При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.06.2025 15:11
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.06.2025 15:11
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.06.2025 15:11
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.06.2025 15:11
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
27.06.2025 15:11
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тендер:
UA-2025-06-27-008235-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом Комплекс обладнання для побудови центру обробки даних
UA-2025-06-27-008235-a.b1
Дата:
01.07.2025 22:59
Стан:
Прийнято до розгляду
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації)в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
СКАРГА
Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації)в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
27.06.2025року Замовником БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ (надалі – Замовник) було оголошено закупівлю товарів, на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 32420000-3 — Мережеве обладнання, ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-27-008235-a. Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АБКОММУНІКЕЙШЕН» код ЄДРПОУ 44286426 вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації відкритих торгів з особливостями «Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних» ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-27-008235-a, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника на рівну конкуренцію з огляду на таке:
1) Щодо правильного вибору ДК класифікатора.
Ознайомившись із закупівлею постало питання правильності вибору класифікатора ДК 021:2015: 32420000-3 — Мережеве обладнання - пункт 4.1. Розділ 1. Загальні положення. Згідно з даними в оприлюдненій тендерній документації в Додатку 5 до тендерної документації "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ", предмет закупівлі включає: серверне обладнання (сервери, системи зберігання, контролери), ліцензійне програмне забезпечення (наприклад, ОС, віртуалізація, резервне копіювання тощо), послуги з встановлення, конфігурації та пусконаладки. Відповідно до Класифікатора ДК 021:2015 даній закупівлі обгрунтовано відповідає код ДК 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина), який охоплює сервери, сховища, апаратні комплекси, а також дозволяє включати супутні послуги та ПЗ як частину постачання, що є предметом закупівлі UA-2025-06-27-008235-a. Даний факт вибору неправильного коду ДК класифікатору ДК 021:2015 є вагомою підставою для контролюючих органів визнати договір нікчемним. Підстави, за яких договір про закупівлю є нікчемним визначені пунктом 21 Особливостей, зокрема у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Зауважимо, що згідно з пунктом 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономіки 15 квітня 2020 року № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Крім того, звертаємо увагу, що згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Для наочності проблеми та можливих наслідків наводимо існуючу практику недавніх висновків моніторингу, де органами контролю було встановлено порушення в частині неправильного визначення предмета закупівлі за Єдиним закупівельним словником. Закупівля: Трактор колісний з навісним обладнанням / UA-2024-07-12-006518-a (зобов’язання: припинити зобов’язання за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору). Висновок від 11.09.2024; Закупівля: Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка / UA-2023-12-28-005652-a (зобов’язання: розірвати договір про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору). Висновок від 19.06.2024; Закупівля: Капітальний ремонт дороги по вулиці Шевченка від буд. №2 до буд №8 (біля парку Здебського) в с. Розвадів Стрийського району Львівської області / UA-2023-06-06-002016-a (зобов’язання: розірвати договір, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України). Висновок від 11.10.2023. Зверніть увагу, що у всіх наведених висновках, аудитори зобов’язали замовників розірвати договір через невірно обраний замовником ДК класифікатор ДК 021:2015. Просимо зобов'язати Замовника враховуючи відсутність технічної можливості виправлення даних електронних полів закупівлі а саме - дані про Класифікатор та його відповідний код відмінити закупівлю - для уникнення потенційного визнання договору нікчемним.
2) Стосовно «Мережевий комутатор, тип 1 (Juniper QFX5120-48Y-AFO2), або еквівалент» (сторінка 30 Додатку 5)
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 30) наявна вимога, що Операційна система комутатора має підтримувати:
• Застосування перевіреної конфігурації в заздалегідь встановлений час.
• Повернення на попередню працездатну конфігурацію у разі помилки адміністратора.
Вимога щодо підтримки staged config з можливістю застосування перевіреної конфігурації у заздалегідь встановлений час та автоматичного повернення на попередню конфігурацію у разі помилки адміністратора є архітектурною особливістю Juniper Junos OS. Інші ОС реалізують стабільність конфігурації іншими методами (checkpoint, archive, зовнішній backup). Це штучно звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
1. Це пряма реалізація commit-моделі (staged config + commit confirmed + commit at time), що є фірмовою архітектурною особливістю Juniper Junos OS.
2?. У більшості інших ОС:
• Cisco IOS XE / NX-OS: немає повноцінної commit-моделі з відкладеним застосуванням. Є лише archive config або configure replace.
• HPE Comware, Aruba, Dell OS10: аналогічно — staged config та commit confirmed не підтримуються в нативному вигляді.
3?. Це обмежує вибір тільки до виробників, що реалізують staged config, а таких немає, окрім Juniper.
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/cli/topics/topic-map/junos-configuration-commit.html
Вимагаємо видалити цю вимогу або допустити еквівалентну реалізацію rollback механізмів. Дана вимога є дискримінаційною.
3) Стосовно «Мережевий комутатор, тип 1 (Juniper QFX5120-48Y-AFO2), або еквівалент» (сторінка 31 Додатку 5)
В Додатку 5 тендерної документації ( сторінка 31 ) наявна вимога, що Функціональність 2-го рівня:
• Підтримка технології агрегації Ethernet каналів з балансуванням за МАС-адресою джерела/призначення, IP-адресою джерела/призначення, TCP/UDP-портами джерела/призначення, полем Ethertype, VLAN ID, вхідним інтерфейсом. Вимога щодо обов’язкової підтримки балансування LAG за полем Ethertype, VLAN ID та вхідним інтерфейсом є вузькоспецифічною для окремих рішень (Juniper). Більшість виробників (Cisco, Arista, Dell, HPE) реалізують стандартне балансування LAG на рівні L2/L3/L4 (MAC, IP, TCP/UDP), що забезпечує рівнозначну ефективність. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
1. Балансування по MAC, IP, TCP/UDP-портам — це стандартна функція LAG/LACP у всіх сучасних комутаторах (Cisco, Dell, Arista, HPE, Juniper).
2?. Балансування по полю Ethertype та вхідному інтерфейсу — це не галузевий стандарт:
• Це реалізовано у Juniper як частина специфічного hash-policy.
