Закупівля код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва) від Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації.
код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва)
роботи
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва)
Очікувана вартість
288 399 338.4 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
1441996,69
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Аукціон
Cтарт аукціону
17.07.2025 12:07
Позиція
Опис предмета закупівлі
код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва)
Довідка на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом уповноваженої особи Учасника у формі, наведеній нижче, що містить інформацію про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів.
Примітка: під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір, укладений не раніше 2020 року.
Аналогічний договір – договір, який повністю відповідає наступним вимогам:
укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є роботи з будівництва або виконання робіт з капітального ремонту;
сторонами визначена ціна договору;
сторонами встановлений строк дії договору;
На підтвердження виконання аналогічних договорів надається:
- скановані з оригіналу копії повністю виконаних аналогічних договорів, що зазначені у довідці про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів. Учасник зобов’язаний надати аналогічні договори у їх повному обсязі – з урахуванням додатків до договорів (за наявності), додаткових угод до договору (за наявності).
- лист-відгук замовника робіт по кожному аналогічному договору з підписом та відтиском печатки замовника (-ів) робіт по договору із зазначенням номеру, дати договору та назви предмету договору.
Учасник для підтвердження відповідності його пропозиції даному кваліфікаційному критерію повинен надати не менше 3 (трьох) аналогічних договорів. Серед наданих Учасником закупівлі аналогічних договорів обов’язкова наявність мінімум одного повністю виконаного договору, предметом якого є будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття.
Примітка: Документи надаються без зазначення даних, що можуть містити в собі ознаки порушення норм Закону України «Про захист персональних даних».
При наданні забезпечення у формі банківської гарантії підтверджується, що
Вимога
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:25
Значення, яке очікується
0,3
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення договору
Опис
Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 47 Особливостей.
Замовник вимагає від переможця процедури закупівлі надати в паперовому або в електронному вигляді забезпечення виконання договору про закупівлю – оригінал банківської гарантії за примірною формою, не пізніше дати укладення договору про закупівлю.
Розмір забезпечення виконання умов договору (0.3% від суми договору )
Вид забезпечення виконання умов договору: електронна банківська гарантія (електронний документ, створений відповідно до вимог діючого законодавства).
Строк дії банківської гарантії повинен дорівнювати або перевищувати строк дії договору про закупівлю, термін дії якого закінчується 31.12.2026.
У разі продовження договору про закупівлю переможець процедури закупівлі зобов’язується продовжити дію банківської гарантії чи надати іншу гарантію як вид забезпечення виконання договору про закупівлю.
До уваги учасників інформація для оформлення банківської гарантії:
Назва Замовника: Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації.
Місцезнаходження Замовника: 04211, м. Київ, вул. Йорданська, 11-А
Код ЄДРПОУ: 37445442
IBAN № UA168201720355179012000077881 в УДКСУ у Оболонському районі м. Києва
Банківська гарантія має надаватися банківською установою (далі – Гарант) на користь Замовника (далі – Бенефіціар) з метою забезпечення належного виконання учасником торгів (далі – Принципал) своїх обов'язків, пов’язаних із участю останнього у закупівлі (поданням тендерної пропозиції), що проводиться відповідно до цієї тендерної документації.
Разом з банківською гарантією необхідно надати копію документу, що підтверджує повноваження особи, яка підписала банківську гарантію. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням кваліфікованого електронного підпису особи, що видала такии? документ (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Файл електронної гарантії подається у складі тендерної пропозиції у форматі, придатному для перевірки накладення КЕП уповноваженої службової (посадової) особи банку-гаранта на такий документ.
Банківська гарантія не має містити умов, що ускладнюють або унеможливлюють задоволення вимог замовника з отримання грошових коштів від банка-гаранта по забезпеченню пропозиції, наданому учасником у формі банківської гарантії, в тому числі, забороняється вимагати листи або інші документи за підписом учасника або третіх осіб, що підтверджують факт настання гарантійного випадку.
Банківська гарантія повинна бути оформлена з грошовим забезпеченням (покриттям), яке розміщене учасником у банку-гаранті на відповідний строк, що необхідно підтвердити шляхом надання у складі пропозиції довідки, виданої банком-гарантом, завіреної уповноваженою особою банку-гаранта, про розміщення повного грошового покриття, яка також повинна містити номер та дату видачі банківської гарантії, суму гарантії цифрами та словами, реквізити рахунку, на який здійснювалось зарахування коштів такого грошового покриття.
