Закупівля Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» від КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗДОЛБУНІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ» ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
Довідка (за формою 1 до цього Додатку) з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Учасник надає не менше 1 (однієї) копії аналогічного договору з копіями документів (усіма додатками, доповненнями, змінами тощо), передбаченого умовами договору, що підтверджує стан його повного виконання (видаткові накладні, акти наданих послуг, акти виконаних робіт тощо) та лист-відгук від споживача. Інформація, що містить комерційну таємницю може бути закрита шляхом заштрихування або зафарбування таким чином, щоб не спотворювався зміст документа.
Для документального підтвердження фінансової спроможності учасник повинен надати копію фінансової звітності за останній звітний період у складі: Балансу (форма №1), Звіту про фінансові результати (форма №2), Звіту про рух грошових коштів (форма №3). У разі, якщо учасник є суб’єктом малого підприємництва, для підтвердження наявності фінансової спроможності, учасник надає фінансові звіти суб’єкта малого підприємництва у складі: Балансу (форма №1-м); Звіту про фінансові результати (форма №2-м). Зазначені вище документи надаються з відмітками відповідного органу Державної податкової служби України, або Державної служби статистики України, або з наданням сканованої копії відповідної квитанції (якщо фінансова звітність подавалась у електронному вигляді). Якщо учасник є новоствореною особою, і ще не складав та не подавав до органів Державної податкової служби України звітність відповідно до положень Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, то він у складі пропозиції надає лист-пояснення (в довільній формі) у якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів. Звітність про фінансові результати за останній звітний період повинна підтверджувати беззбитковість господарської діяльності учасника.
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.06.2025 17:29
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.06.2025 17:29
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.06.2025 17:29
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.06.2025 17:29
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
20.06.2025 17:29
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
1) Відповідно до підпункту 4 пункту 2 Розділу «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» та пункту 12 Додатку 10 Тендерної документації Замовником встановлено, що «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував та не знаходився у статусі «дефолтного» або «переддефолтного», і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168.»
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, звертаємо увагу, що "Правила ринку", які затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168., визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України.
"Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч).
З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022.
Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами.
Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях.
Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників, в тому числі Скаржника, поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148.
Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
На час проведення Процедури закупівлі TOB "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" не має статусу "переддефолтного".
Тобто, на сьогоднішній день ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед АР та не перебуває під будь-якими обмеженнями, пов’язаними з набуттям статусів "Переддефолтний".
Таким чином, лист від НЕК Укренерго, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом 2022 та 2023 року не набував статусу «переддефолтний», а також перешкоджає ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" взяти участь у закупівлі.
Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2025 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Слід зазначити, що інформація про набуття статусу «переддефолтного» є відкритою та публікується на сайті НЕК «Укренерго», кожного дня дана інформація оновлюється.
Замовник може ознайомитися з такими учасниками ринку за посиланням: https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/, яке є відкритим.
Враховуючи це, Замовник не повинен вимагати надання даної інформації, оскільки вона є відкритою та публічною.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі
2) Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Розділу «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» та пункту 11 Додатку 10 Тендерної документації Замовником встановлено: «Підтвердити наявність на території Рівненської області власного структурного підрозділу - центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, який приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. На підтвердження цієї вимоги учасник повинен надати довідку за формою згідно додатку №7 про наявність такого Центру за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі використання), також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області;
Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №8 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Такий Учасник повинен надати довідку з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує.
На підтвердження інформації зазначеної у додатку №8 учасник в складі тендерної пропозиції надає:
- Положення про власний структурний підрозділ учасника, яке затверджено у встановленому законодавством порядку, та підтверджує створення Учасником такого власного структурного підрозділу, який за визначеними у цьому положенні функціями забезпечує дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у разі створення такого підрозділу, також у складі пропозиції долучається акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області;
- та/або наказ про призначення посадової особи учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.»
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, що ці вимоги Тендерної документації є незаконними та такими, що порушують Особливості, хочемо додатково звернути увагу на наступному:
Відповідно до п. 8.3.6. Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником.
Відповідно до п. 8.3.17. зазначених Правил Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, Правилами роздрібного ринку електричної енергії чи будь-яким іншим нормативно-правовим актом не встановлено вимог щодо місця створення Центру обслуговування споживачів, зокрема і щодо їх створення за місцезнаходженням клієнтів електропостачальника. Це ж стосується окремого структурного підрозділу чи посадової особи, яка виконує функції центру обслуговування споживачів, посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області обслуговування споживачів.