• Cisco, Arista, Dell — не мають granular hash по Ethertype та ingress interface. Вони використовують стандартні Layer2/3/4 хеш-поля.
• IEEE 802.3ad (LACP) не визначає Ethertype як обов’язковий параметр балансування.
3?. VLAN ID — теж не завжди доступний як окремий хеш-параметр у всіх вендорів, бо звичайний ASIC хешує L2/3/4 поля.
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/interfaces-ethernet/topics/concept/ethernet-link-aggregation-acx.html
Вимагаємо видалити параметри «Ethertype», «VLAN ID» та «вхідний інтерфейс» або дозволити еквівалентні LAG hash алгоритми.
?
4) Стосовно «Мережевий комутатор, тип 1 (Juniper QFX5120-48Y-AFO2), або еквівалент» (сторінка 34 Додатку 5)
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 34 ) наявна вимога, що Функціонал управляння має підтримувати:
• Можливість написання та виконання скриптів SLAX, XSLT, Python. Вимога щодо обов’язкової підтримки скриптів SLAX та XSLT є специфічною для архітектури Juniper Junos OS і не реалізується іншими виробниками (Cisco, Dell, Arista, HPE). Більшість сучасних рішень підтримують Python або API-інтеграції. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
SLAX і XSLT — це специфічні мови для обробки XML конфігурацій у Juniper Junos OS.
• Це фірмовий підхід до автоматизації конфігурацій у Junos.
• Інші виробники таку архітектуру не використовують:
Cisco IOS XE, NX-OS — підтримують тільки EEM, TCL або Python.
Dell OS10, Arista EOS — Python, bash або API.
HPE Comware/Aruba — аналогічно: Python, Ansible, REST API.
SLAX і XSLT — унікальні для Juniper.
https://www.juniper.net/documentation/product/us/en/junos-snapshot-administrator-slax/
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/automation-scripting/topics/concept/junos-script-automation-xslt-overview.html
Вимагаємо видалити «SLAX» та «XSLT», залишивши Python або еквівалентні механізми автоматизації.
5) Стосовно «Мережевий комутатор, тип 2 та тип 3 (Juniper EX4100-48T та Juniper EX4100-48P), або еквівалент» (сторінка 36 Додатку 5)
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 36) наявна вимога, що Операційна система:
• Пакетне застосування команд конфігурації (commit модель).
• Можливість застосування нової конфігурації у заданий момент часу.
• Можливість відкату на попередню конфігурацію (rollback).
• Можливість автоматичного відкату на попередню конфігурацію через заданий інтервал часу.
Вимоги щодо підтримки commit-моделі, відкладеного застосування конфігурації у заданий час, rollback та автоматичного rollback через commit confirmed є специфічною архітектурною особливістю Juniper Junos OS. Інші ОС (Cisco, Dell, Arista, HPE) реалізують аналогічну стабільність конфігурацій через checkpoint, archive, configure replace або зовнішній конфіг-менеджмент. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». 1. Повноцінна commit-модель у вигляді staged candidate config + timed commit + commit confirmed — це архітектурна особливість Juniper Junos OS.
2?. Інші ОС (Cisco IOS XE, NX-OS, Dell OS10, Aruba AOS-CX, HPE Comware):
• Використовують інший підхід — конфігурація застосовується по мірі введення команд, немає окремого commit.
• Rollback реалізується через checkpoint, archive config або configure replace.
• Відкладене застосування конфігурації (scheduled commit) нативно відсутнє — це робиться через зовнішній скрипт/автоматизацію.
Ця вимога прив’язує до єдиного виробника, що прямо обмежує ринок.
Більшість виробників пропонують:
Checkpoint.
• Archive конфігурацій.
• Ручний або скриптовий rollback.
• Зовнішній конфіг-менеджмент (Ansible, GitOps, Python EEM).
Це дозволяє досягти того ж рівня стабільності. https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/cli/topics/topic-map/junos-configuration-commit.html . Вимагаємо видалити ці вимоги або передбачити еквівалентну реалізацію через інші механізми.
6) Стосовно «Мережевий комутатор, тип 2 та тип 3 (Juniper EX4100-48T та Juniper EX4100-48P), або еквівалент» (сторінка 41 Додатку 5)
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 41) наявна вимога, що Вимоги до функціональності 2-го рівня комутації:
• Обмеження кількості MAC адрес на даному VLAN.
Вимога щодо обмеження кількості MAC-адрес на рівні VLAN є специфічною для Carrier Ethernet/Metro Ethernet класу. Більшість виробників (Cisco, Dell, Arista, HPE) реалізують MAC limiting через Port Security на портах, що дозволяє досягти того ж ефекту. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Глобальний MAC limit на VLAN — не є ринковим стандартом для L2-комутаторів Access/Leaf.
• Вимога глобального VLAN limit штучно прив’язує до Metro Ethernet або Carrier Ethernet фіч, які є у вузького переліку платформ (наприклад, Juniper EX з PE-функціями).
• Більшість Access/Leaf комутаторів такої функції не мають — тому це звужує вибір, суперечить принципу рівної участі.
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/cli-reference/topics/ref/statement/mac-limit-edit-vlans-qfx-series.html
Вимагаємо видалити цю вимогу або дозволити еквівалентну реалізацію обмеження MAC-адрес на портах.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника:
1) Тендерна документація
2) Додаток 5.