Тип
Документ
Забезпечення виконання договору
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:25
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:25
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:25
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документи, що підтверджують відповідність
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Department for Education of Obolon District State Administration in Kyiv
Повна назва
Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації
Повна назва (англійською мовою)
Department for Education of Obolon District State Administration in Kyiv
Поштовий індекс
04211
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
Адреса
ВУЛИЦЯ ЙОРДАНСЬКА, будинок 11-А
код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва)
Тендер:
UA-2025-06-25-006591-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За лотом код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва)
UA-2025-06-25-006591-a.c1
Дата:
03.07.2025 15:55
Стан:
Прийнято до розгляду
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Скаржник не погоджується з встановленими дискримінаційними вимогами Замовника
Відповідно до п. 3 Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
1.13. Договір із спеціалізованим підприємством про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів та гарантійний лист учасника щодо його зобов’язання очистити об’єкт від будівельного сміття та здійснити його утилізацію та/або договір на послуги з вивозу будівельного сміття та гарантійний лист учасника щодо його зобов’язання очистити об’єкт від будівельного сміття. (чинного на весь термін виконання робіт).
Таким чином умовами тендерної документації встановлено вимогу, що договір із спеціалізованим підприємством про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів та/або договір на послуги з вивозу будівельного сміття має бути чинний на весь термін виконання робіт.
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі Строк виконання робіт: 31 грудня 2026 р.
Скаржник має в наявності Договір № 09/05-2024 на вивезення негабаритних (будівельних) відходів від 09.05.2024 р. Термін дії договору, відповідно до п. 6.2 даного договору – до 31.12.2024 р. Відповідно до п. 6.3 визначено, що якщо замовником не буде письмово повідомлено про розірвання договору до 31.12.2024 року, даний договір продовжує свою дію на той самий строк і на тих самих умовах. Скаржник не подавав письмового повідомлення про розірвання договору, тому договір вважається діючим до 24.08.2025 р. Скаржник не планує подавати письмового повідомлення до завершення цього строку, тому, за відсутності інших обставин, договір вважатиметься чинним і на наступний строк.
Принаймні на момент подання даної Скарги договір, а також станом на кінцеву дату подання пропозицій, є чинним, тобто підтверджує можливість вивозу будівельного сміття з будівельного майданчику Замовника.
Таким чином Скаржник має можливість вивозу будівельного сміття з будівельного майданчику Замовника, при цьому Скаржник не може прийняти участь у даній процедурі закупівлі через те, що договір на вивезення будівельного сміття не є чинним на весь термін виконання робіт, передбачений предметом закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити примітку «(чинного на весь термін виконання робіт)» з вимог тендерної документації.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити примітку «(чинного на весь термін виконання робіт)» з вимог тендерної документації.
Відповідно до п. 1 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
Учасник повинен надати документи, що підтверджують наявність у нього механізмів, обладнання та інструменту, зазначеного у довідці, та підстави права власності або права користування: або договори, або акти-приймання-передачі, або видаткові накладні, або свідоцтва про реєстрацію права власності. Також учасником обов’язково надається витяг з оборотно-сальдової відомості учасника станом на 31.03.2025 р., підписаний службовою особою учасника, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку, та службовою особою, уповноваженою на підписання документів тендерної пропозиції.
1.2. Обов’язкова наявність в Учасника наступних транспортних засобів, спеціальної техніки і обладнання, власних або орендованих:
- вантажопідйомні механізми, у тому числі: крани на гусеничному ходу, облаштовані «гусаком»;
- колісна техніка (самоскиди, бортові автомобілі);
- екскаватори колісні;
- екскаватори на гусеничному ходу, у тому числі: облаштовані довгомірною стрілою не менше 14 м, з об’ємом ковша 1,5 куб.м.;
- установка для свердління отворів під комунікації у залізобетоні та цеглі;
- бетононасос;
- риштування будівельні;
- опалубка стінова («Framex» або аналог);
- опалубка для горизонтальних елементів перекриття («Дока», «Пері» або аналог).
Таким чином умовами тендерної документації встановлено вимогу надати інформацію про наявність:
- екскаватори на гусеничному ходу, у тому числі: облаштовані довгомірною стрілою не менше 14 м, з об’ємом ковша 1,5 куб.м.;
- риштування будівельні;
- опалубка стінова («Framex» або аналог);
- опалубка для горизонтальних елементів перекриття («Дока», «Пері» або аналог).
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Відповідно до предмету закупівлі здійснюється закупівля: код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва).
Технічне завдання викладене в Додатку 2 до тендерної документації та окремих файлах, серед яких – документ «Підсумкова відомість ресурсів». Розділом ІІ даного документу визначено перелік будівельних машин і механізмів, які необхідні для виконання робіт, передбачених технічним завданням та перелічених у документі Додатку 2 «Відомість обягів робіт». Серед будівельних машин наявна інформація про:
- Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткість ковша 0,4 м3;
- Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткість ковша 0,5 м3;
- Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткість ковша 0,65 м3;
- Екскаватори одноковшеві дизельні на гусеничному ходу, місткість ковша 1,6 м3;
- Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м3
Скаржник має в наявності:
- Екскаватор-навантажувач JCB 4CX SITEMASTER, одноковшевий, дизельний на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,5 м3;
- Екскаватор гусеничний HITACHI ZX200LC, одноковшевий, місткість ковша 1,5 м3.
Таким чином, Скаржник має в наявності обладнання (екскаватори), які можуть виконувати роботи, передбачені технічним завданням. Проте Скаржник не має екскаватора, облаштованого довгомірною стрілою не менше 14 м., який не потребується для виконання таких робіт. Дискримінаційна вимога не дозволяє Скаржнику прийняти участь у закупівлі.
Також в Розділі ІІІ документу «Підсумкова відомість ресурсів» міститься перелік будівельних матеріалів, виробів і комплектів, які необхідні для виконання виконання робіт, передбачених технічним завданням та перелічених у документі Додатку 2 «Відомість обягів робіт». Серед них наявна інформація про:
377. Сталеві деталі риштувань - 1,180865 т;
720. Елементи опалубки металеві з кріпленням – 2,74961 т;
738. Щити опалубки, ширина 300-750 мм, товщина 25 мм1 - 314,38287 м2;
739. Щити опалубки, ширина 300-750 мм, товщина 40 мм - 38,55336 м2;
740. Опалубка розбірна із щитів, ширина 2000 мм, товщина 40 мм - 114,7126 м2;
741. Дерев'яні деталі риштувань – 0,303651 м3;
944. Балки опалубки перекриття – 185,45 м
При цьому в Розділі ІІІ документу «Підсумкова відомість ресурсів» чітко визначено відпускну ціну, транспортну складову, заготівельно складські витрати, тобто це витрати підрядника, які включені в вартість пропозиції. Таким чином, незалежно від наявності чи відсутності риштувань та опалубок в учасника, під час виконання підрядних робіт він буде здійснювати закупівлю риштування та опалубки в межах договору підряду. Тому дані елементи не відносяться до обладнання, які може вимагати замовник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Скаржник має в наявності опалубку стінову (вертикальну) та горизонтальну, наприклад:
- комплект база 0,8 х 1,6;
- комплект етаж 0,8 х 1,6
Проте Скаржник використовує опалубку на інших об’єктах, а також не повинен підтверджувати наявність в учасника обладнання, яке передбачається до закупівлі згідно технічного завдання.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо облаштування екскаваторів довгомірною стрілою не менше 14 м; виключити вимогу щодо наявності опалубки та риштувань серед обладнання учасників.
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації:
ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ
Викладено в окремому файлі!
Додатково викладені файли, які містять документ «Відомість обсягів робіт» та «Підсумкова відомість ресурсів».
Документ «Підсумкова відомість ресурсів» містить інформацію про поточну ціну за одиницю витрат труда, будівельних машин і механізмів, будівельних матеріалів, виробів і комплектів.
Відповідно до п. 2 Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
У відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва у роздрукованому та відсканованому вигляді:
- договірна ціна з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є твердою)
- зведений кошторис
- локальні кошториси, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності);
- відомість ресурсів;
- розрахунок величини адміністративних витрат
- розрахунок очікуваного прибутку
- кошторисну документацію обмінний файл .bdd (.bds) або .imd (.ims);
- розрахунок показників фактичних загальновиробничих витрат розрахунково-аналітичним методом за попередній звітний період (за минулий календарний рік) за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт;
- календарний графік виконання робіт.
