При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається не пізніше дати укладення договору внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у формі: банківської гарантії (у формі електронного документу), оформленої відповідно до «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України.
Гарантія має містити:
дату, номер і назву документа, в якому передбачена вимога щодо надання гарантії;
номер закупівлі, посилання на тендер на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua;
назву бенефіціара, його місцезнаходження – Державне підприємство «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України», Україна, місто Київ, вулиця Антона Цедіка, будинок 14, 03057;
назву банку бенефіціара – його назву та адресу – АБ «УКРГАЗБАНК» м. Києва, МФО 320478, UA473204780000000026009125608;
дату закінчення дії та обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим – «Строк дії банківської гарантії до «___» _________ 202__ р. включно. Гарантія не може бути відкликана гарантом»;
умови, за яких надається право вимагати платіж – «невиконання умов договору на закупівлю товару «Папір для друку А-4»;
умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – «Сума гарантії залишається незмінною»;
положення щодо того, що жодні зміни і доповнення, що вносяться до Договору про закупівлю, не звільняють Гаранта від зобов'язань за цією Банківською гарантією;
положення, що без згоди Бенефіціара допускається вносити зміни до банківської гарантії щодо продовження терміну дії гарантії.
Банківська гарантія має містити чіткий період її дії та строк, протягом якого банк-гарант перераховує грошові кошти забезпечення у разі настання гарантійного випадку.
Текст банківської гарантії не може містити:
- посилання на умови договору про надання гарантії (правочину, укладеного між банком-гарантом та принципалом);
- умови про зменшення відповідальності банка в будь-якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимог, а також зменшення зобов’язання з гарантією на всі суми, виплачені банком за гарантією);
- умови про ускладнення процедури виплати грошових коштів за гарантією (додаткового підтвердження повноважень підписант вимоги, отримання будь-яких підтверджень щодо правомірності вимоги, тощо);
- обмеження відповідальності банка-гаранта сумою, на яку видано гарантію, у разі порушення банком-гарантом своїх обов’язків за гарантією;
- умови відкликання гарантії банком-гарантом
Розмір забезпечення виконання договору - 5% від вартості договору.
Строк дії гарантії повинен перевищувати строк дії договору не менше ніж на 30 днів.
Гарантія надається у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис особи, яка підписала гарантію, та кваліфіковану електронну печатку банку-гаранта.
Банківська гарантія в електронному вигляді надсилається замовнику на електронну адресу: [email protected]
Відповідальна особа за отримання вищезазначених документів – Олена СЕРДЮК, уповноважена особа відповідальна за організацію та проведення закупівель.
Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією відповідного документа (протоколу, наказу, доручення, довіреності тощо).
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок Учасника.
6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону з урахуванням пункту 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Значення, яке очікується
5
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Тип даних
Ціле число
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається не пізніше дати укладення договору внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у формі: банківської гарантії (у формі електронного документу), оформленої відповідно до «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України.
Гарантія має містити:
дату, номер і назву документа, в якому передбачена вимога щодо надання гарантії;
номер закупівлі, посилання на тендер на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua;
назву бенефіціара, його місцезнаходження – Державне підприємство «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України», Україна, місто Київ, вулиця Антона Цедіка, будинок 14, 03057;
назву банку бенефіціара – його назву та адресу – АБ «УКРГАЗБАНК» м. Києва, МФО 320478, UA473204780000000026009125608;
дату закінчення дії та обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим – «Строк дії банківської гарантії до «___» _________ 202__ р. включно. Гарантія не може бути відкликана гарантом»;
умови, за яких надається право вимагати платіж – «невиконання умов договору на закупівлю товару «Папір для друку А-4»;
умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – «Сума гарантії залишається незмінною»;
положення щодо того, що жодні зміни і доповнення, що вносяться до Договору про закупівлю, не звільняють Гаранта від зобов'язань за цією Банківською гарантією;
положення, що без згоди Бенефіціара допускається вносити зміни до банківської гарантії щодо продовження терміну дії гарантії.
Банківська гарантія має містити чіткий період її дії та строк, протягом якого банк-гарант перераховує грошові кошти забезпечення у разі настання гарантійного випадку.
Текст банківської гарантії не може містити:
- посилання на умови договору про надання гарантії (правочину, укладеного між банком-гарантом та принципалом);
- умови про зменшення відповідальності банка в будь-якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимог, а також зменшення зобов’язання з гарантією на всі суми, виплачені банком за гарантією);
- умови про ускладнення процедури виплати грошових коштів за гарантією (додаткового підтвердження повноважень підписант вимоги, отримання будь-яких підтверджень щодо правомірності вимоги, тощо);
- обмеження відповідальності банка-гаранта сумою, на яку видано гарантію, у разі порушення банком-гарантом своїх обов’язків за гарантією;
- умови відкликання гарантії банком-гарантом
Розмір забезпечення виконання договору - 5% від вартості договору.
Строк дії гарантії повинен перевищувати строк дії договору не менше ніж на 30 днів.
Гарантія надається у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис особи, яка підписала гарантію, та кваліфіковану електронну печатку банку-гаранта.
