Звернення:
За тендером : Обгумування
Тема:
Керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 1 Розділу ІІ тендерної документації, звертаємося з проханням
Зміст:
Шановний Замовнику!
Керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 1 Розділу ІІ тендерної документації, звертаємося з проханням:
1. Уточнити технічну специфікацію (Додаток 2) шляхом внесення фрази «або еквівалент» після кожної конкретної марки гуми, відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону.
2. Розширити поняття аналогічного договору, щоб воно охоплювало послуги згідно з кодом ДК 50220000-3 на рівні четвертого знака, а не лише "обгумування", що обмежує конкуренцію (порушення ч. 1 ст. 5).
3. Видалити або уточнити дискримінаційні вимоги до нерезидентів щодо документального підтвердження структури власності, якщо такі вимоги не випливають з міжнародних санкцій чи спеціальних норм.
4. Гарантувати можливість повторного звернення щодо внесених змін, щоб уникнути порушення ч. 2 ст. 23 Закону.
Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації
Дата оприлюднення звернення:
29.06.2025 09:58
Доброго дня, надаємо наступну відповідь:
1. Щодо доповнення технічної специфікації фразою «або еквівалент», повідомляємо наступне:
Технічна специфікація (Додаток 2 до тендерної документації) містить фразу «або еквівалент» після кожної зазначеної конкретної марки матеріалу-гуми відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
«2.1.2. Матеріал – гума марки ______________ (7-8470 або еквівалент, що відповідає фізико-механічним показникам, зазначеним в підпункті 2.1.3 цієї технічної специфікації. Учасником зазначається марка гуми).
2.2.2. Матеріал – гума марки______________ (6713 або еквівалент, що відповідає фізико-механічним показникам, зазначеним в підпункті 2.2.3 цієї технічної специфікації. Учасником зазначається марка гуми).
2.3.2. Матеріал – гума марки ______________ (7-6620 або еквівалент, що відповідає фізико-механічним показникам, зазначеним в підпункті 2.3.3 технічної специфікації. Учасником зазначається марка гуми).
2.4.2. Матеріал – гума марки ______________ (7-В-14 або еквівалент, що відповідає фізико-механічним показникам, зазначеним в підпункті 2.4.3 цієї технічної специфікації. Учасником зазначається марка гуми).
Примітки:
1. Дана технічна специфікація встановлює сукупність основних умов (технічних та інших) до надання послуги, враховується учасником під час підготовки тендерної пропозиції, та є основою під час підготовки специфікації до договору, що є його невід’ємною частиною (додатком).
2. Інформація (умови, вимоги), що зазначена(і) в технічній специфікації до предмету закупівлі курсивом, є уточнюючими та повинні враховуватись Учасником під час підготовки тендерної пропозиції, але під час укладання договору в специфікації не враховуються (не зазначаються).»
2. Щодо пропозиції розширити поняття аналогічного договору та включити до нього усі послуги згідно з кодом ДК 021:2015 – 50220000-3 (на рівні четвертого знака), повідомляємо наступне.
Розширення поняття аналогічного договору є недоцільним, оскільки специфіка предмета закупівлі вимагає надання послуг, результатом яких є деталі, що підлягали обгумуванню або відновленню з нанесенням гумового покриття. Такі послуги мають відповідати високим технічним вимогам до якості, надійності та безпеки, що забезпечує безперебійну експлуатацію рухомого складу та безпечне перевезення пасажирів метрополітену.
Замовником встановлено вимоги, які б гарантували належну якість наданих послуги з ремонту обладнання вагонів метрополітену, а саме:
• відповідний досвід виконання аналогічних договорів саме з обгумування або відновлення з обгумуванням;
• сертифіковане виробництво;
• кваліфікований персонал, що має досвід виконання такого виду робіт.
Враховуючи вищезазначене, встановлене визначення аналогічного договору є обґрунтованим, пропорційним та таким, що не порушує вимог частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Щодо вимоги про документальне підтвердження структури власності для юридичних осіб, повідомляємо наступне:
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» установлено, що «замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»
Крім того, пунктом 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 передбачено, що «Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА»
З метою виконання вищезазначених норм пунктом 6.1.6 пункту 6 «Інші вимоги» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та підпунктом 4.5 Додатку 4 до тендерної документації встановлено вимогу: «У разі, якщо учасник є юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі – активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, надається документ, виданий Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, що підтверджує прийняття в управління активів та схематичне зображення структури власності такої юридичної особи (вимога стосується тільки юридичних осіб)»
Враховуючи вищевикладене, вимога щодо надання учасником схематичного зображення структури власності юридичної особи стосується лише Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, та абсолютно відповідає вимогам чинного законодавства України, відповідно до якого здійснюється дана закупівля.
4. Щодо можливості повторного звернення
Замовник здійснює дану закупівлю відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості)
Відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру».
Враховуючи, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 07 липня 2025 17:00, в учасників є можливість звертатися до Замовника через електронну систему закупівель до 00.00 04.07.2025.
Дата оприлюднення відповіді:
02.07.2025 09:12