Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 15 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості)
Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія: ПрАТ «Укргідроенерго» Україна, 07300, Київська область, Вишгородський р-н, м. Вишгород код ЄДРПОУ 20588716; Категорія Замовника: відповідно до п. 4 ч. 4 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" – IV.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015 код 42110000-3 Турбіни та мотори (Корпус ущільнення валу та кільце ущільнювальне для відновлення обладнання ГА№1 (РЕС-5) пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації для філії "Середньодніпровська ГЕС" ПрАТ "Укргідроенерго").
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): закупівля без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.
Очікувана вартість: 2 977 596.00 грн з ПДВ .
Підстави для здійснення закупівлі: здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для проведення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового, нафтогазового комплексів та об’єктів критичної інфраструктури підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, у тому числі для організації захисту їх працівників у частині будівництва, створення та облаштування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, для відновлення зруйнованих або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації таких об’єктів, а також для проведення першочергових аварійно-відбудовних робіт на об’єктах залізничної інфраструктури та ремонту тягового і рухомого складу.
Підстави та обґрунтування здійснення закупівлі:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) запроваджений воєнний стан.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 15 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для проведення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового, нафтогазового комплексів та об’єктів критичної інфраструктури підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, у тому числі для організації захисту їх працівників у частині будівництва, створення та облаштування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, для відновлення зруйнованих або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації таких об’єктів, а також для проведення першочергових аварійно-відбудовних робіт на об’єктах залізничної інфраструктури та ремонту тягового і рухомого складу.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника.
Внаслідок збройної агресії Російської Федерації 25.12.2024 року, а саме ракетного обстрілу об’єктів філії Середньодніпровська ГЕС, зазнало пошкоджень обладнання для реконструкції гідроагрегату ст. №1, що зафіксовано п. 447 Акту комісійного обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації від 01.04.2025 року №140 затвердженого головою комісії Дмитром Губським.
Представниками філії «Середньодніпровська ГЕС» за участю представника АТ «Українські енергетичні машини» був складений акт візуального огляду обладнання гідроагрегату ст. № 1 Середньодніпровської ГЕС від 26.12.2024 року яким зафіксовано обсяги пошкоджень, додаток № 6 до Акту комісійного обстеження об’єкта №140 від 01.04.2025 року.
Для відновлення пошкодженого обладнання об’єкту та своєчасного введення в експлуатацію гідроагрегату №1 після реконструкції у Замовника виникла необхідність у його відновленні шляхом придбання пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації складових, а саме: корпусу ущільнення валу та кільце ущільнювальне для відновлення обладнання ГА№1 (РЕС-5).
У зв’язку із необхідністю відновлення зруйнованих внаслідок збройної агресії Російської Федерації об’єктів гідроенергетики критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору ПрАТ “Укргідроенерго” з метою досягнення експлуатаційно придатного стану та забезпечення сталої роботи енергетичної системи України виникла потреба в закупівлі.
В умовах воєнного стану забезпечення надійної та безперебійної роботи об’єктів електроенергетичного комплексу має стратегічне значення та носить важливий характер для сталого функціонування гідротехнічного обладнання.
Отже, з огляду на зазначене застосовується вищевказане виключення.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 15 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для проведення заходів, спрямованих на забезпечення захисту об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового, нафтогазового комплексів та об’єктів критичної інфраструктури підсектору залізничного транспорту сектору транспорту і пошти, у тому числі для організації захисту їх працівників у частині будівництва, створення та облаштування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, для відновлення зруйнованих або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації таких об’єктів, а також для проведення першочергових аварійно-відбудовних робіт на об’єктах залізничної інфраструктури та ремонту тягового і рухомого складу.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпункту 15 пункту 13 Особливостей, замовник не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору розміщує в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, що автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні.