Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: - Довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше 2-х договорів). - Не менше 2-х копій договорів, зазначених в довідці (з усіма додатками); - Копії/ю документів/у (накладних) на підтвердження виконання не менше ніж 2-х договорів, зазначених в наданій Учасником довідці. - Лист - відгук (всі листи-відгуки), від організації (організацій), з якою (якими) укладено аналогічний договір (аналогічні договори), що зазначений (зазначені) в довідці.
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі у % від очікуваної вартості закупівлі
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Архівована
Дата створення
25.06.2025 13:03
Дата архівування
03.07.2025 13:50
Значення, яке очікується
3
Спосіб підтвердження
Назва
Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції
Опис
Гарантія надається за формою (далі - Форма), наведеною в Додатку 8 до цієї тендерної документації з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Учасникам заборонено відступати від форми гарантії, окрім посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП. Разом з електронною банківською гарантією Учасники завантажують в електронну систему закупівель: - оригінал або належним чином завірену копію документа про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію. Якщо в документі про повноваження особи, котра підписує банківську гарантію містяться умови щодо обмеження повноважень вказаної особи з приводу видачі, підписання банківських гарантій, учасник завантажує в електронну систему закупівель сканований документ у кольоровому вигляді: - оригінал або копію документа банку (копія даного документа повинна бути завірена банком), що підтверджує правомірність підписання банківської гарантії підписантом (особою, яка підписала банківську гарантію).
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
25.06.2025 13:03
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Український державний університет імені Михайла Драгоманова
Поштовий індекс
01601
Країна
Україна
Область або регіон
Київська область
Населений пункт
Київ
Адреса
вул Пирогова, будинок 9
Електрична енергія без розподілу
Тендер:
UA-2025-06-25-006268-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-06-25-006268-a.c1
Дата:
02.07.2025 17:06
Стан:
Залишено без розгляду
СКАРГА на незаконні вимоги тендерної документації
Додатком 5 до тендерної документації є Анкета – опитувальник учасника.
Згідно анкети необхідно зазначити підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, штрафи за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалося, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг призупинення ліцензії за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Додатком 5 до тендерної документації є Анкета – опитувальник учасника.
Згідно анкети необхідно зазначити підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, штрафи за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу. Не застосовувалося, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг призупинення ліцензії за недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії та за порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлюються кваліфікаційні критерії до учасників публічної закупівлі визначені ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
Виявлення під час перевірки НКРЕКП порушень ліцензійних умов має наслідком не тільки притягнення до відповідальності учасника, а і встановлення строку на усунення цих порушень. У випадку невиконання вимог НКРЕКП ліцензіат позбавляється ліцензії.
Станом на 01.07.2025 року ТОВ «ЕНЕРДЖІ 365» має діючу ліцензію і відносно нього не порушено процедур її припинення.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень чи штрафів НКРЕКП.
Санкції НКРЕКП носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необґрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, Замовником встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників тендерної закупівлі, що протирічать вимогам Закону та позбавлене права взяти участь в цій закупівлі ряду учасників.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши додаток 5 із тендерної документації («Анкета учасника») та особливі вимоги до предмету закупівлі визначені абз. 5 розділом 3 додатку 2 Тендерної документації: Технічна специфікація. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. Електрична енергія без розподілу. (код за ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія).
Автор:
41447959, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ 365"
01135, Україна, Київська область, Київ, просп. Берестейський, 5А
Причина припинення:
скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
дискримінаційна вимога
Зміст:
Шановний Замовнику! Згідно умов Вашої документації передбачено вимогу до учасників надати у складі пропозиції yа підтвердження виконання вимог підпункту 8 пункту 2.2. глави 2 Постанови НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу», щодо забезпечення функціонування веб-сайту ліцензіата в мережі Інтернет, підтвердження проходження сертифікації системи управління інформаційною безпекою діяльності з забезпечення функціонування веб-сайта ліцензіата вимогам ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» (веб-портали (ДКПП 63.12), у вигляді копії відповідного сертифікату, виданого на ім‘я учасника закупівлі, дійсного на момент подання пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців (вимога не застосовується до сертифікатів, термін видачі яких складає менше року з дати видачі), від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами технічного нагляду або наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Водночас, звертаємо Вашу увагу на незаконності такої вимоги і очевидної дискримінаційності по відношенню до учасників, які бажають взяти участь у даній закупівлі, проте не володіють таким сертифікатом та й не повинні згідно законодавства ним володіти, виходячи з наступного. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який у свою чергу не передбачає вищевказаного документу та вимог, що у цій закупівлі вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який також не передбачає необхідність отримання таких документів, як вищезгаданий сертифікат. Отже, документ, який вимагає надати Замовник, не передбачено національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96. Відтак, Замовник неправомірно встановив подібного змісту вимогу до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей, За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Переконливо просимо вилучити зазначену у цьому зверненні вимогу замовника із умов тендерної документації, забезпечивши тим самим дотримання принципів здійснення закупівель щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дата оприлюднення звернення:
26.06.2025 09:45
Добрий день. Внесено зміни враховуючи зауваження. Дякую за Вам за пильність та звернення.