Ознайомившись із закупівлею постало питання правильності вибору класифікатора ДК 021:2015: 32420000-3 — Мережеве обладнання - пункт 4.1. Розділ 1. Загальні положення. Згідно з даними в оприлюдненій тендерній документації в Додатку 5 до тендерної документації "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ", предмет закупівлі включає: серверне обладнання (сервери, системи зберігання, контролери), ліцензійне програмне забезпечення (наприклад, ОС, віртуалізація, резервне копіювання тощо), послуги з встановлення, конфігурації та пусконаладки. Відповідно до Класифікатора ДК 021:2015 даній закупівлі обгрунтовано відповідає код ДК 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина), який охоплює сервери, сховища, апаратні комплекси, а також дозволяє включати супутні послуги та ПЗ як частину постачання, що є предметом закупівлі UA-2025-06-27-008235-a. Даний факт вибору неправильного коду ДК класифікатору ДК 021:2015 є вагомою підставою для контролюючих органів визнати договір нікчемним. Підстави, за яких договір про закупівлю є нікчемним визначені пунктом 21 Особливостей, зокрема у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Зауважимо, що згідно з пунктом 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономіки 15 квітня 2020 року № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Крім того, звертаємо увагу, що згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Для наочності проблеми та можливих наслідків наводимо існуючу практику недавніх висновків моніторингу, де органами контролю було встановлено порушення в частині неправильного визначення предмета закупівлі за Єдиним закупівельним словником. Закупівля: Трактор колісний з навісним обладнанням / UA-2024-07-12-006518-a (зобов’язання: припинити зобов’язання за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору). Висновок від 11.09.2024; Закупівля: Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка / UA-2023-12-28-005652-a (зобов’язання: розірвати договір про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору). Висновок від 19.06.2024; Закупівля: Капітальний ремонт дороги по вулиці Шевченка від буд. №2 до буд №8 (біля парку Здебського) в с. Розвадів Стрийського району Львівської області / UA-2023-06-06-002016-a (зобов’язання: розірвати договір, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України). Висновок від 11.10.2023. Зверніть увагу, що у всіх наведених висновках, аудитори зобов’язали замовників розірвати договір через невірно обраний замовником ДК класифікатор ДК 021:2015. Просимо зобов'язати Замовника враховуючи відсутність технічної можливості виправлення даних електронних полів закупівлі а саме - дані про Класифікатор та його відповідний код відмінити закупівлю - для уникнення потенційного визнання договору нікчемним.
Просимо зобов'язати Замовника враховуючи відсутність технічної можливості виправлення даних електронних полів закупівлі а саме - дані про Класифікатор та його відповідний код відмінити закупівлю - для уникнення потенційного визнання договору нікчемним.
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 30) наявна вимога, що Операційна система комутатора має підтримувати:
• Застосування перевіреної конфігурації в заздалегідь встановлений час.
• Повернення на попередню працездатну конфігурацію у разі помилки адміністратора.
Вимога щодо підтримки staged config з можливістю застосування перевіреної конфігурації у заздалегідь встановлений час та автоматичного повернення на попередню конфігурацію у разі помилки адміністратора є архітектурною особливістю Juniper Junos OS. Інші ОС реалізують стабільність конфігурації іншими методами (checkpoint, archive, зовнішній backup). Це штучно звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
1. Це пряма реалізація commit-моделі (staged config + commit confirmed + commit at time), що є фірмовою архітектурною особливістю Juniper Junos OS.
2?. У більшості інших ОС:
• Cisco IOS XE / NX-OS: немає повноцінної commit-моделі з відкладеним застосуванням. Є лише archive config або configure replace.
• HPE Comware, Aruba, Dell OS10: аналогічно — staged config та commit confirmed не підтримуються в нативному вигляді.
3?. Це обмежує вибір тільки до виробників, що реалізують staged config, а таких немає, окрім Juniper.
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/cli/topics/topic-map/junos-configuration-commit.html
Вимагаємо видалити цю вимогу або допустити еквівалентну реалізацію rollback механізмів. Дана вимога є дискримінаційною.
В Додатку 5 тендерної документації ( сторінка 31 ) наявна вимога, що Функціональність 2-го рівня:
• Підтримка технології агрегації Ethernet каналів з балансуванням за МАС-адресою джерела/призначення, IP-адресою джерела/призначення, TCP/UDP-портами джерела/призначення, полем Ethertype, VLAN ID, вхідним інтерфейсом. Вимога щодо обов’язкової підтримки балансування LAG за полем Ethertype, VLAN ID та вхідним інтерфейсом є вузькоспецифічною для окремих рішень (Juniper). Більшість виробників (Cisco, Arista, Dell, HPE) реалізують стандартне балансування LAG на рівні L2/L3/L4 (MAC, IP, TCP/UDP), що забезпечує рівнозначну ефективність. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
1. Балансування по MAC, IP, TCP/UDP-портам — це стандартна функція LAG/LACP у всіх сучасних комутаторах (Cisco, Dell, Arista, HPE, Juniper).
2?. Балансування по полю Ethertype та вхідному інтерфейсу — це не галузевий стандарт:
• Це реалізовано у Juniper як частина специфічного hash-policy.
• Cisco, Arista, Dell — не мають granular hash по Ethertype та ingress interface. Вони використовують стандартні Layer2/3/4 хеш-поля.
• IEEE 802.3ad (LACP) не визначає Ethertype як обов’язковий параметр балансування.
3?. VLAN ID — теж не завжди доступний як окремий хеш-параметр у всіх вендорів, бо звичайний ASIC хешує L2/3/4 поля.
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/interfaces-ethernet/topics/concept/ethernet-link-aggregation-acx.html
Вимагаємо видалити параметри «Ethertype», «VLAN ID» та «вхідний інтерфейс» або дозволити еквівалентні LAG hash алгоритми.
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 34 ) наявна вимога, що Функціонал управляння має підтримувати:
• Можливість написання та виконання скриптів SLAX, XSLT, Python. Вимога щодо обов’язкової підтримки скриптів SLAX та XSLT є специфічною для архітектури Juniper Junos OS і не реалізується іншими виробниками (Cisco, Dell, Arista, HPE). Більшість сучасних рішень підтримують Python або API-інтеграції. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
SLAX і XSLT — це специфічні мови для обробки XML конфігурацій у Juniper Junos OS.
• Це фірмовий підхід до автоматизації конфігурацій у Junos.
• Інші виробники таку архітектуру не використовують:
Cisco IOS XE, NX-OS — підтримують тільки EEM, TCL або Python.
Dell OS10, Arista EOS — Python, bash або API.
HPE Comware/Aruba — аналогічно: Python, Ansible, REST API.
SLAX і XSLT — унікальні для Juniper.
https://www.juniper.net/documentation/product/us/en/junos-snapshot-administrator-slax/
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/automation-scripting/topics/concept/junos-script-automation-xslt-overview.html
Вимагаємо видалити «SLAX» та «XSLT», залишивши Python або еквівалентні механізми автоматизації.
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 36) наявна вимога, що Операційна система:
• Пакетне застосування команд конфігурації (commit модель).
