Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Дитячо- юнацька спортивна школа «Буревісник» з кінного спорту» (далі – КЗ «ДЮСШ «Буревісник», Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-06-25-016012-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 07.07.2025 №3/1/25вт; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Деревенка Богдана Трохимовича (далі – ФОП Деревенко Б.Т.); оприлюднене Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Деревенком Б.Т. та оприлюднені вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Деревенком Б.Т. як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю товару від 17.07.2025 №17/07/25; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 17.07.2025 оприлюднено через електронну систему закупівель до Замовника запит щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
У відповідь на запит Замовником вказано про відсутність власного веб-сайту, на якому можна було б розмістити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також відсутність прямого доступу до офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, а також повідомлено про не розміщення обґрунтування на веб-сайті.
Проведеним під час моніторингу аналізом інформації в Інтернет-мережі офіційного сайту Замовника не виявлено, на офіційних сайтах головного розпорядника бюджетних коштів (Львівська міська рада, https://city-adm.lviv.ua/) інформації щодо обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2025-06-25-013367-a, його технічних та якісних характеристик також не виявлено.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-06-25-013367-a, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Умовами тендерної документації Замовника (частина 5 розділу 3) визначено, що перелік документів, що підтверджує інформацію учасника, щодо відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям наведено у Додатку 1 до тендерної документації.
Так, за вимогами Додатку 1 до тендерної документації вимагається подання у складі тендерної пропозиції учасника довідки у довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран; юридичною особою, створеною та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, Ісламської республіки Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності Особливостей №1178.
Крім того, у розділі №2 Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Проведеним моніторингом встановлено, що вищевказані документи, а саме: довідка у довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран та довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у складі пропозиції учасника ФОП Деревенка Б.Т. відсутні.
Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу оприлюднено через електронну систему закупівель до Замовника запит щодо надання пояснення стосовно причини та підстави не застосування норм пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Деревенка Б.Т. та не надання вказаному учаснику можливості виправити невідповідністі у його тендерній пропозиції про які зазначено вище.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником, зокрема, повідомлено, що під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Деревенка Б.Т. учасник у складі своєї пропозиції подав паспорт громадянина України, тобто документ, який підтверджує наявність українського громадянства (файл «копія паспорту.pdf») та документ, який підтверджує місце реєстрації (файл «прописка паспорт.pdf»).
Також, Замовником зазначено, що оскільки в тендерній документації не надавалося чітке визначення, якою саме повинна бути довідка у довільній формі, уповноваженою особою на підставі вищезазначених документів прийнято рішення визнати документи такими, що за своєю суттю підтверджують відсутність громадянства інших держав та відповідають умовам тендерної документації.
У поясненні на вищевказаний запит, Замовником також вказано, що учасником ФОП Деревенком Б.Т. у складі своєї тендерної пропозиції був завантажений (файл «немає субпідрядників.pdf»), зміст якого вказує, що ФОП Деревенко Б.Т. не буде залучати до виконання договору інших суб’єктів господарювання.
Водночас, надані Замовником пояснення не спростовують встановлені невідповідності у тендерній пропозиції учасника ФОП Деревенка Б.Т., оскільки перелічені вище документи (паспорт, прописка та довідка про відсутність субпідрядників) не містять інформації стосовно нездійснення суб’єктом господарювання продажу товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран, а також інформації про кваліфікацію та досвід працівника.
Також, Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (далі - Наказ Мінекономрозвитку №710). Вказаний Перелік є вичерпним.
При цьому, виявлені розбіжності у документах тендерної пропозиції не відповідають (відсутні) у Переліку, затвердженому Наказом Мінекономрозвитку №710.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що у Додатку 1 тендерної документації Замовником вимагається довідка про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, а також тендерна пропозиція повинна містити як мінімум одну копію завершеного та завіреного учасником договору про поставку сіна лугового різнотрав’я замовникам державної або комунальної форми власності за 2023, 2024 або 2025 рік та оригінал позитивного листа – відгуку виданого не раніше січня 2025 року від організацій, які зазначені в довідці про виконання аналогічних договорів та співпадають з копіями поданих договорів.
