Обгрунтування використання процедури
Річним планом закупівель на 2025 рік Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (надалі — ДП «Ліси України») було передбачено здійснення закупівлі за ДК 021:2015 43323000-3 – «Зрошувальне обладнання» Комплектуючі для систем крапельного зрошення (філія «Центральний лісовий офіс») (далі - Закупівля) в обсягу 2746 шт.
25.04.2025 Уповноваженою особою було розпочато Закупівлю за ДК 021:2015 43323000-3 – «Зрошувальне обладнання» за процедурою відкритих торгів (номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-04-25-011044-a).
Виходячи з вимоги пункту 1 Розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій встановлено до 03 травня 2025 року.
Однак, відповідно до реєстру подання тендерних пропозицій, який розміщено в електронної системи закупівель, на участь у зазначеній процедурі закупівлі Комплектуючі для облаштування систем крапельного зрошення не було подано жодної тендерної пропозиції від учасників у зв’язку з чим електронною системою закупівель відкриті торги були відмінені автоматично, що підтверджується Звітом про результати проведення процедури Закупівлі за ДК 021:2015 43323000-3 – «Зрошувальне обладнання» від 03 травня 2025 року.
Згідно з п.п. 2 п. 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування» затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі — Особливості), відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими Особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
З урахуванням викладеного уповноваженою особою було прийнято рішення згідно з положеннями підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснити закупівлю Комплектуючі для систем крапельного зрошення (філія «Центральний лісовий офіс») шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Враховуючи вищевикладене, відповідальним підрозділом був проведений моніторинг цін серед суб'єктів господарювання, які займаються лісокультурними послугами, надані запити та отримані комерційні пропозиції, а саме:
1. ФОП Власов Сергій Валерійович;
2. ФОП Худобін Володимир Олександрович;
3. ФОП Лешукова Марина Валеріївна.
За результатами проведеного моніторингу цін, та з урахуванням можливостей поставки товару, що є предметом закупівлі, та пропонується зазначеними суб'єктами господарювання, найнижчу ціну без ПДВ пропозиції надало ФОП ХУДОБІН ВОЛОДИМИР ОЛЕКСАНДРОВИЧ.
Станом на 13 червня 2025 року Замовник ухвалив рішення про закупівлю шляхом укладання договору без використання електронної системи закупівель згідно з пп. 6 п. 13 Особливостей з ФОП ФОП ХУДОБІН ВОЛОДИМИР ОЛЕКСАНДРОВИЧ.
1. Найменування замовника філія «Центральний лісовий офіс» ДП «Ліси України»
2. Код згідно з ЄДРПОУ замовника 45625546
3. Місцезнаходження замовника 18009 Черкаська область, місто Черкаси, Провулок Медичний, 4
4. Вид предмета закупівлі Зрошувальне обладнання
5. Конкретна назва предмета закупівлі Комплектуючі для систем крапельного зрошення (філія «Центральний лісовий офіс»).
6. Коди та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) ДК 021-2015: 43323000-3 – «Зрошувальне обладнання»
7. Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг 2746 шт
8. Місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг згідно додатку 2 Договору поставки.
9. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг 30 червня 2025 року
10. Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків) післяплата протягом 15 робочих днів від дня підписання Сторонами видаткової накладної / акту приймання-передачі товару.
11. Найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи) суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю ФОП Худобін Володимир Олександрович.
12. Код згідно з ЄДРПОУ / реєстраційний номер облікової картки платника податків суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю 1450804432
13. Місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю 04212, м. Київ, вул. Зої Гайдай, буд. 3, кв. 15.
14. Ціна договору 161510,00 грн. без ПДВ.
15. Підстава для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей — підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: «відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими Особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації».
Слід зазначити, що ціна без ПДВ договору, що буде укладений, не перевищує розміру очікуваної вартості, визначеної при оголошенні відкритих торгів без ПДВ та передбаченої у п. 1 розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та у додатку до тендерної документації «Тендерна пропозиція», якими передбачено, що: «З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій учасник, не залежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі про закупівлю». Оцінка пропозиції учасника повинна здійснюватись без врахування ПДВ. Отже, сума договору без ПДВ не перевищує розмір очікуваної вартості без ПДВ, встановленої в тендерній документації.
Під час укладання договору про закупівлю за предметом Комплектуючі для систем крапельного зрошення (філія «Центральний лісовий офіс») з ФОП ХУДОБІНИМ ВОЛОДИМИРОМ ОЛЕКСАНДРОВИЧЕМ, на виконання умов п.п. 6 п. 13 Особливостей, не вносилися зміни до предмету закупівлі, його технічних та якісних характеристики, а також не змінювалися вимоги до учасників торгів, що були визначені замовником у тендерній документації та сума договору про закупівлю не перевищила очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупі).
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до пп. 6 п. 13 Особливостей, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до п.п. 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» закону України «Про публічні закупівлі».