Дата оприлюднення відповіді:
27.06.2025 16:33
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
невідповідність умов проекту договору вимогам законодавства
Зміст:
Шановний замовнику!
Відповідно до пункту 4.12. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 4.12. Розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну.
Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується:
протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем;
протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем;
в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду.
У той же час, у проекті договору (п.5.14 та комерц.пропоз.), що є додатком до тендерної документації передбачається інший порядок здійснення оплати за спожиту електроенергію: "Оплата рахунка Постачальника за цим Договором має бути здійснена протягом 90 (дев’яноста) днів з моменту його отримання Споживачем."
Отже, має місце очевидне порушення норм законодавства у сфері регулювання роздрібного ринку електричної енергії. Відповідно, прохання розяснити або послатись на інші норми законодавства України, які дають право замовнику у своїй діяльності порушувати встановлений порядок, або просто усунути дане порушення. Дякую заздалегідь за відповідь!
Дата оприлюднення звернення:
26.06.2025 13:50
Добрий день. Внесено зміни враховуючи зауваження. Дякую за Ваше звернення
Дата оприлюднення відповіді:
27.06.2025 16:33
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
дискримінаційна вимога щодо наявності сертифікатів
Зміст:
Шановний Замовнику!
У тендерній документації до закупівлі електричної енергії без розподілу (ДК 021:2015 – 09310000-5) Вами висунуто вимогу щодо обов’язкового надання учасником сертифіката відповідності ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги» (веб-портали (ДКПП 63.12).
Звертаємо увагу, що зазначена вимога є безпідставною, незаконною та дискримінаційною. ДКПП 63.12 охоплює діяльність у сфері веб-порталів та онлайн-сервісів і не має жодного стосунку до предмета закупівлі — електричної енергії як товару, якість якого визначено ДСТУ EN 50160:2023 (чинний з 01.03.2025). Вимогу сертифікації ISO/IEC 27001:2023, зможуть виконати лише ті учасники які мають сферу діяльності відповідно ДКПП 63.12., що фактично унеможливлює участь інших суб’єктів господарювання та необґрунтовано звужує конкуренцію.
Замовник має право встановлювати вимоги щодо підтвердження відповідності учасників, зокрема за ДСТУ ISO/IEC, однак такі вимоги повинні бути об’єктивно обґрунтованими, пов’язаними з предметом закупівлі та не створювати дискримінаційних бар’єрів для участі у закупівлі.
Наявність чи відсутність цього сертифіката не впливає на якість товару та не підтверджує спроможність учасника виконати договір. Більше того, відповідно до офіційної позиції НКРЕКП, викладеної в офіційному повідомленні від 24.04.2024, у зв’язку з численними зверненнями постачальників і споживачів щодо необхідності сертифікації електричної енергії для участі в публічних закупівлях, регулятор чітко зазначив: Законом України «Про ринок електричної енергії» не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.
Зазначена Вами вимога не лише не має жодного правового підґрунтя, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», порушуючи принципи недискримінації, добросовісної конкуренції та рівного доступу. Вона штучно обмежує конкуренцію та значно звужує коло потенційних учасників лише до суб’єктів, які мають попередньо отриманий сертифікат з абсолютно іншої сфери діяльності, створюючи очевидні передумови для упередженого допуску.
Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема:
• Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a);
• Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a);
• Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a);
Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO з посиланням на ДКПП 63.12.