Банківська гарантія в електронному вигляді надсилається замовнику на електронну адресу: [email protected]
Відповідальна особа за отримання вищезазначених документів – Олена СЕРДЮК, уповноважена особа відповідальна за організацію та проведення закупівель.
Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією відповідного документа (протоколу, наказу, доручення, довіреності тощо).
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок Учасника.
6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону з урахуванням пункту 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Значення, яке очікується
30
Група вимог
При наданні забезпечення у іншій формі підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається не пізніше дати укладення договору внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у формі: банківської гарантії (у формі електронного документу), оформленої відповідно до «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України.
Гарантія має містити:
дату, номер і назву документа, в якому передбачена вимога щодо надання гарантії;
номер закупівлі, посилання на тендер на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua;
назву бенефіціара, його місцезнаходження – Державне підприємство «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України», Україна, місто Київ, вулиця Антона Цедіка, будинок 14, 03057;
назву банку бенефіціара – його назву та адресу – АБ «УКРГАЗБАНК» м. Києва, МФО 320478, UA473204780000000026009125608;
дату закінчення дії та обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим – «Строк дії банківської гарантії до «___» _________ 202__ р. включно. Гарантія не може бути відкликана гарантом»;
умови, за яких надається право вимагати платіж – «невиконання умов договору на закупівлю товару «Папір для друку А-4»;
умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – «Сума гарантії залишається незмінною»;
положення щодо того, що жодні зміни і доповнення, що вносяться до Договору про закупівлю, не звільняють Гаранта від зобов'язань за цією Банківською гарантією;
положення, що без згоди Бенефіціара допускається вносити зміни до банківської гарантії щодо продовження терміну дії гарантії.
Банківська гарантія має містити чіткий період її дії та строк, протягом якого банк-гарант перераховує грошові кошти забезпечення у разі настання гарантійного випадку.
Текст банківської гарантії не може містити:
- посилання на умови договору про надання гарантії (правочину, укладеного між банком-гарантом та принципалом);
- умови про зменшення відповідальності банка в будь-якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимог, а також зменшення зобов’язання з гарантією на всі суми, виплачені банком за гарантією);
- умови про ускладнення процедури виплати грошових коштів за гарантією (додаткового підтвердження повноважень підписант вимоги, отримання будь-яких підтверджень щодо правомірності вимоги, тощо);
- обмеження відповідальності банка-гаранта сумою, на яку видано гарантію, у разі порушення банком-гарантом своїх обов’язків за гарантією;
- умови відкликання гарантії банком-гарантом
Розмір забезпечення виконання договору - 5% від вартості договору.
Строк дії гарантії повинен перевищувати строк дії договору не менше ніж на 30 днів.
Гарантія надається у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис особи, яка підписала гарантію, та кваліфіковану електронну печатку банку-гаранта.
Банківська гарантія в електронному вигляді надсилається замовнику на електронну адресу: [email protected]
Відповідальна особа за отримання вищезазначених документів – Олена СЕРДЮК, уповноважена особа відповідальна за організацію та проведення закупівель.
Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією відповідного документа (протоколу, наказу, доручення, довіреності тощо).
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок Учасника.
6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону з урахуванням пункту 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Значення, яке очікується
5
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Тип даних
Ціле число
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається не пізніше дати укладення договору внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у формі: банківської гарантії (у формі електронного документу), оформленої відповідно до «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України.
Гарантія має містити:
дату, номер і назву документа, в якому передбачена вимога щодо надання гарантії;
номер закупівлі, посилання на тендер на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua;
назву бенефіціара, його місцезнаходження – Державне підприємство «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України», Україна, місто Київ, вулиця Антона Цедіка, будинок 14, 03057;
назву банку бенефіціара – його назву та адресу – АБ «УКРГАЗБАНК» м. Києва, МФО 320478, UA473204780000000026009125608;
дату закінчення дії та обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим – «Строк дії банківської гарантії до «___» _________ 202__ р. включно. Гарантія не може бути відкликана гарантом»;
умови, за яких надається право вимагати платіж – «невиконання умов договору на закупівлю товару «Папір для друку А-4»;
умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – «Сума гарантії залишається незмінною»;
положення щодо того, що жодні зміни і доповнення, що вносяться до Договору про закупівлю, не звільняють Гаранта від зобов'язань за цією Банківською гарантією;
положення, що без згоди Бенефіціара допускається вносити зміни до банківської гарантії щодо продовження терміну дії гарантії.
Банківська гарантія має містити чіткий період її дії та строк, протягом якого банк-гарант перераховує грошові кошти забезпечення у разі настання гарантійного випадку.
Текст банківської гарантії не може містити:
- посилання на умови договору про надання гарантії (правочину, укладеного між банком-гарантом та принципалом);
- умови про зменшення відповідальності банка в будь-якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимог, а також зменшення зобов’язання з гарантією на всі суми, виплачені банком за гарантією);
- умови про ускладнення процедури виплати грошових коштів за гарантією (додаткового підтвердження повноважень підписант вимоги, отримання будь-яких підтверджень щодо правомірності вимоги, тощо);
- обмеження відповідальності банка-гаранта сумою, на яку видано гарантію, у разі порушення банком-гарантом своїх обов’язків за гарантією;
- умови відкликання гарантії банком-гарантом
Розмір забезпечення виконання договору - 5% від вартості договору.