На виконання таких норм чинного законодавства, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» створило Центр з обслуговування споживачів за своїм місцезнаходженням, а саме у Львівській області (для підтвердження зазначеного додаємо наказ про створення відповідного центру).
Створений ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Центр з обслуговування споживачів повністю виконує покладені на нього обов’язки та завдання щодо обслуговування клієнтів на території всієї України. А відсутність таких структурних підрозділів на території саме Рівненської області жодним чином не впливає на можливість здійснювати ліцензовану діяльність щодо постачання електричної енергії споживачу та на якість надання послуг таким електропостачальником.
У зв’язку із відсутністю відповідного структурного підрозділу у Рівненській області, у Скаржника і відсутня можливість надати акт перевірки складений НКРЕКП, яким підтверджується наявність структурного підрозділу або центру обслуговування споживачів на території Рівненської області, оскільки такої перевірки не було проведено.
Зважаючи на наведене, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може виконати таку вимогу Замовника, яка є дискримінаційною, такою, що значно звужує коло потенційних учасників закупівлі, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які створили Центр з обслуговування споживачів, мають представництво чи офіс тощо у Рівненській області та пройшли відповідну перевірку у НКРЕКП.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України № 10512-р/пк-пз від 03.07.2025 року, Замовником 04.07.2025 року було внесено зміни до тендерної документації, затверджені протокольним рішенням № 74 та оприлюднено в електронній системі закупівель, разом із переліком змін, що вносяться до тендерної документації.
Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Звернення:
За тендером : Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Тема:
дискримінаційні вимоги до учасників
Зміст:
Шановний замовнику!
У пункті 11.2 Додатку 10 Тендерної документації Вами наведено в якості обов'язкової підтвердження такої умови для можливості участі у даній закупівлі:
"Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку за формою згідно додатку №8 про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області або посадової особи, з робочим місцем на території Рівненської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, та документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів. Такий Учасник повинен надати довідку з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує."
Звертаємо увагу, що неодноразово такого роду дискримінаційні вимоги визнавались незаконними органами АМКУ, зокрема, див. РІШЕННЯ № 14947-р/пк-пз від 06.09.2024
Наголошуємо, що чинним законодавством не обумовлюється необхідність створення в конкретно визначених областях власного центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного окремого структурного підрозділу на яких покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
У зв’язку з вище зазначеним постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в кожній області України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно з якою мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів в конкретних областях, як це вимагається тендерною документацією.
Стосовно ведення договірних відносин та обміну інформацією та документами зі Замовником, то на теперішній час є різні види засобів комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною, зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань сторонами.
Натомість, Замовником встановлені такі вимоги, які дозволяють взяти участь в закупівлі виключно постачальникам, які розташовані на території Рівненської області, або тим які створюють Центри обслуговування споживачів в кожній області України, що не передбачено жодним нормативно-правовим актом в Україні.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015 09310000-5 — Електрична енергія.
Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2023, IDT)».
Оскаржувані нами вимоги не передбачено національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023.
Отже Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Враховуючи вищенаведене, просимо повністю прибрати з документації вищезгадану вимогу як таку що істотно обмежує конкуренцію на ринку електричної енергії та є явно дискримінаційною по відношенню до інших учасників які не розміщені на території Рівненської області, що має в результаті наслідком визнання таких дій замовника незаконними та притягнення до відповідальності відповідно до ст. 164-14 КУпАП.