Таким чином розрахунки, які повинні підтверджувати відповідність технічному завданню, повинні бути складені Скаржником у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва (далі – Настанова).
При цьому відповідно до п. 5.1 Настанови для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Вимагаючи від учасників надати розрахунки згідно Настанови, але не надавши технічне завдання для проведення розрахунків у відповідності до вимог Настанови, замовник порушує право Скаржника на об’єктивний розгляд пропозиції.
Окрім того, ціни, які містяться в документі «Підсумкова відомість ресурсів» не узгоджуються з цінами, які планує використовувати Скаржник при проведенні розрахунків. Так відповідно до п. 380 Підсумкової відомості ресурсів Гайка М8, вартість за одиницю (шт) – 1,85 грн. (без урахування ПДВ). Проте станом на дату подання Скарги в інтернет-магазині Епіцентр міститься інформація про гайку М8, ціна за упаковку 19,70 грн., упаковка містить 12 шт, тобто вартість одиниці – 1,64 грн. з ПДВ. Посилання: https://epicentrk.ua/ua/shop/gayka-shestigrannaya-m8-12-sht-expert-fix.html.
Скаржник не може адекватно провести розрахунки ціни пропозиції та забезпечити конкуренцію, якщо буде використовувати ціни, що встановлені Замовником в технічному завданні закупівлі, що є дискримінаційним для Скаржника.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та вилучити ціни з документу «Підсумкова відомість ресурсів».
Відповідно до п. 2 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагається:
2.3.2. Головний інженер проєкту (ГІП) – фахівець з вищою освітою у галузі будівництва, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника з інженерно-будівельного проектування у частині технології будівельного виробництва (додати до тендерної пропозиції копію чинного сертифікату інженера-проектувальника, засвідчену підписом і печаткою інженера-проектувальника).
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Відповідно оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва). Технічним завданням, яке міститься в Додатку 2 до тендерної документації передбачено виконання робіт:
- Демонтаж будівель і споруд;
- Загальнобудівельні роботи;
- Улаштування віконних та дверних блоків;
- Внутрішнє опорядження;
- Влаштування сходових клітин;
- Утеплення і опорядження фасадів;
- Улаштування системи вентиляції;
- Улаштування системи опалення;
- Улаштування системи водопостачання і водовідведення;
- влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням;
- Пусконалагоджувальні роботи;
- Влаштування системи відеоспостереження;
- Влаштування системи структурованої кабельної мережі;
- Монтаж меблів та інвентарю;
- Електротехнічні роботи;
- Монтаж дизельної електростанції;
- Влаштування покрівлі;
- Улаштування системи блискавкозахисту та ін.
Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників головний інженер проекту:
Здійснює технічне керівництво проектно-розшукувальними роботами під час проектування об'єкта й авторський нагляд за його будівництвом, введенням у дію й освоєнням проектних потужностей. Забезпечує високий техніко-економічний рівень об'єктів, що проектуються, впровадження досягнень науково-технічного прогресу та якість проектно-кошторисної документації. Керує розробленням необхідних техніко-економічних обгрунтувань та розрахунків обсягів будівельно-монтажних робіт, визначенням кошторисної вартості будівництва, необхідного складу та кількості обладнання, виробів і матеріалів. Вживає заходів щодо скорочення витрат під час будівництва та експлуатації об'єктів і зростання його ефективності на основі запровадження прогресивних проектних, містобудівних, архітектурно-планувальних рішень.