Строк дії гарантії повинен перевищувати строк дії договору не менше ніж на 30 днів.
Гарантія надається у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис особи, яка підписала гарантію, та кваліфіковану електронну печатку банку-гаранта.
Банківська гарантія в електронному вигляді надсилається замовнику на електронну адресу: [email protected]
Відповідальна особа за отримання вищезазначених документів – Олена СЕРДЮК, уповноважена особа відповідальна за організацію та проведення закупівель.
Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією відповідного документа (протоколу, наказу, доручення, довіреності тощо).
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок Учасника.
6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону з урахуванням пункту 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Значення, яке очікується
30
Вимога
Забезпечення виконання договору про закупівлю
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається не пізніше дати укладення договору внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору у формі: банківської гарантії (у формі електронного документу), оформленої відповідно до «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України.
Гарантія має містити:
дату, номер і назву документа, в якому передбачена вимога щодо надання гарантії;
номер закупівлі, посилання на тендер на офіційному сайті http://prozorro.gov.ua;
назву бенефіціара, його місцезнаходження – Державне підприємство «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України», Україна, місто Київ, вулиця Антона Цедіка, будинок 14, 03057;
назву банку бенефіціара – його назву та адресу – АБ «УКРГАЗБАНК» м. Києва, МФО 320478, UA473204780000000026009125608;
дату закінчення дії та обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим – «Строк дії банківської гарантії до «___» _________ 202__ р. включно. Гарантія не може бути відкликана гарантом»;
умови, за яких надається право вимагати платіж – «невиконання умов договору на закупівлю товару «Папір для друку А-4»;
умови щодо зменшення/збільшення суми гарантії – «Сума гарантії залишається незмінною»;
положення щодо того, що жодні зміни і доповнення, що вносяться до Договору про закупівлю, не звільняють Гаранта від зобов'язань за цією Банківською гарантією;
положення, що без згоди Бенефіціара допускається вносити зміни до банківської гарантії щодо продовження терміну дії гарантії.
Банківська гарантія має містити чіткий період її дії та строк, протягом якого банк-гарант перераховує грошові кошти забезпечення у разі настання гарантійного випадку.
Текст банківської гарантії не може містити:
- посилання на умови договору про надання гарантії (правочину, укладеного між банком-гарантом та принципалом);
- умови про зменшення відповідальності банка в будь-якому випадку (окрім випадку прострочення подання вимог, а також зменшення зобов’язання з гарантією на всі суми, виплачені банком за гарантією);
- умови про ускладнення процедури виплати грошових коштів за гарантією (додаткового підтвердження повноважень підписант вимоги, отримання будь-яких підтверджень щодо правомірності вимоги, тощо);
- обмеження відповідальності банка-гаранта сумою, на яку видано гарантію, у разі порушення банком-гарантом своїх обов’язків за гарантією;
- умови відкликання гарантії банком-гарантом
Розмір забезпечення виконання договору - 5% від вартості договору.
Строк дії гарантії повинен перевищувати строк дії договору не менше ніж на 30 днів.
Гарантія надається у форматі, що дає можливість перевірити кваліфікований електронний підпис особи, яка підписала гарантію, та кваліфіковану електронну печатку банку-гаранта.
Банківська гарантія в електронному вигляді надсилається замовнику на електронну адресу: [email protected]
Відповідальна особа за отримання вищезазначених документів – Олена СЕРДЮК, уповноважена особа відповідальна за організацію та проведення закупівель.
Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені сканованою копією відповідного документа (протоколу, наказу, доручення, довіреності тощо).
Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок Учасника.
6.2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону з урахуванням пункту 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.
Учасник повинен передбачити застосування заходів із захисту довкілля (про що у складі пропозиції Учасником надається довідка у довільній формі), а саме:
- не порушувати екологічні права і законні інтереси Замовника;
- поставляти товар, який відповідає всім вимогам якості та екологічної безпеки, що в подальшому не призведе до негативних наслідків для людей та довкілля під час його використання;
- дотримуватись норм чинного законодавства із захисту довкілля, основних вимог державної політики України в галузі захисту довкілля та вимог чинного природоохоронного законодавства України під час постачання товару, що є предметом закупівлі.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 15:36
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Державне підприємство "Державний експертний центр Міністерства охорони здоров'я України"
Поштовий індекс
03057
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ
Адреса
вул. Антона Цедіка, буд 14
Папір для друку А-4
Тендер:
UA-2025-06-25-010238-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-06-25-010238-a.b1
Дата:
27.06.2025 15:40
Стан:
Задоволено
Рішення № 84 від 25 червня 2025 року, яким затверджена вказана Тендерна документація та яка містить дискримінаційні вимоги згідно вимог законодавства «Про публічні закупівлі» зі змінами (далі - Закон) та Особливостей (Постанова Кабінету Міністрів України № 1178) (далі - Особливості), а саме пункти 2-6 Додатка 4, № закупівлі: UA-2025-06-25-010238-a Закупівля на prozorro.gov.ua
Замовник - Державне підприємство "Державний експертний центр Міністерства охорони здоров'я України", код ЄДРПОУ 20015794 (далі - Замовник) оголосив про проведення процедури закупівлі відкриті торги, опублікувавши 25.06.2025 року тендерну документацію, № оголошення № UA-2025-06-25-010238-a Закупівля на prozorro.gov.ua в електронній системі PROZORO.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг», ЄДРПОУ: 42227163 (далі - Скаржник) вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій уповноваженою особою Замовника встановлені дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та Особливості, та які дозволяють Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника, без дотримання принципу об’єктивності та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників.
