Звернення:
За тендером : Сервер
Тема:
порушення закону
Зміст:
Шановний Замовник!
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» ст.23 ч.5 вказано
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Звертаємо вашу увагу, що сертифікати/декларації повинні стосуютись виключно характеристик обладнання і підтверджувати їх.
Якщо розглянути тендерну документацію, то в ній є перелік сертифікатів, декларацій
Частина законна і підтверджує якість товару, а саме
· Декларації на відповідність технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 16 грудня 2015 р. № 1077;
· Декларації на відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів в від 16 грудня 2015 р. № 1067;
· Декларації на відповідність технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні (ПКМУ №139 від 10.03.2017);
· Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2018;
А частина вимог не законні, тому що вони абсолютно не стосуються встановлених в тендерній документації характеристик обладнання, а є вимогами до самого учаника/компанії виробника, бізнес процесів компанії виробника і т.п.
· Сертифікату на систему менеджменту інформаційної безпеки ISO/IEC 27001:2022;
· Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO/IEC 28000:2007;
· Сертифікату на системи менеджменту охорони здоров'я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосовування ISO 45001:2018;
· Сертифікату на систему енергетичного менеджменту ДСТУ ISO 50001:2020;
По суті це кваліфікаційні вимоги до учасника/виробника, але законом такі кваліфікаційні крітерії не передбачені.
Прохання видалити дані вимоги, інакше ми будемо вимущені оскаржити дане порушення в АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
02.07.2025 10:01
Шановний учаснику
Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Разом з тим під час здійснення закупівель замовник може використовувати нормативно-правові акти, стандарти тощо, що не суперечить нормам Закону.
Крім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Вимога щодо сертифікату ISO 45001:2018, що зазначений у вимогах до тендерної документації, жодним чином не суперечить чинному законодавству, а також не перешкоджає іншим учасникам приймати участь у закупівлі. Стандарт ISO 45001:2018 може використовуватися компаніями та організаціями всіх розмірів і галузей. Проте цей міжнародний стандарт надає можливість показати всім зацікавленим сторонам, що виробник бере на себе відповідальність щодо забезпечення безпечних умов праці та робить все можливе для запобігання негативним впливам на людину (своїх працівників та тих, на кого впливає діяльність організації – відвідувачів, підрядників, зацікавлені сторони), керуючись при цьому кращими світовими практиками.
Сертифікат ISO — це документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для нас як Замовника, наявність Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO/IEC 28000:2007 в постачальника, є одним зі способів підтвердження якості товару, який ми закуповуємо, з огляду на специфіку цього товару, та джерело фінансування цієї закупівлі. Будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів. До того ж відповідно до Закону “Про публічні закупівлі”, Замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації. Окрім цього, правомірність такого рішення підтверджена також практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішеннях № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року (щодо сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»), № 5362-р/пк-пз від 09.08.2022 року (щодо сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»), № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги"). Зазначені вище нормативні документи (ДСТУ), є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання. Зважаючи на усе вищевикладене та беручи до уваги той факт що предметом закупівлі Сервер (ДК 021:2015: 48820000-2 Сервери (48822000-6 комп’ютерні сервери)), з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника, які б забезпечили таку стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації, адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Дата оприлюднення відповіді:
04.07.2025 10:40