Готує дані для укладання договорів із замовниками щодо розроблення (передачі) проектно-кошторисної документації, обгрунтування договірної ціни. Бере участь у виборі будівельного майданчика для будівництва, підготовці завдань на проектування об'єктів та в організації інженерних обстежень для розроблення проектно-кошторисної та іншої технічної документації на реконструкцію і технічне переозброєння діючих підприємств, будов і споруд; організовує їх розроблення. Бере участь у складанні комплексних програм, графіків виконання науково-дослідних, конструкторських, технологічних і проектних робіт для об'єктів, на яких будуть застосовуватися нові технологічні процеси й устаткування з тривалими циклами розроблення, конструювання і виготовлення. Складає календарний план випуску науково-технічної продукції. Розробляє пропозиції щодо складу розробників проекту, розподіляє між ними завдання за розділами та частинами проекту, обсяги і вартість робіт. Формулює завдання субпідрядним організаціям і забезпечує ці організації необхідними вихідними даними щодо доручених робіт. Вирішує питання, що виникають у процесі розроблення документації. Відповідає за технічні, економічні, естетичні та екологічні якості проекту в цілому та здійснює контроль за якісним рівнем проектних, містобудівних і архітектурно-планувальних рішень, витратами коштів на проектно-пошукові роботи, строками розроблення проектно-кошторисної документації. Забезпечує відповідність розробленої проектно-кошторисної документації державним стандартам, нормам, правилам та інструкціям. Організовує роботу з перевірки патентної чистоти і патентоспроможності вперше застосованих у проекті чи розроблених для нього технологічних процесів, устаткування, приладів, конструкцій, матеріалів і виробів, відповідності розробленої проектної документації вимогам охорони навколишнього середовища (екологічну експертизу).
Проводить захист проекту в організаціях та органах експертизи. Бере участь в узгодженні проектно-кошторисної документації. Вирішує питання проектування, що виникають у процесі будівництва, введення в експлуатацію об'єктів, освоєння проектних потужностей; організовує усунення виявлених дефектів проектно-кошторисної та іншої технічної документації. Організовує роботу над обліком витрат затвердженого кошторисного ліміту. Готує пропозиції керівництву проектної організації та замовнику щодо внесення в робочу документацію змін, пов'язаних із введенням нової нормативної документації, з урахуванням фактичного стану будівництва. Узгоджує обгрунтовані відступи від діючих норм, правил, інструкцій з органами державного нагляду і зацікавленими організаціями, що їх затвердили. Забезпечує аналіз та узагальнення досвіду проектування, будівництва й експлуатації збудованих об'єктів і підготовку на цій основі пропозицій щодо підвищення технічного й економічного рівня проектних рішень. Готує висновки з раціоналізаторських пропозицій та винаходів, проектів стандартів, технічних умов та інших нормативних документів з проектування і будівництва. Бере участь у експертизі проектів, підготовці публікацій і складанні заявок на винаходи, у роботі семінарів і конференцій за своїм фахом. Може брати участь у роботі тендерного комітету.
Тобто головний інженер проекту є невід’ємним спеціалістом під час розробки проекту, експертизи проекту тощо. Але даний спеціаліст не потрібний підрядній організації для виконання робіт, передбачених технічним завданням закупівлі.
Скаржник має в наявності:
- Керівника суб’єкта господарювання: Гаркуша О.В.
- Головного інженера Пугач О.П. (вища освіта, закінчив Донбаську національну академію будівництва і архітектури, Спеціальність «Водопостачання та водовідведення», кваліфікація інженера-будівельника-технолога);
- Заступника директора Нерсерова Р.М. (вища освіта, закінчив Харківську державну академію міського господарства, спеціальність «Технічне обслуговування, ремонт та реконструкція будівель», кваліфікація інженера-будівельника)
- Начальника виробничо-технічного відділу Христенка В.В. (вища освіта, закінчив Кріворізький ордену Трудового Червоного Прапора гірничо-рудний інститут, спеціальність «Промислове та цивільне будівництво», кваліфікація інженера-будівельника.
Зазначених інженерно-технічних працівників достатньо для виконання робіт згідно переліку, який визначено в ліцензії Скаржника, а також згідно переліку робіт, визначених в технічному завданні даної закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо Головного інженера проєкту (ГІП) – фахівця з вищою освітою у галузі будівництва, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника з інженерно-будівельного проектування у частині технології будівельного виробництва (додати до тендерної пропозиції копію чинного сертифікату інженера-проектувальника, засвідчену підписом і печаткою інженера-проектувальника).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо Головного інженера проєкту (ГІП) – фахівця з вищою освітою у галузі будівництва, який має кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника з інженерно-будівельного проектування у частині технології будівельного виробництва (додати до тендерної пропозиції копію чинного сертифікату інженера-проектувальника, засвідчену підписом і печаткою інженера-проектувальника).