Зазначене обґрунтовуємо наступними підставами,
Замовник вимагає від учасників, згідно Додаток 4 до тендерної документації
Додаток 4 до Тендерної документації
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Папір для друку А-4, код 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне
Таблиця 1
№ з/п Найменува-ння товару Технічні, якісні характеристики Товару Одиниця виміру К-сть
1 Папір для друку А-4 Базова вага, г/м2 ISO 536 – 80+/-3
Товщина, мкм ISO 534 – не менше 110
Шорсткість, мл/хв ISO 8791-2 – не більше 120
Вологість, % ISO 287 – не більше 4,0
Жорсткість, мН ISO 2493
MD - 100
CD - 35
Білизна, СІЕ ISO 11475 - не менше 169
Яскравість D65, % ISO 2470-2 – не менше 112
Непрозорість, % ISO 2471 - не менше 95 Пачка 2 500
Для підтвердження якості паперу Учасник повинен надати в складі пропозиції наступні документи (в електронному (сканованому) вигляді):
1. Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію паспорту якості або копію сертифікату якості на товар, який виданий на будь-яку попередню одиницю (партію) даної продукції виробником, із зазначенням усіх технічних показників згідно вимог таблиці 1.
2. Засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою Учасника копії сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі.
3. Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару.
4. Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію чинного на момент подання пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
5. Папір не повинен бути виготовлений в російській федерації та білорусі. Підтвердженням країни походження є інформація у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про країну-виробника товару та довідка Учасника в довільній формі з указанням країни-виробника товару.
6. Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності наданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Примітка: у разі наявності в даному документі посилань на конкретну торгівельну марку, фірму, патент, конструкції або тип предмету закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати вираз «або еквівалент».
Поставка здійснюється за рахунок постачальника на адресу Замовника; м. Київ, вул. Сім’ї Бродських, 10 Державний експертний центр МОЗ України.
Оплата предмета закупівлі здійснюється протягом 30 банківських днів після поставки товару та підписання видаткової накладної.
Переможець оплачує усі витрати, пов’язані з пересилкою документів (договір, накладні і т.д.) та включаючи витрати на пакування, маркування завантаження, доставку, розвантаження та занесення товару на склад Замовника.
Характеристики товару:
Для використання в копіювальній техніці, без запаху, без вмісту шкідливих хімічних речовин.
У разі поставки неналежної кількості (неякісного, некомплектного) або такого що не відповідає технічним вимогам Товару, Постачальник зобов’язується поставити (замінити, доукомплектувати) Товар негайно, але не пізніше наступного робочого дня.
Учасник повинен передбачити застосування заходів із захисту довкілля (про що у складі пропозиції Учасником надається довідка у довільній формі), а саме:
- не порушувати екологічні права і законні інтереси Замовника;
- поставляти товар, який відповідає всім вимогам якості та екологічної безпеки, що в подальшому не призведе до негативних наслідків для людей та довкілля під час його використання;
- дотримуватись норм чинного законодавства із захисту довкілля, основних вимог державної політики України в галузі захисту довкілля та вимог чинного природоохоронного законодавства України під час постачання товару, що є предметом закупівлі..
У разі, якщо Пропозиція не відповідає технічним вимогам Замовника або Учасник не в змозі виконати умови поставки, які визначені Замовником, Пропозиція відхиляється
1. Згідно пункта 2 Додатка 4, учасники повинні надати у складі своєї пропозиції - Засвідчені підписом уповноваженої особи Учасника та скріплені печаткою Учасника копії сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі.
Вважаємо, що така вимога про надання Сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018, виданих виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі, є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом). Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу, тощо. ТОВ «Компанія Укрканцторг» позбавлена можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати Сертифікатів ISO. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обгрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними сертифікатів Сертифікатів ISO для продажу паперу на територію України.
Слід зазначити що, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), розглянувши скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-Виробнича Група Український папір" від 18 серпня 2023 № UA-2023-08-15-006270-a.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, у Рішенні № 14281-р/пк-пз від 07.09.2023 року, встановила наступне:
«За таких умов, Документацією не встановлено необхідність надання наведених вище документів саме органом сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України.
Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати копії сертифікатів ISO – 9001, ISO –14001 (чинних на момент подання тендерних пропозицій), виданих виробнику паперу на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі технічних вимог; Довідку, або лист від виробника паперу, або його офіційного представника, або його офіційного дистриб’ютора (імпортера) в Україні (скан-копію оригіналу на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків)), підписаний Уповноваженою особою, з відбитком печатки (у разі наявності печатки) виробника або його офіційного представника, або його офіційного дистриб’ютора (імпортера) в Україні, щодо надання Учаснику копії сертифікатів якості, та копії сертифікатів ISO 9001, ISO – 14001 з позначенням номеру оголошення торгів, найменуванням Замовника та назвою Учасника, з метою запобігання закупівлі неякісного товару, та отримання гарантій на своєчасне постачання у кількості та якості, яких вимагає ця документація; що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати копії сертифікатів ISO – 9001, ISO – 14001, виданих саме виробнику паперу на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Також за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія Укрканцторг» ЄДРПОУ 42227163, було прийняте Рішення №170-р/пк-пз від 03.01.2024 в якому безпосередньо викладене наступне:
«За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копії сертифікатів ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 50001:2018 виданих саме виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. … Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
Враховуючи практику та неодноразові рішення Комісії АМКУ для скаржників з порушеного питання щодо надання сертифікатів ISO від виробників учасниками та виходячи з наведеного вище, вважаємо, що вимога у Додатку 4 Документації у пункті є дискримінаційною та такою, яку потрібно прибрати з пункту 2 Додатка 4.
Також зазначене підтверджене листами МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ № б/н від 10.03.2021 року та Бюро Міжнародної Сертифікації (вказані листи додаються до Скарги).
2. Згідно пункта 3 Додатка 4, учасники повинні надати у складі своєї пропозиції -
Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару.
Вважаємо, що вимога про надання сертифікату FSC-STD-40-004 ланцюга постачання, виданого виробнику товару на його власне виробництво товару, є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом). Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашим Товариством, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Наше Товариство позбавлено можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати сертифікати ланцюга постачання FSC-STD-40-004. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними Сертифікату FSC-STD-40-004 ланцюга постачання, для продажу паперу на територію України.
Слід окремо підкреслити і зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов'язкова сертифікація ланцюга постачання і саме за стандартом FSC-STD-40-004.
Просимо зауважити на тому що, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), розглянувши скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИЛАЙН ГРУП" від 06 квітня 2023 № UA-2023-04-03-010050-a (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, у РІШЕННІ №4851-р/пк-пз від 17.04.2023року, ВСТАНОВИЛА: «2.3. Щодо сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40-004. Додаток 5 Документації містить технічні вимоги товару. На підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам до предмета закупівлі, учасником у складі тендерної пропозиції надається, зокрема: 4) Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого Товару. Слід зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов'язкова сертифікація ланцюга постачання саме за стандартом FSC-STD-40-004. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть сертифікат саме FSC-STD-40-004, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Ще одне аналогічне рішення стосовно сертифікації FSC було винесене Колегію АМКУ та викладене у Рішенні № 14771-р/пк-пз від 15.09.2023 року та Рішенні №170-р/пк-пз від 03.01.2024 за скаргами ТОВ «Компанія Укрканцторг», та в якому прийнято рішення про наступне: «Слід зазначити, що чинним законодавством України не передбачена саме обов'язкова сертифікація ланцюга постачання саме за стандартом FSC-STD-40-004. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат ланцюга постачання FSC-STD-40-004, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині». Також просимо зауважити ще і на тому, що ТОВ «Компанія Укрканцторг» вважає, що вимога про надання сертифікату FSC-STD-40-004 ланцюга постачання виданого на Виробника запропонованого товару, є дискримінаційною вимогою, виходячи з наступного: Як відомо з вільних джерел інформації, у 1999 році, з ініціативи низки європейських держав у відповідь на конкретні вимоги дрібних приватних власників лісів, які з тих чи інших причин не могли на той період брати участь у сертифікації за стандартами FSC, була розроблена PEFC – Пан-Європейська система лісової сертифікації. Таким чином, Європейські країни на противагу глобальності та масштабності системи FSC виступили з ініціативою створення системи лісової сертифікації, яка, не заперечуючи основоположних принципів FSC, враховувала б особливості регіональних та національних схем, а також інтереси маломасштабних лісовласницьких підприємств, кількість яких у Європейських країнах та інших країнах світу величезна. Виходячи з наведеного, маємо таке що, на теперішній час існує дві системи лісової сертифікації FSC та PEFC, які не заперечують одна одній. Таким чином виробники паперу запроваджують на свій розсуд або систему лісової сертифікації FSC або систему лісової сертифікації PEFC, та які не заперечують одна одній, і є еквівалентними.
