Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 26 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік КП Комунальне підприємство "Нововолинськтеплокомуненерго" Нововолинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.06.2025 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію єдиного учасника Приватне підприємство «Газпроектмонтаж»; протокол уповноваженої особи Замовника від 09.07.2025 № 3-РВМ/25; повідомлення про намір укласти договір від 10.07.2025; договір на закупівлю робіт від 21.07.2025 № 179/25, укладений з переможцем Приватним підприємством «Газпроектмонтаж» (далі - Підприємство) на суму 2 722 189,93 грн з ПДВ (далі – Договір); пояснення Замовника від 15.08.2025 та 21.08.2025 надані через електронну систему закупівель на два запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 13.08.2025 та один від 19.08.2025.
1. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Водночас, нормами абзацу третього частини третьої пункту 44 Особливостей встановлено, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Також у пункті 2 додатку 4 «Перелік критеріїв, які висуваються з метою визначення відповідності Учасників іншим вимогам, встановлених в тендерній документації» до тендерної документації Замовник визначив, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
В ході моніторингу встановлено, що за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції переможця процедури Замовник визнав Підприємство і в електронній системі закупівлі 10 липня 2025 року опублікував повідомлення про намір укласти договір. Водночас, переможець закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (до 14 липня 2025 року включно), не надав шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. При цьому, Замовник не відхилив тендерну пропозицію Підприємства із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, чим порушив абзац третій частини третьої пункту 44 Особливостей.
Слід зазначити, що відповідні документи завантажені учасником Приватним підприємством «Газпроектмонтаж» під час подання своїх тендерних пропозицій та відповідали вимогам, які були встановлені у пункті 2 додатку 4 «Перелік критеріїв, які висуваються з метою визначення відповідності Учасників іншим вимогам, встановлених в тендерній документації» до тендерної документації.
2. Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей встановлено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Водночас, відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю, на які розповсюджуються вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону, віднесені, зокрема, договору про закупівлю робіт з реконструкції. Разом з тим, пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником 21.07.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено Договір підряду та додаток до нього у форматі PDF, при цьому документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси в Договорі підряду відсутні. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Додаток 1 до Договору «Договірна ціна» у машинозчитувальному форматі.
Таким чином, Замовником в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня укладення договору, не оприлюднено у машинозчитувальному форматі договір про закупівлю робіт від 21.07.2025 № 179/25 та документи що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.