Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління архітектури, капітального будівництва та житлово-комунального господарства Вільногірської міської ради Дніпропетровської області, (далі - Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-06-26-005810-a, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від «26» червня 2025 року № 91, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій учасників, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ "ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ", ФОП "ПОВСТЕНЬ ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ", протокольне рішення уповноваженої особи від 07.07.2025 №100, протокольне рішення уповноваженої особи від 07.07.2025 №101, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 07 липня 2025, договір від 14.07.2025 №85 на суму 1 000 000,00 грн, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель 24.07.2025 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 22.07.2025.
Моніторингом встановлено, що під час розгляду тендерних пропозицій закупівлі ТОВ "ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ" Замовник виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником, що підтверджується протоколом (рішенням)уповноваженої особи про відхилення пропозиції учасника ТОВ "ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ" від 07.07.2025 №100, а саме: учасник надає розрахунки ціни пропозиції, які слід подавати у друковану вигляді (форматі PDF) (кошторис вартості послуги), що передбачено пунктом 13 Розділу 3.2. Додатку 1. При цьому, Розділом 3.2. Додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено: Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ - фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців). Отже, виявлена Замовником невідповідність не відноситься до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що визначені Додаток 2.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Проте, в порушення вимоги пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надав можливості виправити невідповідності вищезазначеному учаснику.
Як наслідок, Замовник відхилив учасника закупівлі без законодавчо визначених підстав з більш економічно вигідною тендерною пропозицією, а саме: ТОВ "ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ" остаточна пропозиція 950 000,00 грн, та уклав договір з переможцем закупівлі ФОП "ПОВСТЕНЬ ОЛЕКСАНДР ВАСИЛЬОВИЧ" за рахунок коштів місцевого бюджету на суму 1 000 000,00 грн, що на 50 000.00 грн більше ніж пропозиція учасника закупівлі ТОВ "ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ", що може призвести до зайвого витрачання коштів місцевого бюджету та негативних наслідків використання коштів місцевого бюджету.
Зважаючи на зазначене, такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів.
Підсумовуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ "ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ" установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
В ході моніторингу Замовником надані пояснення з вищезазначеного питання, які не спростовують факту встановленого порушення.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозицій ТОВ "ГИДРОСПЕЦМОНТАЖ" встановлено порушення пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, пункту 43 та підпункт 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності законодавству оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.