Порівняльна таблиця відповідності наявності сертифікатів ланцюга постачання FSC-STD-40-004 або сертифікату PEFC у виробників паперу
Вимоги до надання сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40-004 або сертифікату PEFC Виробник 1
«THE NAVIGATOR
COMPANY»торг івельна марка«Pioneeг» Виробник 2
«Mondi SCP a.s.» торгівельна марка
«MAESTRO
extra Виробник 3:
« PT. Indah Kiat Pulp & Paper Tbk » Торгівельна марка :
« РAPERLINE
»
Наявний
FSC-STD-40-004 Наявний
PEFC Наявний
PEFC
Таблиця наявності сертифікації у виробників паперу відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004
Вимоги до надання сертифікату ланцюга постачання FSC-STD-40- 004. Виробник 1
«THE NAVIGATOR
COMPANY»торг івельна марка«Pioneeг» Виробник 2
«Mondi SCP a.s.» торгівельна марка
«MAESTRO
extra Виробник 3:
«PT. Indah Kiat Pulp & Paper Tbk » Торгівельна марка :
« РAPERLINE
» Відповідність вимогам до сертифікату ланцюга постачання FSC- STD-40-004
Документації
(Так/Ні)
FSC-STD-40- 004. Наявний Відсутній Відсутній Виробник 1 :
Так
Виробник 2: Ні
Виробник 3: Ні
• Сертифікація вказаних виробників по FSC або PEFC додаються до цієї скарги.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище у другому питанні, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до пункту 3 Додатку 4 тендерної документації та прибрати дискримінаційну вимогу стосовно наступного: «Виробник запропонованого товару повинен відповідати стандарту сертифікації ланцюга постачання FSC-STD-40-004. На підтвердження Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат ланцюга постачання, виданий на Виробника запропонованого товару.».
До речі, зазначені сертифікати FSC або PEFC це лише сертифікація системи ведення лісового господарства підтверджує, що лісове господарство ведеться у спосіб, що зберігає біологічне різноманіття та приносить користь життю місцевих жителів та працівників, забезпечуючи при цьому його економічну життєздатність і ніяким чином не впливають на якість паперу. Ця сертифікація є для додержання виробниками загальних вимог міжнародного законодавства до виробників паперу. Якість паперу відображена у сертифікатах якості або паспортах якості виданих виробниками паперу.
3. Згідно пункта 4 Додатка 4, учасники повинні надати - Засвідчену підписом уповноваженої особи Учасника та скріплену печаткою Учасника копію чинного на момент подання пропозиції висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Просимо звернути увагу Комісії АМКУ на те, що з 01 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення нового Закону про систему громадського здоров'я №2573-IX, посилання: https://ips.ligazakon.net/document/view/T222573?an=1
які скасують необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами НЕХАРЧОВОЇ ПРОДУКЦІЇ, і відповідно замовники не мають права вимагати від учасників висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товари нехарчової продукції для подання їх у складі своїх пропозицій.
Правова основа:
1. Закон України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності»
- у 2016 році цим Законом було виключено вимогу щодо обов’язкового висновку санітарно-епідеміологічної експертизи для більшості видів діяльності.
2. Постанова КМУ від 28.08.2013 № 553 (в редакціях після 2016 року)
- чітко вказано перелік дозволів, серед яких висновок СЕЕ більше не входить до обов’язкових дозвільних документів.
Вимога Замовника щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи суперечить положенням чинного законодавства, а саме:
- абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою тендерна документація не повинна містити дискримінаційних вимог;
- п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», де чітко зазначено, що орган державної влади не має права вимагати документи, не передбачені законом;
- Постанова КМУ № 553 від 28.08.2013 (зі змінами), відповідно до якої висновок СЕЕ виключено з переліку обов’язкових документів.
Антимонопольний комітет України неодноразово зазначав, що вимоги щодо надання висновку СЕЕ є дискримінаційними, якщо такий документ не є обов’язковим згідно із законом.
Зокрема, у Рішенні № 13546-р/пк-пз від 07.12.2021 Комітет дійшов висновку, що вимога надати висновок СЕЕ у сфері закупівлі офісного паперу є дискримінаційною, оскільки такий документ не є передбаченим нормативно-правовими актами як обов’язковий для подання, а у Рішенні №170-р/пк-пз від 03.01.2024 року прийнято наступне: «За таких умов, вимога Документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.»
На підставі наведеного, просимо визнати вимогу Замовника щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи такою, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, а саме зобов’язати Замовника прибрати вимогу для учасників, яка наведена у пункті 4 Додатка 4.
4. Згідно з пунктом 5 Додатка 4 - Папір не повинен бути виготовлений в російській федерації та білорусі. Підтвердженням країни походження є інформація у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи про країну-виробника товару та довідка Учасника в довільній формі з указанням країни-виробника товару.
Підтвердженням країни походження товару, який вимагає Замовник
№ з/п Найменува-ння товару Технічні, якісні характеристики Товару Одиниця виміру К-сть
1 Папір для друку А-4 Базова вага, г/м2 ISO 536 – 80+/-3
Товщина, мкм ISO 534 – не менше 110
Шорсткість, мл/хв ISO 8791-2 – не більше 120
Вологість, % ISO 287 – не більше 4,0
Жорсткість, мН ISO 2493
MD - 100
CD - 35
Білизна, СІЕ ISO 11475 - не менше 169
Яскравість D65, % ISO 2470-2 – не менше 112
Непрозорість, % ISO 2471 - не менше 95 Пачка 2 500
не може бути висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Підтвердженням країни походження товару може бути лише сертифікат походження товару, який виданий відповідним Міністерством або державною установою на яке покладена відповідна норма стосовно видачі таких сертифікатів, країни в якій вироблений товар (Сертифікат походження товару додається до цієї Скарги), або сертифікат або паспорт якості на товар, який виданий виробником, де вказується назва виробника, країна виробника/виробництва та країна походження товару.
