Звернення:
За тендером : Капітальний ремонт вул. Миру в с. Великі Лучки Мукачівського району (Код ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Тема:
ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА!!!!!!!!
Зміст:
Встановлена вимога - Виконавець робіт повинен бути сертифікованим фахівцем будівельної галузі згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та мати компетентність для здійснення діяльності в будівельній галузі як виконавець робіт, що підтверджується наданням Учасником оригіналу чинного на весь період надання послуг за предметом закупівлі сертифікату фахівця будівельної галузі, виданого органом з сертифікації персоналу, акредитованим на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019 (надати копію атестату про акредитацію з додатком). Ми, як потенційний учасник, не можемо взяти участь в закупівлі, так, як Замовник встановив ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо виконавця робіт, що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”. Таким чином участь в закупівлі можуть прийняти лише ті учасники, які мають виконавця робіт, що сертифікований згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”, що є дискримінаційним до інших учасників.
Вказана вимога також є дискримінаційною з огляду на те, що ми, як потенційний учасник та як суб’єкт господарювання не зобов’язане проводити сертифікацію виконавця робіт згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 “Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі”.
За принципами здійснення публічних закупівель, а також приписами частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 10:42
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Таким чином, кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зазначаються в тендерній документації.
Тобто, Законом надано повноваження замовнику самостійно визначити перелік документів, які мають надаватись учасниками для підтвердження їх кваліфікації. Відповідно до цієї норми, замовник у тендерній документації визначив вичерпний перелік документів та вимоги до них, які мають бути надані учасником, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Предмет закупівлі передбачає виконання будівельних робіт, які пов’язані з потенційними ризиками для життя та здоров’я людей, а також відповідальністю за якість і надійність об’єкта будівництва. У зв’язку з цим, залучення до виконання робіт персоналу, компетентність якого підтверджена у встановленому порядку, є виправданою та необхідною умовою.
Встановлення вимоги щодо наявності у виконавця робіт чинного сертифіката відповідно до СОУ-С-001:2016, виданого органом з сертифікації персоналу, акредитованим згідно з ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019, не є дискримінаційною, а обґрунтовано випливає з потреби замовника у залученні кваліфікованого та компетентного персоналу, здатного виконувати будівельні роботи відповідно до чинного законодавства та галузевих стандартів.
Сертифікат виконавця робіт згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» підтверджує володіння необхідними знаннями і забезпечує їх системне дотримання на всіх етапах виконання робіт.
Дороги є об'єктами підвищеної небезпеки. Некваліфіковане виконання може спричинити аварійні ситуації. Сертифікований фахівець розуміє, як уникнути ризиків і не порушити організацію руху під час ремонту.
Сертифікація персоналу відповідно до СОУ-С-001:2016 дозволяє Замовнику переконатися, що виконавець робіт має відповідну технічну компетентність, що є ключовим для якісного та безпечного виконання будівельних робіт. Це також сприяє зменшенню ризиків неналежного виконання зобов’язань за договором.
Таким чином, вимога щодо наявності Виконавця робіт, що є сертифікованим фахівцем будівельної галузі згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» та має оригінал чинного на весь період надання послуг за предметом закупівлі сертифікат фахівця будівельної галузі, виданий органом з сертифікації персоналу, акредитованим на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2019; копію атестату про акредитацію з додатком жодним чином не є дискримінаційною та не суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки будь-який учасник незалежно від організаційно-правової форми чи форми власності може мати у штаті або залучати для виконання таких робіт відповідного кваліфікованого працівника. Кожен з потенційних учасників є вільним та не обмеженим в отриманні таких документів.
Дата оприлюднення відповіді:
02.07.2025 09:17