На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації учасником ФОП Деревенком Б.Т. у складі тендерної пропозиції подано довідку про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору від 25.06.2025 №456 (файл «Довідка про аналогічний договір.pdf») у якій, як аналогічний учасником вказано договір від 07.02.2024 №25, укладений з Рівненським зоологічним парком загальнодержавного значення, а також лист-відгук від 09.06.2025 №59 (файл «Відгук про співпрацю зоопарк.pdf»).
Однак, копію аналогічного договору від 07.02.2024 №25 в складі тендерній пропозиції учасника ФОП Деревенка Б.Т. не надано.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено до Замовника запит щодо надання пояснення стосовно врахування при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Деревенка Б.Т., невиконання останнім вимог Додатку 1 до тендерної документації в частині відсутності аналогічного договору від 07.02.2024 №25.
У відповідь на запит Замовником зазначено, що учасником ФОП Деревенком Б.Т. у складі тендерної пропозиції надано Довідку виконання аналогічних договорів у якій вказано номер закупівлі UA-2024-01-24-003050-a стосовно укладеного договору від 07.02.2024, а також повідомлено про його перевірку уповноваженою особою, враховуючи те, що доступ до закупівлі в електронній системі закупівель Prozorro є відкритим за посиланням https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-01-24-003050-a.
Крім того, у відповіді Замовником вказано, що оскільки, відповідно до норм Особливостей №1178, замовник не вимагає підтвердження публічної інформації, уповноваженою особою прийнято рішення вважати наявність завантаженої скан-копії договору за ідентифікатором закупівлі UA-2024-01-24-003050-a та документів, які вказують про виконання договору достатнім підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору учасником закупівлі.
Разом з тим, за умовами тендерної документації (пункту 1.6. частини 1 розділу 3) визначено, що якщо умовами цієї тендерної документації та додатків до неї передбачено надання учасником процедури закупівлі документів / відомостей тощо, інформація відносно яких є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, учасник не подає / має право не подавати такі документи/інформацію/відомості у складі тендерної пропозиції.
При цьому, у разі неподання учасником документів / інформації / відомостей, інформація відносно яких є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку / обґрунтування в довільній формі щодо причин неподання з посиланням на відповідні нормативно-правові акти, відповідно до яких інформація є публічною або міститься у відкритих державних реєстрах.
Проте, проведеним моніторингом встановлено, що довідку / обґрунтування в довільній формі (в точу числі з посиланням на відповідні нормативно-правові акти, відповідно до яких інформація є публічною або міститься у відкритих державних реєстрах) щодо причин неподання на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» копії аналогічного договору від 07.02.2024 №25 учасником ФОП Деревенка Б.Т. у складі тендерної пропозиції не надано.
Таким чином, надані Замовником пояснення не спростовують невиконання учасником ФОП Деревенком Б.Т. вимог Додатку 1 тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, за нормами пункту 43 Особливостей №1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції), а невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З врахуванням вищенаведеного (в тому числі наданих на запит органу державного фінансового контролю пояснень), у документах тендерної пропозиції учасника ФОП Деревенка Б.Т. наявні невідповідності (щодо подання довідки у довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також відсутності аналогічного договору від 07.02.2024 №25), які підлягали виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Деревенка Б.Т. Замовником, в порядку пункту 43 Особливостей №1178, оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником невідповідностей (щодо довідки про наявність (власного або орендованого) сінника для зберігання продукції, що є предметом закупівлі).
Однак, на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником при розміщенні в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищенаведених невідповідностей у наданих учасником ФОП Деревенком Б.Т. документах, відсутня інформація стосовно надання довідки у довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь, Ісламської республіки Іран, довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також аналогічного договору від 07.02.2024 №25.