Відповідно до п. 3 Таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації:
Примітка: під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір, укладений не раніше 2020 року.
Аналогічний договір – договір, який повністю відповідає наступним вимогам:
укладений між сторонами, предметом закупівлі якого є роботи з будівництва або виконання робіт з капітального ремонту;
сторонами визначена ціна договору;
сторонами встановлений строк дії договору;
На підтвердження виконання аналогічних договорів надається:
- скановані з оригіналу копії повністю виконаних аналогічних договорів, що зазначені у довідці про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів. Учасник зобов’язаний надати аналогічні договори у їх повному обсязі – з урахуванням додатків до договорів (за наявності), додаткових угод до договору (за наявності).
- лист-відгук замовника робіт по кожному аналогічному договору з підписом та відтиском печатки замовника (-ів) робіт по договору із зазначенням номеру, дати договору та назви предмету договору.
Учасник для підтвердження відповідності його пропозиції даному кваліфікаційному критерію повинен надати не менше 3 (трьох) аналогічних договорів. Серед наданих Учасником закупівлі аналогічних договорів обов’язкова наявність мінімум одного повністю виконаного договору, предметом якого є будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття.
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Скаржник має в наявності досвід виконання аналогічних договорів, зокрема:
- Договір підряду № 449 від 21.07.2023 р. «Капітальний ремонт приватного житлового будинку по вул. Багірова, буд. 29 в м. Ірпінь, Бучанського району, Київської області, пошкодженого внаслідок військової агресії російської федерації проти України. Коригування.». Договір виконано в повному обсязі.
- Договір субпідряду № 05-08/22 від 05.08.2022 р. «Капітальний ремонт споруди цивільного захисту (укриття) в Бучанському навчально-виховному комплексі «спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» № 3 Бучанської міської ради Київської області за адресою: м. Буча, вул. Вокзальна, 46-А.». Договір виконано в повному обсязі.
- Договір підряду № 146/1-к-2024 від 14.08.2024 р. «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель). Договір виконується.
Отже, Скаржник має в наявності три аналогічні договори щодо капітального ремонту та нового будівництва, в тому числі і щодо будівництва споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття. При цьому Скаржник не має мінімум одного повністю виконаного договору, предметом якого є будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття. Через наявну дискримінаційну вимогу Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо мінімум одного саме повністю виконаного договору, предметом якого є будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо мінімум одного саме повністю виконаного договору, предметом якого є будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття.
Відповідно до п. 2.6.Таблиці 1 до тендерної документації вимагається:
- інженер-консультант (будівництво) з кваліфікаційним рівнем не нижче базового.
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Відповідно оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: код ДК 021:2015 – 45210000-2 Будівництво будівель (Нове будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття з навчальними приміщеннями Ліцею №157 Оболонського району м. Києва за адресою: проспект Оболонський, 12-В у Оболонському районі м. Києва). Технічним завданням, яке міститься в Додатку 2 до тендерної документації передбачено виконання робіт:
- Демонтаж будівель і споруд;
- Загальнобудівельні роботи;
- Улаштування віконних та дверних блоків;
- Внутрішнє опорядження;
- Влаштування сходових клітин;
- Утеплення і опорядження фасадів;
- Улаштування системи вентиляції;
- Улаштування системи опалення;
- Улаштування системи водопостачання і водовідведення;
- влаштування системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням;
- Пусконалагоджувальні роботи;
- Влаштування системи відеоспостереження;
- Влаштування системи структурованої кабельної мережі;
- Монтаж меблів та інвентарю;
- Електротехнічні роботи;
- Монтаж дизельної електростанції;
- Влаштування покрівлі;
- Улаштування системи блискавкозахисту та ін.
Відповідно до Наказу Мінрегіону України від 08.08.17 р. № 192 "Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи" було доповнено Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи", а саме до розділу «Керівники, професіонали, фахівці» підрозділу «Професіонали» додано позицію такого змісту:
ІНЖЕНЕР-КОНСУЛЬТАНТ (БУДІВНИЦТВО) Код КП-2142.2 Провідний інженер-консультант (будівництво).