Дата оприлюднення звернення:
23.06.2025 10:06
Шановний Учаснику! Визначення правових та економічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Метою Закону та Особливостей є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників. Процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Як бюджетна установа, ми у своїй діяльності керуємось Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 № 2456-VI, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII, Статутом закладу та іншими нормативними документами. Відповідно до наказу №309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядником бюджетних коштів, у строк протягом 7 робочих днів, необхідно надати до органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань і оригінали документів або їх копії засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання. У разі порушення бюджетного законодавства, такі зобов’язання не реєструються, а також можуть застосовуватись до замовника заходи впливу за порушення бюджетного законодавства. Як наслідок, замовником не буде здійснена вчасна оплата за поставлений товар, нараховуватимуться пеня та штрафні санції, що для нашої установи не припустимо. Також наголошуємо, що за несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної інформації електропостачальники несуть відповідальність згідно із законодавством та договором (п.9.1.7 ПРРЕЕ). Тому замовником встановлено критерій, що унеможливить виникнення таких випадків. Крім цього повідомляємо, що на території Рівненської області мають власні центри обслуговування споживачів, офіси, представництва понад 10 юридичних осіб, які отримали ліцензію з постачання електричної енергії споживачу. Що свідчить про можливість учасниками виконати вимоги встановлені тендерною документацією щодо наявності центру обслуговування споживачів, або наявності власного окремого структурного підрозділу на території Рівненської області, або посадової особи з робочим місцем на території Рівненської області. Вважаємо, що наш намір, як замовника торгів, реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де він має намір обслуговувати споживачів електричної енергії, власних структурних підрозділів. Крім того, ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Таким чином, замовник не вважає встановлену вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників, а також те, що вимоги тендерної документації порушують законодавство у сферу публічних закупівель. № п/п Код згідно з ЄДРПОУ Повненайменуваннясуб’єктагосподарювання Сфера діяльності Вид діяльності Статус ліцензії Номер рішення Дата рішення Дата початку діїліцензії Юридична адреса суб’єктагосподарювання Веб-сайт суб'єктагосподарювання 1 42101003 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 429 2018-06-14 2018-06-15 М. РІВНЕ, ВУЛ. КНЯЗЯ ВОЛОДИМИРА, БУД. 71-Б http://www.energozbut.rv.ua 2 05607824 ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "РІВНЕАЗОТ" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1664 2018-12-07 2018-12-10 М. РІВНЕ, РІВНЕ-17 http://www.azot.rv.ua/ 3 13979385 ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТАР" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1891 2018-12-11 2018-12-12 М. РІВНЕ, ВУЛ. МЛИНІВСЬКА, БУД. 23Б http://www.patar.com 4 36598008 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕТЕПЛОЕНЕРГО" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 289 2019-03-05 2019-03-06 М. РІВНЕ, ВУЛ. ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО, БУД. 27 http://rivneteploenergo.com/ 5 13970259 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "АКВАТОН" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 435 2019-03-29 2019-04-01 М. РІВНЕ, БУЛЬВАР Б. ХМЕЛЬНИЦЬКОГО, БУД. 50 https://akvaton.com 6 20335263 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРБІС" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 2031 2019-10-03 2019-10-04 РІВНЕНСЬКА ОБЛ., М. РІВНЕ, ВУЛ. ГАГАРІНА, буд. 39, ПОВЕРХ 2 https://interbis.com.ua/ 7 39589441 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ''РІВНЕГАЗ ЗБУТ'' ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1199 2020-06-24 2020-06-24 М. РІВНЕ, ВУЛ. ГРУШЕВСЬКОГО АКАДЕМІКА, БУД. 24 https://rvgaszbut.104.ua/ua/ 8 43752746 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАХІД ЕНЕРДЖІ ГРУП" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1653 2020-09-02 2020-09-02 М. РІВНЕ, ВУЛ. ГЕТЬМАНА МАЗЕПИ, БУД. 4А/6А, ОФІС 508 http://zeg.com.ua/ 9 41752220 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАС ЕНЕРГІЯ КРАЇНИ" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 94 2019-01-29 2019-01-30 М. КИЇВ, ВУЛ. ЧЕРВОНОАРМІЙСЬКА/БАСЕЙНА, БУД. 1-3/2, ЛІТ. "А", СЕКЦІЯ С-11 http://tasenergy.com.ua Адреса регіональногоофісу: м.Рівне, вул. Соборна, 15. Графікроботи: Пн - Пт: з 09.00 до 18.00 Сб - Нд: вихідний, КОНТАКТНА ОСОБА Галело Володимир Володимирович, [email protected] 10 36716332 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 1409 2018-11-13 2018-11-14 М. КИЇВ, РИЛЬСЬКИЙ ПРОВУЛОК, БУД. 4 https://etg.ua/ https://etg.com.ua/ Адреса регіональногоофісу: м.