• Можливість застосування нової конфігурації у заданий момент часу.
• Можливість відкату на попередню конфігурацію (rollback).
• Можливість автоматичного відкату на попередню конфігурацію через заданий інтервал часу.
Вимоги щодо підтримки commit-моделі, відкладеного застосування конфігурації у заданий час, rollback та автоматичного rollback через commit confirmed є специфічною архітектурною особливістю Juniper Junos OS. Інші ОС (Cisco, Dell, Arista, HPE) реалізують аналогічну стабільність конфігурацій через checkpoint, archive, configure replace або зовнішній конфіг-менеджмент. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». 1. Повноцінна commit-модель у вигляді staged candidate config + timed commit + commit confirmed — це архітектурна особливість Juniper Junos OS.
2?. Інші ОС (Cisco IOS XE, NX-OS, Dell OS10, Aruba AOS-CX, HPE Comware):
• Використовують інший підхід — конфігурація застосовується по мірі введення команд, немає окремого commit.
• Rollback реалізується через checkpoint, archive config або configure replace.
• Відкладене застосування конфігурації (scheduled commit) нативно відсутнє — це робиться через зовнішній скрипт/автоматизацію.
Ця вимога прив’язує до єдиного виробника, що прямо обмежує ринок.
Більшість виробників пропонують:
Checkpoint.
• Archive конфігурацій.
• Ручний або скриптовий rollback.
• Зовнішній конфіг-менеджмент (Ansible, GitOps, Python EEM).
Це дозволяє досягти того ж рівня стабільності. https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/cli/topics/topic-map/junos-configuration-commit.html . Вимагаємо видалити ці вимоги або передбачити еквівалентну реалізацію через інші механізми.
В Додатку 5 тендерної документації (сторінка 41) наявна вимога, що Вимоги до функціональності 2-го рівня комутації:
• Обмеження кількості MAC адрес на даному VLAN.
Вимога щодо обмеження кількості MAC-адрес на рівні VLAN є специфічною для Carrier Ethernet/Metro Ethernet класу. Більшість виробників (Cisco, Dell, Arista, HPE) реалізують MAC limiting через Port Security на портах, що дозволяє досягти того ж ефекту. Це звужує конкуренцію, що суперечить ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Глобальний MAC limit на VLAN — не є ринковим стандартом для L2-комутаторів Access/Leaf.
• Вимога глобального VLAN limit штучно прив’язує до Metro Ethernet або Carrier Ethernet фіч, які є у вузького переліку платформ (наприклад, Juniper EX з PE-функціями).
• Більшість Access/Leaf комутаторів такої функції не мають — тому це звужує вибір, суперечить принципу рівної участі.
https://www.juniper.net/documentation/us/en/software/junos/cli-reference/topics/ref/statement/mac-limit-edit-vlans-qfx-series.html
Вимагаємо видалити цю вимогу або дозволити еквівалентну реалізацію обмеження MAC-адрес на портах.
Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Невідповідність технічного завдання
Зміст:
Шановний Замовнику!
Звертаємо Вашу увагу, що Дискова система для організації збереження резервних та архівних копій з функцією дедуплікації даних (Dell EMC PowerProtect DD6400), вказана у Додатку 5, має анонсовану виробником дату End-of-Life та є знятою з продажу (discontinued period) з 18 червня 2025.
Проаналізувавши п. 1 загальних вимог Додатку 5 до тендерної документації, а саме «На момент поставки обладнання щодо нього не повинні діяти терміни End-of-Life, End-of-Sale та End-of-Support», вважаємо за потрібне у подальшій процедурі замінити дискову систему на більш нову/сучасну модель Дискової підсистеми, на яку не будуть діяти терміни End-of-Life, End-of-Sale та End-of-Support».
Враховуючи вашу необхідність у закупівлі цілого комплексу обладнання для побудови ЦОД, а також неможливість заміни обладнання на етапі проведення закупівлі по причині вже проведеної процедури аналізу цінових пропозицій на модель, яка є анонсованою, як ту, що була знята з виробництва 18 червня 2025 року, наполягаємо на повній відміні процедури закупівлі відповідно до пункту 2 підпункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії воєнного стану.
Дата оприлюднення звернення:
30.06.2025 19:52
На етапі формування технічних вимог, Замовником був проведений аналіз ринку
дискових систем для організації збереження резервних та архівних копій з функцією
дедуплікації даних. Технічні вимоги до дискової системи, що вказані в Додатку 5 до
тендерної документації, задовільняють потреби розвитку ІТ інфраструктури Замовника. Як
приклад було вказано модель дискової системи Dell EMC PowerProtect DD6400. Ми
усвідомлюємо, що ринок виробників і технологій постійно розвивається, тому в
документації передбачено можливість використання аналогічних рішень («або еквівалент»),
що відповідають заявленим вимогам.
Дата оприлюднення відповіді:
02.07.2025 12:44
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Стосовно неправильного визначення ДК класифікатора закупівлі.
Зміст:
Шановний Замовник, уважно і детально ознайомившись із вашою закупівлею постало питання правильності вибору класифікатора ДК 021:2015: 32420000-3 — Мережеве обладнання. Згідно з даними в оприлюдненій тендерній документації, предмет закупівлі включає: серверне обладнання (сервери, системи зберігання, контролери), ліцензійне програмне забезпечення (наприклад, ОС, віртуалізація, резервне копіювання тощо), послуги з встановлення, конфігурації та пусконаладки.
Відповідно до Класифікатора ДК 021:2015 даній закупівді обгрунтовано відповідає код ДК 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина), який охоплює сервери, сховища, апаратні комплекси, а також дозволяє включати супутні послуги та ПЗ як частину постачання, що є предметом закупівлі UA-2025-06-27-008235-a.
Даний факт вибору неправильного коду ДК класифікатору ДК 021:2015 є вагомою підставою для контролюючих органів визнати договір нікчемним. Підстави, за яких договір про закупівлю є нікчемним визначені пунктом 21 Особливостей, зокрема у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Зауважимо, що згідно з пунктом 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономіки 15 квітня 2020 року № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Крім того, звертаємо увагу, що згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. Для наочності проблеми та можливих наслідків наводимо існуючу практику недавніх висновків моніторингу, де органами контролю було встановлено порушення в частині неправильного визначення предмета закупівлі за Єдиним закупівельним словником.
