Звернення:
За тендером : Ноутбуки
Тема:
Lenovo PC HK Limited – може здійснювати легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Зміст:
Усі підстави вважати що наймані співробітники включаючи директора ТОВ «ЛЕНОВО ЮКРЕЙН» (код ЄДРПОУ 39453551) діють в інтересах компанії Lenovo PC HK Limited яка працює на території країни агресора, що можна перевірити за посиланням https://www.lenovo.com/ru/ru/?Redirect=False та продукція якої вільно продається, що можна перевірити за посиланням https://www.lenovo.com/ru/ru/wtb/ а так дії які вчиняє представництво ТОВ «ЛЕНОВО ЮКРЕЙН» в Україні, може вважатись такими, що загрожує національній безпеці України!
Також є підстави вважати що ТОВ «ЛЕНОВО ЮКРЕЙН» через так звані листи авторизації свідомо знищує конкуренцію за для того, щоб в закупівлях перемагав їх так званий «партнер» та продавав товар по завищеним цінам, що є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», дохід від продажу може бути спрямований на озброєння країни агресора!
Вимагаємо дотримуватись Закону, а саме частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі-Закону) передбачено, що тендерна документація (документація спрощеної закупівлі) не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до Статті 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників», під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватись таких принципів закупівлі як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Дотримання принципів закупівель забезпечується, зокрема, через вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у закупівлі.
Додатково звертаємо увагу на вимоги та відповідальність, що передбачені в Законі України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III відповідно до ст. 15 «Антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю», а саме: пряме або опосередковане примушення суб'єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів, першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців; надання окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; дія, внаслідок якої окремим суб'єктам господарювання або групам суб'єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. На підставі ознак, перелічених в ст. 50 даного Закону, має застосовуватися відповідальність, передбачена ст. 51-55.
Враховуючи вищезазначене вимагаємо провести закупівлю, відповідно до норм законодавства та з урахуванням політики компанії Lenovo PC HK Limited, яка здійснює підтримку країни агресора и вигляді сплати податків в бюджет країни агресора, а також забезпечуючи матеріально технічну базу військових країни агресора, які прийшли на нашу землю вбивати українців!
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 10:40
Шановний Учаснику!
Відповідно до чинного законодавства, питання допуску чи недопуску будь-якої компанії до ринку України знаходяться виключно у компетенції держави, а саме: Кабінету Міністрів України, який визначає політику у сфері економіки та санкцій та Ради національної безпеки і оборони України (РНБО), яка ухвалює рішення про запровадження санкцій. Ці органи діють у межах повноважень, визначених законами України, і лише їх рішення можуть накладати чи знімати обмеження щодо діяльності компаній. На сьогодні проти Lenovo (Lenovo PC HK Limited, ТОВ «Леново Юкрейн», код ЄДРПОУ 39453551) державою України не встановлено жодних санкцій чи інших обмежень у сфері діяльності. Відповідно до актуальних даних, Lenovo не включено до санкційних списків і діяльність цієї компанії в Україні не обмежується.
Факт присутності продукції Lenovo на інших ринках (зокрема на території держави-агресора) не є юридичною підставою для обмеження діяльності Lenovo в Україні, якщо відсутні рішення РНБО або Кабміну про заборону ввезення чи обігу продукції цього бренду.
На даний момент жоден нормативно-правовий акт України не передбачає заборони чи обмеження імпорту або реалізації продукції Lenovo на території України.
Таким чином, будь-які твердження про «загрозу національній безпеці» через діяльність ТОВ «Леново Юкрейн» є оціночними судженнями, або маніпуляцією, та не мають юридичної сили.
Листи авторизації, що видаються виробниками та / або їх офіційними представниками слугують важливим інструментом захисту ринку від нелегального ввезення та продажу обладнання через так звані «сірі схеми», створюючи надійні запобіжники для держави та замовників. Вони гарантують, що кінцевий покупець отримає саме оригінальну, сертифіковану продукцію з належним рівнем гарантійного обслуговування, а не підроблені або сумнівні товари, походження та якість яких неможливо відстежити.
Ця практика не обмежує конкуренцію, навпаки, вона формує прозорий, передбачуваний і безпечний ринок, захищаючи його від сірого імпорту та неякісної продукції, яка загрожує інформаційній безпеці, фінансовим ресурсам та стабільності роботи замовників. Усі відповідальні виробники, серед яких Dell, HP, ASUS та інші, застосовують таку практику як обов’язковий елемент своєї діяльності для захисту власної репутації та якості продукції, що постачається замовникам.
Особливої актуальності така практика набуває у зв’язку з великою кількістю товарів, завезених в Україну з порушенням митного законодавства, що створює значні ризики для державних закупівель та безпеки інфраструктури. Саме тому отримання листів від виробника або його офіційного представника є сталою практикою централізованої закупівельної організації ДП «УСС», яка у своїй діяльності системно застосовує механізми захисту замовника від ризиків придбання нелегальної або неякісної продукції та забезпечує гарантоване виконання гарантійних зобов’язань перед бюджетними установами, організаціями, унеможливлюючи зловживання і непрозорі схеми під час проведення публічних закупівель.
Також зазначаємо, що крім принципу недискримінації, Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено також інші рівнозначно важливі принципи, зокрема максимальну економію та ефективність, пропорційність, відкритість та прозорість. Виконання цих принципів означає, що замовник має діяти з урахуванням усіх можливих ризиків, пов’язаних із експлуатацією, сервісним обслуговуванням та ремонтом техніки протягом усього терміну її використання, мінімізуючи витрати бюджету та захищаючи інтереси держави.
З цієї причини замовник зацікавлений у придбанні виключно якісного, офіційного товару з гарантією виробника або офіційного представника, а не у придбанні товару сумнівного походження, за який постачальник у разі власної ліквідації чи банкрутства у нинішніх тяжких умовах воєнного стану не нестиме жодної відповідальності.
Нагадуємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» у статті 5 визначає не лише принцип недискримінації, а й обов’язок забезпечення добросовісної конкуренції, відкритості та об’єктивності на всіх стадіях закупівлі. Вимога підтвердження правомірності поставок товару та наявності гарантійних зобов’язань не порушує ці принципи, оскільки застосовується до всіх потенційних учасників без винятку. Також відповідно до статті 14 Закону «Про публічні закупівлі», яка регулює спрощені закупівлі, відсутні будь-які обмеження для встановлення вимог щодо підтвердження правомірності поставки та гарантійних зобов’язань від виробника, або його представника.
Дата оприлюднення відповіді:
01.07.2025 21:05