Рівне, вул. Кавказька, 3, оф.406, КОНТАКТНА ОСОБА Велесик Роман, +38(067) 363-64-84, +38(0362) 40-01-03, [email protected] 11 39568531 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГУМ" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 2016 2018-12-21 2018-12-22 М. КИЇВ, ВУЛ. АВІАКОНСТРУКТОРА АНТОНОВА, БУД. 5, ЛІТЕРА А, ОФІС 320 http://energum.com.ua/ Адреса регіональногоофісу: м.Рівне, вул. Словацького 4/6, офіс306, Графікроботи: ПН – ПТ з 08:00 до 17:00 СБ, НД – вихідний, КОНТАКТНА ОСОБА Велесик Андрій +38 (050) 314 93 04 12 42827548 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ"ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" ринокелектричноїенергії постачанняелектричноїенергіїспоживачу чинна 805 2022-07-26 2022-07-27 М. ЛЬВІВ,ВУЛ. СТРИЙСЬКА, БУД. 86-В, ОФІС 1 https://gasenergotrade.com.ua/ Адреса регіональногоофісу: м.Рівне,бульвар Богдана Хмельницького, буд. 2А, Графік роботи: ПН – ПТ з09:00 до 18:00 СБ, НД – вихідний,КОНТАКТНА ОСОБА:Жук Роман Євстахійович, Редик Соломія Андріївна, тел.: +38067-538-04-54, +38067-393-31-37
Дата оприлюднення відповіді:
24.06.2025 16:50
Звернення:
За тендером : Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Тема:
Додаток 9 Вимоги
Зміст:
п.8 Додатку передбачено надання Листа-згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (за формою згідно додатку 6 до тендерної документації), які передбачено Законом України «Про публічні закупівлі». Наведіть , будь ласка, перелік персональних даних, які передбачено Законом України "Про публічні закупівлі" (як зазначено у формі Додатку 6 , від якої неможна відступати) та посилання на відповідну норму Закону.
Дата оприлюднення звернення:
23.06.2025 15:23
Шановний Учаснику! Згода на обробку персональних даних надається на підставі Закону України "Про захист персональних даних", що і вказано в самому додатку 6. Цей закон встановлює загальні принципи та правила обробки персональних даних, включаючи вимоги щодо отримання згоди суб'єкта. Пункт 8 Додатку 9 а також Форма Додатку 6, що використовується у тендерній документації, , посилаючись на Закон України "Про публічні закупівлі" конкретизує перелік даних, які вважаються необхідними для обробки у контексті конкретної закупівлі, зокрема інформації, що буде необхідна для підписання договору, а також для пошуку інформації в ресурсах НАЗК, де є переліки санкцій, застосованих до фізичних та юридичних осіб, а також санкції в рішеннях АМКУ, тощо. Вимоги щодо надання згоди та переліку даних можуть бути деталізовані у відповідних розділах тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
24.06.2025 16:42
Звернення:
За тендером : Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Тема:
Лист-згода
Зміст:
Надайте роз'яснення, ким саме надається лист-згода на обробку персональних даних: юридичною особою, фізичною особою-підприємцем, чи фізичною особою, бо виходячи зі змісту Додатку 6, від форми якого неможна відступати, перелік наведених даних "..у т. ч. паспортні дані, ідентифікаційний код, свідоцтво про державну реєстрацію, свідоцтво платника податків, банківські реквізити, розрахункові рахунки, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси та інша необхідна інформація, передбачена законодавством України..." містить несумісну інформацію та непритаманну для різних форм юридичного статусу суб'єкта господарювання, який приймає участь у закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
23.06.2025 15:28
Шановний Учаснику! Лист-згода на обробку персональних даних надається особою, яка уповноважена на підписання тендерної пропозиції та договору від учасника, залежно від того, яким суб'єктом господарської діяльності він є. Якщо це ФОП, то згода надається фізичною особою-підприємцем, якщо це юридична особа, то, відповідно до установчих документів, згода надається підписантом.
Дата оприлюднення відповіді:
24.06.2025 16:45
Звернення:
За тендером : Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Тема:
Персональні дані
Зміст:
тобто, виходячи з вашої відповіді на попередні запитання, ви хочете щоб юридична особа надала згоду на використання персональних даних юридичної особи, зокрема паспортних даних, бо від вашої форми не можна відступати. Юридична особа не має паспортних даних
Дата оприлюднення звернення:
24.06.2025 16:50
Шановний Учаснику! Від юридичної особи, як уже було зазначено в попередніх відповідях, надається згода на обробку персональних даних відповідною уповноваженою на це посадовою особою, яка обіймає керівну посаду в компанії, організації або підприємстві та наділена певними повноваженнями та відповідальністю, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції та договору, підписантом, що постійно чи тимчасово виконує організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські функції в юридичній особі незалежно від організаційно-правової форми, відповідно до законодавства та установчих документів.
Дата оприлюднення відповіді:
25.06.2025 09:07
Звернення:
За тендером : Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»
Тема:
Дискримінаційна та незаконна вимога в тендерній документації
Зміст:
Шановний Замовнику!