Закупівля: Трактор колісний з навісним обладнанням / UA-2024-07-12-006518-a (зобов’язання: припинити зобов’язання за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору). Висновок від 11.09.2024;
Закупівля: Гречка, рис, пшоно, крупа ячнева, крупа вівсяна, крупа пшенична, борошно пшеничне в/г, крупа кукурудзяна, крупа перлова, кус-кус, крупа арнаутка / UA-2023-12-28-005652-a (зобов’язання: розірвати договір про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору). Висновок від 19.06.2024;
Закупівля: Капітальний ремонт дороги по вулиці Шевченка від буд. №2 до буд №8 (біля парку Здебського) в с. Розвадів Стрийського району Львівської області / UA-2023-06-06-002016-a (зобов’язання: розірвати договір, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України). Висновок від 11.10.2023.
Зверніть увагу, що у всіх наведених висновках, аудитори зобов’язали замовників розірвати договір через невірно обраний замовником ДК класифікатор ДК 021:2015.
Просимо Вас відреагувати на дане звернення від 1.07.2025 та враховуючи відсутність технічної можливості виправлення даних електронних полів закупівлі а саме - дані про Класифікатор та його відповідний код відмінити закупівлю - для уникнення потенційного визнання договору нікчемним. У разі ігнорування даного звернення зберігаємо за собою право сигналізувати про порушення до контролюючих органів та вимагати розпочати моніторинг даної процедури закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 08:48
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Відповідно до загального найменування обладнання яке наведене в тендерній документації, обраний код є цілком вірним та допустимим для застосування до нашої закупівлі.
Також повідомляємо, що у рішенні по справі № 320/43720/23 від 07 квітня 2025 року, суд визнав протиправним та скасував висновок Східного офісу ДАСУ, стосовно невірно визначеного коду предмета закупівлі та визнання договору нікчемним. Суд звернув увагу на відсутність єдиного офіційного тлумачення меж застосування кодів ДК 021:2015 та можливість альтернативного підходу у класифікації предмета закупівлі, зважаючи на її специфіку.
Дата оприлюднення відповіді:
02.07.2025 17:02
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Уточнення стосовно здачі етапу проекту
Зміст:
Уточніть будь ласка, як саме буде проходити здача етапу проекту. В технічному завданні ви зазначеєте, "документування виконаних робіт та налаштувань. Підготовка документації з описом робіт, що були виконані" проте, немає опису щодо: 1) скільки примірників необхідно зробити. 2) в якому вигляді їх треба надавати (паперовий варіант чи флеш-носій). Також уточніть як саме буде проходити здача етапу проекту, які вимоги до оформлення, хто буде відповідальним зі сторони замовника за прийняття проекту?
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 12:28
Документацію щодо виконаних робіт та налаштувань необхідно надати в паперовому
вигляді у двох примірниках, а також в електронному вигляді на флеш-носії або на
електронну пошту. Здача етапу проєкту здійснюватиметься з урахуванням перевірки
повноти виконання договору згідно вимог, визначених у Додатку 5 до тендерної
документації. Інформацію щодо відповідальної особи за прийняття проекту зі сторони
Замовника буде повідомлено Переможцю після його визначення та укладання договору.
Дата оприлюднення відповіді:
02.07.2025 09:11
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Питання
Зміст:
Враховуючи попередні питання учасників уточніть будь ласка, чи має дана закупівля погодження з Мінцифри?
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 14:29
Погодження даної закупівлі здійснюється у відповідності до вимог Порядку
проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2024 року № 119
Дата оприлюднення відповіді:
02.07.2025 09:11
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Просимо надати роз'яснення щодо дискримінаційної вимоги яка обмежує конкуренцію.
Вимога, "СЗД повинна мати можливість побудови кластера до 24 контролерів та мати можливість додавання до кластерів систем класу High-End, Mid-Rangee, Low-End у конфігураціях All-Flash та Hybrid." - виконується лише на обладнанні одного виробника Netapp. Іншим виробником, який постачає рішення такого рівня по ОЕМ угоді з Netapp, є Lenovo. Але, пропонувати Lenovo неможливо, так як в документації є заборона пропонувати обладнання від OEM-виробників.
Обмеження конкуренції це вимушена міра для даної закупівля?
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 16:45
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Зазначена вимога щодо можливості побудови кластера до 24 контролерів та
інтеграції систем різних класів (High-End, Mid-Range, Low-End) як в All-Flash,
так і в Hybrid-конфігураціях, визначена виходячи з потреб Замовника у
масштабованості, безперервності роботи та єдиному управлінні сховищами
даних різних рівнів продуктивності. Ця вимога не є дискримінаційною, оскільки
стосується виключно функціональних можливостей обладнання, а не
конкретного виробника. Пропозиція будь-якого іншого виробника або моделі,
що повністю відповідає встановленим технічним характеристикам і
функціоналу, не обмежується.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:38
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Просимо надати роз'яснення щодо дискримінаційної вимоги яка обмежує конкуренцію.
Вимога, "СЗД повинна підтримувати можливість виходу з ладу до 3 дисків одночасно" в поєднанні з вимогою роботи контролерів СЗД в режимі Active/Active - виконується лише на обладнанні Netapp, та Huawei.
Обмеження конкуренції це вимушена міра для даної закупівля?
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 16:46
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Вимога щодо підтримки СЗД можливості виходу з ладу до 3 дисків одночасно у поєднанні з роботою контролерів у режимі Active/Active
визначена виключно виходячи з потреб Замовника у підвищеній надійності, відмовостійкості та забезпеченні безперервності роботи критично важливих
сервісів.
Ця вимога не є дискримінаційною, оскільки стосується функціональних характеристик обладнання, а не конкретного виробника. Подати пропозицію має можливість будь-який учасник, який пропонує обладнання з відповідними технічними параметрами
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:39
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Просимо надати роз'яснення щодо дискримінаційної вимоги яка обмежує конкуренцію.