Завдання та обов'язки. Виступає представником інвестора (замовника) відповідно до укладеного договору в установленому законодавством порядку. Консультує інвестора з питань залучення проектних, генеральних підрядних організацій. Бере участь у підготовці договору підряду та контролює дотримання його положень усіма учасниками будівництва. Консультує з розробки організаційно-фінансових схем реалізації проекту будівництва з зазначенням усіх можливих організаційно-технологічних ризиків. Контролює організаційно-технологічну надійність будівництва. Бере участь та вносить пропозиції щодо стадійності проектування, черг будівництва та етапів реалізації проекту. Консультує з питань формування бюджету проекту у цілому, планів освоєння капітальних вкладень, обсягів фінансування окремих етапів будівництва та оптимізації інвестицій. Контролює витрачання коштів на усіх етапах будівництва. Аналізує результати перевірок та обґрунтованість висновків державних контролюючих і наглядових органів. Бере участь в аналізі претензій, які виникли між учасниками реалізації проекту, розробленні відповідних пропозицій щодо їх усунення…
Таким чином наявний чіткий перелік обов’язків інженера-консультанта. При їх вивченні стає зрозуміло, що такий професіонал є представником та консультантом саме інвестора (замовника), допомагаючи йому в питаннях залучення проектних, підрядних організацій, контролюючи дотримання положень договору підряду, консультуючи з питань формування бюджету тощо.
Додатково звертаємо увагу, що відповідно до ст. 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено можливість покладення замовником обов’язку щодо здійснення технічного нагляду на інженера-консультанта.
Відповідно до п. 28 Постанови КМУ від 01.08.2005 № 668 (зі змінами від 17.03.2021 р.) саме до права Замовника віднесено можливість залучати до управління проектом, організаційного і консультаційного супроводження комплексу робіт, пов’язаних із створенням об’єкта будівництва, виконання інших функцій, визначених договором про надання інженерно-консультаційних послуг, інженера-консультанта із зазначенням у договорі підряду його повноважень та зобов’язання підрядника щодо надання інженеру-консультанту доступу до будівельного майданчика.
Таким чином функціонал інженера-консультанта обмежується консультуванням дій замовника та виконанням функцій технічного нагляду.
Залучення технічного нагляду від підрядної організації несе суттєві корупційні ризики, адже в результаті підрядна організація буде перевіряти себе сама. Тому логічно, що згідно Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об’єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903 технічний нагляд забезпечується саме замовником (забудовником).
Скаржник, плануючи участь у даній процедурі закупівлі, не виступає в якості інвестора (замовника, забудовника), претендуючи виключно на роль генеральної підрядної організації. А тому не має та не потребує для забезпечення виконання умов технічного завдання такого професіонала.
Скаржник має в наявності ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками № 51-Л від 08.11.2017 р., яка була отримана у відповідності до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» з урахуванням Постанови КМУ від 30 березня 2016 р. № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками» (чинна на момент отримання ліцензії Скаржником, станом на сьогодні втратила чинність на підставі Постанови КМ № 219 від 13.03.2020).
Відповідно до п. 9 Постанови КМУ від 30 березня 2016 р. № 256 встановлювались кадрові вимоги до здобувачів ліцензії:
1) наявність у:
керівників, професіоналів та фахівців залежно від видів виконуваних робіт відповідної освіти та кваліфікації;
керівника суб’єкта господарювання або його заступника вищої освіти відповідної спеціалізації (магістр, спеціаліст, бакалавр). Стаж роботи за посадою нижчого рівня повинен становити: для магістра або спеціаліста не менше двох років, бакалавра - не менше трьох років;
головного інженера вищої освіти відповідної спеціалізації (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за посадою нижчого рівня повинен становити: для магістра не менше двох років, спеціаліста - не менше трьох років;
начальника виробничо-технічного відділу, технічного відділу вищої освіти відповідної спеціалізації (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією повинен становити не менше двох років;
2) працевлаштування за основним місцем роботи керівника суб’єкта господарювання і головного інженера. Для заступників керівника суб’єкта господарювання і керівників його виконавчих та функціональних підрозділів допускається працевлаштування не за основним місцем роботи, однак кількість таких керівників повинна становити не більш як 50 відсотків їх загальної кількості - для провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками, та не більш як 20 відсотків - для провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками.