У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
26.06.2025 16:14
Добрий день. Внесено зміни враховуючи зауваження. Дякую за Ваше звернення
Дата оприлюднення відповіді:
27.06.2025 16:33
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
дискримінаційна вимога
Зміст:
Доброго дня!
Звертаємо вашу увагу, що в тендерній документації до оголошеної вами процедури закупівлі міститься дискримінаційна вимога — обов’язкова наявність сертифіката ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (веб-портали, ДКПП 63.12).Зазначена вимога не передбачена чинним законодавством, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь добросовісних учасників.
Вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації.
У разі невиконання цієї вимоги залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України зі скаргою про встановлення дискримінаційних умов закупівлі, що порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення звернення:
27.06.2025 13:08
Добрий день. Внесено зміни враховуючи зауваження. Дякую за Ваше звернення
Дата оприлюднення відповіді:
27.06.2025 16:35
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
Суперечність умов проекту Договору
Зміст:
Шановний Замовнику, в пункті 7.14. розділу 7 Договору «Права і обов’язки Постачальника», яким визначено право Постачальника щодо зміни ціни, не враховано право Постачальника змінювати ціну у разі зміни середньозваженої ціни на ринку РДН, яка є обов’язковою складовою ціни. Це суперечить порядку щомісячного формування ціни електричної енергії та формульному розрахунку, наведеному у Додатку 2 до проекту Договору «Комерційна пропозиція», яким передбачена зміна середньозваженої ціни на ринку РДН за звітний період. Наголошуємо, що така суперечність вимог Договору – є порушенням Закону.
Одже, враховуючи вищевикладене просимо внести зміни до в пункті 7.14. розділу 7 та додати в формулювання пункту 7.14. розділу 7 фразу «середньозваженої ціни на ринку РДН» та викласти його в наступній редакції «Змінити ціну на електричну енергію, у тому числі внаслідок зміни регульованих складових ціни (тарифів на послуги з передачі та/або розподілу електричної енергії) та/або середньозваженої ціни на ринку РДН та/або змін у нормативно-правових актах щодо формування цієї ціни». Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
27.06.2025 17:01
Шановний Учасник.
Пункт 7.14 в розділі 7, на який Ви силаєтеся в Договорі був не вірно вказаний, але завдяки цьому було виявлено технічну помилку, яка була виправлена.
Дякую за Ваше звернення.
Дата оприлюднення відповіді:
30.06.2025 14:56
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
Невідповідність умов оплати
Зміст:
Шановний Замовнику!
В оголошенні про закупівлю (пункт "Умови оплати лоту") зазначено, що розрахунок за поставлений товар здійснюється на умовах 100% післяплати протягом 10 банківських днів з моменту завершення поставки.
Однак, у проєкті договору, який оприлюднено у складі тендерної документації, не передбачено жодного конкретного терміну оплати, що створює правову невизначеність і не відповідає вимогам чинного законодавства, які в свою чергу зобов’язують замовника чітко визначати всі істотні умови договору.
Прохання привести у відповідність та зазначити чіткий термін оплати за поставлений товар.
Дата оприлюднення звернення:
30.06.2025 15:18
Добрий день. Внесено зміни враховуючи зауваження. Дякую за Ваше звернення
Дата оприлюднення відповіді:
01.07.2025 15:15
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
Дискримінаційна вимога
Зміст:
Шановний Замовнику, просимо надати роз'ясненя стосовно встановлених Вами вимог, а саме Анкеті Учасника тендерної документації в пункті "Підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку
електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської
діяльності з постачання електричної енергії". У разі зазаначення однієї та/або декільких вимог з варіантом відповіді "так" в даному пункті чи впливає дана відповідь на оцінку тендерної пропозиції та чи буде відхилена як така, що не відповідає вимогам тендерної документації? Також звертаємо вашу увагу, що порушення ліцензійних умов не впливає на виконання майбутніх контрактів.
У разі позитивної відповіді просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дані пункти з анкети у зв'язку з дискримінаційною вимогою, яка суперечить ПРРЕЕ та ЗУ "Про публічні закупівлі". Дані вимоги, які встановлені Вами в тендерній документації, неодноразово були оскаржені АМКУ, у результаті чого Замовники закупівель були зобов'язані внести зміни до тендерної документації, що призвело до затягування процедури.