Вимога, "Підтримка протоколів ... pNFS, CIFS/SMB, S3" містить специфічний (proprietary - приватний) протокол який належить та використовується виключно Netapp.
Обмеження конкуренції це вимушена міра для даної закупівля?
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 16:47
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Вимога щодо підтримки протоколів pNFS, CIFS/SMB, S3 визначена
виходячи з потреб Замовника у забезпеченні високої продуктивності доступу до
даних, масштабованості та інтеграції з існуючими ІТ-сервісами. Протокол pNFS
(Parallel NFS) є відкритим стандартом, затвердженим IETF (Internet Engineering
Task Force), та не є власністю виключно одного виробника. Його підтримка
реалізується у рішеннях різних виробників систем зберігання даних. Таким
чином, зазначена вимога не є дискримінаційною та не обмежує конкуренцію,
оскільки стосується функціональних можливостей обладнання, а не конкретного
виробника. Пропозиція будь-якого іншого учасника, який може надати
обладнання з відповідними характеристиками, не обмежується.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:40
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Вимоги щодо усунення порушень у Додатку 5 до ТД_Ч.1
Зміст:
1.Щодо змісту розділу 2. «Опис усіх необхідних характеристик товарів (технічна специфікація) та комплектація» Додатка 5 до тендерної документації.
Стосовно позиції «Система охолодження серверної кімнати (Чілер з free cooling), або еквівалент» зазначено, що
«Дане технічне завдання описує вимоги до проектування та встановлення системи кондиціонування та підтримки мікроклімату серверної кімнати».
По перше. – Звертаємо увагу, що в тендерній документації відсутнє будь яке «технічне завдання», на яке відсилає зазначений розділ.
Можна передбачити, що в замовника вже є якийсь особливий учасник, що має можливість ознайомитись із цим «технічним завданням», на відміну від інших.
По друге. Наявна вимога щодо «проектування» системи кондиціонування та підтримки мікроклімату серверної кімнати. При цьому, документація не містить всіх необхідних для проектування вихідних даних, а також вимог щодо оформлення та здавання замовнику результатів проектування (які очікуються описи, креслення, кошторис тощо). Всі зазначені питання суттєво впливають як на терміни реалізації так і на вартість.
Крім цього, для розрахунку робіт по системі кондиціонування, замовник мав би забезпечити всім учасникам можливість ознайомитись із приміщенням та його конструктивними особливостями.
Можна передбачити, що в замовника вже є якийсь особливий учасник, що володіє всією необхідною для проектування інформацією, на відміну від інших.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 16:56
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Під технічним завданням слід розуміти саме розділ з вимогами до «Системи
охолодження серверної кімнати (Чілер з free cooling), або еквівалент», який
викладений у Додатку 5 до тендерної документації. У цьому розділі зазначено
всі необхідні технічні параметри та характеристики, які мають бути враховані
при розрахунках і формуванні пропозиції. Вимоги щодо оформлення та здавання
замовнику результатів проектування окремо не висуваються. Водночас, за
результатами виконання робіт необхідно надати технічну документацію, а також
інструкції з експлуатації та обслуговування встановленого обладнання. Щодо
можливості огляду приміщення, інформуємо, що учасники мають право
звернутися до Замовника із запитом щодо організації такого огляду для
уточнення інформації, необхідної для підготовки тендерної пропозиції.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:40
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Вимоги щодо усунення порушень у Додатку 5 до ТД_Ч.2
Зміст:
2. Щодо змісту розділу 2. «Опис усіх необхідних характеристик товарів (технічна специфікація) та комплектація» Додатка 5 до тендерної документації.
Наведені технічні характеристики Системи охолодження серверної кімнати (Чілер з free cooling), або еквівалент не містять всіх необхідних для реалізації завдання даних, суперечать самі собі та є некоректними, зокрема:
- Не вказано місце встановлення обладнання охолодження, а саме – місце встановлення внутрішнього та зовнішнього блоків, без чого неможливо зробити проектне рішення та обрахунок вартості пропозиції;
- В якості системи охолодження вказаний чілер з функцією free-colling в кількості одна одиниця, в той же час в розділі «Тип системи охолодження» вказана вимога «Тип системи охолодження – прецизійна система з резервуванням». Незрозуміло що і як має резервуватися в одній одиниці обладнання;
- Не вказаний діапазон зовнішніх температур, при яких має забезпечуватися працездатність системи охолодження та забезпечення необхідних параметрів;
- В розділі «Система моніторингу» вказано «можливість підключення до системи диспетчеризації». Водночас не зазначено до якої конкретно системи моніторингу має бути забезпечено підключення (наявність системи диспетчеризації, існуюча чи ні) та протокол, по якому потрібно забезпечити підключення
- В розділі «Продуктивність системи» зазначено вимогу «Мінімальна потужність охолодження: не менше 30кВт з урахуванням можливого підвищення навантаження». Водночас, не зазначено яке саме можливе підвищення навантаження має бути враховане при формуванні проектного рішення.
- В розділі «Вимоги до енергозабезпечення» зазначено вимогу «Система охолодження повинна бути підключена до незалежного джерела живлення (ДБЖ або генератора)». Водночас, не зазначено такі важливі дані: чи це має бути вже існуюче ДБЖ/генератор. Якщо так, то які вони, де знаходяться, які мають характеристики тощо; чи навпаки учасник має передбачити постачання ДБЖ та генератора. Якщо так, то чи є в замовника місце для їх встановлення та прокладання відповідних кабелів тощо.
Таким чином, навіть поверхневий аналіз вимог до системи охолодження засвідчує, що вона потребує докорінного доопрацювання. Або ж, в замовника вже є якийсь особливий учасник, що володіє всією інформацією про вимоги, яка не доступна іншим учасникам.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 16:58
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Розділ 2 «Опис усіх необхідних характеристик товарів (технічна
специфікація) та комплектація» Додатка 5 до тендерної документації і є тим
технічним завданням, на підставі якого формується пропозиція.