Скаржник має в наявності:
- Керівника суб’єкта господарювання: Гаркуша О.В.
- Головного інженера Пугач О.П. (вища освіта, закінчив Донбаську національну академію будівництва і архітектури, Спеціальність «Водопостачання та водовідведення», кваліфікація інженера-будівельника-технолога);
- Заступника директора Нерсерова Р.М. (вища освіта, закінчив Харківську державну академію міського господарства, спеціальність «Технічне обслуговування, ремонт та реконструкція будівель», кваліфікація інженера-будівельника)
- Начальника виробничо-технічного відділу Христенка В.В. (вища освіта, закінчив Криворізький ордену Трудового Червоного Прапора гірничо-рудний інститут, спеціальність «Промислове та цивільне будівництво», кваліфікація інженера-будівельника.
Зазначених інженерно-технічних працівників достатньо для виконання робіт згідно переліку, який визначено в ліцензії Скаржника, а також згідно переліку робіт, визначених в технічному завданні даної закупівлі.
Технічним завданням не передбачено необхідності виконання підрядною організацією видів робіт, які відносяться до функціоналу провідного інженера-консультанта. Скаржник не має і не повинен мати згідно встановлених технічним завданням тендерної документації вимог провідного інженера-консультанта. Але через наявність вимоги в тендерній документації щодо необхідності вказати такого професіонала Скаржник не може прийняти участь в даній закупівлі, що є дискримінаційним для Скаржника.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності провідного інженера-консультанта, а також документів, передбачених для даного професіонала.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності провідного інженера-консультанта, а також документів, передбачених для даного професіонала.
Відповідно до п.2 Таблиці 2 Додатку 1 до тендерної документації:
Розрахунок договірної ціни (кошторисна документація), що подається учасником на підтвердження відповідності його пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, повинен бути складений та підписаний інженером-проектувальником в частині кошторисної документації, засвідчений печаткою інженера-проектувальника (накладання малюнків підпису та печатки інженера-проектувальника не допускається), який має чинний сертифікат проектувальника (відповідно до Закону України від 20.05.1999 № 687-ХІV «Про архітектурну діяльність») та є працівником учасника (надати документи, що підтверджують працевлаштування, згідно з вимогами даної тендерної документації).
Відповідно до п. 2 Додатку 1 до тендерної документації встановлюються вимоги до підтвердження працевлаштування працівників, зокрема:
Учасник у складі документів тендерної пропозиції зобов’язаний надати документи, що підтверджують те, що працівники, зазначені Учасником у довідці про чисельність та кваліфікацію персоналу (п.2.1. Таблиці 1 Додатку №1 до тендерної документації), працюють на підприємстві Учасника (надати або наказ про призначення працівника, або копії першої та останньої заповнених сторінок трудової книги з інформацією про працевлаштування до учасника, або копію трудового договору, або договір цивільно-правового характеру, укладений між учасником закупівлі і працівником). Також на підтвердження укладення трудового договору Учасником мають бути надані копії повідомлення про прийняття працівників, вказаних у довідці про чисельність та кваліфікацію персоналу, на роботу за формою згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 з відміткою (квитанцією) про його прийняття до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку.
Вважаємо дану вимогу незаконною та дискримінаційною.
Скаржник має в наявності сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, з яким має укладений цивільно-правовий договір. По своїй природі цивільно-правовий договір не свідчить про те, що даний працівник є працівником учасника. Інженер-проектувальник (в частині кошторисної документації), якого залучає Скаржник згідно цивільно-правового договору зобов’язується надати послуги (виконати роботу) в конкретному обсязі і на конкретних умовах. На даний договір не поширюються норми трудового законодавства. Таким чином, Скаржник має в наявності сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, який здійснює оформлення кошторисної документації своєї печаткою та підписом, але не може прийняти участь у закупівлі, оскільки тендерна документація чітко передбачає, що даний кошторисник обов’язково повинен бути працівником учасника.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу про те, що інженер-проектувальник повинен бути працівником учасника.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та вилучити вимогу про те, що інженер-проектувальник повинен бути працівником учасника.
Автор:
37563856, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП"
08200, Україна, Київська область, Ірпінь, 08200, Київська обл., місто Ірпінь, ВУЛИЦЯ ВИГОВСЬКОГО, будинок 5-В