Стосовно пункту 5 Додатка 4, просимо зобов’язати Замовника прибрати дискримінаційну вимогу, та викласти вимогу наступного змісту: Підтвердженням країни походження товару є інформація, яка наведена у сертифікаті (паспорті) якості виданого, підписаного виробник товару та довідка Учасника в довільній формі з указанням країни-виробника товару.
5. Згідно пункту 6 Додатка 4 - Папір повинен відповідати вимогам екологічних критеріїв на дану категорію продукції, встановленим відповідно до стандарту ДСТУ ISO 14024 для вітчизняного виробника (або еквіваленту цього стандарту для виробника іншої країни). Для підтвердження встановленої вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції надає копію сертифікату, виданого виробнику, відповідності екологічним критеріям програм екологічного маркування І типу або ліцензійну угоду на право застосування такого маркування в межах програм екологічного маркування Еcolabel.EU, The Nordic Swan Ecolabel, Blue Angel. Застосування продукції, що відповідає вимогам екологічних стандартів є запобіжним заходом згідно з статтею 3 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища України». Наявність сертифікату відповідності наданого акредитованим органом є підтвердженням безпечності продукції згідно з статтями 4, 5 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та статтею 26 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я». Сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Для органів з оцінки відповідності, які зареєстровані на території України Атестат акредитації видається національним органом з акредитації (Національне агентство з акредитації України) у порядку згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В атестаті акредитації (і додатках до нього, за наявністю) повинна бути зазначена галузь акредитації органа з оцінки відповідності за екологічними критеріями програми екологічного маркування І типу. Посилання на національний стандарт ДСТУ ISO 14024 відповідає положенням статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «Компанія Укрканцторг» вважає, що вимога у вказаному пункті 6 Додатка 4 є дискримінаційною з наступних причин та підстав,
На ринку паперу в Україні в наявності, як вітчизняні виробники паперу так і світові виробники паперу, що мають екологічне маркування та яке відповідає найвищим міжнародним стандартам - ISO14024, наприклад :
-екологічне маркування знак Ecolabel.EU (з англ. "квітка ЕС )регіональної програми ЄС;
- екологічне маркування знак «Ecolabel Nordic (Swan)» (з англ. "скандинавський лебідь") у Скандинавських країнах, екологічне маркування FSC (Forest Stewardship Council" ) - "Лісова опікунська рада", "міжнародна організація";
- екологічне маркування знак «Blauer Engel», Німецька програма екологічного маркування, Український знак екологічного маркування («Зелений журавлик») - продукція позначена цим знаком має поліпшені показники безпеки та екологічні характеристики, порівняно з продукцією, що відповідає загальнообов’язковим державним нормам безпеки відносно впливів на стан довкілля та здоров’я людини;
- екологічне маркування знак «Singapore Green Label» (з англ.. Зеленая этикетка Сингапура) - Сінгапурська схема зеленого маркування целюлозно-паперової продукції. це еко маркування 1-го типу. Екомаркування Типу 1 перевіряється незалежною третьою стороною з урахуванням міркувань життєвого циклу. У ньому розглядаються основні впливи даного продукту на довкілля та встановлюються обмеження для дотримання, щоб зменшити ці впливи;
та інші знаки екологічного маркування.
Екологічне маркування продукції це добровільна сертифікація, яка дозволяє визначити екологічні переваги товарів чи послуг відносно продукції аналогічної категорії, що відповідає обов'язковим загальноприйнятим нормам і правилам. Принципи та методи екологічного маркування І типу викладені у стандарті ISO 14024. Згідно з підписаною в 2014 році Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом, обов'язкова сертифікація в Україні відмінена, а добровільна екологічна сертифікація повинна проводитися лише громадськими організаціями, без участі державних органів і бізнесових структур, щоб унеможливити корупцію та комерціалізацію цієї сфери. Зокрема ст. 58 «Маркування та етикетування» Глави 3 Угоди передбачено, що без шкоди для статей 56 та 57 цієї Угоди стосовно технічних регламентів, що стосуються вимог етикетування або маркування, Сторони підтверджують принципи статті 2(2) Угоди ТБТ СОТ стосовно того, що такі вимоги не готуються, не приймаються або не застосовуються з метою створення зайвих перешкод у міжнародній торгівлі. Із цією метою такі вимоги етикетування чи маркування не повинні обмежувати торгівлю більше, ніж це потрібно для виконання законної мети, беручи до уваги ризики, які б виникли в результаті їх невиконання. Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі — Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. В той же час потрібно зауважити, що виробники паперу, який планується поставляти в даному тендері нашою компанією, знаходяться в країнах Індонезії, Китаю, Європейського союзу. Скаржник позбавлений можливості будь-яким чином змусити виробників паперу отримати екологічні сертифікати та зробити екологічне маркування. В той же час добровільність такої сертифікацїі в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати виробникам паперу обов’язкової необхідності отримання ними екологічного сертифікату або екологічного маркування, для продажу паперу на територію України.