Щодо зазначених Вами питань надаємо наступні роз’яснення:
• місце встановлення обладнання. Тендерною документацією не
визначено фіксоване місце встановлення внутрішніх та зовнішніх блоків,
оскільки ці параметри залежать від запропонованого учасником
технічного рішення та конструктивних особливостей обладнання. Учасник
має запропонувати варіант встановлення обладнання виходячи із
зазначеної у технічній специфікації площі серверної кімнати та інших
технічних характеристик. При цьому учасник має право звернутися із
запитом для організації огляду приміщення з метою уточнення необхідних
даних;
• резервування системи. У вимогах зазначено, що система охолодження
має бути прецизійною з резервуванням. Це стосується забезпечення
резервування вузлів чи компонентів самої системи (компресорів,
вентиляторів, насосів, контролерів тощо) або встановлення двох і більше
одиниць обладнання, які працюють у режимі N+1 для гарантії
безперервної роботи. Таким чином, зазначення однієї одиниці обладнання
не виключає можливості реалізації резервування за рахунок внутрішньої
архітектури самого виробу або за рахунок мультикомпонентної побудови
рішення. Учасник має врахувати це при формуванні технічної пропозиції;
• діапазон зовнішніх температур. У тендерній документації не визначено
конкретний температурний діапазон роботи системи, оскільки вимоги
щодо діапазону роботи стандартно визначаються конструктивними
особливостями обладнання та мають відповідати кліматичним умовам
регіону експлуатації. Учасник має запропонувати рішення, придатне до
експлуатації в умовах кліматичної зони, де розташований об’єкт, а саме в
Україні;
• система моніторингу. У вимогах зазначено необхідність можливості
підключення системи моніторингу до системи диспетчеризації. Це має
забезпечувати відкритість рішення до інтеграції, але не обмежується
конкретним виробником чи моделлю системи диспетчеризації. Протокол
інтеграції також не обмежено, однак передбачається використання
стандартних промислових протоколів (наприклад, Modbus, BACnet,
SNMP, OPC тощо). Учасник має зазначити у своїй пропозиції підтримувані
протоколи інтеграції;
• можливе підвищення навантаження. Вимога щодо мінімальної
потужності охолодження не менше 30 кВт із урахуванням можливого
підвищення навантаження передбачає необхідність певного запасу
потужності для перспективного розвитку інфраструктури. Учасник має
передбачити запас потужності не менше 20% від зазначеного мінімуму
(тобто сукупно не менше 36 кВт);
• підключення до джерел живлення. Вимога щодо підключення системи
охолодження до незалежного джерела живлення (ДБЖ або генератора)
стосується саме інтеграції у вже існуючу інфраструктуру Замовника.
Учасник має лише передбачити можливість підключення свого
обладнання до існуючих джерел резервного живлення Замовника.
Організація огляду приміщень можлива для уточнення інформації щодо
наявних комунікацій і потужностей.
Таким чином, положення тендерної документації не є дискримінаційними,
оскільки не передбачають жодних переваг для окремих учасників, а дозволяють
кожному учаснику запропонувати власне технічне рішення з урахуванням
викладених вимог.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:41
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Вимоги щодо усунення порушень у Додатку 5 до ТД_Ч.3
Зміст:
3. Щодо відсутності необхідної для виконання робіт інформації про «серверне приміщення».
В додатках до тендерної документації наведено лише інформацію щодо площі серверної кімнати та висоти стелі.
Водночас, зазначеної інформації явно не достатньо для реалізації завдань щодо проектування системи кондиціонування (розділ 2) та виконання технічних робіт та послуг (розділ 3). Зокрема, відсутня інформація щодо конкретного місця знаходження серверної кімнати, місця розміщення (схема) наявних шаф із обладнанням та наявність достатнього місця для монтажу додаткових, конструктивних особливостей серверної кімнати (матеріали стін, конфігурація тощо), здатності перекриття витримати додаткові навантаження, наявність резерву потужності мережі електроживлення, місця розміщення наявного електрообладнання, можливість проведення будівельних робіт тощо. Замовником не надаються необхідні схеми та креслення, а також не забезпечується можливість ознайомитись з об’єктом до початку розрахунків вартості для всіх учасників.
На нашу думку, це засвідчує, що в замовника вже є якийсь особливий учасник, що володіє всією інформацією про примізщення, яка не доступна іншим учасникам.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 16:59
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
У Додатку 5 до тендерної документації наведено розділ з вимогами до
«Системи охолодження серверної кімнати (Чілер з free cooling), або еквівалент»,
де вказано основні технічні параметри та вимоги, які є достатніми для підготовки
технічної пропозиції та попередніх розрахунків вартості.
Крім того, учасник має право звернутися із запитом до замовника з метою
організації огляду об’єкта, у тому числі серверної кімнати, для уточнення
технічних характеристик приміщення, його конструктивних особливостей,
можливості розміщення обладнання тощо.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:42
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Вимоги щодо усунення порушень у Додатку 5 до ТД_Ч.4
Зміст:
4. Щодо змісту розділу 3 «Технічні роботи та послуги» Додатка 5 до тендерної документації.
Зазначено, що до складу Підготовчих робіт входять:
А) «Перевірка готовності серверного приміщення Замовника до встановлення в ньому нового серверного обладнання. Повинні бути підготовлені вводи електроживлення 220В для підключення до них чотирьох джерел безперервного живлення з зовнішніми батарейними блоками, підготовлене місце для встановлення двох нових серверних шаф.»
Із змісту даного пункту є не зрозумілим, хто конкретно несе відповідальність за готовність серверного приміщення. Якщо читати пункт буквально, то постачальник має лише перевірити готовність, а все інше має забезпечити замовник.
Б) Уточнення та надання рекомендацій, у випадку такої необхідності, що до забезпечення технічних робіт з розгортання та налаштування пристроїв, використовуючи наступні данні:
? плани IP адресації,
? організація віртуальних мереж (VLAN),
? правила назв для пристроїв,
? логічні та фізичні схеми підключень,
? налаштування шаблонів конфігурацій.
Із змісту даного пункту є не зрозумілим, хто кому та в якому вигляді має надавати рекомендації, хто конкретно має надані рекомендаціїї виконати.
Крім цього, в тендерній документації відсутні плани IP адресації, організація віртуальних мереж (VLAN), правила назв для пристроїв, логічні та фізичні схеми підключень, налаштування шаблонів конфігурацій. Також в тендерній документації не зазначено де виконавець має взяти зазначені дані, або ж вимога що він їх має сам розробити та погодити з замовником.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 17:01
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
1. Відповідальність за готовність серверного приміщення (у тому числі
забезпечення підготовлених вводів електроживлення та місця для встановлення
нового обладнання) несе замовник.
