Виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу
Обгрунтування використання процедури
Закупівля здійснюється відповідно до підпункту 4 пункту 13 Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 0
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 0
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 0
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 0
Опціональні параметри закупівлі
Обґрунтування звіту:
Шаблон договору:
Позиція
Опис предмета закупівлі
Тимчасове укриття "Захист-20"
Код ДК 021:2015
44210000-5 -
Конструкції та їх частини
Кількість
3
Одиниця виміру
штуки
Адреса постачання
61000, Україна, Харківська область, Харків, об’єкти Покупця
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.07.2025 № 216
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
КОНОНЕНКО Ю.С. від 07.07.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 07.07.2025 № 216
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2025-06-27-006296-a 27.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Юлія КОНОНЕНКО
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Харківський метрополітен» (далі – Замовник) на 2025 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокол розкриття тендерної пропозиції; обґрунтування застосування КП «Харківський метрополітен»; підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 4 пункту 13 особливостей, договір про закупівлю від 23.06.2025 № 283-06/НХ (далі – Договір); пояснення Замовника від 10.07.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бетонне укриття» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-06-27-006296-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та документальне підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань по цьому договору (зокрема: рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення, банківські виписки тощо)?
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІТІРЕЙЛ ТЕХНОЛОДЖІ», з яким укладений договір?
4. Надати обґрунтоване пояснення та документальне підтвердження щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, враховуючи що термін поставки передбачено до 31.12.2025 року.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Начальнику Північно-східного офісу
Державної аудиторської служби
Станіславу КОСІНОВУ
На запит від 24.06.2025 про надання пояснення у межах проведення моніторингу UA-M-2025-07-07-000067 від 07 липня 2025 року закупівлі 44210000-5: Конструкції та їх частини (Бетонне укриття) (оголошення № UA-2025-06-27-006296-a) КП «Харківський метрополітен» надає пояснення :
Питання 1.
Надати інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідь:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено для досягнення забезпечення належного захисту мешканців міста Харкова, на підставі досвіду використання подібних товарів, опирались на документи, отримані від постачальника на попередні поставки подібного товару та на відкриті джерела інформації (офіційні сайти виробників). Для обґрунтування витрат на закупівлю було направлено 3 письмових запити цінових пропозицій виробникам/постачальникам конкретного товару (копії запитів додаються).
До запитів цінових пропозицій Замовник додавав технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. З урахуванням всіх умов, що містились в запитах та технічних вимогах надавались комерційні пропозиції щодо вартості послуг. Отримано комерційні пропозиції від трьох осіб (копії комерційних пропозицій надаються). З трьох комерційних пропозицій було обрано з пропозицію з найменшою ціною, яка і обумовила очікувану вартість.
Питання 2.
Надати інформацію та документальне підтвердження стану виконання сторонами договірних зобов’язань по цьому договору (зокрема: рахунки-фактури, видаткові накладні, акти приймання-передачі, платіжні доручення, банківські виписки тощо)?
Відповідь:
За умовами п. 4.1.Договору, укладеного за даною закупівлею, поставка товару здійснюється Постачальником не пізніше 20 календарних днів з дати одержання відповідної заявки Покупця. 25.06.2025 Покупцем зроблено заявку № 24-1409/1 на постачання 1 тимчасового укриття (копія додається). Перше тимчасове укриття було поставлено за адресою, вказаною в заявці, 10. 07.2025, про що сторонами підписано видаткову накладну та акт приймання передачі товару (копії додаються). 27.06.2025 Покупцем зроблено заявку № 24-1427/1 на постачання ще 1 тимчасового укриття (копія додається). Друге тимчасове укриття на теперішній час в процесі поставки за адресою, вказаною в заявці, тому видаткової накладної та акту приймання передачі товару ще немає. 30.06.2025 Покупцем зроблено заявку № 24-1427/1 на постачання останнього тимчасового укриття (копія додається), яке ще не поставлене. Згідно п. 2.7. Договору оплата за товар здійснюється впродовж 30 робочих днів після фактичного отримання товару. На теперішній час оплата за отриманий товар ще не здійснена.
Питання 3.
Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІТІРЕЙЛ ТЕХНОЛОДЖІ», з яким укладений договір?
Відповідь:
Критерієм вибору серед потенційних постачальників товарів є ціна. Комерційна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СІТІРЕЙЛ ТЕХНОЛОДЖІ» була найбільш економічно вигідною із запропонованих , саме тому з ним укладено договір.
Питання 4.
Надати обґрунтоване пояснення та документальне підтвердження щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, враховуючи що термін поставки передбачено до 31.12.2025 року.
Відповідь:
Згідно Протоколу міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Харківської міської ради № 11 від 16.06.2025 щодо виконання невідкладних робіт (ураховуючи нагальну потребу) на об’єктах міста Харкова пошкоджених унаслідок воєнних дій, спричинених військовою агресією російської федерації для захисту від обстрілів пасажирів, що перебувають на зупинках громадського міського транспорту та можуть зазнати тілесних ушкоджень, комісія вирішила: для забезпечення належного захисту мешканців міста Харкова, забезпечення безпеки пасажирів та недопущення їх травмування , комунальному підприємству «Харківський метрополітен» : укласти в установленому законодавством порядку відповідні договори на придбання та встановлення укриття «ЗАХИСТ», необхідного для забезпечення безпеки пасажирів від наслідків воєнних дій, спричинених збройною агресією російської федерації. Термін виконання: 30.06.2025.
В зв’язку зі стислим строком виконання вищенаведеного Протоколу, обов’язковістю його виконання та життєво необхідною важливістю для жителів міста Харкова вищенаведену закупівлю здійснено за нагально потребою керуючись пп.4 п.13 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовником було здійснено моніторинг ринку по даному товару шляхом запиту комерційних пропозицій у виробників/постачальників конкретного товару та на підставі їх аналізу обрано найвигіднішу пропозицію і укладено договір від 23.06.2025 № 283-06/НХ з ТОВ «СІТІРЕЙЛ ТЕХНОЛОДЖІ». За умови дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів метрополітеном було б порушено строк виконання рішення Протоколу міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Харківської міської ради № 11 від 16.06.2025 та затягнуло б строки забезпечення харків’ян надійними укриттями. В електронному каталозі даний товар відсутній. Термін поставки в договорі до 31.12.2025 р. передбачений помилково, за шаблоном типового договору для проведення відкритих торгів з особливостями, де строк поставки дорівнює строку дії договору. Фактично вказаний договір розпочали виконувати одразу після його укладання.
Додатки:
1. Копії запитів цінової пропозиції.
2. Копії комерційних пропозицій.
3. Копія заявки від 25.06.2025 № 24-1409/1.
4. Копія заявки від 27.06.2025 № 24-1427/1.
5. Копія заявки від 30.06.2025 № 24-1427/1.
6. Копія видаткової накладної.
7. Копія акта прийняття товару.
8. Копія Протоколу № 11 від 16.06.2025.
Уповноважена особа відповідальна за організацію
та проведення спрощених закупівель
на КП «Харківський метрополітен» Сергій НОВІКОВ