Обгрунтування використання процедури
1. Предмет закупівлі: забезпечення функціонування реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, 72310000-1, послуги з обробки даних, ДК 021:2015.
2. Підстави для здійснення Мін’юстом закупівлі: абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель передбачено придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, здійснюється шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
3. Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.06.2015 № 628-р «Деякі питання удосконалення системи ідентифікації особи і функціонування державних та єдиних реєстрів», постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.1999 № 1272 «Деякі питання адміністрування Державних та Єдиних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції» та наказом Міністерства юстиції України від 25.06.2015 №1059/5 «Деякі питання щодо визначення адміністратора Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України» державне підприємство «Національні інформаційні системи» (далі – Підприємство, ДП «НАІС») визначено адміністратором реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України.
ДП «НАІС» є підприємством державної форми власності, що засноване Міністерством юстиції України на підставі наказу від 07 травня 2015 року № 657/5 «Щодо створення державного підприємства «Національні інформаційні системи» та діє відповідно до Статуту.
Відповідно до п.1 наказу Міністерства юстиції України від 25.06.2015 № 1059/5 «Деякі питання щодо визначення адміністратором Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України», ДП «НАІС» визначено адміністратором Єдиних та Державних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України.
Основним завданням підприємства є: технічне, технологічне забезпечення створення та супроводження програмного забезпечення ведення автоматизованих систем Єдиних та Державних реєстрів, а також інших електронних баз даних, що створюються відповідно до законодавства України, надання доступу фізичним та юридичним особам до автоматизованих систем Єдиних та Державних реєстрів, забезпечення збереження та захисту даних, що містяться в автоматизованих системах Єдиних та Державних реєстрів.
Таким чином Підприємство в 2025 році зобов’язане здійснювати діяльність із забезпечення функціонування Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України.
Функції ДП «НАІС» щодо адміністрування реєстрів полягають у технічному, технологічному забезпеченні створення та супроводження програмного забезпечення реєстрів, що створюються відповідно до законодавства України, надання доступу до них фізичним і юридичним особам, забезпечення збереження та захисту даних, що містяться в цих реєстрах. Це, в свою чергу, забезпечує існування потужного інформаційного ресурсу Міністерства, який використовується центральними органами виконавчої влади, нотаріусами, державними виконавцями, а також банками, іншими юридичними особами для провадження господарської діяльності та пересічними громадянами, що мають змогу безпечно вчиняти правочини, маючи доступ до актуальної інформації про існуючі обтяження та арешти майна, інші обтяження, які можуть вплинути на легальність здійснюваних операцій, тощо.
Належне виконання Підприємством зазначених функцій потребує своєчасного фінансування заходів, що полягають у виконанні інженерно – технічної підтримки інформаційних ресурсів Мін’юсту, побудові телекомунікаційних мереж, адмініструванні систем та обслуговуванні користувачів, утриманні технічного обслуговуючого персоналу по всій Україні, технічному розвитку Підприємства тощо.
Технічна характеристика предмета закупівлі послуг із забезпечення функціонування реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України полягає у виконанні інженерно – технічної підтримки інформаційних ресурсів Мін’юсту, побудові телекомунікаційних мереж, адмініструванні систем та обслуговуванні користувачів, утриманні технічного обслуговуючого персоналу по всій Україні, технічному розвитку тощо.
Проведення закупівлі забезпечить функціонування 14 реєстрів, а саме:
- Єдиний реєстр довіреностей;
- Спадковий реєстр;
- Єдиний державний реєстр нормативно-правових актів;
- Державний реєстр атестованих судових експертів;
- Державний реєстр актів цивільного стану громадян;
- Автоматизована система «Банкрутство та неплатоспроможність»;
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
- Реєстр спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України;
- Єдиний державний реєстр осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади»;
- Єдиний реєстр нотаріусів;
- Реєстр методик проведення судових експертиз;
- Електронний реєстр апостилів.
- Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
- Єдиний реєстр засуджених та осіб, узятих під варту.
Закупівля послуг із забезпечення функціонування реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України на період з 01.04.2025 по 31.12.2025, поряд з підтримкою функціонування реєстрів, проводиться з метою виконання наступних завдань:
Щодо Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - ДРРП):
- супроводження та модернізація програмного забезпечення ДРРП, враховуючи вимоги нормативно-правових актів, а також побажання та зауваження користувачів;
- розширення електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційними системами та реєстрами.
Щодо Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР):
- супроводження та модернізація програмного забезпечення ЄДР, враховуючи вимоги нормативно-правових актів, а також побажання та зауваження користувачів;
- модернізація прикладного програмного забезпечення ЄДР (API).
Щодо Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту (далі - ЄРЗО):
- супроводження та модернізація програмного забезпечення ЄРЗО, враховуючи вимоги нормативно-правових актів, а також побажання та зауваження користувачів;
- приведення шаблонів документів в Пробаційному нагляді у відповідність до змін в законодавстві;
- модернізація інтерфейсу в залежності від ролей користувачів;
- запровадження електронних інформаційних взаємодій між ЄРЗО та ІС інших органів державної влади.
Щодо Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі - ДРАЦС):
- супроводження та модернізація програмного забезпечення ДРАЦС, враховуючи вимоги нормативно-правових актів, а також побажання та зауваження користувачів;
- розширення переліку послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, що подаються онлайн;
- запровадження електронних інформаційних взаємодій між ДРАЦС та ІС інших органів державної влади.
Якісною характеристикою предмета закупівлі є рівень забезпечення реєстраторів доступом до Єдиних та Державних реєстрів, створення та функціонування яких забезпечується Міністерством юстиції України, який на період з 01.04.2025 по 31.12.2025 заплановано на рівні 100 відсотків. Чисельність реєстраторів, що обслуговують Єдині та Державні реєстри, створення та функціонування яких забезпечується Міністерством юстиції України становить 11 120 особи. За очікуваними прогнозами кількість сформованих документів реєстраторами за допомогою Єдиних та Державних реєстрів становитиме у період з 01.04.2025 по 31.12.2025 близько 13 650 750 справ. Зареєстрованими користувачами Реєстрів, які наділені повноваженнями на безпосередній доступ до Реєстрів є близько 58 952 осіб, серед яких приватні та державні нотаріуси, державні та приватні виконавці, державні реєстратори, працівники відділів державної реєстрації актів цивільного стану громадян, працівники банківських та фінансових установ, адвокати, співробітники судів, правоохоронних органів, працівники органів державної фіскальної служби, тощо. Крім того забезпечується доступ фізичних та юридичних осіб до відкритої інформації Реєстрів.
На підставі вищевикладеного, послуги за предметом закупівлі: забезпечення функціонування реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, 72310000-1, послуги з обробки даних, ДК 021:2015, на суму у розмірі 334 800 004,32 грн з ПДВ можуть бути надані Міністерству юстиції України виключно ДП «НАІС».