У складі тендерної документації щодо закупівлі Електричної енергії за ДК 021:2015 – 09310000-5 «Електрична енергія» в Додатку 2 Вами висунуто вимогу щодо надання «Система управління діяльністю учасника з постачання електричної енергії повинна відповідати вимогам стандартів системи управління: ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», ISO/IEC 27001:2022 «Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги», ISO 37001:2016 «Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання», ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації – торгівля електроенергією. На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікати, видані на ім’я учасника, діючі на дату подання пропозиції та звіти по аудиту..», що є дискримінаційною, незаконною та такою, що грубо порушує норми чинного законодавства України, зокрема:
• Закон України «Про публічні закупівлі»;
• Постанову КМУ №1178 від 12.10.2022 року (щодо особливостей закупівель в умовах воєнного стану);
• ДСТУ EN 50160:2023, який визначає параметри якості електропостачання.
Встановлена вимога щодо обов’язкової наявності ISO-сертифікатів дискримінує значну частину потенційних учасників ринку, які через необґрунтованість такої вимоги фактично позбавляються можливості участі у торгах. Ця вимога не стосується предмета закупівлі, не впливає на якість електроенергії, яку, як відомо, забезпечує виключно Оператор системи розподілу (ОСР). Таким чином, Ви свідомо звужуєте конкуренцію та створюєте штучні бар’єри для участі у закупівлі, чим порушуєте один із базових принципів публічних закупівель — принцип недискримінації.
Жодна норма чинного законодавства, включаючи ДСТУ EN 50160:2023 та Правила роздрібного ринку електроенергії, не передбачає необхідності наявності у постачальника сертифікатів ISO. Отже, Ваша вимога не лише безпідставна, але й суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка прямо забороняє дискримінаційні умови участі.
Пунктом 29 Особливостей (Постанова КМУ №1178) прямо заборонено встановлювати вимоги до предмета закупівлі, які не передбачені відповідним національним стандартом.
Вимога сертифікатів ISO до таких стандартів не входить, тому Ваші дії є прямим порушенням законодавства.
Дана вимога спотворює суть конкурентних торгів і знижує кількість потенційних учасників, що, у свою чергу, перешкоджає економії коштів і є ознакою упередженого або лобістського підходу при формуванні технічних вимог.
Це офіційна позиція регулятора ринку, яка повністю спростовує будь-яку правомірність вимоги щодо надання сертифікатів ISO у складі пропозицій на закупівлю електроенергії.
Така практика є неприпустимою та буде предметом розгляду контролюючих органів.
Практика АМКУ підтверджує незаконність подібних дій. Зокрема:
• Рішення АМКУ №6270-р/пк-пз від 10.05.2023 (UA-2023-04-26-009178-a);
• Рішення №13858-р/пк-пз від 31.08.2023 (UA-2023-08-17-012915-a);
• Рішення №9405-р/пк-пз від 27.06.2023 (UA-2023-06-01-002051-a);
• Рішення №10240-р/пк-пз від 05.07.2023 (UA-2023-06-12-000599-a) — у цьому рішенні АМКУ вкотре визнав вимогу щодо ISO для постачальників електроенергії дискримінаційною, зазначивши, що вона не пов’язана з предметом закупівлі та необґрунтовано обмежує конкуренцію.
Додатково звертаємо Вашу вагу на офіційне роз`яснення посилання НКРЕКП, розміщене за посиланням:
https://www.nerc.gov.ua/news/sertifikaciya-elektrichnoyi-energiyi-dlya-cilej-zdijsnennya-publichnih-zakupivel
У ньому чітко зазначено:
«Законом України “Про ринок електричної енергії” не передбачено норм щодо сертифікації електричної енергії.»
Наполягаємо на внесення змін до тендерної документації та виключити дискримінаційну вимогу щодо наявності сертифікатів ISO. У разі невиконання даної вимоги буде підготовлена офіційна скарга до Антимонопольного комітету України з метою оскарження Ваших дій як замовника, а також — звернення до інших контролюючих органів щодо перевірки правомірності організації даної закупівлі.
Дата оприлюднення звернення:
04.07.2025 15:58
Добрий день, шановний Учаснику. Вашу вимогу враховано Замовником та буде внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
05.07.2025 14:28
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
3 000 000
грн.
Період подання пропозицій
до
10.07.2025 00:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗДОЛБУНІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ» ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