Chirp® (клацання)» — це зареєстрована торгова марка, знак ® прямо вказує на це, і цей стимул розроблений виробником Interacoustics. Тобто, ви штучно звужуєте коло учасників в якій взяти участь можуть лише учасники, які співпрацюють з виробником Interacoustics. Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити посилань на конкретну торгову марку, або виробника. Якщо ж таке посилання необхідне – воно повинно бути обґрунтованим і містити вислів «або еквівалент». Ви ж зазначаючи відповідно торгову марку не даючи можливості надати «еквівалент товару», адже лише виробник Interacoustics і ніхто інший може запропонувати вид стимулу при КСВП: CE-Chirp®. З урахуванням зазначеного, просимо внести зміни в Додаток № 2 тендерної документації та викласти вимогу: вид стимулу при КСВП: CE-Chirp® (клацання) як відповідність у новій редакції: «Вид стимулу при КСВП: Chirp».
В Додатку 2 тендерної документації зазначено: Діапазон рівнів при ТЕOAE, не менше: від 60 дБ SPL до 83 дБ SPL. Діапазон відноситься до діагностичної TEOAE. При цьому Метод обстеження слуху: викликана транзитивна отоакустична емісія (ТЕOAE) - вказано, як можливість. Для скринінгової TEOAE цілком достатньо 85 дБ SPL. Щоб не обмежувати коло учасників, зменшити витрати на закупівлю, просимо внести зміни до тендерної документації Додатку № 2 та викласти пункт: діапазон рівнів при ТЕOAE, не менше: від 60 дБ SPL до 83 дБ SPL в наступній редакції: «Діапазон рівнів при ТЕOAE, не менше: від 60 дБ SPL до 85 дБ SPL». Рівень стимулу при ТЕOAE, не менше: 85 дБ SPL.
Наступною дискримінаційною вимогою є вимога щодо маси приладу, не більше: 265 г ± 5г. Замовник зазначає, що показник ± означає, що учасник може надати еквівалент товару як з трохи гіршими показниками, так і трохи з кращими. Однак, похибка в 5 г., є надто не значним відхиленням для того, щоб мати можливіть взяти участь в закупівлі з аудіометрами масою на 30-35 грамів більше.
З урахуванням зазначеного, просимо внести зміни в тендерну документацію в Додаток №2 та викласти пункт щодо маси приладу в наступній редакції: «Маса приладу, не більше: 300 г ± 5 г».
Дата оприлюднення звернення:
11.07.2025 18:02
Доброго дня! У відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема Пунктом 28 «Особливостей» передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до п. 3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що в тендерній документації Замовник зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Замовником на виконання вказаного оприлюднене технічне завдання Додаток 2 до тендерної документації. Хотілося б наголосити, що не вважаємо вказані Вами вимоги Додатку 2 тендерної документації дискримінаційними та такими, що порушують права потенційних Учасників, так як вони однакові для всіх. Окрім того вимоги Додатку 2 тендерної документації не містять конкретних характеристик, а містять показники не більше, не менше або ж показники ±, що дає можливість Учаснику пропонувати товар як з трішки гіршими показниками так і кращими.
Також, повідомляємо Вас, що Закон не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням Законодавства.
Дата оприлюднення відповіді:
14.07.2025 11:43