Звернення:
За тендером : ДК 021:2015: 48820000-2 «Сервери» (Сервер для високопродуктивних обчислень з ДБЖ) .
Тема:
порушення сервісний центр
Зміст:
Шановний Замовник!
Відповідно до закону ст.5
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги щодо сервісного центру у м. Харків порушують ст.5 і дані принципи.
1. Якщо розглядати наявність сервісний центр учасника, або структурні підрозділи Учасника, розташовані у місті Харкові, то для більшості компаній/виробників серверів в Україні це дискримінація за місцем розташування, обмежує конкуренцію серед учасників і порушує ст.5 закону.
2. Якщо розглядати сервісний центр виробника товару, підприємства, з якими укладені договори на надання послуг щодо гарантійного обслуговування товару, що є предметом закупівлі, розташовані у місті Харкові, то дане підприємство буде третьою особою.
Тендерною документацією та проектом договору передбачено гарантійне обслуговування товару.
Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір.
Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Відповідно до ч. 1 ст. 510 Цивільного кодексу України, сторонами у зобов'язанні є боржник і кредитор. Відповідно до ст. 511 Цивільного кодексу України, зобов'язання не створює обов'язку для третьої особи. У випадках, встановлених договором, зобов'язання може породжувати для третьої особи права щодо боржника та (або) кредитора. Таким чином, законодавством не передбачено можливості укладення договору між замовником та учасником-переможцем, який створить обов’язок для третьої особи (сервісних центрів – контрагентів учасника-переможця). Такий договір суперечив би засадам цивільного законодавства та вважався б нікчемним. Відповідно, якщо такий сервісний центр відмовиться надавати гарантійне обслуговування чи надаватиме його неякісно, замовник буде позбавлений правових підстав для звернення до такого сервісного центру з позовом – тобто буде позбавлений можливості захистити свої права в судовому порядку.
Положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливості укладення тристороннього чи багатостороннього договору, сторонами якого, крім замовника та учасника-переможця були б треті особи.
Отже, з вищевказаного вбачається, що замовник за наслідками процедури закупівлі, проведеної відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», не може укласти договір, який створить обов’язки для третіх осіб (контрагентів учасника-переможця). Укладення такого договору суперечитиме засадам цивільного законодавства, а сам договір буде нікчемним. У зв’язку з цим замовник не матиме права вимоги до сервісного центру, який не належить учаснику-переможцю.
Таким чином у відповідності до закону прохання видалити з документації вимоги, щодо м. Харків а також варіанти СЦ, які не належать учаснику і викласти вимогу у наступному вигляді:
"Учасник повинен мати в наявності сервісний центр, який забезпечить гарантійну підтримку товару, що є предметом закупівлі, протягом визначеного гарантійного терміну. В якості сервісного центру можуть бути: сервісний центр учасника, або структурні підрозділи Учасника.
На підтвердження гарантійних зобов’язань учасник повинен надати:
Для підтвердження наявності сервісного центру учасник повинен надати:
- довідку в довільній формі, яка повинна містити інформацію про адресу, номер (номери) контактного (контактних) телефону (телефонів) та е-мейл сервісного центру, яка підтверджує наявність приміщення (сервісного центру), разом з копіями документів, підтверджуючих право на використання цього приміщення (приміщень) в якості сервісного центру.
"
Інакше ми будемо вимушені оскаржити дані порушення в АМКУ.
Дата оприлюднення звернення:
28.06.2025 21:31