Додатково, Повідомляємо, що з даного питання є практика АМКУ, згідно з якою Замовників зобов’язують вносити зміни до ТД: 1.рішення від 17.12.2024 № 20072,оголошення UA-2024-12-03-012921-a. 2.рішення від 17.12.2024 № 20071,оголошення UA-2024-12-04-008473-a. 3. Оголошення UA-2024-12-03-015025-a. 4. оголошення UA-2024-12-27-010436-a., де АМКУ зобов’язує замовника внести зміни до тендерної документації і де чітко сформульване заключення Антимонопольного комітету, що: 1. «наявність у суб'єкта господарювання, зокрема, порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, застережень щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, штрафів, та за умови усунення суб'єктом господарювання підстав, що стали причиною для зупинення дії ліцензії, а також відсутність рішень НКРЕКП, зокрема, щодо анулювання дії ліцензії не позбавляє можливості суб'єкта господарювання здійснювати відповідну господарську діяльність, зокрема щодо постачання електричної енергії» 2. «Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним»
Дата оприлюднення звернення:
01.07.2025 16:18
Добрий день. Внесено зміни враховуючи зауваження. Дякую за Ваше звернення
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 13:51
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
Щодо термінів оплати
Зміст:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись із Вашим змінами, просимо надати роз’яснення щодо термінів оплати за електричну енергію, зазначених у проєкті договору. У початковій редакції договору термін оплати складав 90 календарних днів, тоді як у новій редакції він змінений на 10 робочих днів.
Якщо Замовник має можливість здійснювати оплату протягом 10 робочих днів, чому в першій редакції проєкту договору було вказано термін оплати 90 календарних днів?
Будемо вдячні за чітке роз’яснення зазначених питань
Дата оприлюднення звернення:
02.07.2025 13:23
Шановний Учасник! Пояснюю наступне згідно Вашого звернення. У зв'язку з скрутне фінансове становище Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, для уникнення непорозумінь, Замовником відразу було повідомлено потенційних учасників (у тендерній документації) про те, що оплата рахунків Постачальника за цим Договором буде здійснюватися із відстрочкою платежу до 90 (дев’яносто) днів. Але відповідно до пункту 4.12. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 4.12. Розрахунки між споживачем та електропостачальником (іншими учасниками роздрібного ринку, якщо вони беруть участь у розрахунках) здійснюються згідно з даними, отриманими від адміністратора комерційного обліку в порядку, передбаченому Кодексом комерційного обліку, про обсяги поставленої, розподіленої (переданої) та купленої електричної енергії. Плата за спожиту протягом розрахункового періоду електричну енергію вноситься не пізніше 20 числа наступного місяця, якщо договором не встановлено іншого терміну. Рахунок за спожиту електричну енергію оплачується: протягом 5 робочих днів від дня отримання рахунка непобутовим споживачем; протягом 10 робочих днів від дня отримання рахунка побутовим споживачем; в інший термін, передбачений договором, але не пізніше 20 календарного дня після закінчення розрахункового періоду. та зверення Учасника було принято рішення внести зміни до Тендерної документації.
Дякуємо за звернення.
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 15:18
Звернення:
За тендером : Електрична енергія без розподілу
Тема:
дискримінаційнв вимога
Зміст:
Шановний Замовник.
В Додатку 2 тендерної документації міститься дискримінаційна вимога «При провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, постачальник повинен дотримуватись вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії.». Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає жодних підтверджень щодо Ліцензійних вимог, в т.ч. їх порушень чи відсутність порушень, накладення чи не накладення штрафів НКРЕКП, призупинення ліцензії та інші. Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». В АМКУ неодноразово оскаржувались такі дискримінаційні вимоги і рішення були прийняті не на користь Замовників, а навпаки. До того ж наразі по Вашій закупівлі також очікує рішення скарга до АМКУ саме з оскарження такої дискримінаційної вимоги. Просимо видалити з Додатку 2 вимоги, які містять дискримінаційний характер, а саме: «При провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, постачальник повинен дотримуватись вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії; відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії; не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії.».
Дата оприлюднення звернення:
03.07.2025 14:16
Добрий день. Внесено зміни враховуючи зауваження. Дякую за Ваше звернення
Дата оприлюднення відповіді:
03.07.2025 14:38
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
5 740 000
грн.
Період подання пропозицій
до
08.07.2025 00:00
Замовник:
Український державний університет імені Михайла Драгоманова