Підстава для використання процедури
Закупівля обладнання для генерації електричної та/або теплової енергії, зокрема: газопоршневі, газотурбінні, мазутні установки та/або електростанції, в тому числі когенераційні та/або модульні; блочно-модульні котельні; дизельні та/або бензинові, та/або газові генератори, а також товари, роботи та послуги, необхідні для придбання, транспортування, улаштування, розміщення, та/або приєднання до систем передачі та/або розподілу електричної енергії і газу, та/або введення в експлуатацію такого обладнання
Обгрунтування використання процедури
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Відповідно до підпункту 22 пункту 13 Особливостей: здійснюсться закупівля газопоршневих, газотурбінних когенераційних установок, газотурбінних установок та блочномодульних котелень (їх складових), їх оренда, а також закупівля товарів, робіт та послуг, пов'язаних будівництвом та введенням в експлуатацію.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2025 року.
Відповідно до ПРОТОКОЛУ робочої наради щодо розгляду комерційних пропозицій по розробці проєктно-кошторисної документації з нового будівництва інженерних мереж розподіленої теплової генерації блочно-модульних котелень у м. Миколаєві від 27 червня 2025р., існує нагальна потреба у здійсненні Закупівлі робіт з розробки проектно-кошторисної документації.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення нагальної потреби замовника в умовах воєнного стану Замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 22 пункту 13 Особливостей: придбання замовником товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1.5 млн. гривень, може здійснюватись без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли здійснюється закупівля газових, газотурбінних когенераційних установок, газотурбінних установок та блочно-модульних установок (їх складових), їх оренда, а також закупівля товарів, робіт та послуг, пов’язаних із їх будівництвом та введенням в експлуатацію.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3? розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 13 Особливостей, у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (особливості якої передбачає Закон чи інші особливості) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який укладається відповідно до цього пункту та оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище), де знаходиться замовник та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або адміністративно-територіальна одиниця (область, район, місто, район у місті, селище, село), в якій здійснюється доставка товару (в якому виконується робота, надається послуга).
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».