З метою усунення дискримінаційних вимог про які зазначено вище, просимо зобов’язати Замовника прибрати цю вимогу, яка викладена у пункті 6 Додатка 4.
Стосовно порушеного питання, аналогічні рішення за скаргами, а також за нашими скаргами до Колегії АМКУ вже неодноразово були прийняті на користь скаржників, чергові підтвердження відображені у Рішеннях АМКУ №12198-р/пк-пз від 07.08.2023 року, № 17132-р/пк-пз від 25.10.2023 року, у Рішенні №170-р/пк-пз від 03.01.2024 року (вказані рішення та ДСТУ ISO 14024, додаються до цієї Скарги).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Документації у відповідності до обставин та пунктів, викладених у даній Скарзі або за неможливості виправити допущені порушення, відмінити / скасувати процедуру закупівлі.
Автор:
42227163, ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ"
08130, Україна, Київська область, Бучанський р-н, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, будинок 4Б, кабінет 210
Зміст:
Шановний Замовник! Маємо намір прийняти участь у електронних торгах №UA-2025-06-25-010238-a на закупівлю «Папір для друку формату А4,» де Замовником виступає Державне підприємство "Державний експертний центр Міністерства охорони здоров'я України"
Після вивчення тендерної документації до електронних торгів №UA-2025-06-25-010238-a нами було встановлено, що технічні вимоги до товару були встановлені для конкретної марки. Зважаючи на це інші марки товару, які можуть бути запропоновані Вам іншими учасниками не будуть відповідати одному ( Шорсткість ISO 8791-2 - 120 мл/хв) параметру. Надати аналог згідно встановлених параметрів – неможливо.
Просимо Вас змінити дискримінаційні параметри та вимоги і викласти їх в наступній редакції згідно вкладення для забезпечення можливості прийняття участі максимальної кількості учасників та отримання Вами найбільш економічно вигідної пропозиції. Або надайте розьяснення яким чином , для Вас , як Замовника, важливий цей параметер та економічно обгрунтоване використання папіру конкретно з таким показником шорсткісті.
Дата оприлюднення звернення:
25.06.2025 17:13
Шановний Учаснику!
1. У відповідності до Статуту державного підприємства «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України», затвердженого наказом МОЗ України (далі – Центр) від 09.10.2020 № 2299, Центр – уповноважена Міністерством охорони здоров’я України спеціалізована експертна організація у сфері доклінічного вивчення, клінічних випробувань та державної реєстрації лікарських засобів (у тому числі медичних імунобіологічних препаратів) в межах, що визначені законами України «Про лікарські засоби» та «Про захист населення від інфекційних хвороб», яка також є головною організацією у сфері здійснення фармаконагляду, проведення експертної оцінки мастер-файлу на плазму на лікарський засіб з крові/плазми, що вироблений в Україні, стандартизації медичної допомоги та медичного, в тому числі фармацевтичного, обслуговування, включаючи розробку відповідних медико-технологічних документів та проектів нормативних актів.
Слід зазначити, що на Центр постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2005 року № 376 «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів і розмірів збору за їх державну реєстрацію (перереєстрацію)» покладено важливі завдання щодо експертизи матеріалів реєстраційного досьє на лікарські засоби та здійснює реєстрацію та перереєстрацію лікарських засобів, в тому числі необхідних для забезпечення Збройних сил України та лікування постраждалих внаслідок бойових дій на території України
Виконання таких завдань потребує виготовлення великої кількості різної документації, у тому числі реєстраційних досьє, наказів, розпоряджень, настанов та брошур. Для друку таких матеріалів Центр використовує високошвидкісні копіювальні машини Canon Runner Advance 8595 та Canon Runner Advance DX 8705, вартість яких разом з навісним обладнанням та програмними комплексами складає біля мільйона гривень за кожну.
З метою збереження виробничого ресурсу цих машин, Центр закуповує та використовує папір для друку належної якості з відповідними технічними характеристиками, які перевірені досвідом використання.
Папір з гіршими характеристиками, у тому числі і по шорсткості, призведе до погіршення якості виготовлених документів, до більш швидкого зношення вузлів та агрегатів копіювальних машин, що в свою чергу може призвести до затримки в роботі підприємства та додаткового використання державних коштів на технічне обслуговування та ремонт цих машин.
Кожна характеристика, зазначена у Додатку 4 тендерної документації, має суттєве значення для якості паперу, яка в свою чергу впливає на якість виготовлених документів та економії державних коштів.
2. З метою недопущення дискримінації учасників процедури закупівлі та рівного ставлення до учасників Центр перед оголошенням процедури закупівлі провів моніторинг ринку паперу в Україні та виявив щонайменше двох виробників, які пропонують папір з відповідними показниками.
За вище зазначених обставин вважаємо, що твердження потенційного учасника закупівлі щодо неможливості надати аналог згідно встановлених параметрів є безпідставні та не відповідають дійсності.
Дата оприлюднення відповіді:
27.06.2025 12:54
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
557 500
грн.
Період подання пропозицій
до
03.07.2025 00:00
Замовник:
Державне підприємство "Державний експертний центр Міністерства охорони здоров'я України"