2. Пункт «Уточнення та надання рекомендацій» передбачає, що виконавець,
отримує від замовника вихідні дані, зокрема:
•плани IP-адресації,
• організацію віртуальних мереж (VLAN),
•правила назв для пристроїв,
• логічні та фізичні схеми підключень,
•шаблони конфігурацій.
Якщо дані відсутні або потребують актуалізації, виконавець має їх
розробити, опрацювати та погодити із замовником для забезпечення коректного
виконання робіт із налаштування та розгортання обладнання.
Таким чином, рекомендації виконавець готує для замовника, а остаточне
рішення про впровадження таких рекомендацій приймає замовник.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:43
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Невідповідність вимог ТЗ до характеристик позицій.
Зміст:
Шановний Замовник! У вимогах технічного завдання щодо ДБЖ: Вихідні підключення: • “Жорстке” підключення 1ф L+N+PE.
• Група розеток 1: IEC 60320 C13 (не менше 6 шт.).
• Група розеток 2: IEC 60320 C19 (не менше 2 шт.).
• Група розеток 3: IEC 60320 C19 (не менше 2 шт.).
Кожна група розеток захищена окремим автоматичним вимикачем 16А, який є невід’ємною складовою корпусу ДБЖ.
У вимогах до PDU:
Тип вхідного підключення: • Шнур довжиною не менше 3 м з виделкою IEC 60309 32A 2P+E.
Технічне рішення чітко передбачає підключення PDU до ДБЖ, проте типи роз'ємів не співпадають!
Навіщо вимагати IEC 60309 32A 2P+E у PDU, якщо цей роз'єм треба буде зрізати та викидати - для жорсткого підключення PDU до ДБЖ. Підсумовуючи все вищевикладене - ваші вимоги провокують "кустарне" доопрацювання продукту (пердмету закупівлі). Внесіть зміни до технічного завдання - щоб Переможець тендеру не вірішував дане питання з ризиком пошкодження товару та нанесення збитків вам як замовнику.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 19:17
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням.
Повідомляємо, що Замовника влаштовує варіант «жорсткого» підключення
PDU до ДБЖ. Відповідні зміни будуть внесені у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:35
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Щодо заповнення Додатку 7 «Тендерна пропозиція» до ТД
Зміст:
Шановний Замовнику! Прохання надати роз’яснення щодо заповнення учасниками таблиці наведеної в Додатку 7 «Тендерна пропозиція» до тендерної документації.
Цікавлять наступні питання:
1. Прохання надати роз’яснення які позиції потрібно відобразити в Тендерній пропозиції враховуючи технічну специфікацію зазначену в Додатку 5 до ТД ?
2. Чи потрібно окремо зазначати вартість технічних робіт і послуг зазначених у розділі 3 «Технічні роботи і послуги» Додатку 5 до ТД враховуючи, що в проекті Договору наведеному в Додатку 6 до ТД взагалі не передбачено ніяких послуг чи технічних роб
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 21:37
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Щодо заповнення учасниками таблиці наведеної в Додатку 7 «Тендерна
пропозиція» до тендерної документації:
1. В Тендерній пропозиції необхідно відобразити всі позиції з Таблиці 1,
розділу 1, Додатку 5 до тендерної документації.
2. Вартість технічних робіт і послуг зазначених у розділі 3 «Технічні роботи
і послуги» Додатку 5 до тендерної документації потрібно надати окремо в
тендерній пропозиції.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:36
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Щодо проекту Договору наведеному в Додатку 6 до ТД
Зміст:
Шановний Замовнику! 1) Прохання пояснити чи потрібно надавати роботи чи послуги зазначені в розділ 3 Додатку 5 до ТД в рамках виконання Договору враховуючи, що проектом Договору наведеному в Додатку 6 до ТД не передбачено надання робіт/послуг та надання відповідних актів ?
2) Відповідно до п. 4.1. Договору наведеному в Додатку 6 до ТД «Розрахунки проводяться шляхом оплати Замовником вартості поставленого Товару на підставі підписаних Сторонами видаткових накладних протягом 10 (десяти) робочих днів з дня їх підписання».
Прохання пояснити коли підписується видаткова накладна після постачання Товару або після надання у разі потреби робіт/послуг (проведення робіт з встановлення та налаштування серверного, мережевого обладнання, дискової системи зберігання даних, а також надання супутніх послуг які відносяться до розгортання обладнання у серверному приміщенні) ?
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 22:05
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
1. Зазначені у розділі 3 «Технічні роботи і послуги» Додатку 5 до тендерної
документації потрібно надати окремо в тендерній пропозиції, приймаються
актом виконаних робіт. В проект договору будуть внесені відповідні зміни.
2. Видаткова накладна підписується після постачання Товару.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:37
Звернення:
За тендером : Закупівля комплексу обладнання для побудови центру обробки даних
Тема:
Технічні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
Просимо надати роз’яснення, чому у тендерній документації відсутня вимога щодо надання листів авторизації від виробника (-ів) або офіційного(-их) представництва(-в) виробника(-ів) обладнання в Україні.
На нашу думку, така вимога є важливою з огляду на:
Підтвердження кваліфікації та повноважень Учасника. Лист авторизації засвідчує, що Учасник має право офіційно постачати продукцію певного виробника, що мінімізує ризики постачання контрафактного або «сірого» товару.
Гарантійне обслуговування. Наявність авторизації гарантує, що виробник визнає поставлене обладнання офіційним та забезпечує на нього повноцінні гарантійні зобов’язання та сервісну підтримку на території України.
Уникнення недобросовісної конкуренції. Відсутність такої вимоги створює можливості для участі у процедурі учасників, які не мають офіційних повноважень, що може вплинути на якість товару та безперебійність його обслуговування.
Просимо розглянути можливість внесення відповідних змін до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 23:18
Шановний учаснику! Уважно ознайомившись із вашим зверненням повідомляємо.
Відповідні зміни будуть внесені у тендерну документацію.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 17:37
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.